דו"ח קופות שבורות – 11.11.2001

סיכום ארועי סוף השבוע
בתחום קילוף קיר חדר
האמבטיה בבית הדג: אחרי
יום שישי חלש למדי, שבו
חלו רק התפתחויות של
סנטימטרים מועטים באזור
הכיור, הביא עימו יום
שבת מספר הפתעות: חזית חדשה נפתחה כאשר לונג-ג'ון החלה בחציבה מעל לקו שני המטר – שטח בלתי-נחקר עד כה – והגיעה להתקדמות של עד 35 ס"מ בחלקים מסוימים. אך ההפתעה האמיתית הגיעה בערב, כאשר לונג עזבה את הבית עם קיפוד לטובת צפיה ב'מליונר מי שגומר ראשון', והותירה את רד בודד במערכה, כשהוא מצייר מפות ומגרד קירות לסירוגין. למרות התנאים המוקדמים הגרועים, גילה רד במפתיע מרבץ רופף בקרבת הפינה השמאלית התחתונה, וקידם את קילוף הצבע באזור זה בכ-60 ס"מ(!) ואף הביא את שולי השטח החשוף עד למרצפות הרצפה(!!). ביום שלאחר מכן הומשכה העבודה באזור זה, אולם באופן טבעי בקצב מואט בכ-50%, כמקובל. מי שאמר שלראות צבע מתייבש זה משעמם, אף פעם לא ניסה לצפות בצבע מתקלף.

בינתיים, בארה"ב, ארועים בעלי עניין ארעו גם בתחום הקופות השבורות. 'מפלצות בע"מ' נשאר במקום הראשון, אחרי הפתיחה הענקית שלו בשבוע שעבר. זה כשלעצמו לא מפתיע, אבל 'מפלצות' לא סתם שמר על המקום הראשון, אלא שמר עליו בסטייל: זהו שובר הקופות הראשון מאז 'שרק' שלא סובל מקללת ה-50% האיומה (כל סרט שהרוויח בוחטה משמעותית בסוף השבוע הראשון שלו, עשה פחות ממחצית אותו הסכום בסוף השבוע השני). אולי הקללה היתה רק עניין קייצי, או אולי היא פשוט לא עובדת על סרטים טובים. בכל מקרה, הירידה בהכנסות 'מפלצות' מסוף השבוע הקודם לזה הנוכחי היתה רק 26%
– הישג מכובד גם כשמדובר בסכומים קטנים יותר, וארוע נדיר ממש בשוברי-קופות גדולים – מה שהביא אותו להכנסות שבוע שני משמחות עד מאוד של 46 מיליון דולר, הכנסות כוללות עד כה של 122 מיליון, ומקום לא רע בכלל לקראת הקרב עם 'שרק' על תואר סרט-האנימציה-הממוחשבת-העוסק-במפלצות המצליח של השנה. כל זאת אם ארועי השבוע הבא לא יגרמו לקהל לשכוח ממנו לגמרי.

אל המקום השני נכנס 'Shallow Hal' (שכנראה ייקרא בארץ 'הפנטסיה של האל'), סרטם החדש של האחים פארלי ('משתגעים על מרי'), שעושים את מה שאף אחד אחר לא יודע לעשות – קומדיות נמוכות שמבקרים אוהבים. טוב, למען הדיוק, לא כל המבקרים משתגעים על האל, אבל חלקם מוצאים את הסרט מצחיק ואף רגיש (רגיש!!) – וזה הרבה יותר ממה שאפשר לומר על כל קומדיה אחרת מהז'אנר הזה. בסרט, ג'ק בלאק הוא האל הרדוד, המהופנט כך שיראה את "יופים הפנימי" של בני אדם. גווינת' פאלטרו היא הפנטסיה – אישה שנראית להאל כמו גווינת' פאלטרו, ולשאר העולם כמו היפופוטם. האל הרוויח בסוף השבוע סכום יפה של 23 מיליון דולר, ואמור להגיע לארץ ב-6.12 .

סרט חדש נוסף השבוע הוא 'Heist' (שמשמעותו בעברית היא 'שוד מזויין', תרגום שישמח את מי שמתעקשים לדחוף מסרים מיניים לשמות סרטים), סרטו החדש של דייויד מאמט ('סטייט פינת מיין') בכיכובם של ג'ין הקמן ודני דה ויטו. הסרט עוסק – תקשיבו טוב – בגנב מקצועי (הקמן) שנאלץ לבצע עבודה גדולה אחרונה לפני פרישה. כמה זמן עבר מאז ששמענו את תאור העלילה הזה בפעם האחרונה – שבועיים? אבל למרות הרעיון הבסיסי הנדוש עד אימה, הביצוע מוצלח – או ככה לפחות טוענים המבקרים. 'Heist' הכניס בסוף השבוע 8 מיליון דולר, והגיע למקום החמישי.

סרט שלישי, 'החיים כבית' נכנס אל עשרת הגדולים השבוע, למקום השמיני, אחרי שבועיים בהפצה מוגבלת. בסרט מגלה קווין קליין שהוא חולה במחלה סופנית, ומנסה לשקם את יחסיו עם אשתו ובנו לפני שיהיה מאוחר מדי. נקודת עניין אחת בסרט, שבוודאי עזרה לו לגרד כמה דולרים: את הבן משחק היידן כריסטנסן, מי שעתיד להתפרסם בקרוב בתפקיד דארת' ויידר הצעיר. אוהדי 'מלחמת הכוכבים' ישמחו לשמוע שעל פי התגובות לסרט, מר כריסטנסן (בניגוד לילד חסר הכשרון מ'פרק 1') יודע לשחק. מלבד זאת הסרט די חסר עניין – הוא מואשם בקלישאיות-יתר ובסחיטת דמעות באיומים.

בנוגע לסרטים הותיקים יותר ברשימה: קללת ה-50%, שנחסכה מ'מפלצות בע"מ' פגעה קשות ב'The One', שירד מהכנסות של 20 מיליון בשבוע שעבר ל-9 מיליון השבוע (במקום השלישי) ומסתמן כאכזבה. 'יום אימונים מסוכן' (אין מה לעשות, צריך להתחיל להתרגל) כבר עם רגל אחת בחוץ, אבל הגיע לסכום מכובד של 72 מיליון דולר תוך שישה שבועות.

בשבוע הבא:
טוב, בואו נדבר קצת על שבוע הבא, באמת. רק סרט משמעותי אחד יוצא לאקרנים בארה"ב בשבוע הבא, אבל זה בהחלט מספיק: הסרט הוא 'הארי פוטר ואבן החכמים', והוא ייכנס למקום הראשון, עם סכום כסף גדול. זה ברור. השאלה היא מה הסכום, בדיוק. רוצים להפוך את זה למעניין?

'עין הדג' יוצא בשרות מיוחד לאלו מבינינו הסובלים מחסך ב"שואוביז שואודאון" עקב סגירתו המצערת של משחק הקופות של מר שואוביז. אנחנו לא עוסקים בהשוואות ולא בעסקי בורסה – אנחנו שואלים רק שאלה אחת פשוטה: איזה סכום יכניס 'הארי פוטר' בסוף השבוע הראשון שלו בארה"ב? את הניחושים שלכם אתם יכולים לשלוח כתגובה לכתבה זו (הודעות מאלמונים לא יתקבלו. נא להקפיד שההודעות שלכם תכלנה שם או כינוי, וכן כתובת דואר אלקטרוני) או באימייל ל- redfish@attacca.com. מי שהניחוש שלו יהיה הקרוב ביותר לתוצאה האמיתית יזכה לכבוד, תשואות לבביות וחולצת 'עין הדג'. המועד האחרון לשליחת ניחושים – יום שישי, ה-16 לחודש זה, בשעה 12 בלילה לפי שעון ישראל.

כמה נתונים רלוונטיים למנחשים: את הפתיחה הגדולה ביותר השנה עד כה רשם 'המומיה 68 :'2 מיליון דולר. סוף השבוע הגדול בהיסטוריה שייך ל'פארק היורה – העולם האבוד': 72 מיליון דולר (אם מכניסים לחישוב גם את האינפלציה שחלה מאז במחירי הכרטיסים, אותו הסכום תופח ל-88 מיליון דולרים של היום). האם הארי פוטר ישבור את השיא הזה? תחשבו טוב.


הרשימה המלאה: הסכומים מייצגים הערכה על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים; הסכומים בסוגריים מייצגים את הכנסתו הכוללת של הסרט עד היום.

1. Monsters, Inc. – 46.2 (122.8)
2. Shallow Hal – 23.3 (23.3)
3. The One – 9.1 (31.9)
4. Domestic Disturbance – 8.5 (26.0)
5. Heist – 8.0 (8.0)
6. K-Pax – 6.2 (40.3)
7. 13 Ghosts – 4.2 (34.0)
8. Life as a House – 3.7 (4.9)
9. Riding in Cars with Boys – 2.1 (27.8)
10. Training Day – 1.9 (72.5)