דו"ח קופות שבורות – 19.5.2002

כזו היסטריה לא נרשמה
בקולנועים כבר מזמן: אנשים
רמסו את חבריהם לתור כדי
להשיג כרטיסים לאטרקציה של
השבוע; נשים תלשו שיערותיהן
בייאוש כשנודע להן כי האולמות
מלאים ולא נותר ולו מקום אחד
פנוי, ואילו ברי המזל שזכו להכנס להקרנת הסרט פנו אחד לשני בברכת "מה המצב, אח שלי, הכל טוב"?
עזבו אתכם מהלוקאס הזה והסרט השולי ההוא שלו, 'סטאר-וורז'. מה, בחיים שלכם לא ראיתם דמויות ממוחשבות? אף פעם לא קנו לכם חרב אור? תאמינו לי – הכל מתגמד לעומת רגע היסט(ו)רי קטן, שמתרחש ממש מול עינינו: 'חתונה מאוחרת' הוקרן בשני קולנועים תמימים בא-מ-ר-י-ק-ה (!) ועשה רווח נאה של 36,000$.
עם ישראל חי! אנחנו על מפה! הוליווד – היר ווי קאם!

כן, בטח.
לרגע שכחתי איפה אני נמצאת. בואו ננסה שוב:

כזו היסטריה לא נרשמה בקולנועים כבר מזמן: אנשים רמסו את חבריהם לתור כדי להשיג כרטיסים לאטרקציה של השבוע; נשים תלשו שיערותיהן בייאוש כשנודע להן כי האולמות מלאים ולא נותר ולו מקום אחד פנוי, ואילו ברי המזל שזכו להכנס להקרנת הסרט פנו אחד לשני בברכת "מה המצב, אח שלי, הכל טוב"?
עזבו אתכם מהקוסאשווילי הזה והפטריוטיות המזויפת שלכם. מה, בחיים שלכם לא ראיתם גרוזיני? אף פעם לא היה לכם רומן עם גרושה מרוקאית (ואם לילדה) שהיא גם רונית אלקבץ? תאמינו לי – הכל מתגמד לעומת מענה לשאלות הרות גורל כמו "כמה פעמים במהלך 'מתקפת המשובטים' ישבץ ת'ריפיאו את הביטוי 'יש לי הרגשה רעה בקשר לזה"'. או שאולי התבלבלתי? Oh Dear.

לוקאס מאמין, ככל הנראה, ששם ארוך הוא ערובה לנתוני קופות גבוהים. עובדה: 'מלחמת הכוכבים, פרק II: מתקפת המשובטים' פתח את סוף השבוע עם 80 מיליון דולר (ההערכות, אגב, היו גבוהות הרבה יותר: 86.2 מיליון), או בעצם 110 מיליון, אם מחשיבים גם את נתוני הקופות של יום חמישי בו יצא הסרט לאקרנים. מצד אחד, סרטי 'מלחמת הכוכבים' לדורותיהם מצטיינים בנתוני קופה טובים, מה שמאושש את התיאוריה של לוקאס. מאידך, בחישוב לפי מספר אותיות, לוקאס טומן לעצמו פח (קטלני): הבה נדגים על שלושת הסרטים שהשיגו את הפתיחה הטובה ביותר –
• 'ספיידר-מן' (114.8 מיליון בסופ"שו הראשון) – 14.35 מיליון דולר לאות (לא כולל מקף);
• 'הארי פוטר ואבן החכמים' (90.3 מיל') – 5.0 מיליון לאות;
• 'מלחמת הכוכבים, פרק II: מתקפת המשובטים' (רק מלהגיד את השם נגמר לי האוויר) – 2.7 מיליון דולר לאות. ולא שמצבו של 'אימת הפאנטום' היה טוב יותר: רווחי סוף השבוע הראשון ליציאתו מסתכמים ב-2.4 מיליון דולר לאות.
מש"ל.

בכלל, 'ספיידר-מן' מסתמן כמרסק קופות ארוך טווח: השבוע הוא השיג 45.0 מיליון דולר – ירידה של 37% בלבד והישג מרשים לכל הדעות, ועד סוף השבוע הבא הוא צפוי לעבור את קו 300 מיליון הדולר. בשלב זה האופטימיים שביניכם בוודאי נושאים עיניהם מעלה ולוחשים בתקווה: "'טיטאניק'. שרק יעקוף את 'טיטאניק', בבקשה?". הירגעו נא, חברים יקרים – עוד ארוכה הדרך אל האושר, ועל אף ש'ספיידר-מן' נמצא כבר במחצית ממנה, הרי שהוא עדיין לא שם. ותאונות תמיד מתרחשות. נכווון?

מי שניסה להתחרות בקסמו של היידן כריסטיאנסן, אך לשווא, הוא יו גרנט בעל העיניים המימיות. 'About a Boy' ('רווק + ילד' יהיה תרגומו בארצנו), סרטו החדש של הגרנט, מספר על רווק הולל שמחליף נשים כמו גרביים (הבריטים לפחות מודעים לחשיבותה של החלפת גרביים סדירה, ותעיד על כך רשת 'Sock Shop' הנפלאה). כדי למשוך אליו את הנשים, הוא ממציא לעצמו ילד – כמובן, עד ליום בו הוא פוגש במרקוס, ילד בעייתי, אך אמיתי. וראו זה פלא – הילד קוסם בו בקסמיו ומייד גרנט מפלבל בעיניו והופך חברבורותיו. 'רווק + ילד' מבוסס על ספר של ניק הורנבי, וכמעט כולם תמימי דעים שהוא סרט משעשע עד למאוד – בעיקר בזכותו של גרנט. 'רווק + ילד', שהשיג 8.6 מיליון דולר בקופות בארה"ב (בבריטניה, כצפוי, היתה לו הצלחה גדולה יותר) יגיע לארץ בתאריך 13.6.

חדשה בטבלה, אך ותיקה למדי על המסכים (כבר חמישה שבועות!), היא הקומדיה 'My Big Fat Greek Wedding': בחורה יווניה צעירה רוצה להתחתן עם איידן מ'סקס והעיר' (מז'תומרת יש לו שם?), שכולנו יודעים שהוא בחור מושלם. הפגם היחיד שלו: הוא לא יווני (וגם צמחוני), וזה קצת מפריע להורים שלה. הסרט הרוויח 1.1 מיליון דולר כשהוא מציג ב-275 קולנועים בלבד. לשם השוואה, הסרט הבא אחריו ברשימה (מקום 11, אתם עוד עוקבים?) – 'עידן הקרח' – הרוויח מיליון דולר עגולים, כשהוא מציג ב-1,184 קולנועים.

בשבוע הבא התחרות על ליבו (וכיסו) של הצופה מחריפה: 'סוס פרא' – המצויר של דרימוורקס – מגיע, וגם 'Insomnia' ('נדודי שינה', אל פאצ'ינו נשלח לחקור רצח של נערה ונקלע למשחקי חתול-עכבר עם החשוד העיקרי ברצח) ו'Enough': ג'ניפר לופז הבלתי נלאית היא אישה מוכה הבורחת מבעלה.
ולמרות כל זאת, נראה ש'הכוח' ימשיך להיות חזק עם 'ספיידר-מן'.


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים הערכה מבוססת על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון; המספרים בסוגריים רוטנים כל היום על זה שמחר הם צריכים ללכת למצוא שמלה לקראת החתונה של אחותם.

1. Star Wars, ep. II: Attack of the Clones – 80.0 (110.2)
2. Spider-Man – 45.0 (285.5)
3. Unfaithful – 10.0 (29.5)
4. About a Boy – 8.6 (8.6)
5. The New Guy – 6.5 (17.3)
6. Changing Lanes – 3.1 (61.6)
7. The Scorpion King – 2.9 (85.2)
8. The Rookie – 1.7 (70.5)
9. Murder by Numbers – 1.7 (29.9)
10. My Big Fat Greek Wedding – 1.1 (5.7)