דו"ח קופות שבורות – 19.8.2001

המממ.. אחת, שתיים… אחת
שתיים… אחת, אחת… נסיון…
אה, המיקרופון עובד? טוב, יופי.
לא. אני לא מתרגשת. אבל מה
אומרים? איך להתחיל? נו מילא,
שיהיה. נקפוץ למים:

הבשורות הטובות הן שרד פיש יכול להפסיק לדאוג. עדיין יהיה לו ביקוש בגזרת הדו"חקו (כמה אירוני להגיד את זה בשבוע שאתה לא כותב את הדו"ח. עכשיו כולם ירגישו שהתחלפנו). אבל גם לכם תימצא חצי נחמה: הודות להפצה מאוחרת בארץ, ימשיכו לנחות אצלנו סרטים טובים. הבשורות הרעות הן, שזה לא יימשך הרבה. תעשיית הסרטים באמריקה פרשה לשנת היופי שלה, ומעכשיו החיים יהיו הרבה יותר משעממים.

זהו חברים. הקיץ נגמר (ארר… רד, אתה בטוח שזו לא הצהרה בומבסטית מידי?). אחרי שכבר היה נדמה שהאמריקאים ירוצו לראות סרטים, ולא משנה מה הם, פתאום בא השבוע הזה והחזיר אותנו למציאות: די. חלאס. נגמר! למה כמה כסף סרט כבר יכול להרוויח? התוצאה של ירידת ההכנסות הכללית (רגע, רד, מותר לי להגיד תוצאה? יבינו שזו לא המשמעות השניצקליינית?) היא אחת: למרות הנפילה החדה ברווחים, 'אמריקן פאי 2' נשאר במקום הראשון.

הרומנטיקנים שביניכם וודאי יעפעפו בעיניהם בתוגה ויאמרו שזו סגירת מעגל: כזכור, את הקיץ פתח 'פרל הארבור', שהצליח להחזיק במקום הראשון שבועיים ברציפות. אכן הישג מרשים. אחריו סרטים באו, ונפלו במהרה, עת רוחות הסתיו ערבלו בעדנה עלי שלכת, והנה עתה – 'אמריקן פאי' מסמן לנו, כנחליאלי בשעתו, כי עידן חדש חזר אל סף דלתנו – עידן היציבות. ומי ייתן כי סרטים יחדלו מן המירוץ המטורף, ולא ימושו עוד ממקומם בטבל-איה! כואב! טוב, אפשר להפסיק עם האבנים. אניווי, 'אמריקן פאי 2' צפוי לעקוף בשבוע הבא את כלל ההכנסות שגרף 'פאי' הראשון.

במקום השני השבוע (מה יש לך, למה אתה קופץ? למרוח? מה זאת אומרת "את צריכה למרוח קצת"? שוב?)… אה… לשמחת כולנו, אה… התברר שהטמפרטורות יורדות. גם אצלנו כבר לא קיץ כמו קודם. הנה מרחתי. ובחזרה למקום השני. טוב, אוקיי. הוא לא מעניין. בדיוק כמו שהיה בשבוע שעבר.

אז מה כן שונה? השבוע נחתו בארה"ב שלושה סרטים חדשים, ולמרות אי אלו ביקורות מתלהבות, הרי שבתכל'ס – אף אחד לא מצמץ. 'Rat Race', קומדיה מטורפת (או זבל קולנועי טהור, תלוי למי אתם מאמינים) עם צוות שחקנים שכבר מזמן מיצו את 15 דקות התהילה שלהם (ביניהם וופי גולדברג, ורואן אטקינסון), גירד בקושי 11 מיליון.
לא שמצבם של האחרים היה טוב יותר (כלומר, 'האחרים' ספציפית, דווקא כמעט ולא רשם ירידה ברווחים, אבל הוא, כאמור, סרט טוב): 'המנדולינה של קפטן קורלי', בכיכובם של ניקולס קייג' הלוהט, ופנלופה קרוז המיוסרת (מה זאת אומרת "זה הפוך"? רד, בבקשה לא עכשיו, כשאני סופסוף בשוונג) נחת במקום השישי, למרות הכוכבים. ממילא אף אחד לא ציפה ממנו ליותר.

למי שגברים עם מנדולינה עושים לה פריחה, ורומנטיקה לא באה בחשבון, הביאו את 'American Outlaws', מערבון שלא מנסה להמציא את הגלגל, אלא מצהיר כי הוא ממחזר מיתולוגיה אמריקאית – האקדוחן הצעיר ג'ס(י) ג'יימס – היוצא להגן על החוואים המסכנים, מפני השריף שגוזל את אדמותיהם, כל זאת – בימיה האחרונים של מלחמת האזרחים בארה"ב. הקהל, שכנראה התרגל כבר לסרטי מד"ב עתידניים (או האמין לפרסומות של הכבלים הדיגיטליים), החליט שלא מתחשק לו לחזור בזמן ל-1865 והשאיר את האולמות נטושים.

עוד בעשירייה: 'יומני הנסיכה' – עכשיו גם אצלנו; 'כוכב הקופים' – לא רק שהוא ממשיך להתדרדר, אלא שברטון מיהר להצהיר כי אם וכאשר יהיה רימייק, הוא לא יהיה מוכן לביים אותו ("בגלל היחס המזעזע של האולפנים". אין מה לומר – עכשיו הוא גילה שאמנות וכסף לא הולכים ביחד); וגם 'פארק היורה 3', השוקע אט אט, ו'Legally Blonde' הוותיק (כבר שישה שבועות!). אכן, שעמום. אתם בטוחים שאתם לא רוצים לשמוע על החתולים שלי?

כבר לא בעשירייה: 'אוסמוזיס ג'ונס', סרט מעניין (רד, מה איתך? אתה אמרת את זה בשבוע שעבר!) על תא דם לבן ומלחמתו בחיידקים, שרד שבוע אחד לפני שהופרש החוצה כדרך כל פסולת אורגנית (אוף איתך. זו היתה מין התחכמות שכזו. אני אוריד את זה בעריכה).

ובשבוע הבא, צפוי קרב עקוב מדם: וודי אלן מחוזק בהלן האנט, יוצא עם 'The Curse of the Jade Scorpion' וינסה לעקוץ את 'רוחות המאדים', בעוד שדיסני יאגפו מאחור עם 'The Bubble Boy', וכולם יתכתשו בבוץ ביחד עם 'ג'יי וסיילנט בוב', בקומדיית הבייסבול הרומנטית 'Summer Catch'. יהיה שמייח.


הרשימה המלאה: הסכומים מייצגים הערכה על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים; הסכומים בסוגריים מייצגים את הכנסתו הכוללת של הסרט עד היום.

1. American Pie 2 – 21.3 (87.6)
2. Rush Hour 2 – 19.2 (164.8)
3. Rat Race – 11.8 (11.8)
4. The Others – 10.8 (32.1)
5. The Princess Diaries – 9.5 (70.1)
6. Captain Corelli's Mandolin – 7.1 (7.1)
7. Planet of the Apes – 6.9 (161.0)
8. American Outlaws – 4.8 (4.8)
9. Jurassic Park 3 – 4.3 (168.2)
10. Legally Blonde – 2.6 (83.3)