דו"ח קופות שבורות – 20.9.2009

אז, בקשר לפלאפל. משום מה, אנשים נורא נלחצים מכך שהסרט "Cloudy with a Chance of Meatballs" הפך בארץ ל"גשם של פלאפל". "אוף, השמות העבריים האלה", הם אומרים, וכאלה, ומתעלמים מכך ש"גשם של פלאפל" הוא השם העברי הכי מבריק שניתן לסרט בשנה האחרונה לפחות. נכון, בסרט לא רואים פלאפל; אבל גם כדורי בשר לא באמת מככבים בו. זה סרט על מכונה שמורידה גשם של אוכל, אוכל מכל מיני סוגים. כדורי בשר הם רק דוגמה. באותה המידה אפשר היה לקרוא לו "גשם של המבורגרים" (וזה באמת השם של הסרט בארגנטינה ובברזיל). כדורי הבשר בפוסטר נראים בדיוק כמו כדורי פלאפל, ולכן השם העברי מתאים – והוא הופך את שם הסרט לזכיר ומתבלט בערך פי מיליון מכל "המסע המופלא של הממלכה הקסומה". בקיצור, זה אחלה שם שבעולם. יצירתיות בתרגום היא לא תמיד דבר רע, אוקיי?

ואחרי שעברנו את הקטע הזה: "מעונן עם סיכוי לכדורי בשר" יצא (גם) בארה"ב בסוף השבוע והביא סכום מאוד בריא של 30 מיליון דולר, הישג מכובד מאד לסרט אנימציה שלא שייך לדיסני או לדרימוורקס. זהו הסרט הרביעי של אולפני סוני אנימציה הלא עקביים, שעדיין לא התבייתו על סגנון או רמה אחידים ("מפלצת של בית", "חברים על הכוונת", "תפוס ת'גלים"). "פלאפל" הוא הפתיחה הטובה ביותר שלהם עד היום, וגם הסרט הטוב ביותר, לפי המבקרים, שצחקו ונהנו גם אם הם לא מצאו בסרט שום דבר עמוק.

מתחת לפלאפל, העניינים הרבה יותר אופייניים לעונה, כלומר אומללים קופתית. במקום השני, עם שליש מההכנסות של הסרט עם האוכל, נמצא "המודיע" של סטיבן סודרברג, ובהשתתפות מאט דיימון. פעם סודרברג היה עושה סרטים בזיג-זג: סרט אחד בשביל האמנות, וסרט אחד בשביל הכסף, אבל מאז "אושן 13" נראה כאילו הוא נתקע על האמנות. "המודיע" הוא אמנם סרט מסחרי יותר מ"צ'ה" או "The Girlfriend Experience", שבקושי הוקרנו, אבל גם הוא לא בדיוק אושן, לפי הפתיחה שלו – 10 מיליון דולר בלבד. מאט דיימון, בתפקיד אנטי-הירואי, מגלם סגן נשיא בחברה, שהופך לחפרפרת של ה-FBI בחקירת אי-סדרים ושחיתויות, ומנצל את המצב כדי להלבין את אי הסדרים האישיים שלו. המבקרים אהבו את הסרט, אבל הקהל הרחב ממש לא. צפו לנטישה המונית בשבוע הבא.

מתחת למאט דיימון נמצא "I Can Do Bad All by Myseld" של טיילר פרי, שמפנה את המקום הראשון בצניחה מסורתית, ואחריו – עוד שני סרטים חדשים מאכזבים. "Love Happens" הוא דרמה רומנטית עם אהרון אקהארט וג'ניפר אניסטון (שעדיין לא הצליחה להופיע בסרט שתיאור הז'אנר שלו לא כולל את המילה "רומנטית"). הסרט גרוע ומיותר גם בלי לנסות להצחיק, לפי הביקורות, ובקופות הכניס כ-8.5 מיליון דולר.

"Jennifer's Body" הוא קומדית אימה עם שתי כוכבות עולות: מייגן פוקס, ודיאבלו קודי, זאתי מ"ג'ונו". "ג'ונו" – שהיה התסריט הראשון של דיאבלו שהופק – הפך אותה למייגן פוקס של התסריטאיות; סרטי "רובוטריקים" הפכו את מייגן פוקס לדיאבלו קודי של השחקניות, או משהו (ולמועמדת רצינית להפלת אנג'לינה ג'ולי מראש סקרי "האישה הסקסית בעולם"). כששם הסרט מצביע באופן כה מובהק על מוקד המשיכה העיקרי בו, הגוף של מייגן פוקס (בתפקיד המעודדת שנכנס בה שד ומפתחת תאוות רצח), אפשר היה לצפות לפחות לחצי קאלט. מה שקיבלנו, לפי הביקורות, זה סרט שהוא רק חצי חכם, חצי מצחיק, ולא מפחיד. וגם הקהל לא הגיע: 6.8 מיליון דולר מראים שוב שסרטי אימה גרועים קל למכור, אבל הם צריכים לפחות להעמיד פנים שהם רציניים.

"ממזרים חסרי כבוד" הפך השבוע רשמית לסרט המצליח ביותר בקריירה של טרנטינו, עם 109 מיליון דולר. "עידן הקרח 3" הפך השבוע רשמית לסרט השלישי הכי מצליח אי פעם – כולל כולם – מחוץ לארה"ב; בעוד באמריקה הוא השיג סכום מוצלח אבל לא מדהים של פחות מ-200 מיליון דולר, במקומות רבים אחרים הוא היה הלהיט הגדול של השנה, משום מה.

בשבוע הבא, אם יהיה כזה: "המחליפים" עם ברוס וויליס, רימייק ל"תהילה" וסרט אימה מד"בי בשם "פנדורם".


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את עצמם.

1. Cloudy with a Chance of Meatballs – 30.3 (30.3)
2. The Informant! – 10.5 (10.5)
3. Can Do Bad All By Myself – 9.9 (37.7)
4. Love Happens – 8.0 (8.0)
5. Jennifer's Body – 6.9 (6.9)

6. 9 – 5.6 (22.9)

7. Inglourious Basterds – 3.8 (110.1)
8. All About Steve – 2.3 (26.6)
9. Sorority Row – 2.5 (8.9)
10. The Final Destination – 2.4 (62.4)