דו"ח קופות שבורות – 3.8.2003

ג. פינס: שלום רב. לאחר
שנים בהם שאלנו אייטמים
מאתר אינטרנט דינמי עם יד,
החלטנו למסד את הקשר ולהזמין
את עורכי האתר לעזור לנו עם
אייטם מיוחד: חתונתם של הזוג
ההוליוודי המלכותי, בן אפלק
וג'ניפר לופז. אליך, רד.

ר. פיש: האאיי גאאיי! כפי שאפשר לראות, החתונה הזו משכה אליה את שמנה וסלתה של הוליווד. מיקום החתונה נשמר בסוד, סוד כל כך שמור עד שחצי מהמוזמנות ואשטון קוצ'ר לא הצליחו למצוא אותו.

ג. פינס: כפי שסיפרת לי לפני השידור, הסיפור מאחורי החתונה איננו שגרתי.

ר. פיש: אכן, גיא. הכל התחיל כשהחתן והכלה ראו את הסרט החדש שיצא בסוף השבוע בארצות הברית – 'אמריקן פאי 3: החתונה', או ‘American Wedding’. הם הבינו שאם הסרט הזה הצליח להכניס שלושים וחמישה מיליוני דולרים בסוף השבוע הראשון שלו, ואפילו להיכנס למקום הראשון בסוף השבוע…

ג. פינס: אפילו שלא הייתה לו תחרות מצד שום סרט.

ר. פיש: אפילו ללא תחרות. אם חתונה אמריקאית יכולה להצליח כל כך, למה לא חתונה הוליוודית?

ג. פינס: כי חתונה כזו מסתיימת ב'סוף הוליוודי', וכולנו יודעים איך זה נראה. ואם לחזור לנושא המקורי, האם תוכל לספר לנו על מה הסרט?

ר. פיש: הסיפור דווקא מאד פשוט. ג'ים ומישל, שהם ג'ייסון ביגס ואליסון האניגן שלא צריך להציג אותם, מחליטים להתחתן אחרי שהם יצאו במשך שני סרטים בלבד. החתונה המתקרבת מחזירה אליהם את חבורת הבנים מהסרטים הקודמים, כולל סטיפלר, שמאז שהפך את שון וויליאמס סקוט לכוכב נוער, תפקידו בסרטי 'אמריקן פאי' רק הולך וגדל. הפעם הוא השתלט כמעט על כל הסרט, מארגן מסיבות רווקים ומנסה להשכיב כל מה שזז. זה היה גם יכול להצליח לו, אלמלא בסרט לא משתתפת כמעט אף אחת מהשחקניות שהופיעו בסרטים הקודמים. הן כנראה פיתחו קריירה בינתיים. וגם אבא של ג'ים מופיע, בגלל שבלעדיו אין מי שיספק את עוגת החתונה האמריקאית.

ג. פינס: ומה דעתך ודעת הביקורות על הסרט?

ר. פיש: הביקורות חלוקות, עם נטייה קלה לכיוון החיובי. יש כאלו שאומרות שזהו הסרט הרע בסדרה, יש כאלו שאומרות דווקא שהסיפור המהודק יותר גורם לסרט להיות הטוב בסדרה, אבל כולן מסכימות על שני דברים: הסרט מצחיק, והסרט מגעיל. הוא המשך של הסדרה, ומי שמגיע אליו צריך לדעת למה לצפות: הומור הפרשות נמוך, אפקטיבי, מהסוג שמצחיק אם אתה מוכן לקבל אותו ומזוויע אם לא.

ל. ג'ון: וחוץ מזה, זהו ההמשכון הגדול האחרון לקיץ הסיקוולים הזה.

ג. פינס: אה, כן, שלום לעורכת. מתי מתחיל הטקס?

ל. ג'ון: היה כבר אמור להתחיל, אבל החתן והכלה מאכזבים את הקהל שלהם, ועדיין לא הופיעו לחתונה שלהם עצמם.

ג. פינס: את מדברת על בן אפלק וג'ניפר לופז, נכון?

ל. ג'ון: בדיוק. הזוג המאוהב כבר היה אמור להיות כאן. הם הבטיחו. רגע, אני שומעת משהו באוזניות… הם לא יבואו. הם בדיכאון, והחתונה נדחתה. בסוף השבוע הזה יצא הסרט 'Gigli', שבמהלך צילומיו הם נפגשו לראשונה. אבל עוד לפני שהסרט יצא לאקרנים, הוא הביא להם מכה אחרי מכה. הביקורות שהוא קיבל היו נוראיות, הוא התחיל עם 0% עגבניות טריות, ועכשיו הצליח לטפס עד ל-5% טריות, מה שמשאיר לו הרבה מאד עגבניות רקובות.

ג. פינס: אז על מה בדיוק הסרט?

ל. ג'ון: הסרט הוא על בן אפלק, שבתור דגיגון פשע צריך לחטוף איזה אח מפגר של מישהו. מכיוון שסתם דרמת פשע כבר לא מעניינת, צריכים לשלוח אליו את ג'ניפר לופז, שתשגיח עליו כדי שלא יפשל. מהון להון, הוא מתאהב בה, למרות שהיא דווקא לסבית – יש לו משיכה לכאלו. הם מנסים לממש את אהבתם, וכדי שהכל יסתבך עוד קצת, חייהם נמצאים לפתע בסכנה. בגלל שהם פושעים, אתה יודע.

ג. פינס: וזה שווה ריקבון מוחלט של הביקורות?

ל. ג'ון: כן, זה הבאז. סרט רע, עלילה מתוסבכת שאינה כתובה היטב, והכי גרוע – מביך לגלות שבסרט שמבוסס על הכוכבים שלו, אין ביניהם טיפת כימיה. מביך לצפייה, לא קומדיה ולא רומנטית, ואחרי יומיים על האקרנים הוא כבר הגיע לאחד המקומות הראשונים ברשימת 100 הסרטים הגרועים של IMDb (למרות שנראה שהרבה יותר אנשים נתנו לו את הציון "1" מאשר ראו אותו). עם כאלו תגובות, מה הפלא שהסרט נכשל בקופות, נכנס למקום השמיני בלבד בסוף השבוע עם סכום עלוב של 3.8 מיליון דולרים – ונמצא בנקודת זינוק נהדרת להיות הסרט הנוראי ביותר של שנת 2003, כלכלית וביקורתית.

ג. פינס: תודה רבה לך. אני מבין שחופה כבר לא תצא לנו הערב, אבל כל עוד אנחנו כאן, נוכל להראות לקהל כמה מהאורחים המפורסמים שהגיעו. הנה, שם באמצע הבמה, נמצאים כמה מהאקסים המיתולוגיים של הכלה, שהתאחדו במיוחד לכבוד החתונה וקוראים לעצמם 'שודדי הקאריביים'. שודדי הקאריביים הצליחו גם לשדוד את הקופות, ובשבוע הרביעי שלהם ביחד כבר עברו את קו מאתיים מיליוני הדולרים. לידם, אפשר לראות את שוורצנגר – לפחות הוא לא מפריע – יושב מבויש אחרי שהפיראטים תפסו אותו עם מכנסי העור למטה, ותוהה איך הוא הולך להגיע לקו הרווחיות של מאה חמישים מיליוני הדולרים, אם הוא כבר עכשיו נמצא במקום העשירי.

ל. ג'ון: מי הזמין את היצורים האלה לכאן?

ג. פינס: שמישהו יביא לה כוס מים! היצורים הקטנים שאליהם מתייחסת המגישה המזועזעת הם הילדים המרגלים, שלמרות ירידה של 40% בהכנסותיהם מהשבוע שעבר עדיין נמצאים במקום השני. ליד הילדים המרגלים אפשר לראות את לארה קרופט, שטוענת שהיא האקסית של החתן למרות שאף אחד לא מאמין לה. לארה קרופט פגשה בשבוע השני שלה את הכבידה, והכנסותיה (יחד עם עוד כמה דברים) צנחו ב-50%. מעניין איזו מתנה היא הביאה לזוג המאושר. בחניה תוכלו לראות את 'פכסם הים', הסוס המפורסם שלא הצליח להיכנס לחתונה עקב שיוכו כסרט אומנותי. אבל אין מה לדאוג לסוס – בתור הנציג היחיד של הדרמות בקולנוע, לא רק שהוא ספג ירידה זעירה ביותר בהכנסותיו, הוא אפילו עלה בדירוג מסוף השבוע שעבר, מהמקום החמישי לרביעי.

ל. ג'ון: היי, היי, אל תיגע! הסוס הזה הוא שלי! אני גם נתתי לו את השם.

ר. פיש: אני מצטער להפריע לך, גיא, אבל בן דוד מפורסם שלי היה אמור להגיע ואני לא רואה אותו. מישהו מוכן לעזור לי למצוא את נימו?

ג. פינס: בן הדוד נימו, דרך אגב, עבר השבוע את 'הארי פוטר', ונכנס לעשירייה הגדולה ביותר בכל הזמנים. עוד עשרה מיליוני דולרים והוא מתעלה על 'פורסט גאמפ'. צופים יקרים, תודה שצפיתם בתוכניתנו, ואנו מצטערים שלא התרחשה החתונה המצופה. לפני שנעבור לסיקור של טקס מלכת היופי של אולפני הרצליה, אני אשאיר את מילות הסיכום למגישי המשנה שלי. לונג?

ל. ג'ון: תודה רבה, גיא. בשבוע הבא יגיעו לתוכניתנו 'S.W.A.T.', סרט אקשן משטרתי עתיר בשמות גדולים (סמואל ל. "מאדרפאקר" ג'קסון, קולין "היום אי אפשר לראות סרט בלעדי" פארל ומישל רודריגז, בין השאר), וביום רביעי – 'שישי הפוך', סרט דיסני שבו אם (ג'יימי לי קרטיס) ובתה מתחלפות בגופן עקב משאלה. ערב טוב.


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסות הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.

1. American Wedding – 33.4 (33.4)
2. Spy Kids 3D: Game Over – 19.5 (68.5)
3. Pirates of the Caribbean – The Curse of the Black Pearl – 18.8 (209.5)
4. Seabiscuit – 17.6 (49.2)
5. Bad Boys II – 12.7 (111.3)
6. Lara Croft: Tomb Raider: The Cradle of Life – 11.3 (42.6)
7. Finding Nemo – 3.9 (320.0)
8. Gigli – 3.8 (3.8)
9. The League of Extraordinary Gentlemen – 3.3 (59.0)
10. Terminator 3: Rise of the Machines – 3.0 (142.9)