דו"ח קופות שבורות – 9.3.2004

Is there no one else?
Is there no one else?

האין אף סרט שיעז להתמודד
מול ישו והלב האמיץ שלו?

שני סוסים התחרו על ראשות
המרוץ לטבלה השבוע. שניהם כשלו
מול סוס ותיק שהטביע לי ביסקוויט וחצי בתוך התה (כן, ארמדילו, ישו מנחס גם אותי).

ישו נשאר במקום הראשון עם 53 מיליון דולר בסופ"ש, ומעל 200 מיליון דולר בסך הכל. ואת זה הוא עשה בתקופת לימודים ובלי ימי חג שיעזרו לו. הוא תופעה כזו מוזרה, עד שיש כבר כאלה שמשווים אותו ל'טיטאניק' ולשיאים שהוא שבר. הדרך לקרחון אמנם רחוקה היא, אבל למרות ההתנהגות המטורפת של ישו בקופות לא סביר שהוא יהיה זה שיטביע את הספינה.

במקום השני השבוע (שניים זה תמיד ביחד, לא?), עם 28 מיליון דולר מכובדים מאוד, הצמד בן סטילר ואוון ווילסון, או 'סטארסקי והאץ" בשבילכם (ולא, לא מדובר בריצ'רד האץ').
דייויד סטארסקי וקן האצ'ינסון היו צמד שוטרים בסדרת טלוויזיה אי אז בשנות ה-70' העליזות. כרגיל בקומדיות מהסוג הזה, הם זוג מוזר: סטארסקי הוא איש חוק המסור לעבודתו, האץ' פרוע ומוכן "לעגל" פינות. אבל הם צוותו ביחד ועכשיו הם צריכים להסתדר ביניהם במטרה לעצור את הפושע וינס ווהן.

הביקורות מסכימות כי מי שעושים את הסרט הם הצמד ווילסון-סטילר. כיוון שהסרט מבוסס על בדיחות ויזואליות, זו חתיכת מחמאה. עם זאת, מציינים המבקרים האחראיים, ראוי שאוהדי הסדרה המקורית יתרחקו מהסרט, לפחות אם אין ברצונם לפרוץ בזעקות על הגזל לאור היום שבוצע בסרט. אחרי הכל, אלה בן סטילר ואוון ווילסון, והם הפכו את הסדרה לסרט סאטירי שצוחק על שנות ה-70'. יש כאלה שזה כיף להם, ויש כאלה שזה לא.
אלינו הצמד יגיע בתאריך הכי מתאים מבחינתם: 1 באפריל.

במקום השלישי – עוטה על עצמו מבט רציני וחשוב – נמצא המלך עצמו, ויגו מורטנסן, עם 'Hidalgo', או 'ים של אש' בעברית. הסיפור הוא כזה: ויגו הוא פרנק ט. הופקינס, קאובוי של שנת 1890, מקפיד להתרברב על יכולות הרכיבה המופלאות שלו. שייח סעודי כלשהו (כלשהו? עומר שריף!) מעוניין לבחון אם אכן כך הדבר, ולכן מזמין אותו להשתתף במירוץ 'אוקיינוס של אש' – מרוץ הישרדות בן 3,000 מייל לאורך מדבריות ערב, שרק המובחרים בסוסיהן של משפחות המלוכה משתתפים בו. הרוכבים האחרים, מטבע הדברים, לא שמחים לקבל את ה"זר" שפלש להם למרוץ, ואין להם בעיה לשים לו רגל. העיקר להעיף אותו מהדרך.

ופה נכנס הקטע המעניין: דיסני שיווקו את הסרט תחת ההצהרה כי מדובר בסיפור אמיתי. בלשון המעטה, ההצהרה הזו אינה נכונה. נכון, היה איש בשם פרנק ט. הופקינס, והוא אכן הצהיר על עצמו כאחד שיודע לרכב היטב עד שהוזמן ל'אוקיינוס של אש' ואף השתתף בו. אלא שלא צריך הרבה כדי לגלות שהופקינס דנן קיבל מקום של כבוד בספר השקרנים הגדולים של המערב הפרוע: לא רק שהוא לא ידע לרכב, גם לא בטוח שהמרוץ שהוא סיפר עליו בכזו התרגשות, בכלל קיים.
מצד שני, כל הקטע הזה דווקא הגיוני: עושה רושם שדיסני התלהבו מ'סיפורי דגים', ורצו סרט כזה משל עצמם.

כך או כך, 'ים של אש' הרוויח במהלך סוף השבוע 18.8 מיליון דולר. אלה חדשות רעות מאוד לסרט שהופק בתקציב של כ-100 מיליון דולר, ובנה על מעמדו המשודרג של ויגימון, כמו גם על קהל אוהדי הסיביסקוויטים.
הביקורות חצויות בדעתן: קודם כל, הסרט עושה הרבה כבוד לסוס, וזה כבר דבר חיובי מאוד. אבל עודף הקלישאות והאירועים המופרכים הוציאו למבקרים את הרוח מהמפרשים, והיומרות האפיות של הסרט וההתלהבות שלו מאפקטים ממוחשבים דכאו אותם לגמרי. אלינו הוא יגיע כבר בעוד שבועיים.

לא הרבה השתנה בשאר הטבלה. 'שר הטבעות' קפץ לבקר לאחר שהפצתו הורחבה פי 2 כמעט (בכל זאת, אוסקרים וכאלה), 'יורוטריפ' ו'ברוכים הבאים למוספורט' (הסרט של ריי רומאנו) ממשיכים להיכשל, וכל השאר מרגישים בסדר, כזה.

בשבוע הבא: קודי באנקס, הילד המרגל, חוזר לסרט שני (הפעם בלונדון), דייויד מאמט מגלה עוד קונספירציה ממשלתית ב'Spartan', וג'וני דפ מואשם בגניבה ספרותית ב-'Secret Windows'.


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך סוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.

1. The Passion of the Christ – 53.2 (213.9)
2. Starsky and Hutch – 28.1 (28.1)
3. Hidalgo – 18.8 (18.8)
4. 50 First Dates – 7.6 (99.3)
5. Twisted – 5.1 (16.5)
6. Confessions of a Teenage Drama Queen – 4.0 (21.8)
7. The Lord of the Rings: Return of the King – 3.0 (368.2)
8. Dirty Dancing: Havana Nights – 3.0 (10.1)
9. Miracle – 2.5 (59.8)
10. Monster – 2.1 (30.0)