תצפית: רגע עם דודלי

אצל דודלי, אצל דודלי,
יופי יופי, עוד ועוד לי,

בואו יחד לבלות,
לבלות עם דודלי דוד!

הלא נהיה ככל העמים?
הרעיון הנץ דווקא במוחו של אבי נשר, שליחנו בהוליווד. נשר חד העין שם לב כי בארה"ב מקובל מאד להפוך סדרת קאלט מצליחה לסרט. בזמן שהותו בארץ הוא התחיל לגלגל את הרעיון, יצר קשר עם בעלי הזכויות, וכך נעשה הצעד הראשון לקראת סרט המבוסס על צור מחצבתנו, 'רגע עם דודלי'.

רגע, רגע. רגע עם מי?
עם דודלי. חשבתי שזה ברור. לקהל הצעיר רק נסביר שמדובר בסדרה חינוכית, על בעל חנות הפתעות, דודלי (שלמה ניצן), שיוצר "בוב". כמו בובה, אבל בזכר. את הבוב, או ליתר דיוק, את הילד הנודניק, שכן לא היה הבדל בינו לבין שאר הילדים, פרט לגודלו, גילמה ציפי מור, מה שגרם לזהות מינית מבולבלת לדור שלם.

העלילות היו חינוכיות, כאמור, ועסקו בנושאים שברומו של עולם. כלבים שהלכו לאיבוד, בניית דברים מופלאים מזבל (“גרוטיאדה!”), והתימה הגדולה מכולם – “לא לוקחים מפתח של חביתוש בלי רשות של רגע ודודלי!". חביתוש, מיותר לציין, היה חבית בעלת צורת אנוש. איש-פח ללא יכולת תזוזה אמיתית, אך צורך בלתי נדלה במתיחת קפיצים באמצעות מפתח. באותם ימים, אתם מבינים, לא היו בטריות.

אבל רגע, זה לא היה אמור להיות סרט טלביזיה?
כן, זה היה התכנון המקורי. אבל בעקבות הצלחת פרק האיחוד של 'קרובים קרובים' לאחרונה, קיבלה ענת אסולין, המפיקה, עיניים גדולות, והחליטה כי ברצונה להגיע להפצה רחבה, במידת האפשר. מאחר שהצילומים טרם החלו, הרי שעדיין ניתן להתאים את החומר לפורמט הקולנועי.

אז מה יהיה לנו שם?
לא ממש ברור, עדיין. העלילה עצמה לא ידועה, ובעצם כלל לא ידוע אם תהיה כזאת בכלל, או שתהיה זאת אגודה רופפת של קטעים חצי עצמאיים. מה שברור כבר עכשיו הוא שהסרט ייצא לדרכו ללא עזרתם של תסריטאי הסדרה המקוריים. נראה שקשה היה לשלוף אנשים כמו רן בוגין, שמרצה ב"בצלאל" אודות אנימציה, מעיסוקיהם הנוכחיים. לא בטוח שזה כל כך גרוע: חנן פלד, שכתב גם הוא פרקים לסדרה, חזר לאחרונה לתודעה כתסריטאי של 'השיבה מהודו' הכה מושמץ.

אך כזכור, מפיקי הסרט רואים לנגד עיניהם את המודל של 'קרובים קרובים'. אי לכך, התסריטאי שנבחר לכתיבת הסרט החדש הוא לא אחר מאפרים סידון. עם שם כזה המופקד על מלאכת הכתיבה, לא מופרך יהיה לצפות לחומר איכותי, כמו גם לסאטירה שמאלנית דקה משהו.

סאטירה? זה לא משהו למבוגרים?
כמובן. קהל היעד העיקרי לא אמור להיות הילדים של ימינו, כי אם בני ה-25-35, שגדלו על הסדרה מלכתחילה. כמו כן, צפויים להפציע להופעות אורח לא מעט מאושיות ילדותם של אותו דור. ציפי שביט, חנן גולדבלט, ישראל גוריון – כל אלו ועוד כבר אישרו השתתפות. כמו כן, כדי לקרוץ בכל זאת לדור הצעיר, צפויים להשתבץ גם כמה כוכבים עכשוויים יותר. על פי דיווח באתר 'נענע', מדובר בעיקר ביעל בר-זוהר ויהודה לוי. שמות נוספים שנזרקו לאוויר הם של אגם רודברג ודודי בלסר. אבל כאמור, אלה רק שמות, ועד שיתחילו הצילומים, לא נדע בוודאות.

אבל רגע, רגע, מה עם פיסטוק?!
ספי ריבלין שהיה השכן הנודניק ורב-הנזק "פיסטוק", היווה מודל הזדהות לדור שלם של צעירים-לשעבר. לרוע המזל, הוא סירב לקחת חלק בחגיגה.

לא פיסטוק לא קונה!
דחילק, הוא סתם נודניק. ועוד נודניק שאחראי לסדרת הספין-אוף (הראשונה בתולדות הטלביזיה הציונית?), “הבית של פיסטוק". כבר היה עדיף בלעדיה, לא?

וחביתוש?
יש לשער שכן. חביתוש הפך לסימן ההיכר של הסדרה, והדבר היחיד שמרבית האנשים זוכרים ממנה. הוסיפו זאת להצהרותיהם החוזרים ונשנות של המפיקים, כי בכוונתם להשקיע ככל הניתן בשימור המראה המקורי (אם כי ללא האיכויות השחור-לבניות), והמסקנה אחת היא. עם זאת, ההימור שלי הוא שחביתוש יהיה תוצא של אנימציה ממוחשבת.

ומתי, במחילה, מתי?
הצילומים נקבעו לאמצע אפריל, בירושלים. אם הכל יסתייע כשורה, שלב הצילומים לא אמור להמשך זמן רב, והמפיקים כולם תקווה שיצליחו לדחוק את הסרט כבר לפסטיבל הקולנוע בירושלים (חודש יולי, פינת התמוז).

אז מה גזר הדין?
אני לא אוהב לחרוץ דעה על סרטים בטרם ראיתי אותם. אבל ענת אסולין, המפיקה, נושאת באמתחתה רקורד מרשים למדי, אז אני אופטימי. חוץ מזה, יותר גרוע מחידושים לסדרות טלביזיה אמריקאיות ('אני, מרגל', 'סקובי דו', ועוד) זה לא יכול להיות, נכון?