כבכל שנה לקראת האוסקר מופיעות כתבות המקעקעות את הלגיטימיות של כמה מהפרסים האחרים. השנה, סרט תעודי חדש מבקש לשבור את המיתוס: לא כל הנוצץ - גלובוס זהב הוא.
14.12.2003
יומית כבכל שנה לקראת האוסקר מופיעות כתבות המקעקעות את הלגיטימיות של כמה מהפרסים האחרים. השנה, סרט תעודי חדש מבקש לשבור את המיתוס: לא כל הנוצץ - גלובוס זהב הוא.
" />
  לסנובים כבר מותר לצאת מהסינמטק. 'גלובוס גרופ' הופכים לרשמי את הנוהל שקיים כבר מזמן: חמישה בתי קולנוע של החברה, בת''א, ירושלים, חיפה וכמובן קרית מוצקין, הם עכשיו 'גלובוס צ'ויס', המתמחים בקולנוע אלטרנטיבי ועצמאי.
19.02.2002
יומית לסנובים כבר מותר לצאת מהסינמטק. 'גלובוס גרופ' הופכים לרשמי את הנוהל שקיים כבר מזמן: חמישה בתי קולנוע של החברה, בת''א, ירושלים, חיפה וכמובן קרית מוצקין, הם עכשיו 'גלובוס צ'ויס', המתמחים בקולנוע אלטרנטיבי ועצמאי.
" />

גלובוס צ'ויס

  כבכל שנה לקראת האוסקר מופיעות
כתבות המקעקעות את הלגיטימיות של
כמה מהפרסים האחרים. השנה, סרט
תעודי חדש מבקש לשבור את המיתוס:
לא כל הנוצץ – גלובוס זהב הוא.

14.12.2003
יומית
כבכל שנה לקראת האוסקר מופיעות
כתבות המקעקעות את הלגיטימיות של
כמה מהפרסים האחרים. השנה, סרט
תעודי חדש מבקש לשבור את המיתוס:
לא כל הנוצץ – גלובוס זהב הוא.

תגובה אחת פתח ספוילרים פתח תגובות ישנות

  1. נכון! נכון! מה זה הפרס העגול הזה?

    Boojie

    אפילו סמל פאלי אחד אין עליו לרפואה! מי שמע על פרס בלי סמל פאלי? איפה המטאטא?

    __________________
    בוג'י עדיין מנסה להחלים מהשפעת. אפשר לראות את האפקטים.

 

כתיבת תגובה

(חובה)

Optionally add an image (JPEG only)

גלובוס צ'ויס

  לסנובים כבר מותר לצאת מהסינמטק.
'גלובוס גרופ' הופכים לרשמי את הנוהל
שקיים כבר מזמן: חמישה בתי קולנוע של
החברה, בת"א, ירושלים, חיפה וכמובן
קרית מוצקין, הם עכשיו 'גלובוס צ'ויס',
המתמחים בקולנוע אלטרנטיבי ועצמאי.

19.02.2002
יומית
לסנובים כבר מותר לצאת מהסינמטק.
'גלובוס גרופ' הופכים לרשמי את הנוהל
שקיים כבר מזמן: חמישה בתי קולנוע של
החברה, בת"א, ירושלים, חיפה וכמובן
קרית מוצקין, הם עכשיו 'גלובוס צ'ויס',
המתמחים בקולנוע אלטרנטיבי ועצמאי.

32 תגובות פתח ספוילרים פתח תגובות ישנות

  1. אהרו''כ!

    ice princess

    אבל באיזה קולנועים? הם מחליפים כל פעם?

  2. פוסט אהרו''כ, סתם בשביל הקטע

    שלמקו בבית

    השאלה הגדולה היא- האם אנחנו, חובבי הקולנוע המסחרי ההוליוודי, נפגע? האם המסכים שיוקדשו להקרנת סרטים אומנותיים יבואו על חשבון סרטים כיפיים או גרועים במיוחד? האם נגמרו הימים בהם אמריקן פאי היה יכול להיות מוקרן משך חודשיים תמימים לפני שסילקו אותו? (האמת, אין )

    • נראה לך?

      רד פיש

      גלובוס אמרו בעצמם – זה לא שהם יביאו יותר סרטים עצמאיים: רק שעכשיו יהיה להם תרוץ לתקוע אותם בחמשת הקולנועים האלה, כדי שלא נתבלבל חלילה ונראה סרט איכותי כשבכלל התכוונו לראות זבל הוליוודי.

      כלומר, עכשיו השאלה היא לא "אוף, למה גלובוס מקרינים את 'העולם שבפנים' רק בקולנוע אחד בתל אביב" אלא "אוף, מתי כבר 'העולם שבפנים' יגיע גם לגלובוס צ'ויס קרית מוצקין".

      • העולם שבפנים

        נונין

        אני מתעתד לצפות בסרט מחר הקולנוע 'פאר' בתל-אביב. לפי היסטוריית ההפצה שלו נראה יותר סביר שהוא ייעלם בשבוע הבא מאשר שהוא יופץ בקריית מוצקין, וזה מעלה את השאלה אם אחרי שאצפה בו (מחר) יהיה עניין בביקורת, בהתחשב בזה שיש סיכוי טוב שהיא תהפוך כמעט מיידית ל'מה היה'?
        מצד שני, אם 'רקוויאם לחלום' הגיע לקרית מוצקין, גוד נוז.

        • האמת, כמה מאנשי הצוות

          רד פיש

          הקבוע של האתר, וזה כולל אותי, כבר ראו את הסרט, אבל לאף אחד לא היה חשק לכתוב עליו ביקורת, מה עוד שבאמת אי אפשר לדעת אם הוא ייעלם בעוד יומיים או שיישאר על המסכים במשך חודשים. ביקורת תתקבל בברכה בכל מקרה.

        • העולם שבפנים

          לונג ג'ון

          תעשה לעצמך טובה ואל תלך לראות את הסרט הזה. נורא חיכיתי לו וכגודל החיכיון – גודל האכזבה. משעמם פחד ולא מעניין. דווקא רציתי לכתוב עליו כדי להזהיר אנשים, אבל איכשהו היו לי מלא דברים אחרים לעשות ועוד לא יצא. מצד שני, אני מודעת לזה שמאוד יכול להיות שתאהב אותו.

          מזל, מזל שראיתי את זה בדיוידי, בו היה הקליפ המלא לריקוד הבלתי נשכח "ג'ן פה צ'ן הו" ('Jaan Pehechaan Ho'). אם למישהו מאלה שבאים לקון יש את הדיוידי הזה – אנא הביאוהו!

          • נכון. ג'ן פצ'נהו שולת!!1

            רד פיש

          • העולם שבפנים

            הממסד האפל

            אני, לדוגמה, אהבתי אותו, וחברתי אהבה אותו *מאד* (והולכת לראות אותו שוב היום). זה הדבר הרחוק ביותר בעולם שניתן לצפות מ"סרט על פי קומיקס", אבל אני לא מצאתי אותו משעמם.

            וסטיב בושמי שולת!! בסרט הזה.

          • העולם שבפנים

            נונין מנקה תגובות ישנות

            אני מניח שכבר כתבתי במקום אחר, אבל הסרט אכן אכזבה (אבל לפחות אני מרוצה שטעמי בסרטים אינו ניתן לניחוש כל-כך בקלות על-ידי העורכים).

            • הוא אכן לא טוב כמצופה

              trilliane

              אבל אי אפשר להגיד שזה לא היה צפוי – דבורית שרגל (רייטינג) אהבה אותו (נתנה לו 5 כוכבים!).

              בסה"כ מדובר בסרט חביב. שווה לקחת ב-DVD רק בגלל הקליפ! כבר כתבתי שהכרחתי את חבריי לצפות בו (עד הסוף!) חרף מחאותיהם ותלונותיהם (בעיקר על שהשיר ארוך מדי).

  3. מה זה אומר

    עמית

    שעכשיו נזכה לגירסת פילם נואר של אסקימו לימון-החגיגה נמשכת?:)

    • *הכנס מוזיקה מתאימה*

      שלמקו בבית

      היה זה ערב קודר וסוער. ישבתי כהרגלי בגלידה מונטנה, שותה משקה שעצם קיומו בשנות החמישים הינו אנאכרוניזם בוטה ומחליק כמה קטנות לשותפי השמן, כשלפתע היא נכנסה. הדבר הראשון שאליו שמתי לב הוא העובדה שהיא לא לובשת תחתונים.
      היא ניגשה אלי לשולחןף התכופפה באופן פרובוקטיבי כך שמחשופה עמד בדיוק מול עיני, ושאלה: "אתה הוא מומו, בלש פרטי"? "כן," עניתי, בעודי מציע לה מעט משקה (היא כנראה הייתה צריכה את זה, שפתיה היו יבשות והיא ליקקה אותם ללא הפסק). "מצויין. אני צריכה את עזרתך."
      "מה הבעייה גברת?" שאל יוד'לה, עוזרי הנאמן וחשוף הישבן. "אסביר לכם, אך קודם עלי לבקש שתשמרו על סודיות מוחלטת," אמרה. "סודיות מוחלטת הוא שמי השלישי," אמרתי. "'רב-שגל' הוא השני," התערב יוד'לה. "אם כך, אספר לכם את מטרת שירותיכם." היא אמרה, בקול חושני.
      "מדי יום שלישי, בחודשי הקיץ החמים, אני הולכת לבלות יום בים, לשחק מטקות ולהשוויץ בפני כולם בבגד הים בעל הגזרה וסוגי הטקסטיל האנאכרוניסטיים שלי. אולם, לפני שבועיים, בעת שהתקלחתי, שוטפת את המלח מגופי תוך כדי מעבר על כל גופי החטוב, הרגשתי שמישהו מסתכל עלי. הרגשה זו המשיכה גם שבוע לאחר מכן. לאחר שגם אתמול ליוותה את המקלחת הרגשה שמישהו מביט בי, ומכיוון שאני לא יכולה לראות אנשים מתים, החלטתי לבקש את עזרתכם."
      "רגע, בואי נעבור על הפרטים," אמר שותפי השמן אך היעיל. "באיזה חוף מדובר?" "זהו חוף השנהב, המקום הטוב ביותר לאנאכרוניזם וטעויות גיאוגרפיות," אמרה הבחורה. "חוף השנהב? באותו מקום בו בעל הקיוסק גובה לירה וחצי על משקה מוגז?" שאל יוד'לה. "YES." "והמלתחות הללו, הם היו בצד הצפוןני של החוף?" שמשיך יוד'לה. "YES". "והמקום בו את נוהגת להתקלח, הוא בצד הקרוב לקיר הימני מהכניסה?" "YES, YES, YES!". "אז אין בעייה," אמר יוד'לה. "יש לי שם חור הצצה."
      "או, תודה רבה," אמרה הבחורה, לאחר שסטרה בחוזקה ללחיו של יוד'לה. "עכשיו אני רגועה." "אין בעיות, גברת, זה התפקיד שלנו," אמרתי, והוספתי: "עכשיו, בואי לחדר שלי ונשכב"

      פייד-אאוט.

      • ראש רדיו מתפקע מצחוק

      • מה פתאום פייד אאוט?

        רד פיש

        • פייד אאוט

          שלמקו בבית

          ואז בדיוק פייד אין ל.

      • LOL

        יונתן קם ומתחיל לרקוד באולם

      • מצויין!!! נפלתי מהכיסא

        anonymous incognito לבד בבית

      • כה לחי שלמקו!!!

        NightShade

        נקעתי את הלסת מרוב צחוק!

  4. על איזה סנובים בדיוק מדובר?

    ר ר

    • כל מי שרואה סרטים

      רד פיש

      שאין להם פרסומות בטלויזיה, פיצוצים וציצים. סנובים, נו.

  5. רגע של תמיהה

    mus mus musculus

    אכן, כל הכבוד לגלובוס על הכרזתם האמיצה, אבל למה לנפנף בבילי אליוט בתור הדןגמא האולטימטיבית לאיכות שבמקרה גם יצאה כמות? (ועוד להקדיש חצי כתבה לנושא. אמנם בסרט יש אלמנטים תרבותיים (מדברים על בלט, ומשמיעים את אגם הברבורים), ואמנם הסרט מדבר בשפה לא ברורה (למרות הטענות הנשמעות שמדובר באנגלית, אני לא השתכנעתי), אבל האם הסרט הזה הוא הסמן הימני של הקולנוע האיכותי? אתמהה.

    • 'בילי אליוט' הוא לא דוגמה לכלום.

      רד פיש

      מהרגע שסרט מועמד לאוסקר "הסרט הטוב ביותר", הוא מאבד את זכותו להיחשב קטן, איכותי, אלטרנטיבי ובלתי ידוע. 'המרקיז דה סאד' ו'גויה בבורדו', שמוזכרים בכתבה, הם דוגמאות טובות הרבה יותר.

      • בכתבה מוזכר גם אמלי

        פו

        שהצליח כסרט קטן של גלובוס לעומת המפיצים הקטנים סרטי שפירא. גם ההגדרה שלהם לסרטים קטנים נראיית כשונה מאוד מההגדרות שלי. עם כל הכבוד אני עדיין לא זורקת את המנוי של הסינימטק לפח.

  6. ועוד תמיהה

    mus mus musculus

    הערה שהועלתה על ידי ועל ידי המרמיטה שלידי – סרט הדגל של המגמה החדשה הוא "פארק גוספורד" של אלטמן. זה אמור לסמן את ההתרחקות מהממסד ההוליוודי והליכה לכיוונים מקוריים ונועזים? אין ספק, אכן בגלובוס מהלכים על חבל דק במיוחד. נתמהה שוב.

    • עוד תמיהה 2

      רד פיש

      בכתבה מצוין ש'גוספורד פארק' ייצא ב-28.3. תאריך ההפצה הקודם שלו היה בדיוק חודש לפני כן. אני מקווה שזאת טעות, ושגלובוס לא באמת דחו בחודש את יציאת הסרט לכבוד הפרויקט החדש.

  7. המפיצים הקטנים

    סרין

    הם אלו שיאכלו אותה, מה?
    לזה אני לא בהכרח אתנגד.

    מה שהם שכחו לציין הוא שבסינמטק סרט לא עולה לי 31 ש"ח ואני יכולה להזמין כרטיס טלפונית מראש בלי לשלם על כל כרטיס *6* שקלי עמלה, בניגוד לנעשה ברשת גלובוס.

    עוד עניין צפוי הוא הקרנת הסרטים על "מסכים נבחרים" בבתי הקולנוע. הצ'ויס הפרטי שלי לא כולל ישיבה באולם קולנוע שפעם שימש כחדר השירותים של המקרינים ועבר הסבה זריזה כדי לשמש כ"מסך נוסף".

    • גם בזה אני מפקפק.

      רד פיש

      לדעתי גלובוס רק מכריזים פה באופן רשמי על מה שבאופן לא רשמי קורה כבר הרבה זמן. כבר לפחות שנה שבגלובוס קרית מוצקין מוקרנים סרטים קטנים ואיזוטריים יחסית שלא ברור איך הם הגיעו לשם. גם 'חן' נוקטים באותה שיטה, רק שהם לא הכריזו על כך רשמית (עד כמה שידוע לי, אף אחד לא הכריז על רב חן מגדלי האופרה כעל 'חן סלקט' המתמחה בסרטים עצמאיים – אבל זה בדיוק מה שהוא). מספר הסרטים העצמאיים שיוקרנו בארץ לא ישתנה בעקבות ההכרזה – וגם אם כן (מה שיהיה מאוד משמח), למפיצים העצמאיים עדיין נשארו שפע של סרטים עצמאיים אחרים לבחור מבינהם.

      • סוף סוף מוצקין על המפה!

        עלמה במקור מקרית מוצקין

        ואני זוכרת את הרבמ"ד עוד לפני שהיה בו קולנוע בכלל… עוד כשהיה בו איזה מועדון לילה עלוב… עוד כשהיה בו שקם… היו ימים. בשבילי קולנוע במוצקין זה קולנוע "אורות", גם הוא של גלובוס, עוד לפני שכל המשפחה שלו השתלטה על כל חלקה טובה בעולם אופרות הסבון הישראליות.

        • לא ידעתי

          סרין

          שאי פעם היתה חלקה טובה בעולם אופרות הסבון הישראליות.

          • אכן בעולם אופרות הסבון הישראליות

            בטי המכוערת

            מעולם לא היתה חלקה טובה. בעולם הטלנובלות כן. ורק בשביל להשאר קשורה לנושא של סרטים, מישהו ראה את "קטנטנות" בכיכובו של פקונדו ארנה האליל? האם העובדה שזה סרט דובר ספרדית הופכת אותו לסרט זר?

            • אני ממש מתביישת להגיד,

              ice princess

              אבל ראיתי את הזוועה, ועוד בקולנוע. נכון, יש לי אליבי: הילדה שאני נותנת לה שיעורים באנגלית קיבלה 93 במבחן (אחרי המבחן הראשון שבו היא קיבלה 56), וכפרס הבטחתי לה שנלך לעשות משהו כיף, מה שהיא רוצה, והיא רצתה לראות קטנטנות, כי היא מאוד אוהבת את הסדרה. אני לא יודעת לגבי סרט זר, אבל זה סרט *רע*. *מאוד*. מה שכן, זו היתה חוויה מרתקת, כי אני הייתי היחידה באולם מעל גיל 12, וכל הילדות הקטנות שרו בהתרגשות את כל השירים וידעו את כל המילים. לפחות הן לומדות ספרדית מהסיפור המזעזע הזה. דרך אגב, כולן צווחו מהתרגשות כשהשחקן הראשי (האם זה האליל שעליו את מדברת?) הופיע לראשונה על המסך. היה מרתק, כאמור.

              • זה מזכיר לי את השנה האיומה

                אביגיל

                בה עשיתי פר"ח. הילדה שלי הקפידה להבריז אחת לשתי פגישות בערך, כינתה אותי באוזני חברותיה "המורה שלי, היא תכף הולכת" והדגימה לי ריקודים שהמציאה לשירים של איזו להקת בנים עלומה. הרעיון שלה על משהו כייפי ביחד כלל בעיקר הליכה לקניון. על צפיה בסרטים לא היה מה לדבר.

 

כתיבת תגובה

(חובה)

Optionally add an image (JPEG only)