דו"ח קופות שבורות – 28.7.2002

ושוב נחזור לויכוח האהוב עלינו:
כן קיץ או לא קיץ. תגידו מה
שתגידו, עולם שבו 'דו"ח מיוחד'
מרוויח בסופ"שו הראשון פחות
מ'סקובי דו' או מ – רחמנא ליצלן –
'אוסטין פאוורס 3', שרוי בוודאות
תחת השפעת חום ולחות מזיקים,
או בקיצור – קיץ. יש אפשרות אחרת?

הו, כן. 'אוסטין פאוורס'.
בשנת 97' יצא הסרט הראשון, פארודיה לא מזיקה על ג'יימס בונד, בכיכובו של מייק מאיירס. הסרט הרוויח בקופות בארה"ב – בכל תקופת הפצתו – 54 מיליון דולר, מה שהיווה עילה מספקת עבור המפיצים לעשות את הסרט השני, שהרוויח בסופ"שו הראשון בלבד 57 מיליון – יותר מכל מה שהרוויח הסרט הראשון. נו, אז לא יהיה סרט שלישי? בטח שכן. וכדי להוסיף לחגיגה, מייק מאיירס מגלם הפעם תפקיד מרובע – לא רק את אוסטין פאוורס ואת הארכי-אויב שלו, ד"ר רשע, אלא גם את 'גולדממבר' הרשע המסתורי ואת 'Fat Bastard' (האם הוא זה שהורג את קני בכל פעם מחדש?).

והאמריקאים נהרו בהמוניהם.

העלילה – כאילו שבגללה הסרט הרוויח כ"כ טוב – קצת יותר מתוחכמת מהרגיל: ד"ר רשע בורח מהכלא השמור בו הוחזק, וחובר לרשע (המסתורי) 'גולדממבר'. הם מניחים ידם על מכונת זמן ובעזרתה מתכננים (כרגיל) להשתלט על העולם (מוהא-האהאהאהא). כדי שמשימתם לא תיכשל הם חוטפים את אביו של אוסטין פאוורס. אוסטין פאוורס, שנקרא להציל את המצב, חוזר אחורה בזמן, הפעם לשנות השבעים, וחובר למרגלת יפהפיה (כמו כל המרגלות) בעלת חכמת רחוב – ביונסה נולס מ'Destiny's Child'.

המבקרים מדווחים שחמש הדקות הראשונות קורעות לחלוטין. מה אחר כך? תלוי למי אתם בוחרים להאמין – לאלה שאומרים שתצחקו בכל מקרה (בין אם משום שהבדיחות מצחיקות, ובין אם משום שהסרט דפוק כל כך עד שזה כבר מצחיק), או למלעיזים, שאומרים שהבדיחות בסרט יגרמו אפילו לטום גרין להסמיק ממבוכה, ולא רק זה – על כל בדיחה חוזרים לפחות ארבע פעמים. כך או כך, 'אוסטין פאוורס – גולדממבר' הרוויח במהלך סוף השבוע 73.1 מיליון דולר, מספיק כדי לקטוף בקלילות את תואר הפתיחה הטובה ביותר אי פעם לקומדיה, ולחודש יולי, ובטח עוד כמה תארים כאלה, ויוקרן בארץ החל מה-8 באוגוסט.

אי שם מאחור, במקום השני, בהפרש ע-צ-ו-ם, 'הדרך לאבדון', עם 11.1 מיליון. מתחתיו, עם ירידה סולידית של 30%, נמצא 'סטיוארט ליטל 2', העכבר הנועז (החל מסוף השבוע – גם אצלנו), שלחלוטין לא התרגש מ'The Country Bears', סרט הילדים החדש שיצא השבוע, במטרה ברורה למחוץ אותו (בכל זאת, מדובר בדובים):

הלהקה האהובה על דובי בארינגטון בן ה-11 הם 'דובי הקאנטרי', שהתפרקו לפני הרבה הרבה שנים. לדובי זה לא אכפת – הוא יוצא במסע לאחד את הלהקה (במטרה להציל את האולם בו הלהקה החלה את דרכה), ולשם כך מחליט להביא הופעות אורח של הרבה אומנים ידועים. בקיצור – סיפורה של להקת 'כוורת', רק עם דובים.

הסרט התהדר בכוכבי קולנוע כהיילי ג'ואל אוסמנט וכריסטופר ווקן (שניהם בתפקיד דובים), וגם אייקוני רוק כאלטון ג'ון הבלתי נלאה, דון היינלי ועוד שמות רבים אחרים. וכל זה לא עזר: 'דובי הקאנטרי' הרוויח 5.3 מיליון מאכזבים, אם כי נשמעו טענות שהסרט לא כל כך נוראי כמו עצם הדחף שהיה למישהו לעשות אותו. ביקורות ארסיות יותר הציעו שאלו שהלכו לראות את הסרט הזה (שהוא ילדותי מדי, כך נאמר) עשו זאת רק משום שבאולם הקולנוע יש מזגן. אבל, הוסיף המבקר החביב, אפילו המזגן לא יכול לעזור לסרט הזה.

ראוי לציין שהסרט מבוסס לא על ספר, לא על קומיקס, לא על משחק מחשב, אלא – תחזיקו חזק – על מתקן שעשועים בדיסנילנד. האמנם תיתכן אפליה כזו – שבדיסנילנד יהיה מתקן שאינו קשור לסרט כלשהו? אז זהו, ששני סרטים נוספים בהשראת מתקני שעשועים נמצאים בהליכי הפקה כרגע. תראו לאן הגענו.

ואם נחזור למשחק אהוב אחר – 'דו"ח מיוחד' מול 'לילו וסטיץ", הרי שגם בו ישנן התפתחויות מפתיעות: בשבוע שעבר ירד הדו"ח מהעשיריה, והותיר את לילו יתומה במקום התשיעי. השבוע התהפך הגלגל: 'דו"ח מיוחד' במקום התשיעי, ו'לילו' ירדה למקום ה-12.

במקום העשירי השבוע – עוד הפתעה: 'החתונה היוונית שלי' חזר אלינו לאחר שבועות ארוכים בהם נעדר מהעשיריה. הסרט הזה הוא כמו דיאטה: יורד בדירוג, ועולה. יורד בדירוג, ועולה בחזרה.

כבכל שבוע, סוף הדוחק"ו משמש תירוץ נלוז למשחק הכה משעשע "Kick the Baby": דיווח על סרטים שעפו מהטבלה לבלי שוב, רצוי בלווית דיאגרמות, צבעים עליזים והערות ציניות שלא מצחיקות אף אחד חוץ ממני. ובכן, את 'לילו וסטיץ" הזכרתי כבר לפני כן, ופרט אליו עפו 'צייד הקרוקודילים' (שאולי אפילו יכסה את ההשקעה בו. אולפני MGM בטח מתרגשים נורא), 'ליל המסכות 8', וכן '8 פריקים עם רגליים' (מה, לא זה הפירוש של 'Eight Legged Freaks'?), שעזב את העשיריה אחרי שבוע בודד, בנפילה חדה של 63%. אין, אין כבוד. אנשים היום לא יודעים ליהנות מסרט גרוע כמו שצריך, אפילו אם הסרט נעשה במכוון כפארודיה על B-Movies.

בשבוע הבא – חיל ורעדה. שתי קומדיות דביליות ידשדשו בצילו של האחד והיחיד: 'Master of Disguise', קומדיה עם דיינה קרבי (גארת' מ'עולמו של ווין'), פאולה עבדול וג'יימס ברולין (שנודע כ"ההוא שהתחתן עם ברברה סטרייסנד ומאז נתנו לו להשתתף בכמה סרטים") ו-'Run Tel Dat', סרט שהוא מופע סטנד-אפ של מרטין לורנס. שניהם היו מתים שאנשים יחכו להם בכליון עיניים, כמו ההוא, מה שמו – 'סיינס' הכה מדובר של מ. נייט שאמאלאן.


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסות הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים עפעפו בביישנות לעברו של סת' גרין ועד עתה הם מרחפים מאושרים.

1. Austin Powers in Goldmember – 73.1 (76.6)
2. Road to Perdition – 11.1 (65.6)
3. Stuart Little 2 – 10.6 (34.7)
4. Men in Black II – 8.5 (173.4)
5. K-19: The Widowmaker – 7.3 (25.0)
6. The Country Bears – 5.3 (5.3)
7. Mr. Deeds – 4.2 (116.2)
8. Reign of Fire – 3.5 (36.4)
9. Minority Report – 3.1 (123.4)
10. My Big Fat Greek Wedding – 3.0 (35.4)