דו"ח קופות שבורות – 17.10.2004

המחשה חזותית של היחסים בין 'תפוס ת'כריש' ו'צוות אמריקה' בסוף השבוע הנוכחי.החתולות עצבניות לאללה – הגוזלים שלהן עזבו את הקן, וכבר הרבה מאד זמן לא חוזרים הביתה. נשיקה במצח, ערמת אוכל, שתי קערות מים, ויאללה ביי. לפעמים מישהו מהם נכנס בדלת. אומר "שלום, באתי לבקר – התגעגעתי מאד", ומיד שוקע במחשב. פורפרה מביטה תמהה בארלקינה, ארלקינה מביטה בפורפי, ושתיהן שואלות את עצמן: "למה, למה?"

חיפושי הדירה גרמו לי לחשוב שאולי יש מקום להפיק תוכניות של 'רח' סומסום' גם לאנשים בוגרים. רבאק, לא יכול להיות שיש הבדלים כל כך גדולים בהגדרה של אנשים למושג "גדול", או, אם כבר מזכירים, גם היכולת לספור כיווני אוויר. אבל אם הכל ילך כשורה, בסוף השבוע, טפו טפו טפו, עורכי האתר יחלו את מסעם האיטי דרומה, בואכה כפר סבא. ומה אתם יודעים – אולי אפילו נוכל לבלות זמן איכות עם המחשב, מספיק כדי להעלות איזו ביקורת או שתיים. ולא שלא התכוונו. רד, למשל, מלמל שלשום מתוך שינה "צריך לערוך את הביקורת ל'אור"'. שניות ספורות אחר כך (או לפחות, ככה היה לי נדמה), כבר בירכתי אותו ב"בוקר אור, פתח את הסלולר והבט אל השמים, קפטן. אלה רובוטים מתקדמים ולא חייזרים!".

אה, כן. דו"חקו.

מה יש לומר? לנינק'ה של אבא אמנם מצהיר שהוא צמחוני, אבל חושף שיני כריש מושחזות היטב כלפי כל מי שמתקרב אליו. עם ירידה של כ-30% והכנסות של 22 מיליון דולר, 'תפוס ת'כריש' חתם על תקופת שכירות נוספת במקום הראשון בטבלה. ולא שהוא לא יכול להרשות לעצמו – הכנסותיו הכוללות בדיוק החליפו קידומת למועדון ה-100. אולי ההצלחה הזו קשורה למסר סומסומי אחר – עבודת צוות.

ואולי זה סתם היה משפט קישור גרוע.

בכל מקרה, לפני חמש שנים (ושלושה חודשים) עזב את הקיבוץ, עם בלוריתו המתנפנפת. "הוא" זה טריי פארקר. או מאט סטון. מי משניהם שהוא בעל הרעמה. יחד הם הוציאו את 'סאות' פארק: גדול יותר, ארוך יותר ובלתי מצונזר'. בהיותם הם, התקשורת ציפתה לתסריט מלא פאקים, ודיווחה כמה 'סאות' פארק: הסרט' חתרני. את האמריקאים זה לא עניין מספיק, והסרט פתח עם 11 מיליון דולר. השבוע לתקשורת היו הרבה יותר סיבות לחגוג. הפעם כבר לא מדובר במה שעושה אמא של קייל (רונית אלקבץ), אלא בגורלם של בחורינו המצוינים, יפי הבלורית והלומי העמבה.

אלה מגלים כי רודן נפשע כלשהו מפתח נשק להשמדה המונית, ויוצאים למגר אותו, בעזרתו של כוכב קולנוע עולה. בשבוע האחרון כל אמריקה דיברה על הפארודיה (או שמא סאטירה?) החדשה של הצמד פארקר את סטון. הם דיברו על הבדיחות הפרועות, כמובן, אבל גם על הבחירה של הצמד לעשות את הסרט באמצעות מריונטות – ממש כמו 'כנפי הרעם' (סדרת הטלוויזיה. לא הדבר הזה שיצא לקולנוע) בשעתה.

מבקרי הקולנוע הוסיפו אף הם את שני הסנט שלהם, והסכימו כי הסרט מצחיק עד דמעות, אם כי כמה מהבדיחות בו חסרות טעם, וברור להם שהמון אנשים ייעלבו מהן. הפארקריה לא בוחלת באמצעים – הם יורדים שם על "המצב", על 'מטריקס Reloaded', מאט דיימון, מייקל מור, ועל שון פן, שנעלב עד עמקי נשמתו, ושלח מכתב חריף (בו הוא מסביר כי הוא בעל חוש הומור ולכן לא נעלב עד עמקי נשמתו), אותו הוא חתם ב-Fuck you נועז.

אבל כל ההייפ הזה לא עזר כל כך. נראה שמרוב שדיברו על הסרט, הקהל שמע עליו כל מה שכבר יכול היה לשמוע, והגיב באדישות, כאילו אמר: אוקיי, ראינו – אתם יורדים על כולם. ובסדר, הבנו – אתם מה-זה קוליים. עכשיו קחו את ה-12 מיליון שלכם, שבו בשקט במקום השלישי ותנו לי לראות 'הרפתקאות בהזארד' בטלוויזיה.

מתחת ל'צוות אמריקה', נמצאת הקומדיה הרומנטית התורנית של ג'ניפר לופז. אם כי הפעם היא בבעיה – יש שני שמות חמים יותר ממנה בסרט: סוזן סרנדון וריצ'רד גיר.
גיר, מתברר, עדיין עוסק בעריכת דין ואף הספיק להתחתן. עתה, בדרכו הביתה לאשתו הנאמנה (סוזן סרנדון), הוא מביט בקנאה בסטודיו למחול של הגברת לופז. יום אחד הוא עושה מעשה ונרשם ללימודי ריקוד. מתברר כי הוא שכח איך עושים את ה-Tap Dance המפורסם שלו, ועל כן הוא מוכרז מקרה אבוד וחסר קואורדינציה. בינתיים אשתו חושדת כי הוא מנהל רומן, וכל הג'אז הזה.

הסרט, יש לציין, הוא רימייק לסרט יפני בן שמונה שנים (שגם הוא רימייק). ואולי בגלל זה הביקורות קטלו. השחקנים מצוינים, הן אומרות, אבל מה לעשות – בדרך לאמריקאית, הסרט איבד המון, ונהיה מין 'ריקוד מושחת 3: שנות הויאגרה'. וכמובן, היה מי שעשה שימוש במשפט מתוך הסרט, כדי להבהיר את עמדתו. ג'יי לו מסבירה בכובד ראש כי "רומבה היא ביטוי אנכי לתשוקה אופקית", והתשובה לא מאחרת לבוא: "כן, כך גם הליכה מתוך שינה".

בשבוע הבא תתארח אצלנו שרה מישל באפי, עם 'The Grudge', בן אפלק ינסה להקדים את קדחת סרטי הכריסטמס עם הקומדיה 'Surviving Christmas', וחצי מכוכבי הוליווד ינסו להדגים באמצעות 'I Heart Huckabees', ובהפצה מוגבלת, מהי קומדיה קיומית (התשובה, אגב, היא Duck).


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.

1. Shark Tale – 22.0 (118.7)
2. Friday Night Lights – 12.2 (37.8)
3. Team America: World Police – 12.1 (12.1)
4. Shall We Dance? – 11.8 (11.8)
5. Ladder 49 – 8.5 (53.7)
6. Taxi – 7.8 (23.9)
7. The Forgotten – 6.0 (57.2)
8. Raise Your Voice – 2.8 (7.9)
9. The Motorcycle Diaries – 1.8 (5.7)
10. Sky Captain and the World of Tomorrow – 1.2 (35.9)