דוח קופות שבורות, 10.2.19: לא אוהבים ללכת לקולנוע לפני יום האהבה

לא הכל Awesome בממלכת הלגו, בסוף שבוע מאכזב בקופות.

ברוכים הבאים לסוף השבוע שלפני חג האהבה, סוף השבוע שהיה אמור להעיר את ההכנסות של הסרטים אבל במקום זאת שלח אותן לישון. ארבעה סרטים חדשים יצאו בסוף השבוע האחרון וכולם הכניסו פחות ממה שציפו מהם. כל אחד מסיבות שונות, אבל ביחד הם מציירים תמונה עגומה של ירידה חדה בהכנסות של סרטים באופן כללי.

במקום הראשון יש לנו סרט חדש  – "סרט לגו 2", סרט ההמשך ללהיט המפתיע "סרט לגו". למרות הצוות המרשים שנתן את קולו לסרט, הסרט הכניס רק 34.1 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון בארצות הברית. זוהי הפתיחה השלישית הכי נמוכה בפרנצ'ייז, כשרק הפתיחה של "סרט לגו נינג'גו" עם 20 מיליון דולר נמוכה יותר. אחד ההסברים האפשריים לכך היא העובדה שפשוט יש יותר מידי סרטי לגו – ולא כולם היו טובים (מסתכלת עלייך, נינג'גו). מצד שני, הסרט עוד לא יצא ברוב המדינות בעולם אז אולי הוא עוד יהפוך ללהיט מפתיע מחוץ לארה"ב.

במקום השני יש עוד סרט חדש, "מה גברים רוצים". זהו רימייק לסרט "מה נשים רוצות" של ננסי מאיירס בהיפוך מגדרי וגזעי. הסרט הכניס 18.2 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון בארצות הברית. יש כאלה שיראו בכך סכום מאכזב אבל בסופו של דבר זה סכום די סביר לקומדיה רומנטית שכנראה לא מחדשת שום דבר. ההכנסות הללו הן חדשות טובות עבור טראג'י פ. הנסון, שהסרט האחרון שהיא כיכבה בו ("Proud Mary"), היה כישלון שהכניס 21 מיליון דולר לכל אורך ההפצה שלו.

במקום השלישי יש לנו עוד כניסה חדשה, "מרדף קר" בכיכובו של ליאם ניסן. גם הסרט הזה הוא רימייק, הפעם לסרט נורבגי (שנקרא במקור "בסדר ההיעלמות") ומבויים על ידי הבמאי של הסרט המקורי בסרטו ההוליוודי הראשון. בזמן מסע היח"צ של הסרט, ליאם ניסן הצליח לסכן את הסרט הזה עם ראיון אחד שערורייתי. התקשורת ניסתה לנפח את ההשפעה של הראיון עם כתבות כמו "קריאות באינטרנט להסיר את ליאם ניסן מ"גברים בשחור: אינטרנשיונל" (7 אנשים בטוויטר שקיבלו 7 לייקים זה לא קריאות) או "אחת הפתיחות הגרועות לסרט בכיכובו של ליאם ניסן!"  אבל יש לי הרגשה שכולם קצת נסחפו עם עד כמה ההערות שלו אכן השפיעו על ההכנסות של הסרט. כי למרות ההכנסות הלא מרשימות של הסרט (10 מיליון דולר) ולמרות שזה טכנית נכון שזאת הפתיחה הכי נמוכה של ניסן זה זמן מה – זה עדיין סכום די ממוצע לפתיחה של סרט בכיכובו, שבדרך כלל נע סביב ה-11-13 מיליון דולר.

במקום הרביעי נמצא "אפסייד". אחרי חמישה שבועות בקולנוע הסרט לא יצא אפילו מהחמישייה הפותחת. כנראה שההרגשה הטובה שהוא משרה על הצופים מביאה לו גם הכנסות טובות. הרימייק הזה הכניס 7 מיליון דולר בארצות הברית, שזאת ירידה קטנטנה של 18.4% אחוז לעומת הסוף שבוע הקודם. הסרט הזה יכול להמשיך להיות מרוצה מעצמו.

במקום החמישי נמצא "מיסטר גלאס" שהתרסק מהמקום הראשון הישר לחמישי. אם כי בסוף השבוע האחרון הירידה של הסרט הייתה מתונה יותר – רק 34.2% אחוז. בנוסף, לזכותו של הסרט אפשר להגיד שהוא עדיין הצליח להיות מקום ראשון במשך שלושה שבועות. הסרט הכניס בסוף שבוע האחרון בארצות הברית 6.2 מיליון דולר, ועד כה הסרט הכניס ברחבי העולם 221 מיליון דולר.

במקום השישי יש את הסרט החדש האחרון שיצא השבוע, "הבלתי רגיל". סרט האימה הקטן הזה לא הצליח להלהיב את חובבי הז'אנר, וגם לא את המבקרים ופתח בקטן עם 5.8 מיליון דולר. ועדיין, הפתיחה הזאת כמעט כיסתה את התקציב של הסרט שהוא 6 מיליון דולר. אומנם יש לקחת בחשבון את הוצאות פרסום של הסרט, אבל נראה שהסרט הזה יכסה את העלויות שלו.

במקום השביעי נמצא "הספר הירוק". אחרי שלוש עשרה שבועות בקולנוע הסרט עדיין מחזיק יפה. הסרט הרוויח 3.4 מיליון דולר בסוף שבוע האחרון, זוהי ירידה קטנה ביותר של 20.8% אחוז מהסוף השבוע הקודם. אומנם הסיכוי של הסרט לזכות בסרט הטוב ביותר באוסקר לא נראה טוב במיוחד, אבל לפחות בקופות הוא יכול להיות מרוצה. עד כה הסרט הכניס 107 מיליון דולר ברחבי העולם והצליח לחצות את הקו החשוב והמרשים של 100 מיליון דולר, הישג שכל סרט קטן שואף להגיע אליו.

במקום השמיני "אקוומן" ממשיך לשלוט באוקיינוס של סרטי האקשן. הסרט הכניס בסוף השבוע האחרון 3.2 מיליון דולר בארצות הברית. עד כה הסרט הכניס 328 מיליון דולר בארצות הברית וזה מספיק כדי לעקוף את ההכנסות של "יחידת המתאבדים" בארצות הברית (325 מיליון דולר). זה הופך את "אקוומן" לסרט השלישי הכי מצליח של ה-DCEU בארצות הברית אחרי "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" (שאותו הוא יעקוף בקרוב) ו"וונדר וומן" (שאותו אין סיכוי שהוא יעקוף). הסרט גם טיפס בעוד מקום ועלה למקום 21 בטבלת הסרטים הכי מצליחים בכל הזמנים (בלי אינפלציה).

בעקבות ההצלחה המסחררת, נראה שמנסים להרחיב את הסרט למותג על. חוץ מסרט ההמשך שהתחיל תהליכים לאחרונה,  WB מדברים על פיתוח ספין-אוף שהוא סרט אימה וכנראה לא יכלול אף אחד מהשחקנים של "אקוומן". מצד אחד זוהי החלטה מעט תמוהה, מצד שני אימה הוא הז'אנר הכי מצליח של WB אחרי גיבורי על. "זה" והיקום הקולנועי של "לזמן את הרוע" הכניסו סכומים מרשימים מאוד במיוחד בהתחשב בתקציב שלהם, אז סרט שמשלב את שני הז'אנרים הכי מצליחים שלהם יכול להיות רעיון טוב. כמו כן הבמאי של "אקוומן", ג'יימס וואן, הגיע מעולם האימה וכנראה יפיק את הספין-אוף. בהתחשב בזה ש"המוטנטים החדשים" כנראה לא ייצא לקולנוע בכלל, זה יהיה סרט הקומיקס-אימה הראשון שנראה בקולנוע  מזה הרבה זמן. כמובן שבין פיתוח ליציאה לקולנוע יש מרחק רב אז הייתי מציעה לחכות בסבלנות לעוד חדשות.

במקום התשיעי נמצא "ספיידרמן: ממד העכביש" שאחרי תשעה שבועות בקולנוע מתחיל לראות את הסוף. הסרט הכניס בסוף שבוע האחרון 3 מיליון דולר בארצות הברית. הפעם יחסית לעצמו הייתה לו ירידה גדולה בהכנסות של 33.1% מההכנסות של סוף השבוע הקודם. כמעט מספיק כדי להוציא אותו מהעשירייה הפותחת אבל ספיידרמן נאחז בכוח בתחתית הטבלה.

במקום העשירי נמצא "מיס באלה" שכיאה לכישלון שהיה ברור שהוא יהיה, מציג כשלונות בכל החזיתות. הסרט התרסק בשבוע השני שלו מהמקום השלישי למקום העשירי, והוא גם התרסק ב-60% אחוז בהכנסות שלו מהסוף שבוע הקודם בארצות הברית. מספר שנחשב לממש לא אידיאלי גם לסרטי אקשן גדולים. הסרט הכניס 2.7 מיליון דולר בארצות הברית בסוף השבוע האחרון, וההכנסות שלו בכל העולם עומדות על 11 מיליון דולר שמגיעים כמעט כולם מארצות הברית. יש סיכוי טוב שהסרט לא יצליח אפילו לכסות את התקציב הצנוע שלו שעומד על 15 מיליון דולר.

בשאר העולם, בינתיים, נהנים משני בלוקבסטרים שעוד לא הגיעו לארצות הברית: "אליטה: מלאך קרב" ו"הדרקון הראשון שלי: העולם הנסתר". "אליטה: מלאך קרב" כבר עושה חייל עם הכנסות של 32 מיליון דולר במדינות שבהן הוא יצא (בעיקר באסיה). יש לי הרגשה שהסרט יעשה את רוב ההון שלו בסין, שם הסרט יוצא ב-22 בפברואר. "הדרקון הראשון שלי: העולם הנסתר" התחיל לצאת לקולנוע בטפטוף מאז ה-3 בינואר ולאט לאט עוד ועוד מדינות מתווספות לחגיגה. הסרט הרוויח עד כה סכום לא רע בכלל של 138.7 מיליון דולר.

סוף השבוע הבא אמור להיות עוד סוף שבוע לא מלהיב עם שלושה סרטים קטנים עד בינוניים חדשים. "מז"ל טוב 2" – סרט ההמשך לסרט האימה "מז"ל טוב" שהיה הפתעה חביבה ביותר. "Isn't It Romantic" סאטירה על קומדיות רומנטיות שבה הגיבורה נתקעת בתוך, ובכן, קומדיה רומנטית. הסרט יצא לקולנוע רק בארה"ב וקנדה ושאר העולם יזכה ליהנות ממנו בנטפליקס בהמשך החודש. הסרט הגדול ביותר הוא כנראה "אליטה: מלאך קרב" – עיבוד הוליוודי למנגה מפורסמת בהפקתו של ג'יימס קמרון ובבימויו של רוברט רודריגז שזוכה לביקורות מעורבות עד כה. נראה שהוליווד שכחה שבשביל שפברואר יהיה חודש מרשים להכנסות של סרטים, צריך שגם יצאו בו סרטים מרשימים.

לטבלה המלאה ב-Box Office Mojo