דוח קופות שבורות, 11.8.2019: מלא סרטים, מלא כשלונות

מהיר ועצבני: נהנה מההיצע נמוך מבחינת סרטים חדשים שיוצאים ושומר על המקום הראשון.

מלא סרטים חדשים יצאו השבוע. למעשה, חמישה מתוך עשרת הגדולים הם סרטים חדשים. ובעוד שזה מגניב, זה קצת פחות עזר להם בקופות כי לא נראה שאף אחד מהם השאיר רושם גדול: כל אחד מצא לעצמו פינה נחמדה של כמה מיליונים אבל כנראה שבטווח הארוך נשכח מרובם. 

בסוף השבוע השני שלו "מהיר ועצבני: הובס ושואו" הצליח להישאר במקום הראשון. הסרט סובל מירידה של 57.9 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם והוא הכניס עוד 25.2 מיליון דולר. הירידה עצמה היא סבירה לכל הדעות, גם העובדה שהוא הצליח לעבור את ה-100 מיליון בארצות הברית, אבל כנראה שבשביל להפוך לשובר קופות הוא יצטרך לבנות על רווחים מחוץ לארה"ב. 

הבעיה היא שבינתיים גם מחוץ לארצות הברית לא בדיוק מתים על הסרט הזה. "מהיר ועצבני 8" הכניס מיליארד דולר ללא ארצות הברית, הסרט הזה הכניס 223 מיליון דולר מחוץ לארצות הברית. תשובה לשאלה "מה קרה?" (למרות שהסרט עוד לא פתח בסין ולא אמר את המילה האחרונה), אפשר למצוא בכך שגם דוויין ג'ונסון וגם ג'ייסון סטיית'האם לא באמת מביאים קהל גדול ביחד איתם. למעשה מלבד "ג'ומנג'י" הסרטים של הסלע מכניסים לרוב סכומים בינוניים, כמו "גורד שחקים" (שהכניס 300 מיליון) והסרט הכי מצליח לאחרונה של סטיית'האם הוא "אימה במצולות" ששווק בתור סרט אימה שהוא שיתוף פעולה בין ארצות הברית לסין והצליח להשיג חצי מיליארד משניהם, אבל בעיקר מסין. כנראה שמהיר ועצבני הוא פשוט לא אותו דבר בלי הצוות המקורי שלו. 

במקום השני יש לנו כניסה חדשה עם "סיפורים מפחידים שמספרים בחשיכה". סרט אימה המבוסס על סדרת ספרי ילדים שבו שלישיית נערים מוצאים יומן של נערה ומשחררים בטעות רוע מתוכו (מה אמרנו ילדים? לא קוראים את הלטינית). הסרט פתח עם 20.9 מיליון דולר – פתיחה גבוהה יחסית לסרט אימה, אפילו אם הסרט הזה בא עם תקציב קצת יותר גדול (28 מיליון דולר). בכל זאת, סביר שהסרט יצליח לכסות את התקציב שלו. מה גם שזאת הפתיחה הגדולה לסרט אימה בקיץ הזה אז יש לו את זה, וזה נחמד.

במקום השלישי דיסני ממשיכה לשאוג עם "מלך האריות". הסרט הכניס בסוף השבוע האחרון 20.2 מיליון דולר, ההכנסות העולמיות של הסרט עומדות על 1.3 מיליארד דולר  – מה שמספיק כדי להקפיץ אותו למקום ה-12 בטבלת הסרטים הכי מצליחים אי פעם (ללא התאמה לאינפלציה כמובן). 

עוד כניסה חדשה נמצאת במקום הרביעי, "דורה והעיר האבודה". כן, מישהו שילם ללכת לסרט הזה שעוקב אחרי ההרפתקאות של דורה המתבגרת בתיכון ובג'ונגל ואז 80 אחוז מאותם אנשים חשבו שזאת הייתה החלטה טובה. למען ההגינות יאמר שאולי זאת באמת הייתה החלטה טובה – לא ראינו אותו. אבל, כאילו, נו באמת. ובכל זאת, עדיין נראה לי שהוא יתקשה לכסות את התקציב שלו של 49 מיליון דולר.

במקום החמישי "היו זמנים בהוליווד" ממשיך בדעיכה מעט מהירה מהמצופה. הסרט הכניס בסוף השבוע האחרון 11.6 מיליון דולר וההכנסות העולמיות שלו עומדות על 108 מיליון דולר, כשמתוכם 100 מיליון הגיעו מארצות הברית. כלומר, הסרט חצה את הקו החשוב של 100 מיליון דולר בארצות הברית ועדיין לא יצא ברוב העולם, אז אולי משם תבוא הישועה.

במקום השישי יש לנו כניסה חדשה "אמנות המרוץ בגשם". הסרט הכניס 8.1 מיליון בסוף השבוע האחרון, מה שמוכיח שתמיד יש קהל לסרטים שבהם האטרקציה העיקרית היא כלב.

במקום השביעי "קיטצ'ן" בכיכובן של מליסה מקארתי, אליזבת מוס וטיפאני האדיש בתור הנשים של מאפיונרים שנשלחים לכלא ב-1978 מצליח לעורר מעט מדי עניין עם הכנסות של 5.5 מיליון דולר – די מביך לכל המעורבות בדבר. 

במקום השמיני מתנדנד לו העכביש עם הירידה הכי קטנה בטופ 10. "ספיידרמן: רחוק מהבית" ירד רק ב-33.2 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם והכניס עוד 5.2 מיליון דולר. מתחתיו – צעצוע של סיפור 4 שהכניס עוד 4.5 מיליון דולר וזוחל לאיטו לעבר המיליארד.

במקום האחרון יש עוד כניסה חדשה: "Bring the Soul: The Movie" – סרט דוקומנטרי על להקת הבנים הדרום קוראנית BTS שפופולארית בארה"ב עם סרט שהצליח להכניס 2.29 מיליון דולר.

יש הרגשה שכל הסרטים שלא רצו להתחרות בדיסני בחודשי הקיץ העיקריים יוצאים עכשיו, כי בנוסף לחמשת הסרטים שיצאו השבוע, בשבוע הבא יוצאים עוד חמישה סרטים חדשים למרות שכפי שראינו השבוע – להוציא כמות סרטים כזאת בסופ"ש  אחד זה לא מהלך כל כך מוצלח. "אנגרי בירדס – הסרט 2", שכשראיתי את הטריילר שלו בקולנוע לא הבנתי למה הוא יוצא לקולנוע או קיים בכלל, אבל כנראה שהוא מספיק טוב לאוגוסט כי הוא קיבל את אחוז הביקורות הטוב ביותר ברוטן טומאטוז לסרט מבוסס משחקי מחשב (80 ומשהו אחוזים); "47 מטר 2" סרט המשך לסרט אימה/הישרדות מפני כרישים שיש להניח שיכלול עוד כרישים; "ילדים טובים", שמשווק כמעין "סופרבאד: עם ילדים", ובעיקר תחת "סת' רוגן קשור לזה, אתם אוהבים את סת' רוגן, נכון?"; "איפה את ברנדט" הוא מותחן-קומדיה על ברנדט (קייט בלנשט המעולה), אמא ששונאת את כולם ובמיוחד את האמהות בבית הספר של הבת שלה, כנראה בגלל שהיא ויתרה על קריירה מרתקת בתור אדריכלית. יום אחד ברנדט נעלמת והבת שלה צריכה למצוא אותה. מדובר בסרט חדש של ריצ'רד לינקלייטר, במאי ורסטילי באותה מידה שהוא לא אחיד ונותר לראות מה הוא מכין לנו הפעם, ואם למישהו יהיה אכפת. ואחרון –  ”לחלום בגדול" – סרטה החדשה של הבמאית של "שחקי אותה כמו בקהאם", הוא סרט על נער ממוצא פקיסטני שגר בלוטון ב-1987 ומרגיש תקוע עד שיום אחד חבר שלו מביא לו קלטות של ברוס ספרינגסטין וחייו משתנים בהשפעת המוזיקה. האם הוא יצליח יותר מ"יסטרדיי"?