דוח קופות שבורות, 14.7.2019: מלתעות בסבבה

שני סרטים חדשים יצאו השבוע ולמי אכפת, עוד מעט (ככל הנראה) הנוקמים עוברים את אווטאר!

אומנם הגיע הקיץ, ואמנם עדיין יוצאים להיטים שרוצים להיות גדולים, אבל בכל זאת החדשות הכי גדולות של השבוע מתרחשות ממש מתחת לטבלה: אם חשבתם שנפטרנו סוף סוף מדיווחים על "סוף המשחק" רק כי הוא יצא מהעשירייה, אז הפתעה! הוא הצליח להשיג סכום עצום בסופ"ש האחרון, ועכשיו הוא מרחק של 6.8 מיליון דולר מהמקום הראשון. כן, אם הוא יצליח לאחוז בו זה בטח יהיה מאוד זמני כי ככל הנראה תהיה בקרוב איזושהי הפצה מחדש של "אווטאר"; כן, יש לנו דברים יותר טובים לעשות מלעקוב אחרי שני מותגים של אותה החברה שמתחרים מי יצליח לרצף לחלוטין את הבית שלו בשטרות ומי יצטרך להשאיר חלון אחד מזכוכית כמו איזה איכר; וכן, גם אינפלציה, ובכל זאת: לא בכל יום מתחלף הסרט הכי מכניס בקופות, ובהחלט ייתכן שבשבועיים הקרובים זה יקרה. 

תכלס, זה גם הדבר הכי מרגש בסיקור השבוע כי וואו, איזה סוף שבוע לא מסעיר. לא רק שאף סרט חדש לא כבש את המקום הראשון, גם המקום השני הוא סרט ישן. הצלחות מסחררות לא היו בנמצא השבוע. 

אז, בסקירה מהירה: "ספיידרמן: רחוק מהבית" ירד ב-51% מסוף השבוע האחרון, והרוויח 45.3 מיליון דולר. לא סכומי "הנוקמים", וקצת קרוב מדי לסכום הסופ"ש השני של "השיבה הביתה", אבל אף אחד מהמעורבים בסרט לא הולך להתחיל לבכות בפינה, בייחוד עם ה-847 מיליון דולר שהסרט עשה בכל העולם עד כה. במקום השני, "צעצוע של סיפור 4"  ממשיך להרוויח רק טיפה מעל ל"צעצוע של סיפור 3", ומכניס השבוע 20.9 מיליון דולר. איך אומרים בדיסני? עוד אכזבה כזאת ונצטרך להסתפק רק בשני מטוסים פרטיים לכל אחד. 

במקום השלישי אנחנו עם הכניסה החדשה הראשונה שלנו – "מלתעות האימה", שהוא, כך אומרים לי, לא הסרט החדש בסדרת "הפוני הקטן שלי". מה שהוא כן, זה סרט אימה בבימויו של אלכסנדר אג'ה (שאחראי לדברים כמו "פיראנה 3D" ו"קרניים", אחד מהעיבודים הקולנועיים השנואים עליי ביותר) עם תקציב של 13 מיליון דולר, וביקורות מפרגנות ביותר, ששיבחו בעיקר את השחקנית הראשית. כנראה שזה עזר לו להגיע ל-12 מיליון דולר בסופ"ש האחרון, מה ששם אותו במקום השלישי. איך אמרו ב"צ'רנוביל"? לא נורא, לא נהדר. המפיקים, ככל הנראה, בינתיים עובדים על עוד איזה שמונה כאלה. 

מתחתיו נמצא "שוטר על הדרך", פרסומת ה-Uber באורך שעה וחצי, שלמרות שלישיית השחקנים החביבה בתפקידים הראשיים (קומיל נאנג'יאני, דייב באטיסטה וקארן גיליאן) לא התחבבה על המבקרים וגם לא ממש על הצופים. היא הכניסה 8.2 מיליון דולר (שזה בערך חצי מתקציב הסרט), הגיעה למקום הרביעי, וגרמה למפיקים שלה בייאוש ללכת להדק לחמים על עצים. איך אמרו ב"עמק הסיליקון"? רק בגלל שזה סרט לא אומר שאני הולך לאהוב את זה. 

מהביצועים המאכזבים של שני הסרטים הנ"ל נהנו כל הסרטים מתחתיהם, שנהנו מירידות זעירות של עד 40% בסך הכל. לא לכולם זה עזר, כי חלק מהם הם כשלונות נוראיים, אבל אני מניח שהם מתנחמים בכל דבר שאפשר להתנחם בו, כמו סופ"ש פחות מאכזב מהרגיל. מקומות 5 ו-6, ו-7 ("יסטרדיי", "אלאדין" ו"אנאבל 3", בהתאמה) הם הסרטים היותר מצליחים מתחתית הטבלה, אחרי ביצועים טובים יחסית (או במקרה של "אלאדין" – טובים מאוד מאוד) שנהנים מהסופ"ש הרגוע  והכניסו 6.7 מיליון דולר 6.1 (ירידה פיצית של 17% בסך הכל), ו-5.6, שוב, בהתאמה. 

מתחתיהם, נמצאים "אמצע הקיץ" (3.6), "החיים הסודיים של חיות המחמד 2" (3.2) ו"גברים בשחור: אינטרנשיונל" (2.2). כל השלישייה הזאת היא אכזבה קופתית אחת גדולה והיא לא רוצה לדבר על זה, תודה. 

בשבוע הבא יוצא סרט אחד בלבד שעל פי כל מה שאנחנו יודעים על התנהגות אנושית, אמור לרסק את הקופות, אבל לאחרונה מעמדו התערער בגלל גל של ביקורות מאוד מאוד לא מפרגנות – "מלך האריות". האם זה באמת ישפיע עליו? מצד אחד, גם הרימייקים האחרים של דיסני ספגו פגיעות, ובכל זאת הם יצאו מכך לרוב עם רווח נאה. מצד שני, "מלך האריות", בניגוד ל"אלאדין" למשל, היה אמור להיות להיט מכל הבחינות. האם זה יפגע בו? נדע בשבוע הבא.