הפנתר השחור הרוויח 200 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון

שחור זה השחור החדש.

"הפנתר השחור" עשה בסוף השבוע האחרון בארצות הברית כ202 מיליון דולר. ליתר דיוק –  202,003,951 דולר. אם זה נשמע הרבה, זה רק כי זה ממש הרבה. מדובר בפתיחה החמישית בגודלה אי פעם בארצות הברית, כאשר הסרטים שנמצאים מעליו חמושים בתותחים גדולים – בין אם זה המותג "מלחמת הכוכבים" (המקומות 1 ו-2 שמורים ל"הכח מתעורר" ו"אחרוני הג'דיי"), נוסטלגיה למותג ישן ("עולם היורה") או נקודת השיא של היקום הקולנועי של מארבל ("הנוקמים"). "הפנתר השחור", חמוש רק בעצמו, הצליח לרסק את הקופות ולעקוף את הנוקמים, את מלחמת האזרחים ועוד הרבה מותגים מוכרים וטובים.

איך הוא הצליח לעשות את זה? ובכן, עוזר שלא היה לו שום תחרות בכלל. הסרטים הבאים בטבלה השבוע עשו שניהם 17 מיליון בסך הכל – "פיטר ראביט" ו"חמישים גוונים של שיחרור". עד כמה אין תחרות? במקום הרביעי עדיין יש את ההמשך של "ג'ומנג'י", שיצא אי אז בדצמבר. נראה שהאולפנים מבינים יותר ויותר שכל עניין חלוקת העונות הוא קצת טיפשי, ואין שום סיבה שבלוקבאסטר לא יתמקם בנוחות בחודשי החורף, ואם הם לא הבינו עד עכשיו – "הפנתר השחור" הבהיר להם שזה המצב. אחרי ש"דדפול" הוכיח שגם בפברואר אפשר לפתוח עם 132 מיליון דולר, בא "הפנתר השחור" ועקף אותו בסיבוב, ואפילו בלי "פאק" אחד לרפואה. אז למה לסרט ללכת לריב במאי עם האן סולו והנוקמים כשאפשר לשלוט בחודשי החורף?

אבל "אין תחרות" לא מביא לך 200 מיליון דולר. מה שמביא לך 200 מיליון דולר זה שילוב מסוים של כמה גורמים: למשל, העובדה שמדובר בסרט מארבל  – אז הוא כבר מתחיל בכלליות באזור ה100 מיליון דולר, לפני שמישהו שואל מי ומה נמצא בסרט הזה.  זה, בנוסף לדחיפה הגדולה של הקהילה השחורה בארה"ב, קהל עם הרגלי צפייה ייחודיים שמוכן לבלוע הרבה זבל (היי, טיילר פרי) כל עוד הוא מרגיש שמדברים אליו, הקידום הייחודי לסרט (שיתוף פעולה עם הNBA, פסקול של קנדריק לאמאר) ובעיקר – זה שהסרט הוא הסרט ה"נכון".

כי בארצות הברית, "הפנתר השחור" הוא המלך. אתם מוזמנים ללכת ולחפש מילה רעה אמיתית על "הפנתר השחור" באיזשהו אתר תרבות גדול שמכבד את עצמו. אפילו בכתבה שכל המטרה שלה היא להצביע על חורי העלילה שיש בסרט, הטון המסיים הוא "אומייגאד אומייגאד אומייגאד". אנשים מחליפים חוויות על כמה "הפנתר השחור" הוא רגע משמעותי בחיים שלהם בטוויטר, כתבות שמסבירות כיצד הנבל של הסרט פותר את בעיית הנבלים של מארבל, ובכלליות נראה שהסרט לוכד את תשומת הלב התקשורתית כמו שאף סרט לא הצליח מאז "וונדר וומן". בטח יש איזה קשר כלשהו בין שני הדברים הללו, אבל אני לא מצליח לחשוב מהו.

אם מארבל עדיין לא הכריזו על "הפנתר השחור 2", הם יעשו זאת בקרוב. אם חברות סרטים אחרות לא מחפשות עוד להיטי בלוקבאסטר שפונים לקהילה השחורה, הם עוד כמה רגעים מתקשרים ושואלים את ספייק לי בעבור כמה הוא מוכן לעבוד על רימייק של "פוקסי בראון". אם DC עוד לא הכריזו על סרט לדדשוט או סייבורג, הם בטח יכריזו עוד מעט על עוד סרט על הג'וקר או משהו.