דוח קופות שבורות, 03.02.2019: סופרבול ברחובות, לא סופר באולמות

כל האמריקאים הלכו לצפות במשחק פוטבול במקום בסרטים, מה שעזר ל'גלאס' לשרוד עוד שבוע בפסגת הטבלה.

ברוכים הבאים לסוף שבוע של הסופרבול, אחד מסופי השבוע השוממים ביותר שקיימים בבתי הקולנוע בארצות הברית. סוף שבוע שבו האולפנים משערים שאף אחד לא ירצה ללכת לקולנוע וכבר שנים בוחרים שלא לשחרר סרט חדש בזמן הזה. השנה, למשל, המספר המשוער של מבקרים בקולנוע הוא הנמוך ביותר מאז שנת 2000, ומשערים שההכנסות הכוללות של כל הסרטים לא יעלו על 68 מיליון דולר. אבל לפחות הסופרבול נתן לנו מבול של טריילרים לסרטים הגדולים שכן עומדים לצאת.

עקב חוסר תחרות משווע "מיסטר גלאס" של מ. נייט שאמלאן שמר על המקום הראשון גם בשבוע השלישי שלו בקולנוע . "ספליט", סרטו הקודם של שאמלאן, גם הוא שהה אותו מספר שבועות במקום הראשון אבל עם רווחים הרבה יותר מרשימים. סרטו החדש של שמאלאן התרסק בעוד 49.4% אחוז בהכנסות שלו והכניס 9.5 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון בארה"ב. אחוז הירידה קרוב למספר של שבוע שעבר (53.2) והוא מקום שלא טוב להיות בו שבועיים ברצף. עם הכנסות של 200 מיליון דולר ברחבי העולם עד כה, הסרט יתקשה מאוד להשוות ל-278 מיליון דולר הסופיים של "ספליט".

במקום השני "אפסייד" ממשיך לשמור על המיקום המכובד שלו. הסרט ממשיך להיות מפגן כוח של מעריצי קווין הארט וגם של המפיץ הקטן "stx entertainment". חברת ההפצה הקטנה קיימת מאז 2014 ונראה שהיא עושה עבודה לא רעה עם סרטים קטנים ("אמהות רעות") אם כי לא נראה שהיא מתכוונת לקפוץ לליגה של האולפנים הגדולים בזמן הקרוב. ה"אפסייד" הכניס 8.6 מיליון דולר בארה"ב בסוף השבוע האחרון, וההכנסות העולמיות שלו עומדות עד כה על 81.6 מיליון דולר.

במקום השלישי נמצא "מיס באלה", סרטה החדש של קתרין הארדוויק בכיכובה של ג'ינה רודריגז ("ג'יין הבתולה") – רימייק לסרט אקשן מקסיקני על אישה שמנסה לחסל את הקרטל לאחר שהם חטפו את החברה שלה. על שמה של הארדוויק רשום אחד משוברי הקופות הגדולים של האלף החדש – "דמדומים". והארדוויק אומנם טוענת שהיא לא מתחרטת על כך שסירבה לביים את סרטי ההמשך של הסדרה, אבל אף סרט שהיא ביימה מאז לא הצליח לשחזר את ההצלחה בקופות של "דמדומים" – ו"מיס באלה" כנראה לא ישנה את זה. עם ציון של 26% ברוטן טומטוז והכנסות של 6.8 מיליון דולר אני לא אתפלא אם כבר שבוע הבא הסרט הזה ייעלם מהטבלאות ומהזיכרון.

במקום הרביעי נמצא "אקוומן". אחרי שבעה שבועות בקולנוע, ולקראת סוף חייו הקולנועיים, הסרט הכניס עוד 4.8 מיליון דולר בארצות הברית בסוף השבוע האחרון והגיע לסכום נאה של 323 מיליון דולר – הישג מכובד מאוד אך לא מרשים. מחוץ לארצות הברית נראה שאוהבים יותר אקשן (תחום בו הסרט מצטיין), וכנראה שזאת הסיבה ש70% מהכנסות הסרט מגיעות משאר העולם. בסין למשל, הסרט הרוויח עד היום 297 מיליון דולר והוא אחד הסרטים ההוליוודיים הכי מצליחים בסין. עד כה הסרט הכניס 1.107 מיליארד דולר ברחבי העולם וטיפס עוד שלב אחד למקום ה-23 בטבלת הסרטים הכי מרוויחים בכל הזמנים.

במקום החמישי נמצא "ספיידרמן: ממד העכביש". אחרי שמונה שבועות בקולנוע הסרט ממשיך להחזיק מעמד עם ירידה פיצפונת של 25.6% בהכנסות שלו בארה"ב בסוף השבוע האחרון, מה שאומר שהוא הרוויח 4.5 מיליון דולר. בניגוד לאקוומן, "ספידרמן" דווקא תופעה די אמריקאית – הסרט לא מצליח להלהיב צופים מחוץ לארה"ב, וההכנסות שלו בשאר העולם כמעט שוות לגמרי להכנסות של הסרט בארצות הברית. ברחבי העולם, הסרט עשה עד כה 347 מיליון דולר.

במקום השישי נמצא "הספר הירוק". בעקבות המועמדויות לאוסקר, הסרט ממשיך את ההתרחבות שלו בבתי הקולנוע בארצות הברית ומציג ירידה קטנה באחוזים בהכנסות בסוף השבוע האחרון לעומת סוף השבוע הקודם – 20.8% בסך הכל. הסרט הרוויח בסופ"ש האחרון בארצות הברית 4.3 מיליון דולר, ועד כה הרוויח 81 מיליון דולר ברחבי העולם – נתון שיעזור לקמפיין האוסקר שלו.

במקום השביעי נמצא "הילד שיהיה מלך" שבשבוע השני מוכיח שזמן לא יעזור לו. הסרט ירד בהכנסות שלו ב-40.8% לעומת סוף השבוע הקודם, ירידה שגרתית ואולי אפילו טובה לשובר קופות, אבל "הילד שיהיה מלך" לא ממש מחסל קופות. הסרט הרוויח בסוף השבוע האחרון 4.2 מיליון דולר בארצות הברית וההכנסות העולמיות שלו עומדות עד כה על 16 מיליון דולר.

במקום השמיני נמצא "דרכו של כלב". הסרט יכול לכשכש בזנב שלו בשמחה עם עוד סוף שבוע לא רע בכלל. הסרט הרוויח בסוף השבוע האחרון בארצות הברית 3.6 מיליון וההכנסות העולמיות שלו עומדות עד כה על 50 מיליון דולר.

במקום התשיעי נמצא "אסקייפ רום". סרט האימה הזה מסרב לברוח מהעשירייה הפותחת והרוויח בסוף שבוע האחרון 2.9 מיליון דולר. ההכנסות העולמיות שלו עד כה עומדות על 96 מיליון דולר. לא רע לסרט שנעשה בתקציב של 9 מיליון דולר.

במקום העשירי נמצא הסרט הדוקומנטרי המדובר של פיטר ג'קסון "They Shall Not Grow Old". סרט תיעודי על מלחמת העולם הראשונה שמשלב בתוכו קטעים רבים מהארכיונים של מוזיאון המלחמה האימפריאלי ולראשונה צובע אותם בצבע ומוסיף להם סאונד. הסרט נמצא בהפצה מצומצמת בארצות הברית (735 מסכים) אבל עדיין הצליח להכניס 2.4 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ועד כה הכניס 10 מיליון דולר ברחבי העולם.

בינתיים, נראה שההצלחה הגורפת של "רפסודיה בוהמית" (833 מיליון דולר ברחבי העולם וממשיך, למרות שאוטוטו הסרט יוצא בבלוריי ודיוידי) גורמת להוליווד להבין כי סרטים ביוגרפיים מוזיקליים הם הדבר החם הבא. וכך, סרט על דיוויד בואי שהיה תקוע בגיהנום הפקתי (מקום שבו "רפסודיה בוהמית" שהה קרוב לעשור) יוצא לפועל. הסרט אמור להיקרא "סטארדאסט" (Stardust), ג'וני פלין (שחקן די אלמוני בתחילת דרכו) אמור לשחק את דיוויד בואי וגבריאל ריינג' (שוב, במאי אלמוני יחסית) אמור לביים את הסרט. למרות הליהוק, כל זה אינו מבטיח שהסרט יראה אור יום בשנים הקרובות, עקב העובדה שהמשפחה של דיוויד בואי לא רואה בעין יפה את הסרט. דאנקן ג'ונס, הבמאי של "ירח" (וסרטים אחרים פחות טובים) שמחלטר בזמנו הפנוי כבן של דייויד בואי, פרסם בטוויטר התנגדות לסרט ואמר שהמשפחה לא תתן לסרט את הזכויות על השירים של אבא שלו. "אבל איזה סרט על דיוויד בואי כן היית רוצה לראות" שאל איזה מישהו בטוויטר, ואז דאנקן ג'ונס ענה שהוא דווקא ישמח מאוד אם ניל גיימן יכתוב סרט אנימציה על חייו של אביו ופיטר רמזי ("ספיידרמן: מימד העכביש") יוציא אותו לפועל. בהתחשב בכך שמדובר בשיחת טוויטר שטותית, זה לאו דווקא יקרה – אבל היי, תמיד אפשר לקוות.

עוד שאלה שמעלה ההצלחה של "רפסודיה בוהמית" היא מה יקרה עם "רוקטמן", סרט המבוסס על הקריירה המוקדמת של אלטון ג'ון שייצא ב-17 במאי. דקסטר פלטשר, הבמאי של הסרט, הוא אותו במאי שהובא לסיים את "רפסודיה בוהמית" אחרי שבריאן סינגר פוטר והשאלה הגדולה היא האם "רפסודיה" היה פוקס חד פעמי או שיש ביקוש בקהל לסרטים בסגנון הזה. אם הוא יצליח להכניס אפילו חצי ממה ש"רפסודיה בוהמית" הכניס זה ייחשב להצלחה אדירה וכנראה שנתחיל לראות בזמן הקרוב עוד עשרות ביופיקים מוזיקלים יוצאים לפועל.

עוד סרט שכדאי לשים לב אליו הוא "סולו חופשי" (Free Solo). סרט של נשיונל ג'יאוגרפיק המועמד לאוסקר בקטגוריית הסרט התיעודי הטוב ביותר ומתעד את אלכס הונולד ואת הניסיון שלו לטפס על אל קפיטן ללא ציוד בטיחות. הסרט אמנם נמצא בהפצה מצומצמת (483 מסכים), אבל הצליח להכניס 1.3 מיליון דולר בסוף שבוע האחרון בארצות הברית ו-14 מיליון דולר עד כה, שזה הישג מרשים כמעט כמו זה שמתואר בסרט.

בסוף שבוע הבא הטבלה אמורה להתעורר לחיים עם ארבעה סרטים חדשים: "סרט לגו 2", "מה גברים רוצים" – חידוש בהיפוך מגדרי לסרט "מה נשים רוצות", "מרדף קר" – סרט שנראה כמו עוד זבלון של ליאם ניסן אבל הוא בכלל רימייק לסרט נורווגי שמקבל ביקורות מעולות, ו"הבלתי רגיל" – סרט אימה לחובבי הז'אנר. בין ארבעת הסרטים, אפשר לנחש שיהיה סוף שבוע מעניין. סוף סוף.

 

לטבלה המלאה ב-Box Office Mojo