אימהות עייפות, מלחמת ששת הימים, ספרים נשרפים וצ'כוב (ועוד מלא טריילרים של דיסני)

שובם של מרי פופינס, פו הדב, ראלף ההורס ומשפחת סופר על, וגם כמה טריילרים לסרטים שהם אינם המשכים.

אז זהו, הגענו לשלב הזה שאפשר למלא פוסט טריילרים רק עם סרטים של דיסני. חצי מהטריילרים בפוסט הזה הם של דיסני, וזה בלי אף טריילר של יקום מלחמת הכוכבים או מארוול. אולי הייתי מקבל את השליטים החדשים שלנו יותר בכניעה אם לא היה מדובר ברביעיית טריילרים שכולם סרטי המשך. להגנתם, רובם טריילרים טובים למדי. בכל מקרה, הנה הטריילרים של התקופה האחרונה:

כריסטופר רובין

נתחיל מהטריילר-דיסני החביב עליי מכולם. לכאורה, שום דבר בטריילר הזה לא אמור לעבוד: אף אחד לא צריך את גרסת פו הדב ל"הוק", קשה מאוד לקחת ברצינות טריילר שבו יואן מקרוגר צועק בפליאה "פו?" ומה זאת הפתיחה הלא קשורה הזאת? ובכל זאת, השניות האחרונות של הטריילר מרגשות. פו הדב חוזר, בדיוק עם האופי שלו ועם שחקן הקול שלו (בניגוד לדמויות אחרות שלהם הוצמדו מפורסמים), ואפילו האנימציה של פו הדב מצליחה להיות סבירה. עוד, בבקשה.

פרנהייט 451

מייקל בי. ג'ורדן ממש נהנה לשרוף דברים, הא?

"פרנהייט 451" כבר היה סרט פעם מזמן, והטריילר הזה הוא בכלל לסרט שמיועד לטלוויזיה, ואני יכול לשמוע כבר מכאן את הכתבות שיטענו למה זה הסרט המושלם לאמריקה של טראמפ ועידן הפייק ניוז או משהו. אבל בין לבין כל זה, זה גם נראה מגניב, ויש בזה את מייקל שאנון, שזה תמיד טוב.

שובה של מרי פופינס

עוד טריילר שהצליח להרשים מעל הציפיות הוא ההמשך של "מרי פופינס". אומנם יש בו מעט מאוד עלילה או דיאלוגים, ובכל זאת משהו בטריילר מצליח לתפוס את רוח הקסם של הסרט המקורי. אמילי בלאנט לא מופיעה מספיק זמן כדי שנקבע אם מדובר ביורשת ראויה או לא, אבל אני אוהב את אמילי בלאנט אז בוא נקבע שהיא כן עד שיוכח אחרת.

ואז הגיעה טלי

ומשמרטפית אחת לאחרת – "ואז הגיעה טלי" הוא סרטו החדש של ג'ייסון רייטמן, במאי שמאז "תקועה" הוא מעט תקוע בנאחס ביקורתי. יש מצב שאנשים אפילו לא מודעים שהוא הוציא סרטים מאז "תקועה" אבל הוא הוציא (שניים במספר), והם כאילו התפוגגו באוויר. אז בסרטו החדש הוא חוזר לשתף פעולה עם אותן המוזות מ"תקועה": דיאבלו קודי על התסריט ושרליז ת'רון בתפקיד הראשי. ועל פי הטריילר, נראה שזה עבד לו – הסרט נראה כמו הגרסה היותר ארסית של סרטים כמו "אמהות רעות" או "אמהות בהפרעה", שרליז נראית נהדר בתפקיד שדורש ממנה להיראות לא נהדר, הפאנצ'ים של קודי עדיין שם והכל נראה טוב. אם רק הסרט עצמו לא יברח לפתרונות תסריטאים קלים ונוחים או יהפוך לסרט מופרך, זה יכול להיות סרט מדהים.

משפחת סופר על 2

ואם "טלי" כולו היה "הצגה מציאותית של התמודדות עם קשיי ההורות", נראה ש"משפחת סופר על 2" הוא "חחח, גברים שצריכים להחליף חיתול!!". זה צורם מאוד לנוכח העובדה שמדובר בהמשך לסרט יחסית חכם כמו "משפחת סופר על", אז אני ממש מקווה שזה לא המקרה ושמדובר בטריילר סופר-דופר מטעה. כי קומדיות "אבות מתמודדים עם הילדים שלהם" היו לנו מספיק בשנות ה-80, ואני יודע שעכשיו אנחנו בתקופת נוסטלגיה לשנים הללו ובכל זאת – יש כמה דברים שטוב ששמנו מאחורינו.

אזימוט

האם היינו צריכים גרסה ישראלית ל"שטח הפקר"? כנראה שלא. ובכל זאת, "אזימוט" נראה מעניין – סרט שככל הנראה מתרחש רובו במקום אחד (ופלאשבקים) ומעמת חייל מצרי וישראלי אחד נגד השני בסיומה של מלחמת ששת הימים בחורבה באמצע המדבר. הסרט לא ממש הצליח להרשים את המבקרים או האקדמיה בארץ, ובכל זאת נראה שיש משהו מסקרן בסרט, שמצליח לגעת בזווית ההו-כה-חרושה של "צבא-חיילים-ערבים" מזווית שאולי תצליח לחדש משהו גם סגנונית (הסרט נראה דומה ליותר לסרט אקשן הוליוודי מדרמה מיוסרת על עוולות המלחמה) וגם רעיונית (ממה שאני מצליח להבין מסביב לסרט, מדובר בסרט ש.. נגיד זאת כך – מגיע ממחנה פוליטי שונה מ"פוקסטרוט" ).

ראלף שובר את האינטרנט: ראלף ההורס 2

המדריך להנאה מהטריילר של "ראלף ההורס 2": לדלג ישירות ל1:22 ולהתעלם מכל מה שבא לפני.

איזה כיף! סצנה שמשמרת את הדמות של ראלף אבל מצליחה לשים אותו בסביבה שונה – שכל הסרט יהיה ככה, ויהיה מדובר בהמשך נהדר לסרט המקורי! רק חבל שהטריילר הוא רק ארבעים שניות. נו טוב.

טריילר גרוע אחד למקבץ

הזמן קצר, המלאכה מרובה ואין לנו זמן מיותר לשרוף על טריילרים גרועים במיוחד, ובכל זאת מדי פעם יש חשק לצפות בכל מיני קדימונים של סרטים שנראים זוועה: בין אם זה "הנסלח" שנראה כמעט כמו פארודיה על סרטי "מבוסס על סיפור אמיתי", ומטובל באיפור מחריד ביותר ששמו על פורסט ויטאקר; או בין אם אלה צמד הג'אנקימציות "הנה בא הגראמפ" ו"נגנב על הזנב" שמעלים את השאלה מה יותר גרוע בהם: משחק הקול, האנימציה, סגנון הציור, העלילה או עצם העובדה שהם קיימים. אבל המנצח בסבב הזה הוא דווקא "השחף" – הסרט החדש שנראה דווקא מאוד חמוד וחביב ובריטי עד שאתה נזכר שהוא מבוסס על מחזה של צ'כוב – מחזה שהוא ההיפך הגמור מחמוד וחביב ובריטי. אם זה לא היה טריילר רשמי, זה היה יכול להיות כמו הסרטונים ברשת שלוקחים סרט כמו "הניצוץ" ועושים טריילר שמציג אותו כקומדיה רומנטית. אז הנה "השחף" של צ'כוב, אם ג'יין אוסטן הייתה כותבת אותו ואז הוליווד הייתה מוציאה לו את כל הלב והנשמה והופכת אותו לקומדיה רומנטית שטחית. בוא נקווה שאין אמת בפרסום הפעם.