ביקורת: מרדף לוהט

כואבת לי הבטן מרוב שזה לא מצחיק.

‏"מרדף לוהט" הוא אחד הסרטים האלה שגורמים לך לתהות איך זה שאף אחד לא עצר אותו בזמן. ‏היו אנשים על הסט, אנשים ראו מה קורה שם. ריס ווית'רספון ‏וסופיה ורגרה מככבות בסרט, ‏ושתיהן מופיעות גם ברשימת המפיקים. ווית'רספון, שחקנית זוכת ‏אוסקר, כבר היתה בסרטים ‏טובים והיתה בסרטים מצחיקים. לא יכול להיות שהיא לא קראה את ‏התסריט ולא שמה לב כמה ‏הוא עצלני וממש לא מצחיק. לא יכול להיות שהיא נכחה בזמן הצילומים ולא אמרה: חבר'ה, אתם ‏לא רציניים, נכון? היא היתה יכולה בקלות לעצור את ‏הסרט בזמן ולחסוך לעצמה את הכתם האפל ‏בפילמוגרפיה.‏

אבל זה לא קרה. הסרט הזה הושלם ויצא, כך שתוכלו להגיע לבתי הקולנוע ולראות בעצמכם כמה ‏עלובה יכולה קומדיה להיות.‏

זאת קומדית-באדיז שנראית כמו כל קומדית צמד-מוזר-שלפחות-אחד-מהם-שוטר-ואנשים-יורים-‏עליהם-אבל-זה-מצחיק אחרת. ריס ווית'רספון היא שוטרת, קמוצה, מרובעת ומשעממת, ‏שמדקלמת לעצמה קודים משטרתיים כדרך להרגיע את עצמה. היא גם נמוכה. זה ממש מצחיק ‏שהיא נמוכה, או לפחות ככה יוצרי הסרט חושבים, כי בערך חצי מהבדיחות בסרט מבוססות על ‏העובדה הזאת: היא מנסה להגיע לאיזה חלון, והיא קופצת, אבל לא מגיעה כי – קבלו את זה – היא ‏נמוכה! החצי השני של הבדיחות בסרט ‏הוא על כך שסופיה ורגרה היא קולומביאנית, עצבנית ומדברת ספרדית. לדבר ספרדית זה ‏מצחיק. אם כי לא מצחיק כמו לראות אישה נמוכה.‏

ווית'רספון נשלחה ללוות את ורגרה, אשתו של ברון סמים, להעיד נגד איגוד הפשע שבו היה חבר ‏‏– אבל אז בעלה מחוסל, ויש שוטרים מושחתים, והשתיים נמלטות מהחוק ומהמאפיה וקשורות ‏לפעמים באזיקים זו לזו וכאלה. את העלילה אתם מכירים, אבל זה לא אמור לשנות. סרטים כאלה ‏לא מסתמכים על עלילה מקורית, אלא על תסריט מצחיק ובעיקר שחקנים מצחיקים עם כימיה ‏בינהם. זוכרים את "עצבניות אש"? העלילה היתה לא חשובה, אבל סנדרה בולוק ומליסה מקארתי ‏היו ממש מצחיקות! אה, אתם לא זוכרים את הסרט הזה כי לא ראיתם אותו. אז לכו תשיגו את הסרט הזה ותצפו בו במקום לבזבז ‏כסף על "מרדף לוהט".‏

בכל אופן: ריס ווית'רספון וסופיה ורגרה נשמעות, על הנייר, כמו צמד מוצלח. אבל הן לא מצליחות ‏להחיות את הסרט הזה. בקרדיטים כתוב שאת הסרט ביימה אן פלטשר ("ההצעה", "אמא מלווה"), ‏וזה תמוה, כי מצפיה בסרט, קשה מאוד להאמין שבאמת ביימה אותו אישה. הסרט הזה נראה ‏כאילו נכתב, בוים והופק על ידי אנשים שמעולם לא פגשו אישה, אלא רק שמעו שמועות על הזן ‏הנדיר הזה, או קראו מאמרים אודותיו באינטרנט. נשים הן כאלה מוזרות! יש להן מחזור! הן ‏אוהבות נעליים! לפעמים הן לסביות ואז הן מתנשקות כל הזמן!‏

שווה להתעכב על הנקודה האחרונה. האנשים שכתבו את "מרדף לוהט" ראו הרבה סרטים שבהם ‏יש שני אנשים שבורחים מהמשטרה או המאפיה או משהו, אבל אז הרעים באים לחפש אותם, וכדי ‏לא למשוך תשומת לב הם מתנשקים. זה פשוט דבר שקורה בסרטים, אז הכניסו סצינה כזאת בסרט. איש אחד מאיים על השוטרת ‏והעצירה באקדח, אז הן מחליטות יעני-להתנשק. למה? בשביל מה? באיזו צורה, אופן או מובן ‏הפעולה הזאת היתה אמורה לשפר את מצבן? לא משנה, צופים יקרים וטפשים, הנה נשים עושות ‏כאילו הן לסביות! זה מצחיק, כי לסביות!‏

אין בסרט הזה אף בדיחה טובה, אף פיתול עלילה שלא תוכלו לזהות מגיע מקילומטרים ואף דמות ‏שאינה מעצבנת. ובסוף יש לקט של פספוסים. אולי צריך לחוקק חוק שלפיו רק לסרטים משעשעים ‏במידה כלשהי מותר להכניס לקט פספוסים בסוף הסרט. אם הג'אנק הזה הוא הדבר הכי טוב ‏שיצא לכם בטייקים המוצלחים, למה לעזאזל שנרצה לראות את הטייקים הכושלים?‏


פורסם במקור בוואלה