קשלס ופפושדו בדרך להוליווד, אלא מה

זאת היתה רק שאלה של זמן: הבמאים הישראליים של "כלבת" ו"מי מפחד מהזאב הרע" יעשו סרט הוליוודי

אל תגידו שאתם מופתעים. אני, לפחות, לא מופתע. מהרגע שיצאתי מ"מי מפחד מהזאב הרע" היה ברור שאם אהרון קשלס ונבות פפושדו רק ירצו, יש להם שני כיסאות במאי מוכנים איפשהו בלוס אנג'לס מזרח. למעשה, לקח להם הרבה יותר זמן מהמקובל – כבר אחרי "כלבת" היה להם כרטיס די פתוח, ובראיון שערכתי איתם ב-2011 הם סיפרו על הצעות שקיבלו מחו"ל. מבחינתי זאת לא היתה שאלה של האם, אלא מתי הם יביימו את הסרט ההוליוודי הראשון שלהם, ואיזה סרט זה יהיה.

ובכן, הזמן הוא עכשיו והסרט הוא רימייק לסרט ההונג-קונגי "Vengeance" של ג'וני טו, כפי שמדווחים היום Deadline וכל העיתונים הישראליים. הפפושלסים יכתבו ויביימו את הסרט; אולפני סוני הם האנשים עם הכסף ואלה שהלוגו שלהם יופיע בהתחלה. הקשר הסגנוני למותחני נקמה אלימים מהמזרח הרחוק מובן מאליו.

פרט מעניין בקשר ל-"Vengeance": זה לא נחשב לסרט טוב במיוחד. וטוב שכך. לנסות לעשות מחדש את מה שכבר מושלם זה מרשם בדוק לאסון (ע"ע: "שבעה צעדים" של ספייק לי). לקחת סרט עם פוטנציאל ועם בעיות, ולעשות אותו מחדש, טוב יותר – זאת הדרך הנכונה לעשות רימייקים.

טכנית, זאת לא העבודה הבינלאומית הראשונה של קשלס ופפושדו: הם יצרו גם סרט קצר – האות F – באנתולוגית האימה "ABCs of Death 2" שעושה עכשיו סיבובים בפסטיבלים, ותצא לקולנוע בארה"ב בסוף החודש.

העסק הזה, אם לטבול לרגע בפסימיות זהירה, מפחיד. זאת לא הפעם הראשונה או השניה או העשירית שבה במאים מארץ לא-דוברת-אנגלית כלשהי עושים סרט או שניים מאוד מצליחים בתחומם, ומקבלים בעקבות זאת הזמנה להוליווד; רק מעטים מהם שורדים את משבר הסרט האמריקאי הראשון. יש הרבה יותר מדי דוגמאות לבמאים מבטיחים שהיצירות ההוליוודיות הראשונות שלהם היו כושלות – אפילו קים ג'י-וון, הקוריאני שהפפושלסים הושפעו מאוד מסרטי הנקמה הקוריאניים שלו, ברגע שהגיע להוליווד יצר איזה קשקוש בלתי מזיק עם שוורצנגר. קשלס ופפושדו הם אנשים נבונים, והם לא קפצו על ההזדמנות הראשונה שנקרתה בדרכם. כמו כן, בניגוד ל'קים ג'י-וון, הם מדברים אנגלית. אני מאמין שגם את המשוכה הזאת הם יעברו.

אני מחזיק להם הרבה אצבעות, רובן שלי.