ביקורת קולנוע לאנשים שלא סובלים ביקורות קולנוע
 
 

השומרים
תגובות: 335
גראן טורינו
תגובות: 47
המתאבק
תגובות: 86
מבצע ואלקירי
תגובות: 50
האורח
תגובות: 15
נער החידות ממומביי
תגובות: 155
הסיפור המופלא של בנג'מין באטן
תגובות: 169
רוקנרולה
תגובות: 47
יס מן
תגובות: 68
כשהעולם עמד מלכת
תגובות: 61

 

מפלצות נגד חייזרים
אדם קלין אורון / 04.04.2009

Monsters vs. Aliens
בימוי: רוב לטרמן, קונרד ורנון
תסריט: מאיה פורבס, רוב לטרמן ועוד ארבעה אנשים
קולות בגירסה האנגלית: ריס וות'רספון, סת' רוגן, יו לורי, ויל ארנט, ראין וילסון
קולות בגירסה העברית: דקלה הדר, יובל סמו, אוהד שחר, אמנון וולף, שמחה ברבירו, הילה מערבי

'מפלצות נגד חייזרים', סרט אנימציה מאולפני דרימוורקס, יודע מה הוא לא: הוא לא מנסה להעביר מסר מתוחכם, הוא לא ממש מחדש והוא בטח לא לוקח את עצמו ברצינות. אבל האם הוא יודע מה הוא כן?

על עלילת הסרט אין הרבה מה לומר שלא הבנתם כבר משמו. סוזן מרפי, נערה צנועה מהעיירה מודסטו, מגלה שלהוסיף כמה עשרות מספרים למידת הבגדים שלך ביום החתונה זה גרוע אפילו יותר משזה נשמע, ואם אומרים לך שאת נראית זורחת בשמלת הכלה, עדיף שלא יתכוונו לכך במובן המילולי של המילה. בעקבות פגיעת מטאור היא צומחת לגובה של בניין רב קומות, וזמן לא רב לאחר מכן מוצאת את עצמה כלואה במתקן צבאי סודי בחברת עוד כמה יצורים, המבוססים על מפלצות מפורסמות מסרטי ימים עברו: כלואים שם ''החוליה החסרה'', דג-קוף-אדם-מאצ'ו מלפני אלפי שנים; בוב, גוש פלזמה חסר חוט שדרה או מוח אבל עם הרבה אופי; וד''ר ג'וק, שהוא דוקטור וגם ג'וק. אה, וחרקוזרוס, שבהשוואה אליו סוזן היא קטנטנה, בוב גאון והדוקטור יפה תואר.

למזלה של סוזן, הרשע התורן, חייזר תמנוני ומפלבל בשם גלקסר, מחליט לכבוש את כדור הארץ. אחרי שנסיונות יצירת הקשר ה... אה... מקוריים של נשיא ארצות הברית אינם עולים יפה, ואחרי שהנסיונות הסטנדרטיים יותר של הצבא לפצפץ לגלקסר וצבאו את הצורה כושלים גם הם, לא נותרת ברירה: המפלצות משוחררות מכלאן בתנאי שיחסלו את החייזרים. אם בדרך הן יוכלו ללמוד על עצמן, לגלות את הכוחות החבויים בהם ולזכות באהדת העולם – מה טוב. אם לא, לפחות זה בתלת-מימד.

כקומדיה, הסרט מצליח להיות מבריק רק לפרקים, אבל הוא משעשע למדי – בעיקר בזכות אינטראקציה מוצלחת בין דמויות מצחיקות. השילוב בין רצונה של סוזן לחזור לגודלה הרגיל לבין חיבתו של ד''ר ג'וק למתקנים מדעיים מאולתרים, למשל, מייצר ניצוצות מסמרי שיער. אמנם רוב הדמויות מאופיינות בתכונה או שתיים מקסימום, אבל הן מונפשות ומדובבות היטב, וחוץ מזה, כמה פעמים נתקלתם בגוש רוטט, חסר מוח אך טוב לב (אל תענו לי)? גלקסר, שגם הוא לא ממש עגול ועמוק, מתעלה בכל זאת מעל לשאר הדמויות – חייזר מרושע וגאון אבל אכול רגשות נחיתות ורדוף מזל רע, כזה שמקבל את רוב השורות הטובות בתסריט. כשהוא מודיע לבני כדור הארץ שאין לו שום דבר אישי נגדם, הוא פשוט חייב לחסל את כולם, זה הכל, הוא לא שוכח לאחל להם יום מוצלח - ורואים שהוא מתכוון לזה (בעיקר לקטע של לחסל את כולם, כמובן).

כסרט תלת-מימד, 'מפלצות נגד חייזרים' סביר, ונסחף לקלישאת ה''הנה משהו גדול נע לעברכם בהילוך איטי'' רק פעמים בודדות, שאמנם סחטו ממני אנחות ייאוש אבל מהילדים דווקא קריאות התפעלות. טכנולוגיית התלת-מימד של דולבי אמנם גורמת להתרחשויות על המסך להיראות כהות מהרגיל, אבל היא גם הכניסה אותי לתוך הסרט בצורה יוצאת דופן. כיוון שבסרט יש הרבה משחק עם פרספקטיבה (יש הרבה דברים מאוד גדולים, ודברים עוד יותר גדולים) והרבה תעופה ואקשן, זה בהחלט בונוס נחמד. אין כאן שימוש מקורי או אגרסיבי מדי בתלת-מימד, אבל כמו ששיר נשמע טוב יותר בסטריאו מאשר במונו גם בלי הרבה טריקים המבוססים על הטכנולוגיה, קטע אקשן בתלת-מימד עוצר נשימה יותר מאשר מקבילו בדו-מימד. עלי, לפחות, זה עבד.

הבעיה היא שבניגוד לגודל הדמויות המאכלסות אותו, 'מפלצות נגד חייזרים' הוא סרט בינוני. כקומדיית אקשן תלת-ממדית, הסרט לא מצליח להגיע לשלם הגדול מסך רכיביו – אולי כי רוב הרכיבים לא מאוד מרשימים. הדמויות, העלילה, הבדיחות, השימוש בתלת-מימד - הכל קצת חסר השראה. יעיל למדי, כן, אבל לא יותר מזה. התובנות הפמיניסטיות ו/או ההומניסטיות בסרט צפויות מקילומטרים, וכאן ממש אין לסרט מה להגיד.

באופן מפתיע אולי, האלמנט היחיד שבו הסרט מצטיין הוא הדיבוב לעברית. בניגוד לגרסה האנגלית, המאוכלסת בשלל כוכבים, בעברית מדובר בעיקר בשחקנים מוכרים ככה-בקושי כמו אמנון וולף (החוליה החסרה), יובל סמו (בוב) ואוהד שחר (ד''ר ג'וק). הם עושים עבודה מצוינת, אבל מה שמרשים במיוחד הוא שהופעות הדיבוב הטובות ביותר הן של שלושה שחקנים לא מוכרים כמעט בכלל: דקלה הדר סוחבת את התפקיד הראשי על כתפיה הרחבות (של סוזן, כמובן) בקלילות מרשימה, שמחה ברבירו מציג גלקסר אמין ורב-מנעד, והילה מערבי, שמקריינת את המחשבית בעלת הקול ההרמוני והאירוני של גלקסר, היא הממתק הסודי של הסרט.

כאן מגיע, נדמה לי, שאפו גדול לשרון כהן, הבמאי הראשי של אולפני הדיבוב באלרום, שהרים את איכות הגרסאות העבריות בארץ בכמה רמות. למרות שהוא לפעמים מתבזבז על סרטים כמו 'טרמפ לירח', כשנותנים לו חומר טוב כמו 'רטטוי' הוא מחולל ניסים, וגם בסרטים בינוניים כמו זה הוא לא מתפשר לרגע.

יאמר לשבחו של 'מפלצות נגד חייזרים' שהוא מספק אפשרות סבירה לבילוי עם הילדים. שלי נהנו מאוד מהסרט, על הדיבוב האיכותי שלו, שלל הבדיחות הפיזיות (כמו השימוש היצירתי של בוב בעין המתנתקת שלו), תלת-המימד (''אבא, זה נראה נורא קרוב!'') והעלילה הקולחת ונטולת ההפחדות. אם אין זאטוטים, לעומת זאת, הסרט אמנם מספק בידור סביר, המערבב מידות שוות של הומור, קלישאות ואקשן, אבל מוסיף לבלילה רק טיפה של חדשנות וקמצוץ יצירתיות. עם חומרים כאלו, מקבלים את המקבילה הקולנועית ל''עוגת הבית'': מתוק ומשביע, אבל נטול כל ערך תזונתי.

האתר הרשמי
אתר ישראלי
שרון כהן
 
   

       



אני מניח שאין סיכוי למועמדות לאוסקר נכון?
מישהו (שבת, 04/04/2009, שעה 16:51) תגובה 374631

 


בהסתמך על תקדים ''מדגסקר'', הביקורות ותאריך היציאה הייתי אומר שלא.
רז (שבת, 04/04/2009, שעה 17:59) תגובה 374640
 בתשובה למישהו

אבל לך תדע איך חושבים שם באקדמיה.
 


אני מניח שאין סיכוי למועמדות לאוסקר נכון?
oofir (שבת, 04/04/2009, שעה 18:09) תגובה 374643
 בתשובה למישהו

הסרט הזה הוא בינוני לא יותר, ובשנה שיש את קרולין, 9, וUP (סרטי האנימציה הכי מצופים בשבילי) אני לא רואה סיכוי למועמדות
 


כמו כן, סרטו האחרון של מיאזאקי יוצא השנה בארה''ב
מישהו (שבת, 04/04/2009, שעה 18:19) תגובה 374645
 בתשובה לoofir


 


קורליין, לא קרוליין...
אסנת (יום ראשון, 05/04/2009, שעה 0:16) תגובה 374699
 בתשובה לoofir

כפי שקורליין חוזרת ואומרת בספר ובסרט. זכיתי לראות את קורליין והוא סרט מדהים.
 


קורליין, לא קרוליין...
דניאל (יום ראשון, 05/04/2009, שעה 1:38) תגובה 374706
 בתשובה לאסנת

הו קורליין, קורליין. אני לא יודע מהי כמות האנשים המצפים נרגשים לקראת הסרט, אבל אני בטוח שההתרגשות והדריכות היא באיכות שונה, כך שגל אנרגיה שוצף עתיד לשטוף את הארץ. דהיינו. מי שמצפה - מנטרות להנמכת ציפיות לא עוד ירגיעהו, מי שנרגש - צינון ראש לא עוד יקררו.
או שאני סתם מתלהב במלעיל.

לעומת זאת, 'מפלצות נגד חייזרים' היה סתמי. אני מוסיף את קולי למקהלה: נו, נחמד כזה. אפילו החלק הכי יצירתי, הבלוב, נדמה היה בן-דודו החביב של היצור מפיוצ'רמה.
 


דווקא יש מצב!
דובון (יום ראשון, 05/04/2009, שעה 15:08) תגובה 374748
 בתשובה למישהו

תראה את קונג פו פנדה באוסקר האחרון.
שהוא בלל לא סרט כל כך חשוב ואומנותי. שלא לדבר על ''תפוס ת' גלים'' מלפני שנתיים.

אם כי לזכייה בל נשכח את ''אפ'' של פיקאסר. ופיקאסר שולטים בקטגוריה הזאת. אבל אולי השנה עם מיזאקי זה יהיה מעניין יותר. לא יודע כי לא ראיתי את הסרט שלו. אם כי הוא קבע לעצמו סטנדרטים גבוהים אחרי המסע המופלא שהיה הישג מדהים!!!

דווקא לדעתי 'מפלצות' יותר טוב מ'קונג פו' עשוי יותר טוב ומצחיק יותר ויש בו איזה קוליות מדהימה. שלא לדבר על הדיבובים. שבקונג פו לחלק גדול מהדמויות לא היה מספיק אישיות בעוד שלדמויות במפלצות יש המון אופי!!!
 


''פוניו על הצוק ליד הים'' הוא סרט חמוד מאוד
!בלונים! (יום ראשון, 05/04/2009, שעה 15:40) תגובה 374755
 בתשובה לדובון

אבל לא יותר מזה. בהחלט לא עוד יצירת מופת של מיאזאקי ובהחלט לא אחד מסרטיו הגדולים ביותר.
 


בואו נשאיר את הדיון און טופיק, בבקשה.
אדם קלין אורון (יום ראשון, 05/04/2009, שעה 15:44) תגובה 374756
 בתשובה ל!בלונים!

(זאת אומרת, ההודעות צריכות להתייחס גם ל'מפלצות נגד חייזרים')
 


בסדר, סבבה.
!בלונים! (יום ראשון, 05/04/2009, שעה 16:18) תגובה 374757
 בתשובה לאדם קלין אורון

גם ''מפלצות נגד חייזרים'' הוא אותו הדבר, סרט חמוד מאוד (בצפייה חוזרת. בצפייה ראשונה הוא שיעמם אותי, משום מה), אבל לא הטוב ביותר שיצא מאולפני דרימוורקס אנימיישן. וחוץ מזה, ''פוניו'' גם טוב יותר ממנו
 


דווקא יש מצב!
the poosh (יום ראשון, 05/04/2009, שעה 20:01) תגובה 374778
 בתשובה לדובון

לחלוטין לא! אין שום סיכוי שיועמד לאוסקר והוא גם לא בר השוואה ל''קונג פו פנדה'' שהיה ראוי למועמדות ולו רק בגלל הנופים עוצרי הנשימה. כאן אין שום דבר מיוחד חוץ מהתלת מימד אני יכול לומר בוודאות בלתי נגמרת שהסרט היה מיותר לחלוטין חוץ מסיפור חייו של גלקסר ומההערה של החוליה החסרה לגבי התחממות גלובלית. סוף
אין פה כלום! לא אנימציה לא עלילה ולא משחק (ע''י דיבוב)
לדעתי סרט מיותר נוסף שמנסה רק להוציא כסף
 


יתכן שאני טיפה משוחד!
דובון (יום שני, 06/04/2009, שעה 0:40) תגובה 374786
 בתשובה לthe poosh

יתכן שקונג פו פנדה היה מועמד כי היה בו מין סיפור של אומץ וגבורה של גיבור שמגלה את עצמו וכו'
אבל בעיניי היה בזה קיץ' בלתי נסבל והבדיחות היו לא מי יודע מה. נופים הם בהחלט מרשימים ונותנים מין אוירה של סרט איכות אבל זה ממש לא קובע!!!
כך שממש לא הבנתיא יך הסרט הזה הצליח בארץ.
אם כי גם אני כמו רבים נורא מחבב דובי פנדה!

אני לא ממש מחובבי הז'אנר המדע בידיוני,
אבל במפלצות היה איזה משהו פרוע יותר אבל בהחלט מודע לעצמו.
כמו למשל אמא של סוזן אומרת לה: ''כבר כשהיית ילדה קטנה ידעתי שיום אחד תגדלי ותצילי את העולם מחייזרים''
ומשהו שפשוט רוצה לגרום לצופים לצחוק והדברים שם עבדו יפה. אני לא יודע, אולי באמת הוא לא יקבל מועמדות בסוף. אבל הוא סרט אנימציה שאני רואה שהושקע בו המון המון מחשבה. הין מבחינת תסריט ודיאלוגים הן מבחינת האנימציה שהיא ממש ממש מדהימה, ויש בה חן מעניין כזה. וגם הדיבוב מגניב. (בכל אופן באנגלית) כך שגם אם הוא לא יצירת מופת מצוירת, זה עדיין בידור הולם! ובהתחשב במועמדים אחרים בשנים האחרונות אני חושב גם שהוא בהחלט ראוי למועמדות!
 


יתכן שאני טיפה משוחד!
the poosh (יום שלישי, 07/04/2009, שעה 11:01) תגובה 374869
 בתשובה לדובון

אולי זה בגלל שראיתי את בולט קודם, אבל אני חושב שזה סרט בינוני ומטה.
 


אני בדעה הפוכה בדיוק.
אחד שדומה לאדוארד נורטון השולתט1 (שבת, 11/04/2009, שעה 10:29) תגובה 375117
 בתשובה לthe poosh

בולט הוא סרט בינוני ומטה. מהסרט הזה צחקתי ונהניתי. הוא לא ממש מושלם, אבל תסריטית (וגם מבחינת אנימציה, לדעתי) יותר טוב מבולט.
 


היה נחמד.
OKDeSign (שבת, 04/04/2009, שעה 18:12) תגובה 374644
ובאמת בינוני. הדיבוב האנגלי מוצלח, ויש בדיחות טובות לצד בידחות צפויות.
אני באמת חושבת שהסרט הזה עובד טוב יותר מתלת מימד (ראיתי בדו) ובהחלט מיועד הרבה יותר לילדים.
 


אף מילה על הדיבוב האנגלי?
א_ב_ג_ה (שבת, 04/04/2009, שעה 18:50) תגובה 374648

 


טוב, המבקר ראה את הסרט בגירסה המדובבת
אדון האופל (שבת, 04/04/2009, שעה 20:26) תגובה 374659
 בתשובה לא_ב_ג_ה

איך אתה מצפה שישבח (או להפך) את המקורית?
 


טוב, המבקר ראה את הסרט בגירסה המדובבת
א_ב_ג_ה (שבת, 04/04/2009, שעה 22:57) תגובה 374690
 בתשובה לאדון האופל

אתה צודק, אבל קצת מצחיק לתת ביקורת על גרסה שכנראה רוב מי שיראה את הסרט לא יצפה בה. לא?

בסופו של דבר הוא אומר שהגרסה המדובבת בינונית..
אולי, למרות השבחים על הדיבוב, הגרסה האנגלית היתה נראית לו טובה יותר דוקא בגלל קולות הסלבריטאים?
 


היא לא!
רני (יום ראשון, 05/04/2009, שעה 1:08) תגובה 374703
 בתשובה לא_ב_ג_ה

ראיתי את הסרט בגרסת התלת מימד בשפה האנגלית, ואני מסכים עם כל מה שהיה לאדם לומר על הסרט. הסרט בינוני באנגלית, וככל הנראה גם בעברית.

בכל מקרה, אם התסריט לקוי מלכתחילה, שום דיבוב שבעולם = אפילו לא להוטנטוטית - לא ישפר אותו. הסרט חביב, אבל לא יותר. חבל שלא חשבו שם בדרימוורקס שגם צריך סיפור.
 


למעשה, סביר שרוב מי שיראה את הסרט,
טווידלדי (יום ראשון, 05/04/2009, שעה 7:17) תגובה 374714
 בתשובה לא_ב_ג_ה

יצפה בו בגרסה המדובבת. די להסתכל במספר ההקרנות בעברית ובאנגלית (במיוחד לגרסת התלת-מימד) כדי לראות את זה.
 


על שמחה ברבירו,
פנטלימון (שבת, 04/04/2009, שעה 21:01) תגובה 374670
מדובב בחסד מראשית ימי הדיבוב בארץ, שחקן נהדר ובנאדם שאני מכיר באופן אישי.
 


ישנם סרטי או סדרות אנימציה
דניאל (שבת, 04/04/2009, שעה 21:13) תגובה 374675
מהעשור או עשוריים האחרונים בהם דמות הזכר איננה מטומטמת ו/או אנוכית להקצין?
מתי תבוא המהפיכה האנדריסטית?

(וכן, אני יכול למצוא דוגמאות, אבל המגמה בתרבות המערב בכלל מתחילה לגרום לי לאי-נחת רבה)
 


ישנם סרטי או סדרות אנימציה
א_ב_ג_ה (שבת, 04/04/2009, שעה 22:58) תגובה 374691
 בתשובה לדניאל

בנימו, אם אני זוכר נכון, דווקא הדמות הנקבית היא המטומטמת.
 


השם ''מפלצות נגד חייזרים''
דרדסבא (שבת, 04/04/2009, שעה 23:13) תגובה 374693
לא מזכיר קצת את ''נחשים על המטוס''?
 


לי הוא מזכיר יותר
ברומהילדה (יום ראשון, 05/04/2009, שעה 1:08) תגובה 374704
 בתשובה לדרדסבא

את ''פיראטים! בהרפתקה עם מדענים!''. וכן, יש דבר כזה, והוא אפילו נחמד.
אבל זה עובד על אותו עיקרון.
 


לי הוא מזכיר עוד יותר
מה זה חשוב (יום שני, 13/04/2009, שעה 0:52) תגובה 375305
 בתשובה לברומהילדה

את הטורף נגד הנוסע השמיני
 


אוי ואבוי.
yoyole123 (שבת, 04/04/2009, שעה 23:28) תגובה 374695
אני לא יודע איך קורה שסרט כל-כך לא טוב יצא מדרימוורקס. כלומר, היו כמה סרטים סבירים כמו מדגסקר או תפוס ת'כריש, אבל אני לא זוכר סרט כל-כך רע של דרימוורקס.

אני וחברי החלטנו שאנחנו רוצים להתנסות בתלת מימד הזה שעומד לפרוח בשנים הקרובות, למרות שהמשמעות לכך היא שנצפה בגרסה העברית. הסרט התחיל די טוב, עם קצב בדיחות חביב ומשהו שעוד אפשר לקרוא לו עלילה, אבל ככל שהזמן עבר, כך רמת הסרט ותדירות הבדיחות המצחיקות ירדו. למעשה, אני די מופתע שהכותב מציין לטובה את הדיבוב העברי, כיוון שאני חושב שהדיבוב היה זוועתי וגרם ליותר מדי בדיחות סבירות להיעלם במעבר בין אנגלית לעברית. ההרגשה שלי היתה שמוכנים להגיד כל מילה, לא משנה אם יש לה משקל נכון במשפט, רק בשביל שהדיבוב יתאים לשפתיים של הדמויות, אבל אולי זה רק אני.

לדעתי, העלילה היא בהחלט לא הצד החזק בסרט. מישהו שם לב שבכלל לא הסבירו מי הוא הרשע ומה הוא מתכוון לעשות עם החומר שהוא כל-כך רוצה? אני זוכר איזה משפט שלו שאומר שבקרוב סוזן תוכל לראות למה מסוגל הכוח של ה<שם של חומר חייזרי> מסוגל לעשות, אבל לא יותר מזה. (אם אני זוכר לא נכון והיה פירוט, תתקנו אותי)

התלת מימד היה מה שהחזיק מבחינתנו את הסרט. הוא באמת לא היה משמעותי ומורגש יתר על המידה, דבר חיובי מאוד לדעתי.

אני לא חושב שהסרט היה גרוע, אני פשוט ציפיתי לקצת יותר.
 


אתם יודעים שיש גם גירסת 3D באנגלית, נכון?
רני (יום ראשון, 05/04/2009, שעה 1:10) תגובה 374705
 בתשובה לyoyole123

היא מוקרנת בכמה וכמה בתי קולנוע במרכז, ירושלים וצפון הארץ.
 


אתם יודעים שיש גם גירסת 3D באנגלית, נכון?
FirstEvil (יום ראשון, 05/04/2009, שעה 1:48) תגובה 374707
 בתשובה לרני

אבל היא לא מתורגמת (שזה עלול להפריע לחלק). מישהו חייב למצוא דרך לתרגם סרטי תלת מימד.
 


אין שום בעיה טכנית לתרגם סרטי תלת מימד
רני (יום ראשון, 05/04/2009, שעה 3:30) תגובה 374711
 בתשובה לFirstEvil

''מסע לבטן האדמה'' ו''בלאדי וולנטיין'' הוקרנו פה עם תרגום בתלת מימד. אני מניח שהמפיצים פשוט לא חשבו שיש מספיק קהל לעותק האנגלי בתלת מימד. זה קרה עם ''בולט'' ועכשיו עם ''מפלצות נגד חייזרים''.
 


מחסור בתרגום זה דבר רע?
Demon of Light (יום ראשון, 05/04/2009, שעה 8:53) תגובה 374716
 בתשובה לFirstEvil

כששמעתי שגירסת ה-‏3D באנגלית לא מתורגמת דווקא נורא שמחתי. סוף סוף אני לא אצטרך להעביר סרט שלם בנסיונות להתעלם מתרגום גרוע!
 


מחסור בתרגום זה דבר רע?
זאווין (יום שלישי, 07/04/2009, שעה 17:37) תגובה 374906
 בתשובה לDemon of Light

כי כל עמישראל טוב באנגלית כמוך, amirite.
 


מעולם לא אמרתי את זה
Demon of Light (יום שלישי, 07/04/2009, שעה 17:41) תגובה 374908
 בתשובה לזאווין

רק אמרתי שלי אישית חוסר תרגום זה דבר טוב.
 


זה פשוט לא התאים לנו בשעה.
yoyole123 (יום ראשון, 05/04/2009, שעה 13:07) תגובה 374732
 בתשובה לFirstEvil

לא היתה הקרנה באנגלית קרובה אלינו שהתאימה לשעות שרצינו.
 


הוא דווקא מסביר.
אדם קלין אורון (יום ראשון, 05/04/2009, שעה 8:54) תגובה 374717
 בתשובה לyoyole123

הקוואנטוניום מאפשר לו להכין את השכפולים של עצמו למען השתלטות על כדור הארץ (או כל כוכב לכת שבסביבתו הוא נמצא כרגע, הוא לא בררן).

ואגב, אתה יכול להדגים את עניין הדיבוב? אילו בדיחות התפספסו?

נ.ב. - לדרימוורקס, תודה לאל, מעולם לא היה סרט גרוע כמו 'תפוס ת'כריש'. נקווה שהם אף פעם לא יפלו כל-כך נמוך שוב.
 


המ...
yoyole123 (יום ראשון, 05/04/2009, שעה 13:13) תגובה 374733
 בתשובה לאדם קלין אורון

את תפוס ת'כריש חיבבתי, אבל זה כנראה היה הגיל.

קשה לי להיזכר בדוגמאות לבדיחות שלא עבדו בעברית. שלא תבלבלו, לא התכוונתי לבדיחות שפה שנאבדו. התכוותי לבדיחות שהדיבוב גרם להם להישמע לא טוב. אני יכול להיזכר בדוגמה לבדיחה נחמדה שראיתי בטריילר באנגלית שפשוט לא עבדה בעברית:
''סווווזן! הפחדתי את עצמי...''
זה פשוט עבד יותר טוב באנגלית.
 


אז מה, לראות את הסרט בעברית 3D או באנגלית דו-מימדית?
דרצ'י (יום ראשון, 05/04/2009, שעה 10:43) תגובה 374722
את בולט נאלצתי לראות באנגלית דו-מימדית, כי אני חייב תרגום (מצידי אפילו כתוביות באנגלית). אבל אם אומרים כאן כאלה דברים טובים על הדיבוב, אז אולי כדאי לי לבלוע את הגלולה המשוננת הזו, רק בשביל שאני אוכל לראות את הכל ב-‏3D..

אגב.. גם לי מפריע שהמשקפיים גורמים לכל הסרט להיות יותר כהה. בטכנולוגיה המתחרה זה לא קורה?
 


אני לא מבין מה כ''כ גרוע בדיבוב לעברית
עומר (יום ראשון, 05/04/2009, שעה 15:27) תגובה 374753
לדעתי אדם צודק והדיבוב היה פשוט מעולה. גם הסרט עצמו לא היה כזה נורא, והתלת מימד היה לא רע בכלל.
באופן אישי, הקטע שהכי נצרב בזיכרוני היה באמת ה''דיבור'' של הנשיא עם הרובוט. זה היה פשוט ענק!
 


ובמקום השני, ההסבר של גלקסר לאיך הוא נהיה כל-כך רשע.
אדם קלין אורון (יום ראשון, 05/04/2009, שעה 15:36) תגובה 374754
 בתשובה לעומר


 


אוף...
yoyole123 (יום שני, 06/04/2009, שעה 1:10) תגובה 374791
 בתשובה לעומר

למה הפסקתי להנות מסרטים שהם לא של פיקסאר? :(
 


סרט פרווה לחלוטין.
אקסמנית לעתיד (יום ראשון, 05/04/2009, שעה 20:17) תגובה 374780
יש בו מדי פעם קטעים מצחיקים, אבל בכל הפרמטרים - דמויות, עלילה, הומור - הוא בקושי בינוני מינוס.

וחבל, כי בזמן האחרון אין סרטים טובים בקולנוע בכלל, והתרגלתי שסרטי האנימציה שלי מוצלחים או מבדרים לכל הפחות.
 


אני נהנתי
הפינגווין (יום שני, 06/04/2009, שעה 0:43) תגובה 374787
צודקים כל האומרים שהסרט לא מחדש שום דבר ושהוא רחוק מלהיות אחד מסרטי האנימציה הטובים, או החשובים של העשור. מצד שני, אני חושב שהסרט ממש מצחיק. הוא מאוד מודע לעצמו והכימיה בין הדמויות מצוינת. למרות שהעלילה צפויה והמסרים שטחיים, הבדיחות מפתיעות ומגוונות.
 


מסכים בהחלט.
אחד שדומה לאדוארד נורטון השולתט1 (יום שני, 06/04/2009, שעה 10:52) תגובה 374802
 בתשובה להפינגווין

אני צחקתי הרבה מהסרט, ולא כל סרט הצליח להצחיק אותי כך - ההומור היה מהנה, שטותי במידה הנכונה בשבילי והפך את הסרט לכיפי. בנוסף, אומנם לא ראיתי את קונג פו פנדה, ולא ראיתי את הסרט ב-‏3D, אבל לדעתי האנימציה פשוט מצויינת, עשירה מאד בפרטים, ורואים שהכלים במדיום מתבגרים ומאפשרים ליוצרים להכניס יותר פרטים ועושר לתמונה בפחות זמן.

סרט חמוד מאד, כיפי, עם בדיחות המתייחסות לקלישאות של סרטי מד''ב / אימה קלאסיים. אני ממליץ.
 


יש לי מזל שהלכתי לסרט
חסוי (יום ראשון, 12/04/2009, שעה 14:54) תגובה 375239
אהבתי את הסרט, סרט נחמד ובתלת מימד אבל בצד של המסך היה מין גוש שחור כזה שקצת הפריע לסרט אז הלכתי להתלונן ונתנו לי זיכוי של שתי כרטיסים לסרט בחינם.

נ''ב: עם משהוא, אפילו קטן כמו במקרה שלי מפריע לכם בצפיית הסרט, אז תתלוננו ואולי תקבלו זיכויים.
 


צודק בהחלט
רד פיש (יום ראשון, 12/04/2009, שעה 16:36) תגובה 375254
 בתשובה לחסוי

אבל שכחת לציין באיזה קולנוע זה היה.
 


צודק בהחלט
חסוי (יום שני, 13/04/2009, שעה 9:28) תגובה 375324
 בתשובה לרד פיש

בקולנוע מלחה בירושלים.
 


לי יש הרגשה
מה זה חשוב (יום שני, 13/04/2009, שעה 0:56) תגובה 375308
שמשקיעים מליונים באנימטורים ואז כנראה לא נשאר תקציב לתסריטאים ולכן מתקבל סרט מהסוג הנ''ל עם אנימציה יפה ועלילה דלוחה.
 


נהניתי מאוד מהסרט
איתי (יום חמישי, 16/04/2009, שעה 9:32) תגובה 375529
ראיתי את הסרט בסוף שבוע האחרון באנגלית במסך איימקס. מאוד נהניתי מהאנימציה וכבר בהתחלה סצינת כדור הפינג פונג גרמה לי לגחך חיוך שהתקשיתי להסיר בהמשך הסרט.

מבלי לנסות להכנס להגדרות פומפוזיות ולהצהיר שהסרט לא יכנס ל'עשרת סרטי האנימציה הממוחשבים הטובים בהיסטוריה' אני אגיד בפשטות שכסרט אנימציה מבדר הוא עושה עבודה מצויינת.

צחקתי המון, נהניתי מהדיאולוגים, הדמויות בהחלט יצרו דינמיקה כיפית (גוש הג'לי הכחול מתאהב בג'לי ירוק? גאוני!) וקטעי האקשן לא איכזבו. כמובן, הייתי שמח לקבל מהם יותר, אבל אני יכול להגיד שיצאתי מרוצה מהאולם ומסופק מאוד.
 


עכשיו אני מבין
ככה אני, רציני. (יום שישי, 17/04/2009, שעה 13:40) תגובה 375640
 בתשובה לאיתי

שאיימקס ו\או תלת מימד היו משפרים לי את החוויה בצורה משמעותית.

וגם אם לא הייתי צופה ביותר מטריילר אחד לפני שראיתי את הסרט המלא...
 


היה מזעזע
גל (יום שישי, 01/05/2009, שעה 20:03) תגובה 376664
רק רציתי שיסתיים כבר.
אני בטוח שכתבו את העלילה לסרט הזה בפחות מעשר דקות.
מישהו אמר שחייבים להוציא סרט עם מפלצות או משהו כזה, ואז למישהו עלה הרעיון למפלצות נגד חייזרים. שלוש דקות אח''כ כבר סגרו את כל העלילה לסרט.
מאז שרק הראשון, לא הצליחו להוציא אפילו סרט אחד טוב בדרימוורקס. הסרט הזה היה הגרוע מכולם.
 


אני כ''כ לא מסכים, שזה מזעזע.
אחד שדומה לאדוארד נורטון השולתט1 (שבת, 02/05/2009, שעה 12:28) תגובה 376693
 בתשובה לגל

לעניין הסרט עצמו - אני נהניתי וצחקתי. ברור שהסרט נכתב לא ע''י ולא בשביל אנשים עם 700 IQ לפחות, אבל זה ממש לא מנע ממני להנות מהבדיחות ומהקלילות שלו.

עם המשפט שלך: ''מאז שרק הראשון, לא הצליחו להוציא אפילו סרט אחד טוב בדרימוורקס'' יש לי 2 בעיות. האחת, שלדעתי הוא ממש לא נכון - חוץ מהסרט הזה, ראיתי לאחרונה את קונג פו פנדה, ואני לא זוכר מתי בפעם האחרונה ראיתי סרט בז'אנר הזה שממש לא היתה לי בעיה לראות שוב ושוב. חוץ מזה, שני הסרטים הנ''ל מצטיינים באיכות ויזואלית שלא ראיתי בהרבה סרטי אנימציה ממוחשבת אחרים, ולפנדה יש אפילו פסקול יפה.

הבעיה השניה שיש לי היא עם הסגידה האדירה והנרחבת שיש לשרק הראשון. אני ממש לא מבין אותה. הוא סרט טוב מאד, בהחלט, אבל לדעתי גם הסרטים האחרונים שדרימוורקס הוציאו הם אפקטיביים לא פחות ממנו, ובמובנים מסויימים אולי אף עולים עליו.
 


סרט בינוני- בגלל התלת מימד
דן (יום שני, 25/05/2009, שעה 4:16) תגובה 378598
בלי זה, בכלל היה גרוע. עלילה ילדותית ושקופה, דיבוב עיברי גרוע והגימיק של התלת מימד מיצה את עצמו בזריזות.
לוותר.
 


למה דיבוב עברי גרוע?
אדם קלין אורון (יום שני, 25/05/2009, שעה 7:33) תגובה 378599
 בתשובה לדן

תוכל להדגים?
 


עם הסרט הזה דרימוורקס סוגרים מעגל
רז (יום רביעי, 15/07/2009, שעה 20:39) תגובה 383692
שמונה שנים אחרי ''אבולוציה'' הם מוציאים עוד סרט - הפעם באנימציה ממוחשבת - שעוסק בהרצת דאחקות על רקע פלישה חייזרית.
וכמו בההוא המצולם מאז, גם ב-''מפלצות נגד חייזרים'' כמות הבדיחות המוצלחות בסרט כולו עומדת בערך של שלוש וחצי.
 


הבדיחות היחידות שהצחיקו אותי בסרט
that dude (יום רביעי, 15/07/2009, שעה 22:02) תגובה 383711
 בתשובה לרז

היו של הנשיא ודפוס ההתנהגות שלו. מיותר לציין שרבות מהן הן בזכות האלתורים של סטיבן קולברט שדיבב את הדמות.
 


       


.מערכת "עין הדג" אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו ע"י קוראים ולקולה שנשפכה על המקלדת
| תנאי שימוש | כתבו לעורכים | צוות האתר | מילון האתר | שאלות נפיצות | חנות האתר | RSS ©כל הזכויות שמורות