המפרנסת
The Breadwinner

פרבנה בת ה-11 גרה עם משפחתה באפגניסטן מוכת המלחמה. יום אחד אביה נעצר, וחייה משתנים ללא היכר. כדי לסייע למשפחתה היא מחליטה להתחזות לילד.

אורך: 1:33
תאריך הפצה בארה"ב: 17/11/2017

2 תגובות פתח ספוילרים פתח תגובות ישנות

  1. נראה טוב

    נועם

    (ל"ת)

  2. אז כל הדיבורים על האוסקר הזכירו לי שראיתי את הסרט הזה

    והיה, אה, בעייתי-משהו.
    Cartoon Saloon הם היורשים החוקיים של סטודיו ג'יבלי בייצור סרטי אנימציה יפהפיים שמצליחים גם לרגש. אפשר היה לראות את זה בסרטי הפנטסיה שלהם "סוד הספר מקלס" ועוד יותר ב-"שירת הים". אבל כאן הם מנסים ליצור סרט שהוא ברובו ריאליסטי, ולמרות שמבחינה אמנותית זה בהחלט עובד (עיצוב הדמויות הפשוט משתלב באופן אלגנטי להפתיע ברקעים המפורטים) מבחינת הסיפור מרגישים לעיתים קרובות מדי שהם פשוט לא שם. לא מפתיע, אולי, בהתחשב בעובדה שהסרט הזה לא היה יוזמה של האולפן אלא משהו שהם הועסקו בו כקבלני ביצוע (אנג'לינה ג'ולי יזמה את ההפקה והביאה את הכסף). מה שמקבלים רוב הזמן הוא סיפור קורקטי לגמרי, על החיים הקשים באפגניסטן עם הזעזוע המתבקש בכל המקומות הנכונים ומבלי לסטות אפילו לרגע מהסיפור הצפוי לגמרי. בין לבין, האנשים באולפן הכניסו קטעים של סיפור אגדה, שאיתם הם בבירור הרגישו יותר בנוח, אבל הרלבנטיות שלהם לכל מה שהולך קלושה למדי.
    את ההתנגשות הזו בין הריאליזם לאגדה מרגישים באופן הכואב ביותר בסופו של הסרט. האם לתת לסרט סוף מבאס, אבל כזה שיהיה נאמן לאווירה הכללית שליוותה אותו עד כה, או סוף סיפור-אגדה שיוציא את הצופים במצב-רוח מרומם תוך שהם מבינים שאין לו שום קשר למציאות שהסרט מתאר? באולפן כנראה לא הצליחו להחליט, ולכן הם פשוט לא סיימו את הסרט. הסרט נגמר, ואני שאלתי את עצמי "רגע, מה קורה הלאה?" ואין תשובה. אני מבין שב-Cartoon Saloon לא רצו להכנס לשדה המוקשים הזה, אבל כשעושים סרט על אפגניסטן מוקשים זה חלק מהסיפור.
    אז לא התלהבתי, הסרט לא רע אבל יש לי הרגשה שבפילמוגרפיה הכללית של האולפן הוא לא יזכר בתור אחת ההפקות הבולטות שלהם, או אם לחזור לאנלוגיה של סטודיו ג'יבלי – זה יהיה "גלי הים" של האולפן. אני מחכה עדיין ל-"Wolfwalkers".

    3
    יהונתן צוריה, שופל, UriK ?
 

להגיב על נועם לבטל

(חובה)

Optionally add an image (JPEG only)