דוקטור סטריינג'
Doctor Strange

גיבור-על מבית היקום הקולנועי של מארוול. מנתח מבריק שאיבד את יכולת השימוש בידיו מפתח קריירה שניה כקוסם ולוחם ברשע.

תאריך הפצה בארה"ב: 04/11/2016
תאריך הפצה בישראל: 03/11/2016
עלילת גיבור-על שגרתית לחלוטין, אבל ביצוע ויזואלי מדהים ממש (וגם הופעות נחמדות של קמברבץ' וטילדה סווינטון) הופכות אותו לראוי מאוד לצפיה.

59 תגובות פתח ספוילרים פתח תגובות ישנות

  1. אני היחיד

    הגיבן מנוט

    שכל פעם שקורא את השם של הסרט מוסיף 'לאב' וחושב שעושים רימייק לקובריק?

    9
    עידו הלמן, THOR, jokerface24, ג'יזברה, yair_ca24, Jess R, אני קלאודיוס, cateye4, טל ?
  2. צ'יווטל אג'יופור בתפקיד הברון מורדו

    דין

    יחד עם הדיווחים על טילדה סווינטון בתפקיד The Ancient One, נראה שהקאסט הופך יותר ויותר בריטי (ומגניב!)

    1
    Morin ?
    • זה לא רשמי עדיין

      אנדי דופריין

      אני קראתי גם כמה שמועות שטילדה סווינטון תהיה בכלל ליידי דת'….בתכל'ס, לא ממש משנה מה יהיה התפקיד שלהם בסוף, שניהם שחקנים נהדרים.

      • טילדה סווינטון!

        טילדה סווינטון!
        טילדה סווינטון!
        לא מכיר את הדמוית האלה ולא ממש משנה לי. טילדה פאקינג סווינטון!

        5
        עמית, Morin, הגורבצובה, אנדי דופריין, idOri ?
  3. עזבו הכל ותראו את זה

    אנדי דופריין

    אין לזה שום קשר לסרט הרשמי, זה לא יהיה בו, אבל וואו – זו סצנה שעומדת בקנה המידה הכי קשוח של "מבחן פישלר". ה-fanmade הכי מקצועי שיצא לי לראות.

    כתוביות הפתיחה האלטרנטיביים של הסרט :

    https://vimeo.com/131506743

    1
    אור ענבר ?
    • אדיר

      אבל מה זה "מבחן פישלר"?

      • כתבת על זה בזמנו שכבר אין כתוביות פתיחה

        אנדי דופריין

        (ובצדק )

        לא זוכר מי זה היה בדיוק, אבל בתגובות מישהו עשה אנלוגיה ל"מבחן בכדל" וכינה את זה "מבחן פישלר". זה נתפש אצלי מאז.

        • יש גם את סולם פישלר*

          lord buss

          שמודד את המגניבות הפוטנצאלית של רעיונות עליהם מבוססים סרטים.

          *הידוע גם כסולם קיפוד.

    • זה מעולה וגם

      mip

      האמת שיש לזה יותר סגנון של כתוביות סיום של מארוול.
      אחרי הכיתובית Doctor Strange, ציפיתי לאיזה סצינת פוסט קרדיטס…

  4. אושר הקאסט הרשמי

    קמברבאץ, צ'יווטל אג'יופור, רייצ'ל מקאדמס, מייקל סטלברג, מאדס מיקלסן וטילדה סווינטון.
    פורסמה גם שורת תקציר: "הסרט עוקב אחר המנתח סטיבן סטריינג', שלאחר תאונת דרכים נוראית מגלה את העולם הנסתר של קסם ומימדים נוספים".

    מקור.

    • רייצ'ל מקאדמס?

      אז אני מבין שיהיה גם מסע בזמן? זה נוטה לקרות כשהיא בסביבה…

      3
      מתן בכר, sparks, בן בנדו ?
    • כן כן בלה בלה מאוד מעניין *טילדה סווינטון*!!!

      הללוה.

      3
      subatoi, דניאל, לפרקונית ?
    • אמממ... קסם, אתה רוצה לספר לנו משהו?

      (ל"ת)

      • אין תגובה.

        קסם

        אני מכחיש כל קשר לנאמר ועוד הצקה אחת בנוגע לסרט – אני אאלץ לנקוט לצעדים משפטיים.

        5
        subatoi, יחמור פרסי, אדון האופל, לבה קפואה, InvisibleUnicorn ?
  5. תמונה רשמית ראשונה של קאמברבאץ' בתפקיד.

    • הוא נראה כמו דמות מ-"משחקי הכס"

      (ל"ת)

      • וואלה? ממש לא נראה לי.

        הוא נראה יותר כמו, נו, דמות קומיקס.

      • התלבושת מאוד דומה לעיצוב שהוצג לאחרונה בקומיקס

        ויש שם השפעות של פנטזיה א-לה GOT, מאחר והם (ג'ייסון אהרון וכריס בצ'אלו) הפכו את סטריינג' למעין גיבור שלא בוחל להשתמש בנשקים חדים במידת הצורך. אז אני מבין מהיכן מגיעה ההערה שלך.
        ?1434984696



        http://multiversesite.com/2015/10/13/comics-reviews-invincible-iron-man-1-doctor-strange-1/

      • הבלונד הזה הזקן והתסרוקת דווקא גורמים לו להיראות כמו גרסה בוגרת של ווסטלי

        וזאת חתיכת פנטזיה מינית אינפנטילית (מביך)

        1
        Jess R ?
    • מזכיר קצת את קליוסטרו

      " rel="nofollow">לא?

      • או שקליוסטרו הושפע מהדוקטור.

        זה פחות או יותר המראה שלו מאז 1963.

  6. טיזר ראשון יגיע ב-12 באפריל

    במשבצת שהפכה למוקד עלייה לרגל של לא מעט משוברי הקופות בתקופה האחרונה – הלייט נייט של ג'ימי קימל :

    http://screenrant.com/doctor-strange-movie-trailer-jimmy-kimmel/

  7. קדימה ואחורה

    היום ב"היי, זה מגניב!": הטיזר החדש של ד"ר סטריינג' עובד גם כשמריצים אותו אחרונית.
    למען האמת, הוא אפילו עובד קצת יותר טוב אם מריצים אותו אחורנית.
    מגניב לדעת שיש עוד מקומות חדשים שטריילרים יכולים ללכת אליהם.

    טריילר והיפוכו

  8. הביקורות הראשוניות מפרגנות בסה"כ

    חלק הצביעו על תסריט תבניתי, אבל אחרים שיבחו את הויזואליה, המוזיקה ואת צוות השחקנים הראשי ׁ(קאמרבאץ', מיקלסן, אג'יפור, סווינטון )

    http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/tv/news/doctor-strange-review-critics-initial-reactions-twitter-a7371331.html

    • תסריט תבניתי? למארוול??? לא... אין מצב...

      mip

      (ואת זה אני אומרת בתור אוהדת מארוול מושבעת, כן? רק בואו נגד שהתסריטים שלהם הם לא בדיוק שיא החדשנות…)

      1
      מתן בכר ?
  9. 95% ברוטן טומאטוס אחרי 20 ביקורות

    מוטי

    עוד להיט של מארוול, כך זה נראה.

    • מרבית הביקורות הן 6 או 7 מתוך 10

      אז לא כזה להיט.

      • הרוב מדברים על סרט ארג'ין רגיל של מארוול

        עמית

        בתוספת אפקטים מהמרשימים ביותר שלהם וויזואליות שרק היא כשלעצמה שווה את הכרטיס. הציון פה לא פקטור כי אפחד לא ציפה למשהו אחר – זה מה שמארוול מייצרים, בידור קולנעי די פשוט. לפעמים הבידור הפשוט הזה עשוי כל כך טוב שהוא מצליח לחצות את מחסום הציון לבידור פשוט (שומרי הגלקסיה, הנוקמים) ולפעמים הם אפילו מצליחים לעשות סרטים קצת יותר רציניים ומוצלחים (חייל החורף, מלחמת באזרחים) אבל בשורה החתונה זה מה שהם מייצרים – בידור קולנועי פשוט, נוסחתי וכיפי ולכן הציון פה הוא לא פקטור לכלום כי רוב הסרטים שלהם לא חוצים את הציון 8 ורובם עדין להיטים.

        אני מאוד דוגל בשיטה של עין הדג לא לחלק ציונים לסרטים כי כל ז'אנר נמדד לפי מדד אחר ולכן אם מישהו מחפש סרט קיץ כיפי, מצחיק עם אקשן טוב סביר שהוא יהנה גם מהסרטי 6-7 של מארוול.

        3
        יחמור פרסי, PFUDOR, Iter Impius ?
  10. אם אתם יכולים, תראו באיימקס 3D

    Galoofy

    המימד הוויזואלי מאוד משמעותי להנאה מהסרט הזה בעיני. יש כמה סיקוונסים ממש מדהימים מבחינת החוויה החזותית. אין הרבה סרטים שמצדיקים בעיני תלת מימד, אבל זה אחד מהם.
    ספק ספויילר, אבל ליתר ביטחון: העלילה היא סיפור אוריג'ין סטנדרטי למדי אבל הדמויות מצליחות להתחבב על הצופה וכאמור החוויה הוויזואלית שהסרט הזה מספק היא מדהימה. בהחלט שווה צפייה על מסך גדול ככל האפשר.

    2
    מתן בכר, עידו הלמן ?
    • מש"א

      סרט אוריג'ין סוג-של טיפוסי עם סצינות אקשן שלוקחות את אלה מ"אינספשן" ומגבירות אותן ל 11. לצפות במסך הכי גדול בקרבתכם.

      לגבי סצינות הפוסט-קרדיטס – חכו לראשונה, על השנייה אפשר לוותר (על מי אני עובד, המעריצים כנראה ישארו בכל מקרה).

      1
      עידו הלמן ?
    • זו היית התחושה שלי

      עמית

      שזה יהיה סרט ששווה לראות בתלת מימד, תודה על ההמלצה !

    • מצטרף להמלצה

      Me and myself

      לראות בIMAX 3D

      בתור אחד שלא אוהב תלת מימד אני יותר ממליץ בחום.

      זה BY FAR הסרט הכי מרשים ויזואלית איי פעם. התלת מימד ממש חלק אינטגראלי מהסרט. מומלץ ביותר.
      יש כמה סצנות שהן פשוט חוויה מטורפת. הכתוביות הדרמטיות מהטריילרים בסגנון "לא דומה לשום דבר שראיתם" לא מגזימות.

      1
      עידו הלמן ?
      • "לא דומה לשום דבר שראיתם"

        זה לא תיאור מי יודע מה לסרט שאין אחד שראה אותו ולא אמר "זה נראה מאוד דומה ל'התחלה'".

        1
        דניאל ?
        • או ל"מטריקס"

          או באיזשהו מובן גם ל"וורקראפט" עם הצורה בה המכשפים משתמשים בקסמים שלהם. ואם כבר – אני ממש אוהב את זה שסרטים כמו סטריינג' ו-וורקראפט עושים קסמים בצורה ויזואלית מעניינת ומורכבת יותר מכל סרט לפניהם ויותר כמו שמראים אותם בקומיקס ואנימות ומתארים אותם בספרי פנטזיה. עם כל הכבוד לסדרת "הארי פוטר" הכשפים שם נעשו בצורה משעממת וקלישאתית של סתם זריקת מילות קסם לאוויר ומין עשן חלוש שבא עם הכישוף. בסטריינג' ו-וורקראפט כל קסם הוא שונה לחלוטין, עם חוקיות משלו ומראה ויזואלי ייחודי לו. *ככה* קסמים אמורים להיראות בקולנוע.

        • לא מדוייק

          Me and myself

          אפשר להגיד (וזה גם יהיה נכון) שהסרט הזה נראה כאילו לקחו את ההתחלה, מטריקס, מלחמת הכוכבים, ובאטמן מתחיל, עטפו אותו בעטיפה מארוולית וזה מה שקיבלנו.

          אבל… בתכלס מה שקרה בפועל זה שאני יושב בקולנוע ופשוט כל כמה דקות חושב לעצמי "וואו!".
          לא זכור לי מתי הפעם האחרונה שנהנתי ככה מסרט.

          לדעתי זה בסדר גמור שהעוצמה של הסרט מתבטאת בעיקר בצד הוויזואלי- הסרט מדבר על קסמים, יקומים מקבילים ומסע בזמן. הוויזואליה מאד חשובה פה בשביל להעביר את המסר והאווירה של העולם הזה, הסרט מקבל אצלי ציון 10 מבחינת ההכנסה של הצופה לתוך היקום של הסרט (שהייתי רוצה לראות עוד ממנו)

          נכון, מאמין שאם הייתי רואה את הסרט בדו מימד הייתי מתלהב הרבה פחות.
          אני לא כותב פה על הסרט מבחינה עלילתית (הוא מעולה לדעתי גם בזכות עצמו) כי יש המון מה להרחיב והייתי מעדיף לעשות את זה בדף של הסרט.

          ולפני שתוקפים אותי- אני מסכים שסרט הוא יצירה אומנתית שצריכה לעמוד גם בפני עצמה ולא להיות תלויה באפקטים תלת מימדיים כאלה ואחרים.
          לדוגמא, "ההתחלה" הוא סרט הרבה יותר עמוק ומרשים מבחינה עלילתית. הוא גם אחד הסרטים הכי אהובים עלי.
          אבל מדוקטור סטריינג' נהנתי יותר ויכול להיות מאד שזה בגלל התלת-מימד. תתבעו אותי.

          • אני מסכים לגמרי שהסרט מאוד מרשים ויזואלית, אין ויכוח

            רק שהבחירה בניסוח הספציפי הזה – "לא דומה לשום דבר" – היא קצת מטופשת, כי מה לעשות, הוא כן דומה.

    • זה מה שמתקבל בינתיים מסיכום התגובות

      שלמקו GRAS

      אם הסרט ימשיך להציג באיימקס עד שאוכל לראות אותו שם, טוב. אם לא – הוא כבר יחכה לוידיאו.

      • Me and myself

        לא הייתי מסתכן ב3D באולם רגיל אבל אם אתה אוהב סרטים של מארוול אז לגמרי שווה קולנוע גם בדו -מימד. לטעמי הוא אחד הסרטים היותר טובים שלהם.

  11. האוריג'ין הכי טוב של מארוול מאז איירון מן

    עמית

    לכולנו נמאס מסיפורי אוריג'ין – אבל לפעמים הם מביאים איזה חידוש שקשה שלא להתלהב. אז פה הסיפור הוא עדין מאוד נוסחאתי, יש את כל השלבים שיש בסיפור אוריג'ין (התאונה, הפיתרון, ההסתגלות – הכל פה) אבל הכוח הוויזואלי שיש לסרט הזה לא מאפשר להשאר אדיש. וואוו ! יש פה כמה סצנות שאני ללא ספק אזכור בתור הסצנות המרשימות של השנה – זה לבדו שווה את הכרטיס ואפילו את המחיר של התלת מימד.

    זה סרט של מארוול ולכן הוא כמובן מצחיק, כיפי ולא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות. המשחק פה מעל הממוצע בזכות הקאסט המאוד מוצלח שלטעמי כולם לוהקו בצורה מושלמת.

    בדירוג של הסרטי אוריג'ין הוא לטעמי המוצלח מבין כולם למעט איירון מן.

    • מסכים עם כל מילה

      אורי

      וחשוב מאוד להוסיף להישאר למיד קרדיטס בלי צל של ספק המיד קרדיטס הכי טוב של מארוול מאז בייבי גרוט

  12. האפקטים מצדיקים תלת מימד

    כל ביקורת על הסרט תתחלק ל-2:
    1. האפקטים המדהימים, שהם הטובים ביותר שיצא לי לראות על המסך הגדול מאז מקס הזועם.
    2. כל השאר שהוא סבבה והכל, אבל סטנדרטי למדי

    ביקורת קצת יותר ארוכה:
    https://gal015.wordpress.com/2016/11/03/doctor-strange/

    1
    arielak ?
  13. אחלה סרט (לאוהבי מארוול)

    nir

    אין הפתעות, מקבלים בדיוק מה שמצפים לו:
    אקשן מצויין, קצת הומור, שחקנים טובים (שחלקם מתבזבזים קשות), נבל אנמי (למרות שפה הוא טוב מהממוצע).
    שני החריגים הם ה CGI המרשים באמת והסוף, שלא כולל קרן גדולה שבאה מהשמיים (תודה לאל)

    • דווקא נהניתי מהנבל בסרט הזה

      Galoofy

      בגבולות היכולת (זמן מוגבל לפיתוח הדמות וכד'), אהבתי את מה שמדס מיקלסן עשה עם הדמות שלו. יש לסרט נקודות חולשה אבל דווקא הנבל לא היה אחת מהן, בעיני.

  14. בטוחים שראינו את אותו הסרט?

    Super Sam

    אני מחשיב את עצמי למעריץ של מארבל וזה הסרט הראשון שלהם שממש סבלתי בו. משעמם, מבולגן, חסר עלילה או פיתוח דמויות ולא משנה בנוסחה הקבועה שומדבר. ההומור מאולץ והשחקנים מבוזבזים בצורה פושעת. והאפקטים? זה נראה יותר טוב באינספשן.
    ועל הסצינה השניה שאחרי הכתוביות אני בכלל לא אדבר. אלוהים.

  15. Super Sam

    ועוד עניין – עוד מישהו צפה ביס פלנט והרגיש שהמסך קצת כהה / דהוי? הורגש במיוחד בסצינות חשוכות וזה הפריע לי כבר בסרטים נוספים שם לאחרונה. אני הוזה?

    • Super Sam

      (יס פלנט איילון)

    • אותו הדבר קרה לי ביס פלאנט בירושלים.

      Beetlejuice

      תמונה מאד לא חדה וצבעים דהויים.

    • וביס פלאנט חיפה

      הזה שלא הבין את מרשל מקלוהן

      (לא בסרט הזה; בכלל.) די הפסקתי ללכת לשם (גם) בגלל זה.

    • תלת מימד או רגיל?

      Kassandra

      זה תמיד קורה בתלת בסינמה סיטי.
      אני מצטערת לשמוע שזה גם ביס פלאנט.

      • Super Sam

        הקרנה רגילה, לא תלת. קרה כבר בכמה סרטים, אבל לא באולם ספציפי. לא יצא לי לבדוק את אותם הסרטים בקולנועים אחרים ולכן אני לא יודע אם הבעיה בראש שלי או בראש של המקרין.

      • קרה לי גם בעבר וגם בסרט הזה בתלת בסינמה ירושלים

        omer

        (ל"ת)

  16. צפוי, קלישאתי, נוסחתי.

    Beetlejuice

    בסך הכל יש כאן עוד סרט בפס הייצור של מארוול, להוציא את סצינות האקשן שלראשונה מתבלטות מהבינוניות הקבועה בסרטים שלהם.
    לא שהסרט היה רע – אבל הוא היה כל מה שאפשר לצפות ממנו.

    בנדיקט הסרט הוא ללא ספק בנדיקט וונג ששיחק את וונג. שחקן אדיר שמקבל חשיפה ראויה לאחרונה.
    מדס מיקלסן הופך דמות מעפנה למגניבה אבל אפילו שחקן פנומנלי כמו מיקלסן לא יכול להלחם בדמויות הנבלים הגנריות של מארוול.
    הדמות של צ'טוול אג'יפור היא גם בדיחה וזוכה בקלות בתואר המהפך הכי לא אמין ביקום.

    לי אישית מאד נמאס מהשטיקים הקבועים של מארוול.

    1
    מילה כשרה ?
  17. בתור אחד שלא עוקב במיוחד סרטי מארוול / DC

    אורן

    כלומר אני די אנטי גיבורי על "סטנדרטיים", אלא מחפש לראות סרט מיסטרי / עלילתי עם מחשבה, ממליצים? העלילה מעניינת מספיק או צפויה מדי? (את Inception אהבתי)

    ואם לא, יש סרט אחר בסגנון הזה שעדיף לחכות לו בזמן הקרוב? (מהסרטים המוקרנים עכשיו לא מצאתי משהו עדיף)

    תודה.

    • לצערי, לא

      עמית

      העלילה עדין רגילה והסיפור עדין נוסחאתי – מה שיש פה זה בעיקר סרט קיצבי, מאוד כיפי, מצחיק ואפקטים מהמרשימים שיש למארוול להציע.

    • לא ממש ממליצה

      חובבת דיסני

      ראיתי את הסרט אתמול.
      גם אני די שונאת את השטויות של מארוול (ראיתי רק את ת'ור הראשון) וחשבתי שפה זה יהיה קצת יותר מקורי וחכם – מנתח מוכשר שלומד את סודות היקום וכל זה ולא עוד בחור שרירי שיודע להרביץ או מיליארדר עם גאג'טים שחנונים מתרגשים מהם – אבל מעבר לאפקטים יפים (מאוד יפים) לא ראיתי שום דבר מיוחד.
      עלילה צפויה וסטנדרטית לגמרי, נבל משעמם וכל מיני ממבו ג'מבו על קסמים ומימדים מקבילים.
      בקיצור לא ראיתי משהו שיוצא מהשבלונה של עוד סרט עם גיבור על. מזל שהכרטיסים היו ביותר מ-50% הנחה.
      בנוסף – אבל כנראה זו היתה בעיה של בית הקולנוע – התלת מימד היה די גרוע ועשה לי כאב ראש.
      כן, מארוול זה כנראה לא בשבילי.

      • תודה לשניכם.

        אורן

        (ל"ת)

  18. תגובה שמכילה ספוילר לדוקטור סטריינג', אנטמן, באטמן נגד סופרמן מאת thedoctordonna
  19. סוף סוף ראיתי דוקטור סטריינג'

    וואי, איך הסרט הזה גונב מכל מקום אפשרי בלי שום בושה, אבל וואו, כמה טוב הוא עושה את זה.

    מה אין שם? קצת איירון מן, קצת באטמן: ההתחלה, קצת סטאר וורז, קצת ת'ור, קצת מטריקס, המון אינספשן, המון פורטל, קצת אסאסינז קירד, סופר מן, עד קצה המחר, הארי פוטר, גונדרי, סיריאק, טים ברטון, גיירמו דל טורו, 2001 אודיסיאה בחלל, שר הטבעות, נמר דרקון, איש הנצח, טרון, מבוקש, האלמנט החמישי, בלתי שביר, רובוקופ, לקום אתמול בבוקר, צרות גדולות בצ'יינה טאון, מכושפות, באפי, האוס, שרלוק…
    אני מוכן להשבע שהיתה שם סצינה שלמה שהועתקה מ"האנטומיה של גריי".

    אבל איך שהבמאי נהנה מכל זה! הוא לא סתם שואל אלמנטים מכל יצירה פופולרית של העשורים האחרונים, הוא לוקח אותם בשתי ידיים, מערבל אותם בבלנדר ומפוצץ איתם את המסך בחגיגת VFX פסיכדלית, מטורפת ובלתי מרוסנת בעליל. בניגוד לנולאן השכלתני או לקובריק המאופק, הוא מפגיז את הקהל ברעיונות תסריטאיים ובעיקר ויזואלים, שאת כולם כבר הכרנו, אבל ממש לא בכזו עוצמה ובכזה קצב.

    והוא אף פעם לא מתעכב כדי להסביר לנו על דברים שאנחנו ממילא מבינים ומכירים. הוא סומך עלינו. אפילו כשהוא מציג לנו קונספטים מורכבים כמו עולם-מראה, מולטיוורס, אסטרל-פליין, פורטלים או לולאות-זמן, מספיקים לו ולנו משפט או שניים. לא צריך לבזבז זמן כשהקהל ממילא מזהה כבר את הרפרנסים.

    מזמן לא ראיתי במאי כל כך חסר בושה, שבא בשביל להנות ולא בשביל להתנצל. כולם גונבים מכולם כל הזמן, אבל לא ככה. הוא עושה את זה עם אצבע בעין, מראה להם מאיפה משתין הדג ומחייך בהנאה מופגנת. הוא לא פה בשביל לחדש, הוא פה בשביל לכייף.

    הקיצר, אחלה סרט.

    9
    mip, S48, רז גרינברג, omer, idOri, ido3207, אדון האופל, אור ענבר, sam5 ?

תגובות מקבילות

137
  תגובות נוספות בדף הביקורת של דוקטור סטריינג'
 

להגיב על שלמקו GRAS לבטל

(חובה)

Optionally add an image (JPEG only)