פוקסטרוט
Foxtrot

סיפורם של אב ובנו – האב נמצא בדירתו בת"א ועובר אירוע טראומטי ובנו, החייל, משרת הרחק ממנו, במוצב מבודד.

תאריך הפצה בישראל: 21/09/2017

44 תגובות פתח ספוילרים פתח תגובות ישנות

  1. סרט אדיר

    אני מודה שלא ממש ידעתי למה לצפות לפני הסרט אבל זה רק גרם לי לאהוב אותו עוד יותר. הוא מצליח לשלב בין דרמת שכול מרגשת לקומדיית צבא מצחיקה מבלי לגרוע מאף רגש או מלהשאיר טעם רע. עבודת הבימוי ממש טובה, הצילום מרהיב והמשחק של ליאור אשכנזי פשוט עוצמתי. הוא חייב לקבל אופיר על הסרט הזה.

    רוצו לראות אותו כשייצא!

    2
    yair_ca24, Galoofy ?
  2. מדהים

    ערן

    סרט כבד, מריר ואינטילנטי. מייצר ביקורת אמיתית ומחשבות רבות לאחר צפייתו. מתאים לאנשים שאוהבים לחשוב!

    1
    עידו ?
  3. שום איזכור באתר לזכייה של פוקסטרוט בונציה?

    פינקי

    לפעמים אני ממש מתגעגע ליומית בראש דף הבית…

  4. סליחה

    אלדו ריין

    למה בכל פעם שהסרט הזה מוזכר בטלוויזיה ובעיתונים ובסו קולד תקשורת, חייבים להוסיף שמירי רגב חושבת שהוא מעפן?
    וזה במדורי תרבות ולא חדשות וכדו. עד עכשיו כל אזכור לזכייה של הסרט בוונציה שראיתי בסו קולד תקשורת הוסיפו שמירי רגב חושבת שהוא מעפן. בעקיפין.
    למה לי פוליטיקה עכשיו? למה אי אפשר לדבר רק על הסרט?

    אגב, הגברת בכלל לא ראתה את הסרט.

    מתנצל מראש אם מישהו יטען שזה לא קשור לקולנוע וזה יוצר מדי פוליטיקה, עדיין לא הובהרו לי הגבולות בעניין הזה.

    2
    dv, Galoofy ?
    • אני יודעת שזה בטח מעצבן מבחינת מי שלא אכפת לו מפוליטיקה

      אני קלאודיוס

      אבל אישה בתפקיד כזה שאומרת שהיא לא רוצה לממן סרטים שמציגים את צה"ל או סתם ישראל באור שלילי, אנחנו צריכים לדבר על זה כי זה סיפור די גדול.

      • דווקא כן אכפת לי מפוליטיקה פה ושם

        אלדו ריין

        אבל כשמדברים על סרט ישראלי שזכה בפסטיסל תדברו על הסרט הישראלי שזכה בפסטיבל (מקום שני…) כי זה סיפור גדול בתחומו. אני חושב שצריכים לעשות הפרדה בין ההצלחה של הסרט לאיומים של הגברת. אפשר לדבר על זה, וזה כן חשוב, אבל לא חייבים לדחוף את זה לכל דבר שקשור לסרט ובטח שלא כשהסרט מצליח וזוכה בפסטיבלים וכדו כי זה מציג את הסרט ככזה שבא במטרה לעצבן את הגברת, ולא כסרט נטו.

        זה מעצבן…קצת…

      • לא צריך לממן ממשלתית *אף סרט*. לא פרו ישראלי ולא אנטי ישראלי. זה הכל.

        שנאוצר

        (ל"ת)

        8
        Dogo, marksbro, nir, הראל, חתול, אנג'י, אנדי דופריין, barnash ?
        • לא הבנתי

          אני קלאודיוס

          אתה מתכוון שהממשלה לא מממנת סרטים או שהיא לא צריכה לממן סרטים בכלל?

        • זה דיון אחר

          מישי

          אם צריך או לא צריך לממן סרטים.
          בלי קשר, בהתחשב בעובדה שמממנים סרטים, ראוי לדבר או לפחות הגיוני שידברו על המנגנון של מימון הסרטים.

          ולאלדו- זה שילוב.
          - התקשורת היום מונעת מקליק בייטס, היריבות של מירי רגב והאומנים האליטיסטים מביאה קוראים לכתבות. קהל היעד רוצה לקרוא על המריבות האלו (למה? לא בטוחה אם זה עבור קהל המצקצקים ועל איזה צד. אני נוטה להסכים שזה קצת חוזר על עצמו). גם את מירי רגב הדברים האלו משרתים, היא הרי מקימה סצינות בין היתר כדי להגיע לעיתונים. סדרי עולם אפשר לשנות גם עם פחות רעש וצלצולים. מניחה שגם את הסרט זה משרת, משום שזה מעלה אותו לכותרות ראשיות יותר. היו כבר סרטים שזכו בפרסים בינלאומיים וקיבלו כתבות צנועות יותר.
          - מירי רגב היא שרת התרבות (והספורט) ולכן האופן שבו היא מגיבה לתרבות, ביחוד כשהיא מאיימת לשנות סדרי עולם ע"ס דעות של יוצרים, זה חדשות תרבות רלוונטיות.

          • אלדו ריין

            -כנראה שזה הסיבה
            -מה שאמרתי, שצריך לעשות הפרדה ולא בכל שמדברים על הסרט חייבים וכו וכו

            *בעיתונים אין קליקבייט. כנראה שרוצים להוציא את הגברת רע-
            "הסרט שהרגיז את הגברת זכה בפסטיבל ונציה" י. אחרונות 2017

            • טוב, מעקב אחרי אחד מכותבי ביקורת התקשורת

              מישי

              ילמד אותך את הא"ב של מפת האינטרסטים בעיתונים בישראל.
              ודרך המפה הזו תלמד לא להיות מופתע מכותרות והבלטות של עיתונים מסויימים. אני משערת שהיא לא קיבלה תמונה בכתבה.

              *ביקורת תקשורת אפשר למצוע בעין השביעית למשל, היה פעם הבלוג של וולוט אנדרגראונד אבל הוא מושבת כבר שנה או יותר, יש את הטור של אביב הורביץ. יש כל מיני נוספים. מאוד מרתק להבין איזו כותרת, מה הנרטיב, איזו תמונה, כמה תמונות, כמה הבלטות וכו'. למשל, בכותרת שציטטת, גם הסרט לא קיבל ממש יח"צ והטייטל לא מוזכר בכותרת עצמה.

        • זה נכון בעיקרון, אבל...

          Zeev123

          במצב של הקולנוע היום בארץ כמעט ואין סרט בלי תמיכה מהקרנות האלו.
          גם סרט גדול כמו "נורמן" מקבל מהן מימון, גם דרמות כמו "פוקסטרוט", גם קומדיות שאמורות להיות נטו כיף ולא בדיוק יצירת מופת כמו "מכתוב", גם סרטי ילדים כמו "מבצע ביצה".
          לא מצליח לחשוב על סרט אחד מהשנים האחרונות שלא עבר בקרנות האלו והצליח (ביקורתית, קופתית או קיבל פרסים נחשבים כלשהם).

          אני לא יודע אם יש מדינה קטנה אחרת עם שפה שכמעט ולא מדברים אותה מחוץ למדינה שמצליחה לקיים תעשיית קולנוע רצינית בלי התמיכה הזאת, ככה שאין לי בדיוק למי להשוות ולהגיד שאפשר אחרת.

          בכל מקרה, נראה שבמצב הנוכחי של התעשייה הישראלית, בלי הקרנות האלו והמימון מהמדינה פשוט רוב הקולנוע הישראלי לא יהיה.
          בגלל זה לא נראה לי שהרבה ממהרים להגיד שצריך לסגור את הקרנות האלו ולהפסיק לממן סרטים מטעם המדינה, אפילו שזה מצב לא אידאלי, גם לפני ששאלת ה"האם הסרט בעד המדינה שממנת אותו" עולה.

          • אם תעשיית הקולנוע שורדת רק תודות לקרנות,

            שנאוצר

            אז אולי לא כזה נורא אם היא תחדול מלהתקיים.
            מילא היינו מדברים על מצרך חיוני כלשהו, אבל זה כולה סרטים.

            • הממשלה מממנת הרבה דברים, על זה גובים מיסים.

              Happy Port

              אני יכול לחשוב על הרבה דברים יותר גרועים שהיא מממנת. במדינה קטנה כמו ישראל כמעט ולא יהיה תרבות וספורט ללא תמיכה ממשלתית, ואני לא חושב שבמדינות דומות המצב שונה בהרבה (לא חקרתי)
              אל תשכח שזה גם מייצר הרבה מקומות עבודה

              10
              אני קלאודיוס, טל, אדם קלין אורון, אפרשזיף, קיו, לפרקונית, מישי, Morin, שופל, יחמור פרסי ?
              • אלדו ריין

                לעבוד כדי שיהיה לך כסף לשלם מיסים שיממנו לך את מקום העבודה…*סמיילי מהרהר*

                2
                marksbro, barnash ?
                • מניפולציה קפיטליסטית.. סמיילי משקפיים מרובעים

                  מישי

                  לא כל המשכורת יורדת במיסים, המיסים מממנים גם חינוך, בריאות, תברואה. ובעולם קצת יותר משופר- אנשים עושים עוד דברים חוץ מלעבוד ולשלם מיסים.

                  1
                  Morin ?
                  • בעקיפין נו...

                    אלדו ריין

                    (ל"ת)

            • תלוי איזו מטרה אתה רואה בתרבות.

              Jaguar

              כמובן, יש את העניין התרבותי. אבל למדינה עצמה יש עוד הרבה אינטרסים להעצים ולהעשיר את ההיצע התרבותי שלה.

              זו אחת הסיבות שקניה נלחמת מלחמת חורמה בתרבות הניגרית, בסרטים הניגרים, ובסלנג הניגרי.

              1
              Morin ?
            • ובמקרה הזה

              אייל

              אני אשאל אותך אם לדעתך יש לך סיכוי להפיק את המערבון ההוא שכתבת עליו פעם.

              אגב, אני לא אומר שאני חולק על דעתך.

              • קודם כל ירדתי מהעאלק פרוייקט הזה כשגיליתי שקשלס ופפושדו הקדימו אותי.

                שנאוצר

                בסה"כ אני יודע שאם אני באמת אנסה להיכנס לתחום המטורף הזה של לעשות סרטים (שהוא גם ככה תוכנית ג' לחיים עבורי) אני ממש לא אחפש עזרה של קרנות – לפחות בהתחלה זה יהיה מכסף פרטי שאני אהיה מוכן להשקיע, ויותר מכך באמצעות מימון המונים, קונספט נפלא שמציג את כל מה שטוב בכלכלה וולנטרית, ליברלית וחופשית. האם זה יעבוד? סהכ הסיכויים נוטים ללא יותר מאשר לכן. אבל וואלה, אם אף אחד לא באמת יביע עניין בסרטים האלה לפני שהם קיימים, יכול להיות שזה מה שצריך להיות. אף בנאדם לא צריך לשלם אפילו גרוש אחד שלא מרצונו כדי להגשים את החלום *שלי*.

                2
                חתול, marksbro ?
  5. למי שפספס ביום הקולנוע הישראלי

    Zeev123

    יהיו הקרנות של הסרט בשישי ושבת הקרובים ברוב בתי הקולנוע בארץ.

  6. תגובה שמכילה ספוילר לפוקסטרוט מאת קובי פרל
    • אני אפילו לא יודעת מאיפה להתחיל

      מישי

      אני לא יודעת הרבה על הצבא באוגנדה, אני רק יודעת שלשם המדינה שלנו זורקת פליטים כדי לא לטפל בהם. יש סיבה שאתה משתמש בצבא אוגנדה למחאה?
      ויש גם את זה.

  7. יצירה איטית. מטלטלת? אולי!

    רוני בנימין

    סרט מריר ואיטי. סרט שלא ייצר אצלי, ביקורת אמיתית ומחשבות רבות לאחר צפייתו. הצלחתו לזמן קהל צופים עלתה פי 10, אחרי הישתלחותה הגסה , הרגילה והדלה כנגדו וכנגד יוצריו, של הגב' גרב/רקב – אשר כמובן פסלה אותו מבלי שראתה אותו כלל אישית.

  8. קולנוע ישראלי זה דבר מחורבן

    ori

    ניסיתי לתת הזדמנויות רבות, אבל זה פשוט רע מידי. באמת שלא יכאב לי אם תעשיית הקולנוע פה תחוסל, כי זה פשוט קולנוע (אם אפשר לקרוא לזה ככה) רע.

    • מוכן להיות ספציפי?

      אני קלאודיוס

      (ל"ת)

      • רתם הדיקטטור-R

        וגם להסביר למה אתה מוציא את העצבים דווקא בהקשר של פוקסטרוט

        • מה שתרצה

          אני קלאודיוס

          אני פשוט רוצה לשמוע למה

      • בבקשה

        ori

        נתחיל בבעיה המרכזית לטעמי – מדובר בקולנוע כ"כ לא אותנטי שכ"כ מנסה להיות חו"לי בצורה פאתטית להחריד ולהגעיל. בנוסף יש נטייה של במאים כל הזמן לדחוף בכוח את "המסר" האמנותי שלהם בסרט. זה כשלעצמו זה לא דבר רע, אבל זה רע מאוד כאשר הדבר בא על חשבון האיכות של הסרט, והסרט כולו הוא אינו אלא כיסוי לאותו "מסר חשוב".
        אין פשטות בסרטים. לא יכולים ליצור עבורך סתם סרט טוב שיגרום לך אשכרה סתם להינות מהסרט ולא לחשוב באיזה מוד היה היוצר בשעה שעבד על הסרט ומה לעזאזל הוא רוצה מהחיים שלנו. דוגמא נהדרת היא הסרט אפס ביחסי אנוש. חייב לציין שהוא התחיל באמת נחמד, כי הוא תיאר סיטואציה שאכן מוכר לרובנו (שירות צבאי, חרא מפקדים וכו') ועשה זאת בצורה קלילה, אבל זמן קצר אח"כ הוא התחרבן והתחיל להיות כ"כ "מורכב" ומרוכז בעצמו עד שכבר לא יכולתי לשאת את הפלצנות וכיביתי את הטלוויזיה.

        בנוסף יש נטייה מוגזמת להאדיר את הסרטים האלה, בלי שום סיבה מוצדקת. את הסרט "מי מפחד מהזאב הרע" תיארו כיצירת מופת ולאחר שראיתי אותו עם ציפייה להינות, קיבלתי יצירה סוג ז'. את הסרט כלבת לא הפסיקו להלל למרות שהוא העתק של סרטי האימה האמריקאיים, מהסוג הנחות והגרוע ביותר (אלה שמקבלים 10% ביקורות חיוביות ברוטן טומטוז וציון מעליב של 3.1 ב IMDB), רק גרוע פי 100.

        לסיום, השחקנים הישראלים הם פשוט גרועים ברובם. אני לא חושב שיש מדינה אחרת בעולם עם ריכוז כ"כ גדול של שחקנים כ"כ גרועים כמו בישראל.

        • בהמשך לדבריי

          ori

          עכשיו קראתי את הביקורת על הסרט, ושמתי לב למשפט הבא:

          "אבל מדובר בסרט דרשני שאין לו את הזכות להטיף מוסר ***אם הוא מציג ‏עולם שכל כך מנותק מהמציאות הישראלית. מצד שני, ייתכן שהביקורת הזאת מתמצתת חלק משמעותי מהקולנוע הישראלי***."

          תמציתי בצורה נפלאה.

        • אם מותר לי להיות קטנונית

          אני קלאודיוס

          מכל המילים שאני יכולה לתאר את אפס ביחסי אנוש "פלצני" או "מורכב".
          כאילו זה נכון שהוא מתחיל די פשוט ומציאותי ומהר מאוד מאבד כל קשר אל המציאות, אבל זה חלק מהסרט, אם אתה לא אוהב לא אוהב את הסרט זה לא אומר שהסרט גרוע.

          אתה רצית שהסרט נעשה אפל באיזשהו שלב? רצית שהדמויות יהיו יותר סימפטיות? אתה כועס שאין עלילה שנמשכת לכל עורך הסרט? אתה רוצה סרט יותר קליל? כל זה בסדר, אבל זה גם לא אומר שהסרט פלצני כי הוא שונה מהסרטים שאתה רוצה.

          וגם אם אתה רוצה סרט פשוט, בלי מסר, סתם להנות מהסרט ולא לחשוב באיזה מוד היה היוצר בשעה שעבד על הסרט ומה לעזאזל הוא רוצה מהחיים שלנו יש מזה גם כן, סתכל סביבך, מבצע ביצה, אני לא מאמין, אני רובוט!, מה כבר יכול לקרות?, פלאפל אטומי, ישמח חתני, שושנה חלוץ מרכזי ואם היית צופה עד הסוף באפס ביחסי אנוש היית מגלה שגם הוא נכנס בקטגוריה הזאתי, אולי אתה לא אוהב את הסרטים האלו אבל אתה לא יכול לעשות את עצמך כאילו הם לא קיימים ושכל הסרטים הישראלים הם פלצנים שרק רוצים להעביר בכוח את המסר האומנותי שלהם.

          3
          לפרקונית, שופל, מישי ?
          • סליחה על טעויות ההקלדה

            אני קלאודיוס

            אבל עכשיו זה כבר מאוחר מדי כדי לתקן

  9. סרט אקזיסטנציאליסטי שהקשר שלו לישראל הוא מקרי

    קאקארוטו

    כל ההצגה של הצבא היא סוראליסטית ולא מנסה לשקף את המציאות האובייקטיבית אלא את החוויה. ככה לא נראה מחסום, ככה לא מתנהגים בצה"ל, אבל זה כן הניכור שמרגישים.
    לא סרט מושלם, הרבה בעיות אבל כן מומלץ.

  10. עוד סרט יורים ובוכים שמצולם ממש יפה.

    מישי

    אתחיל מהסוף: אני לא בטוחה שאני מבינה את מירי רגב. כלומר, נכון, הסרט מציג מחסום שעל פניו הוא די מיותר ותקרית שנגמרת מאוד רע, אבל החיילים קיבלו צידוק ואני לא ממש רואה איך הסרט הזה מוציא את דיבתו של צה"ל בצורה איומה כל כך כמו שרגב עשתה ממנו.
    הערת ספוילר גדול: הצילום היה מאוד מדוייק ומפוקס על פרטים, וכשהטמינו את הרכב הגופות לא היו בפנים. אז אני מפרשת שיש פה השתקה של הנסיבות אבל לא העלמה של גופות. אולי לא הבנתי נכון, בכל מקרה עצוב לי על עצמי שזה לא משהו שמזעזע אותי.

    הסרט, לדעתי, לא משהו.
    הצילום הורס, המשחק של ליאור אשכנזי טוב מאוד כתמיד, הפסקול מינימלי ואני חושבת שזה תרם לסרט.
    אבל העלילה לא מספיק טובה! שמוליק מעוז אסף את כל קלישאות הגבריות הישראלית ותפר מהן סיפור ב-3 מערכות. לצערי, היו בסרט הזה קלישאה או שתיים יותר מידי, חלקן לפחות שובצו יפה בעלילה, אבל אחרות היו פשוט שם והוכנסו ממש בגסות לתוך התסריט.
    אני מסכימה שחבל שלא הוקפדו הפרטים הקטנים עם החיילים (הנשקים פחות קריטיים בעיני, הלוף שירת פואנטה ויזואלית ועלילתית, אבל הסוודרים היו ממש מיותרים). כך או אחרת, האסתטיקה היתה העניין המרכזי עם החיילים והיא היתה עשויה יפייפה. הרי כל אחד יודע שככה לא נראה מחסום, וככה לא נראים מחשבים צבאיים וככה לא נראים חיילים במחסום. זה נראה כאילו הדברים נעשו ממש לשם הצילום והמטפורה ולא כי יש פה אמירה על צה"ל.

    לא הצלחתי להבין למה זה הסרט שזכה בפרסי אופיר, אני גם לא מאמינה שהוא יכול לנצח באוסקר.

    • תגובה שמכילה ספוילר מאת מישי
      • תגובה שמכילה ספוילר מאת קרקר כפול
      • תגובה שמכילה ספוילר מאת אייל
        • אני לא חושבת שהצבא בסרט מרושע

          מישי

          למעשה, בכל מעבר גבול שכן או שלא מוכר ע"י האום ההתנהלות של החיילים היתה מוצדקת (הקטע של להגיב על איום מיידי מצד זר שמנסה לעבור את הגבול).
          אני חושבת שהסרט לא עוסק בכלל בצה"ל כצבא שעוסק בלחימה או הגנה, אלא עוסק בצה"ל כגוף שבו מתרחשת החניכה הגברית מילדות לבגרות.

          • אני הרגשתי שהסרט מאוד דידקטי בנושא הזה

            ושכן הייתה כאן מגמה כללית של ביקורת, שלא לומר הכפשה, שחזרה על עצמה בכל סצינה של עוברים במחסום.

            כן היה גם את החלק שאת מדברת עליו, במינון מעט נמוך יותר – ואולי חבל שגם כאן הסרט לא טורח לרגע לפתח דמויות, דיאלוגים אמינים, סיטואציות מעוררות הזדהות, משהו. העיקר שאפשר לצלם להקות ציפורים באופן 'אומנותי'. חבל מאוד מבחינתי, כי אני נמצא כמעט בדיוק במצב של החיילים בסרט – ולא סבלתי אותם לרגע.

            • לא בטוחה, אני חשבתי שזו מתיחה של הסצינות

              מישי

              כי זו טעינה של הסיטואציה, שזה אפילו הגיוני, משום שבסך הכל מדובר על חיילים שמחליטים מי יכול לנסוע בדרך. אבל הזמן שזה לקח הלך גם עם המכשירים המוזרים והמחשב המשונה- זה נראה לי יותר קטע ארטיסטי מאשר אנטי צה"ל.

              ואני חושבת על התגובה שלך ועל מה שאני כתבתי, ונראה לי שהמחסום הזה כפי שהוא מתואר בסרט, הוא יותר עניין של זכרון של מחסום מהבחינה הזו. כלומר אם עכשיו אתה יושב ושומר על מחסום, כניראה שזו חוויה אחרת לגמרי. אם עוד 10 שנים תשב ותספר לחברים על חוויות המחסום, יתכן וכל מה שתזכור זה כמה אתה וקומץ חיילים הייתם באמצע שומקום, היו לכם מגורים מבאסים, ואכלתם אוכל צבאי לא טעים. איך שפעם ביותר מידי זמן גם עבר רכב, ואולי שגם היה איזה מתח, מה אם זה רכב של אויב.
              אבל הנקודה הזו מחזקת אפילו יותר את מה שכתבתי תחת הספוילר, שכל העיסוק בצבא פה הוא בגדר אוננות עצמית (והשתמשתי בביטוי הזה בגלל השפה של הסרט). הרבה מאוד עיסוק בעצמי ובפנימיות. והזכרון של המחסום הוא הזכרון של אדם בפוזיציה של ליאור אשכנזי (איך שלא קראו לדמות שלו) ולא הזכרון של החיילים שנמצאים עכשיו בשטח.
              ומכיוון שהסרט לא אמר את כל זה עד למערכה השלישית שבה מודיעים כמה ליאור אשכנזי נדפק בצבא, אני גם חושבת שזה לא עשוי כל כך טוב. אבל נראה לי שזה הכיוון האלגורי של הבמאי.

  11. גרם לי לשקול מחדש את המנהג שלי

    לצפות בסרט ישראלי אחד בלבד כל שנה – עכשיו אני מבין שזה כנראה הרבה יותר מדי.

  12. תגובה שמכילה ספוילר מאת רתם הדיקטטור-R
  13. לאלו שפספסתי את יצירת המופת הזו,או מעוניינים/ות לצפות בה שוב

    רתם הדיקטטור-R

    הסרט יוקרן ביום ראשון ב20:00 בבית אביחי בירושלים,כולל שיחה על הקולנוע הישראלי ועל ייצוגים חברתיים בו.עולה 20 שקלים.ראיתי שלא נשארו המון כרטיסים.
    ניסיתי לקשר ומשום מה זה עושה שגיאה,אז אפשר להזמין כרטיסים באתר של בית אביחי

תגובות מקבילות

62
  תגובות נוספות בדף הביקורת של פוקסטרוט
 

כתיבת תגובה

(חובה)