הרוח במעטפת (2017)
Ghost in the Shell

עיבוד לייב-אקשן אמריקאי לסדרת המנגה שהיוותה השראה לסרטי אנימציה יפניים. שוטרת סייבורגית מנסה למצוא האקר מסתורי.

תאריך הפצה בארה"ב: 31/03/2017
תאריך הפצה בישראל: 30/03/2017

38 תגובות פתח ספוילרים פתח תגובות ישנות

  1. ממש ממש התרגשתי כששמעתי על זה

    סקרלט ג'והנסן, המתמחה משום מה בתפקידים חייזריים או רובוטיים, בתור הרובוטית בעיבוד בלוקבאסטרי ל"Ghost in the Shell'? עם הבמאי של "כוכב הקופים: המרד" המצוין?! הולי שיט זה נשמע אדיר! הסרט שאני הכי מצפה לו ב-2017!

    רק שדקות בודדות לאחר מכן הכתה בי ההבנה המרה שהבמאי הוא לא רופרט וויאט, הבמאי של "כוכב הקופים", אלא רופרט סנדרס. ומה הוא עשה? את "שלגיה והצייד".

    אה. טוב. לפחות זה בטח ייראה טוב, או משהו.

    • זה נשמע נורא

      בחור

      לא משנה מי הבמאי, זה פשוט נשמע רע.
      זה סרט מדהים במקור, מה הם כבר יכולים לעשות איתו? מלבד להרוס כמובן.

      ולסתור את עצמי לחלוטין, המטריקס המקורי שואל הרבה מבחינה ויזואלית מהסרט הזה.

      • אפשר לעשות המון.

        הסרט המקורי, ואני לא הראשון ולא האחרון שאומר את זה, בנה עולם מאוד מסקרן, אבל נגמר בדיוק במקום שבו הוא היה אמור להתחיל. במקרה הזה, רימייק/תוספת יכול להיות לא רע בכלל – אם יעשו אותו טוב.

        1
        Wednesday ?
        • אני מסכים לגמרי

          Wednesday

          הסרט המקורי בעיקר עשה לי נורא חשק להתעסק עוד בעולם הזה וברעיונות המעולים שהוא העלה. אני ממש מקווה שהסרט הזה יעשה לזה צדק. וסקרלט ג'והנסון מבחינתי היא בחירה מצויינת לתפקיד. נותר רק להתפלל.

    • תפקידים לייזריים/רובוטיים

      שבלולים

      נטע אלכסנדר ניתחה באופן מעניין את הנטייה של סקרלט ג'והנסון לתפקידים על-אנושיים כאלה, בביקורת על "לוסי":

      ג'והנסון הגיעה לשלב בקריירה שלה שבו נמאס לה לגלם דמויות אנושיות (או, באופן ספציפי יותר, בחורות שגברים מזילים עליהן ריר)… באופן מעניין, כל התפקידים הללו משחקים עם מעמדה של ג'והנסון כסמל מין. מי שהתפרסמה בזכות שורה של תפקידים כמושא תשוקה … הפכה בשנים האחרונות לכוכבת שמגלמת דמויות מעולם אחר. כאילו משהו בעובדה שהיא נמצאת באור הזרקורים כבר למעלה מעשור לא מאפשר לה יותר לגלם "סתם" בחורות פשוטות שגברים מתאהבים בהן, אלא רק חייזרית/ רובוטית/ תוכנת-הפעלה/ גיבורת-על – כולן דמויות שעוסקות בשאלה מהו אנושי. אפילו הדמות שהיא גילמה ב"דון ג'ון" – אשר מזכירה את לוסי לפני הטרנספורמציה – היא לא ממש מושא תשוקה, אלא קלישאה מוקצנת עד אבסורד של מושא תשוקה: בחורה יפיפיה עם גוף מושלם שמהר מאוד מתגלה כפנטזיה מינית שמחווירה מול חיקויים פורנוגרפיים של פנטזיות מיניות.

      ייתכן שבחירת התפקידים הזו היא מקרית, אבל בהחלט ייתכן שיש מאחוריה מיאוס אמיתי מהצורך לגלם בחורות שרק מחכות שמישהו יתאהב בהן.

      3
      העט המרקד, נבו, Morin ?
      • אני לא בטוח איך זה תהליך חיובי, למען האמת

        (וידוי אולי חשוב לפני הפוסט: לא ראיתי "לוסי". אולי הוא מאוד קריטי להבנת המהלך של הביקורת, אבל מכיוון שראיתי את כל הסרטים האחרים שהם לא לוסי אני מרגיש בנוח להגיב)

        המעבר מ"תפקידי אהבה" ל"תפקידי בהייה" מרגיש לי כמו שנמוך, לא שדרוג.

        "מה, אני אפילו לא צריך להתמודד עם הרגשות שלה? SCORE!"

        כן, אין ספק שבחלק התפקידים היא מפגינה עוצמה ווייב כללי של "אל תתעסק איתי" והעובדה שבאף אחד מהסרטים האחרונים שלה היא לא מסתיימת בזרועותיו של גבר זה אכן גוון חיובי אבל כשזה בא ביחד עם במאים שמצלמים אותה דרך עדשה גברית, האפקט הולך לאיבוד. (אני לא מבין איך נטע אלכסנדר לא רואה בתפקידים האלה "בחורות שגברים מזילים עליהן ריר". זה בערך כל הגדרת התפקיד שלה הן ב"היא" והן ב"מתחת לעור" ובטח ב"דון ג'ון")

        מה שנותר, הוא מעין המקבילה הקולנועית של "אני מקפיצה" – אישה חזקה שאתה צופה בה מפגינה מיניות בצורה בולטת אבל אסור לך לגעת בה. כלומר, משהו שנע בין טיזרית במקרה הטוב (דון ג'ון) לפאם-פאטאל-בוגדנית במקרה הרע (מתחת לעור). שום דבר מזה לא מתקרב לאיזור הסקאלה שמעודד מערכות יחסים נורמליות בין אנשים.

        דווקא התפקידים הלא-רובוטיים שלה מצליחים ליצור דמויות יותר ייחודיות: נטשה רומנוף, בייחוד אם שוכחים את אולטרון, היא דמות אנושית מאוד אבל לא רומנטית. והדמות שלה ביחי הקיסר! גם מהווה שיפור מאשר שאר הדוגמאות שניתנו כאן, לטעמי. (וגם בשף, שלפי הבנתי היא לא מגלמת שם מושא רומנטי).

        • ב'היא' היא לא בחורה שגברים מזילים עליה ריר.

          אדם קלין אורון

          אלא אם כן אתה מזהה זיהוי מוחלט בין התאהבות לבין מין.

          1
          Morin ?
          • איך שקראתי את המשפט, הוא התכוון הן לזה והן לזה

            אם הכותבת ניסתה ליצור הבדל חד יותר בין תשוקה מינית שטחית להתאהבות כנה, פספסתי את זה.

      • לדעתי קשור לסטטטוס הוליוודי סטנדרטי

        יוס ואחיו

        מי מגלמים דמויות של יצורי על/אל אנושיים? הכוכבים הגדולים, שבסטטוס הזה. שוורצי, דאוני ג'ר ושות'. לכן היא מממשת את הסטטוס שלה (והפייצ'ק) בתפקידים דומים.

        וגם כי לדעת המפיקים, היא תשכנע בתור כזו (הג'ובה כבר לא צעירה מספיק, כמו שניתן לראות ב'האוייב שבפנים' האחרון). בעיה עם מיעוט כוכבות פיזיות כמוה.

        1
        esh ?
    • וואו

      Me and myself

      לא יודע לאיזה סרט אני הכי מצפה השנה אבל אני יודע מה הפוסט המבאס של השנה.
      ‪thats escalated quickly‬‏ כמו שאומרים.

  2. ספילברג שהוא אחד ממפיקי הסרט אמר שזה אחד הסיפורים האהובים עליו

    ואני רק חשבתי לעצמי – אז למה הוא נותן לבמאי הבינוני ההוא להתעסק עם זה והוא בעצמו לא מביים את הסרט לעזאזל?!

    רק תחשבו על זה, "הרוח במעטפת" בבימויו של ספילברג…

  3. טקשי קיטאנו הצהיר בזמנו שהוא שונא אנימה

    האם ההשתתפות שלו בסרט הזה היא דרך מתוחכמת לנסות להרוס את תעשיית האנימציה של ארצו?

    • מי זה טקשי קינטו ולמה הוא שונא אנימה?

      (ל"ת)

      • במאי יפני מוערך ("זיקוקין די-נור", "קיקוז'ירו", "אחי", "זטואיצ'י")

        לפני איזה שנתיים הוא הצהיר בפסטיבל כלשהו שבו הוא קיבל פרס מפעל-חיים שהוא לא אוהב אנימה. אני אישית חושב שזה בגלל איזו פעם שבה היסאישי ג'ו היה אמור להלחין סרט שלו, אבל זה לא הסתדר כי הוא היה עסוק בעבודה על סרט של מיאזאקי, ומאז קיטאנו שונא אותו ואת כל תעשיית האנימה.

        • קצת משונה לשנוא את כל התעשייה בגלל זה

          שלא לדבר על זה שאצל יפנים אנימציה היא שוות ערך ללייב אקשן. משונה למצוא יפני ועוד בתעשייה עם דעות קדומות כאלה שמזכירות יותר מישהו שגדל מחוץ ליפן.

          • אז מצטבר שאולי לא כל היפנים רואים באנימה שוות ערך ללייב אקשן ולא מייחסים לה עד כדי כך ערך אומנותי!

            זה כמעט כאילו יש אנשים שהם יהודים אבל לא מזדהים עם ערכי היהדות.

            2
            Morin, לפרקונית ?
            • אני לא לגמרי רואה את ההקשר

              אבל סבבה.

              • זה היה נשמע כאילו האשמת אותו בחוסר פטריוטיות לתרבות יפן או משהו כזה.

                (ל"ת)

                • לא האשמתי אותו בכלום.

                  אני פשוט מכיר את התרבות ביפן וזה הפתיע אותי כי ביפן לא לאהוב אנימות זה שווה ערך ללא לאהוב לייב אקשן, משהו שבדרך כלל לא רואים. אבל זכותו לא לאהוב אנימה.

            • או לחלופין

              mook

              כמעט כמו חובב קולנוע שיטנף על הסרטים המועמדים באוסקר ועל הטעם של חברי האקדמיה רק בגלל שהסרט "שלו" נעדר מרשימת המועמדים בלי שום קשר לדעתו על הסרטים שכן מועמדים.

              2
              שנאוצר, Morin ?
              • הו

                אבל עכשיו אנחנו מדברים על מרבית העולם (מלבד זקני האקדמיה הפלצנים, That is) אבל פה זב לא המקום להיכנס לדיון הזה…

  4. 'סוכנת רפאים' בעברית

    (ל"ת)

  5. הצצה לסרט:

    מישו
  6. טיזר:

    RifRuf
  7. שאלה

    -27.3 יש הקרנת בכורה באיימקס ביס פלאנט ראשון לציון ורציתי לשאול אם למישהו יש איזשהי דרך להשיג כרטיסים/להיכנס להקרנה?

    תודה מראש

  8. אחלה סרט!

    יותר עלילה ופחות פילוסופיה מהמנגה והאנימות השונות, אבל יש גם מזה, גם אם בכמות מופחתת.

    ויזואלית מרהיב, עם אקשן מצוין (בניגוד לסרטו הקודם של סנדרס שהיה עם אקשן מבולגן וגרוע פה הכל יציב ועשוי היטב) וקאסט טוב של שחקנים. אהבתי גם את שיחוזרי הפסקול מסרט האנימה, למרות ששאר הפסקול היה ככה-ככה.

    ובקשר לעניין המחלוקת על גזע הדמות הראשית הסרט דווקא כן מעניק לזה חשיבות ומתייחס לזה – ועושה את זה בצורה וואט דה פאקית ומביכה.

    אבל חוץ מהבעיה הזו והפסקול באמת שזה אחלה סרט.

    1
    קיו ?
    • נושא הגזע

      ערן

      צפיתי בסרט ועדיין לא הבנתי מה ההצדקה שהם נתנו לזה (העובדה שלא רצו שאמא שלה תכיר אותה?). תוכל לפרט?

  9. סרט מוזר

    nir

    מצד אחד הוא מספר סיפור כמעט שונה לגמרי מהסרט/קומיקס (למרות שהעולם דומה במידה רבה)
    מצד שני הוא מתעקש, כמעט בצורה גסה, לשחזר סצינות מסויימות אחד לאחד.

    אני משער שמי שלא מכיר את הסיפור המקורי יאבד את הרצון הטוב בחצי שעה הראשונה

  10. ZzZzZzZzZzZz

    עברה כבר רבע מהשנה ובינתיים היא ממשיכה היטב את המסורת של שנה שעברה בלספק חתיכות זבל קולנועיות אחת אחרי השנייה. באופן ממש אירוני, עם כל האינפלציה הזאת של סרטי קומיקס שיש עכשיו, שני הסרטים היחידים הטובים באמת שיצאו השנה בינתיים הם "לוגאן" ו"לגו באטמן" (תודה רבה על ההקרנה, אגב!). רוב שאר הסרטים שראיתי השנה היו מטומטמים או משעממים או שניהם. והסרט הזה נופל לתוך "שניהם". גם אליו, כמו סרטים אחרים שנה, באתי עם ציפיות מינימליות. באמת, הרף שלי היה ממש נמוך, ב"לפחות אל תעליב אותי בתור צופה, זה הכל". אבל לא, מסתבר שזה יותר מדי בשביל הסרטים האלה.

    על ההתחלה אומרים שזה העתיד והכל ושאפשר להשתיל מוח אנושי בתוך גוף רובוטי וזה מה שעשו לדמות הראשית שלנו. לפי המידע הזה, גם ילד בכיתה א' כנראה יוכל להבין את האלגוריה בשם של הסרט. אבל הסרט כנראה חושב שהקהל שלו קטן יותר כי 5 דקות פנימה מגיעה האחראית על הגיבורה ואומרת לה משהו כמו "את רובוט אבל עם מוח אנושי. זה כמו מעטפת אבל עם רוח בתוכה. יש רוח בתוך המעטפת שלך. הבנת איך זה הופך אותך לרוח בתוך מעטפת? אם כן אז חבל, כי אנחנו נחזור על המושגים האלה עוד 200 פעמים לפחות בשעתיים הקרובות". Ughhhhhhhhhh.

    ואז סקרלט ג'והנסון הולכת ועושה דברים ויורה באנשים ואלוהים אדירים כל-כך לא היה לי אכפת ממה שקורה. בתחילת הסרט יש קטע אחד ממש אקראי ופתאומי שאני מניח שהיה אמור להיות מבהיל / מאיים אבל זה היה כל-כך מוזר שאני והחבר שראה איתי פשוט פרצנו בצחוק. יותר מאוחר יש סצינה שאמורה להיות בעלת ערך רגשי אבל הנסיבות שלה פשוט תמוהות לחלוטין מבחינת היגיון בסיסי. יש גם סצינת אקשן ברחוב מוצף(?) שאולי ראיתם בטריילרים. היא מרגישה לא שייכת לסרט הזה בשיט ונראית כאילו זאק סניידר ביים אותה. זה כאילו הסרט חושב שהוא המציא את השילוב בין מים וסלו-מושן.

    לא ראיתי את הסרט המקורי אבל החבר שבא איתי כן (והוא גם קרא את המנגה) ושנינו יצאנו משועממים ומאוכזבים. חוץ מהקטע המצחיק-שלא-בכוונה ההוא, באמת שאין לי דבר אחד טוב להגיד על הסרט הזה. הייתה איזו סערה סביב כל עניין ה whitewashing אבל באמת שזו מהבעיות הכי קטנות שלו. תעשו לעצמכם טובה ותחכו קצת עד שיצא "לגו באטמן".

    3
    עוף בשומשום, OKDeSign (אור), יוני ?
    • אני רק הערה

      אור

      הסצינה ההיא במשטח המוצף היא פשוט שחזור אחד-לאחד של הסצינה מהסרט המקורי (כמו לא מעט מהסצנות בסרט הזה, אגב, אם כי ממש לא כולן). אני אישית חושב שהיא מאוד יפה ויזואלית.

    • דווקא כאן סנייידר היה יכול להתאים

      יוס ואחיו

      אחרי שעשה דברים דומים ב'סאקר פאנץ".

      אני אגב זוכר מהאנימה (מאחד הכנסים ב-2001 או 02' – 'פנטסיקון' כנראה) צבעים בהירים ולא מראה של סרט אפל.

      ושנית – למה לא 'אקירה'?

  11. לא רע

    Me and myself

    אבל גם לא טוב במיוחד. ככה-ככה.

    ויזואלית הוא מרשים (מאד!) העולם מרהיב ואמין.
    האקשן לא רע בכלל, הבעיה שאין הרבה ממנו.

    אם אתם מתלבטים ללכת לראות "הרוח במעטפת" או סרט אחר לכו לסרט אחר…

    נ.ב- יש המון אלמנטים מהסרט הזה שה"וושובקיס" השאילו לטובת מטריקס ודיי נחמד לראות את המקור.

    2
    idOri, jbar ?
  12. קצת קשה לי לגבש דיעה על הסרט

    נים

    מצד אחד – ההפקה מרהיבה, האקשן טוב, הרעיון מעניין ואת סקרלט אני אוהבת.
    מצד שני – העלילה לא מספיק מעניינת, המד"ב, 20 שנים מאוחר יותר, הוא כבר סוג של מציאות, יש הרבה חורים בעלילה ונסיונות ההכלאה בין הדמויות היפניות שהופיעו במקור לבין הגרסאות ההוליוודיות של הדמויות האחרות די מגוחכים.
    מצד שלישי – אין כ"כ מה לראות בקולנוע בזמן האחרון ואני אף פעם לא אגיד לא לעוד סרט גיבורי על (שזה מה שזה)

    כתבתי על זה קצת יותר יפה כאן
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10212437591080482&set=a.4375092861138.2182380.1402567433&type=3&theater&notif_t=like&notif_id=1491639693480319

  13. הצצה לאיך העתיד ייראה

    גיל

    הסרט מעניין מאוד ומעורר מחשבה על איך העתיד של שילוב אדם ומכונה (שכמעט בוודאות יקרה) ייראה, אילו בעיות הוא ייצור, למשל יכולת הפריצה מרחוק לגוף כפי שהוצגה בסרט, ואילו יתרונות הוא ייתן, כמו החלפה של איברים שנהרסו והקניית יכולות חדשות.
    הסרט מסוגנן ומעוצב נהדר. ג׳והנסון משחקת מעולה, ואין לי בעיה עם שילוב של שחקנים מערביים בעיר ותפאורה מזרח אסייתים. הרי בעתיד סביר שהערים יהפכו לרב תרבותיות יותר (כבר עכשיו רואים בבירור מגמה כזאת).
    מומלץ מאוד לראות לפני שיירד מהקולנוע. חבל שלא הספקתי לראות באיימקס…

  14. תגובה שמכילה ספוילר מאת mip
    • ורק עוד דבר קטן

      mip

      מה שכן, אני לא בטוחה שהם מספיק הסבירו את כל הנושא של "הרוח במעטפת".
      אם הם היו באמת רוצים, הם בטוח היו יכולים להסביר את זה עוד כמה פעמים…

 

כתיבת תגובה

(חובה)