בשורות טובות
Good Omens

מלאך ושד משתפים פעולה כדי למנוע את סוף העולם.

תאריך הפצה בארה"ב: 31/05/2019

19 תגובות פתח ספוילרים פתח תגובות ישנות

  1. סדרה מעולה

    Lord Buss

    אחד העיבודים הכי טובים שראתי בחיים שלי. יש כמה קטעים שאני הייתי רוצה שיהיו אחרת (הקצב קצת מוזר, אהבה של אנת'מה וניוט מופיע משום מקום, העיצוב המוזר של הגהנום והשדים, פפר כקריקטורה פמניסטית יותר משהיא דמות, זה שחתכו את ארבעת פרשי האפוקליפשה המשניים)…אבל אלה ניטפוקים מאוד ספציפיים, סך הכול סדרה מדהימה, בעיקר הבימוי והליהוק.

    3
    OKDeSign (אור), _איתי, Morin ?
  2. יותר מדי נאמן לספר

    אורן

    חלקים גדולים מהסדרה הם פשוט פרנסס מקדורמנד מקריאה את הספר. אני אמנם מאוד אוהב את הספר אבל זה לא בדיוק ניצול יעיל של הפורמט. נראה שהעובדה שגיימן היה מעורב בסדרה גרמה לזה שיותר מדי מהבדיחות הקטנות שהספר מלא בהם עברו לסדרה בלי שום צורך עלילתי, וזה סתם מנפח ומיותר. חוץ מזה התבאסתי שלמרות שהתרחשויות כביכול עברו לזמננו במקום 1990, שום דבר בעלילה לא עודכן למאה העשרים ואחת, שזה נראה לי עוד סימפטום לנאמנות המוגזמת הזו למקור.

    חוץ מזה, מייקל שין ודייויד טנט מעולים כמובן, אבל כל האחרים נראים ילדותיים ומעושים מאוד, כמו בהרבה מסדרות הפנטזיה הבריטיות האלו (מי אמר ד"ר הו).

  3. מסכים לחלוטין - נאמן בצורה כמעט פחדנית לספר

    איתן

    אם לא הכוכבים ההוליוודים, אפשר היה לחשוב שזו עוד עיבוד של ספר של טרי פראטצ'אט שישודר כמיני סידרה באחד מערוצי הכבלים הבריטיים.
    נאמנות רבה מדי לספר ולמילה הכתובה גורמת למיני סידרה (שכנראה הייתה מושקעת ובעלת ערכי הפקה גבוהים) להראות כמו הפקת כבלים זולה.
    לא צריך לפחד לוותר על חלק מההקראה המילולית של הספר לטובת סינמטיות.
    אפשר היה להעביר חלק מהטקסט שבספר בצורה יעילה יותר (מוזיקה, זוית צילום, עריכה וכו')
    זה לא בהכרח מוריד מכבודו של הספר, זה פשוט הופך אותו לסרט.
    בנוסף, כנראה שאני היחיד שלא אהב את המשחק של דיויד טננט? (תתנהג כמו כוכב גלאם רוק. לא ככה, מוחצן יותר!).
    וכן, מיני סידרה של 6 שעות יכלה לגרום לרומן בין נויט ואנת'מה להראות פחות מאולץ
    ועוד תלונה אחרונה, פרשי האפוקליפסה היו צריכים להיות מעוררי אימה (עריכה טובה הייתה עוזרת פה).

  4. לא מסוגל להביא את עצמי לכדי צפייה בסדרה

    שנאוצר

    אפילו שאני מאוד אוהב את הספר (עד היום לא הבנתי את הסוף שלו though): לפני כמעט עשור איזה בחור ביוטיוב העלה משהו שהוא הכין ככל הנראה לאיזה תרגיל הגשה בלימודי גרפיקה או משהו – קרדיטים מזוייפים לעיבוד קולנועי לבשורות טובות (שאז אפילו לא היה באופק מן הסתם), ומאז שגיליתי את הדבר הזה לפני 8 שנים, אני באמת שלא מסוגל לקבל ולהכיל את האפשרות של עיבוד ששונה באפילו סנטימטר ממה שהבחור הציע כאן – מהקאסט, דרך הצוות מאחורי המצלמה וכלה באסתטיקה הכללית. ואיגלס אוף דת' מטאל בפסקול זה גם בהחלט לא מזיק.
    יש לי תחושה שאם ניל גיימן היה נתקל בסרטון הזה, הוא היה מנסה לחתור לחזון הזה בעצמו.
    https://www.youtube.com/watch?v=YdX2k1Mbfks

    1
    יחמור פרסי ?
    • אם לא הבנת את הסוף, ייתכן שהסדרה תהיה חוויה מתקנת.

      שלמקו GRAS

      (ל"ת)

  5. זה רק אני או שניל גיימן לקח המון השראה מדאגלס אדאמס?

    אלי

    מאוד מזכיר את הטרמפיסט (לטובה)

    • הוא לקח די הרבה השראה מטרי פראטצ'ט.

      שלמקו GRAS

      (ל"ת)

      • הם כתבו את הספר ביחד (גיימן את פראצ'ט)

        (ל"ת)

        1
        חתול ?
    • גיימן כתב בראשית הקריירה שלו ספר עיוני על "מדריך הטרמפיסט", אז כן, הגיוני בסך הכל

      אם כי, כמו שנאמר בתגובות קודמות, לנוכחות של פראצ'ט מן הסתם היה משקל נכבד בכל הסיפור.

  6. איפה ניתן לראות?

    אדם קלין אורון

    זו עוד אחת מהסדרות האלו שדורשות או מנוי לשירות סטרימינג נפרד (שאני אפילו לא בטוח שזמין בארץ) או לעבור על החוק?

    • נמצא באמאזון שאני חושב שזמין בארץ (אבל אולי טועה)

      ולא זכור לי ידיעה כלשהי על רשת שקנתה אותה בארץ (כמו שאר הסדרות של אמאזון. אני חושב שהיא פשוט לא מוכרת אותם לחברות פה)

      • כל-כך נמאס לי מזה

        אדם קלין אורון

        התחרות הזו שנוצרה סביב שירותי סטרימינג בזמן האחרון היא פשוט שידור חוזר של מה שקרה עם מוזיקה לפני כעשור – וגם אז זה היה בלתי נסבל.
        צריך להציע למשתמש שירות אחד שמכיל את כל התכנים. הם באמת מצפים ממני לרכוש מנוי לארבעה שירותים נפרדים? אפילו אם נתעלם מעניין העלות – שאין שום סיבה להתעלם ממנו – זה אומר לדלג בין ארבעה ממשקים שונים.
        שכל החמדנים המגלומנים האלה יגיעו כבר לאיזה הסכם ביניהם בצורה שתביא אותם לעבוד בשבילי ולא אותי לעבוד בשבילם. וכן, אני בהחלט מוכן לשלם יותר בשביל זה.

        9
        The Jabberwock, יהונתן צוריה, lazarobbie, לפרקונית, Zeev123, שופל, מלקולם, מישי, שוקו ?
        • לצערי זה הולך כרגע בדיוק לכיוון ההפוך

          Galoofy

          כנראה בגלל שכל החברות מסתכלות על נטפליקס ורואות כי טוב, כולם עכשיו בקטע של לפתוח שירותי סטרימינג משל עצמם. זה אומר שבמקום שחברות ימשיכו את המודל שקיים כיום עם נטפליקס ויאפשרו להקרין את התכנים שלהם תמורת נתח מהרווחים, הן מעדיפות לשמור את התכנים בבלעדיות כדי לנסות לפתות משתמשים לשירות הפרטי שלהן.

          ככה, במקום שתוכל לראות בנטפליקס הכל, והרווחים יתחלקו אחר כך בין בעלי הזכויות (בהחלט האופציה שמיטיבה עם הצרכנים), בעוד כמה חודשים לא תוכל לראות תכנים של דיסני אם אין לך מנוי לדיסני פלוס, ולא תוכל לראות את התכנים שאפל מפיקים אם אין לך את השירות החדש שלהם, וכו' וכו'.

          לדעתי זה מהר מאוד יגיע למצב שבו הצרכים ילכו רק לספק אחד או שניים שנותנים להם את התוכן שהם באמת רוצים (לדעתי דיסני ונטפליקס בפוזיציה הכי טובה), וכל היתר יישארו עם כמות מנויים זניחה.

          אולי כמה שנים אחר כך כשהספקיות הקטנות יותר יקלטו שזה מודל שמפסיד להן כסף וצופים, נחזור למשהו שפוי יותר.

          3
          lazarobbie, יהונתן צוריה, אדם קלין אורון ?
        • זה כמעט מבטל את כל ההצלחה שהייתה לנטפליקס

          שלמקו GRAS

          בלשכנע אנשים לעדיף לשלם ולקבל תוכן באופן חוקי מאשר לקבל תוכן באופן פיראטי.

          3
          יהונתן צוריה, lazarobbie, יחמור פרסי ?
          • ריבוי שירותי הסטרימינג פוגע בהם

            כבר חודשים שאני מתנדנד סביב ביטול המנוי שלי לנטפליקס. הרבה סדרות חדשות וטובות שייכות לסטרימינג אחר שאין לי כוונה לשלם עליו (אמזון) או שאין לי גישה אליו גם אם ארצה (הולו). הכל זמין בטורנטים.
            מה שעוד יותר מעצבן זה שגם כשיש סדרה מסויימת בנטפליקס זה לא אומר שהיא שלמה – גיליתי שאין את כל העונות של סדרה שהתחלתי לצפות בה (קשר דם – סדרה בהפקת נטפליקס).
            הסיבה היחידה שאינני מבטל את השירות הוא שהוא עדיין נוח יותר מלחפש טורנטים, אך ככל שהזמן מתקדם אני מוצא את עצמי תוהה אם לא עדיף לחזור אחורה.

            3
            OKDeSign (אור), אדם קלין אורון, חתול ?
            • הקטע האחרון ממש עולה על העצבים

              הפונז

              אני משקיע בלראות שלוש-ארבע עונות, ומגלה שנטפליקס לא טרחו לתת גם את העונה האחרונה.
              קרה לי כבר עם "ה-100" ולאחרונה עם Orphan Black.

              1
              lazarobbie ?
              • אל תתבאס יותר מידי

                מישי

                העונות האחרונות של אורפן בלאק ממש ממש גרועות. אתה בעיקר מרוויח מכך שהן נמנעות ממך.

                היתה איזושהי סידרה (לא מצליחה לזכור איזו) שאחרי שצפיתי ברוב עונותיה בנטפליקס, פשוט הורדתי את העונה האחרונה באופן לא חוקי. וכן, זה בהחלט מאוד מעצבן.

              • דווקא זה היה מאז ומעולם

                esh

                כי זה המודל של נטפליקס: המיקום האחרון בשרשרת המזון של סדרות וסרטים: אחרי הקולנוע, וי.או.די. וערוצי סרטים בכבלים מגיע זמן ההשכרה. פעם זה היה וידאו, אח"כ די.וי.די. (עליו נטפליקס קמה) ואז סטרימינג.

                לאט לאט נטפליקס הצליחה לשכנע רשתות לתת לה יחד עם סינדיקציות (שידורים חוזרים בטלויזיה מסחרית) ויותר מאוחר לקבל עונות בסמוך לתחילת העונה הבאה. ככה אנשים היו עושים בינג' בנטפליקס ואז עוברים לראות עונה חיה בערוץ המקורי. קראו לזה "אפקט טפליקס" והוא הקפיץ סדרות כמו 'שובר שורות'. זה היה שיא כמות התוכן בנטפליקס.

                המצב בשנים האחרונות , בו אנו רואים סדרות בהפקת נטפליקס הוא המיוחד. נטפליקס עושים זאת מכיוון שהם צפו שהספקיות תוכן שלה ימשכו את התוכן ויתחרו בה אז נטפליקס צריכה להרים כמות תוכן שמצדיקה קיום עצמאי. זה מידע ציבורי שנטפליקס מוסרים לבעלי מניות.

                דוגמא (בקטנה) יש בסלקום בארץ שהפיקו את 'משיח' (ועכשיו מכרו זכויות שידור לקשת).

                1
                Morin ?
      • אמזון עושה בגדול את מה שנטפליקס עשו לפני כמה שנים

        Zeev123

        השירות זמין בישראל והיא הפסיקה למכור את הסדרות לחברות אחרות, אבל בנטפליקס די מהר כל התוכן (או כמעט כל התוכן) קיבל תרגום. לעומת זאת אמזון במצב הזה כבר כמה שנים וכמות התוכן המתורגם עדיין מאוד מאוד קטן, ולא כולל את הסדרה הזאת.

 

כתיבת תגובה

(חובה)