שודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר
Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales

קפטן ג'ק ספארו מחפש הפעם את הקלישון של אל הים פוסידון.

סרט מס' 5 בסדרת שודדי הקאריביים
תאריך הפצה בארה"ב: 26/05/2017
תאריך הפצה בישראל: 25/05/2017
שפל חדש לסדרה. ממוחזר, כתוב גרוע, וג'ק ספארו הוא פשוט כבר לא זה.

112 תגובות פתח ספוילרים פתח תגובות ישנות

  1. הסדרה הזו לגמרי מתה, אבל היא בכל זאת ממשיכה לספר סיפורים.

    קסם

    https://www.youtube.com/watch?v=6zXDo4dL7SU

    6
    אייל, קיו, זוהר אורבך, אנדי דופריין, lazarobbie, אפרשזיף ?
    • ליתר דיוק

      nir

      הסידרה לא מתה לגמרי, אבל היא בהחלט כבר מריחה ככה

  2. eladiko2

    יצא טיזר טריילר ראשון, לא נראה רע, לא מגלה כלום:
    https://www.youtube.com/watch?v=1xo3af_6_Jk

  3. בכתבה שקראתי בדיוק

    Wednesday

    נאמר שכדי להציל את סדרת הסרטים הזאת, הדבר העיקרי שצריך לעשות הוא להוציא החוצה את האלמנטים העל טבעיים. אם מסתכלים על שלושת הסרטים הראשונים, הראשון היה המוצלח ביותר, ולא הכיל אלמנטים על טבעיים עד המערכה האחרונה, והשני והשלישי התמלאו יותר ויותר ביצורים מופלאים, אלים ומפלצות, ובהתאם איכותם ירדה. כולם רוצים לראות פיראטים מגניבים, לא כולם רוצים לראות עוד מפלצת תת מימית (כך נטען בכתבה, לפחות).

    קשה לי להגיד שעוד אכפת לי ממש מסדרת הסרטים הזאת, אבל אני בהחלט אשמח אם ינסו לעשות איתה משהו יותר מעניין מאשר לשחזר את אותם הסרטים שכבר נעשו.

    • זה לא נכון, מהמשפט הראשון.

      הסרט הראשון כלל אלמנטים על טבעיים (הפיראטים השלדיים והקללה האצטקית) מההתחלה.

      2
      אור ענבר, מילה כשרה ?
      • כמו שכתבתי

        Wednesday

        כך נטען בכתבה. אני לא יכול ממש להחוות דעה כי אני לא זוכר את הסרטים מספיק טוב, אבל מבחינת רושם רגשי הסרט הראשון עדיין זכור אצלי כטוב ביותר מהשלושה.

        כמה אגב דגש יש באמת על האלמנטים העל-טבעיים במהלך הסרט? אני זוכר כמובן את כל העסק בסוף עם התיבה והמטבעות, אבל מעבר לדיבורים, ישנם עוד רגעים בסרט שבהם מופיעים אלמנטים כאלו?

        כמו כן, כמה אויבים חיים/מתים/תת-או-על-מימיים ג'ק ספארו הספיק לאסוף בחייו הקצרים?

    • לפי דעתי

      גיזמו

      דווקא ההומור וזה שהסרטים לא לקחו את עצמם לגמרי ברצינות זה מה שהפך אותם לאיכותיים!
      הסרט הראשון היה נורא מצחיק, הסרט השני עוד היה סבבה וההתחלה שלו הייתה מצויינת בקטע הזה, אך בסרט השלישי הם דווקא לקחו את עצמם קצת יותר מדי ברצינות.

      • תגובה שמכילה ספוילר לשודדי הקאריביים 3 מאת בובי בוטן
  4. איזה כיף לגלות שחייבר ברדם משחק בסרט

    בובי בוטן

    לא רק ספציפית בסרט הזה, בכלל, לגלות בהפתעה שחבייר ברדם משחק בסרט כלשהו זו עובדה שיכולה להקפיץ את רמת העניין מ"כלום" ל"נשים על זה עין".
    אם יש משהו שלמדנו בשנים האחרות זה שדמות נבל המגולמת ע"י ברדם יכולה להקפיץ סרט חביב לסרט טוב ("סקייפול") וסרט טוב לדרגת סרט-על ("ארץ קשוחה").

    ואם כבר יצא שכתבתי הודעה, אז בהקשר לשודדי הקאריביים.. אני חושב שאני האדם היחיד על פני הפלנטה שאהב את השני, ואולי גם את השלישי, יותר מאת הראשון.
    אהבתי אותם כשצפיתי בהם בקולנוע בזמנו, אהבתי אותם כשיצא לי לראות אותם במקרה בטלוויזיה, ואהבתי אותם גם כשיצא לי לראות אותם לאחרונה (לפני כשלוש שנים, בהיותי בן 19).
    יכול להיות שאני צריך לראות אותם שוב היום ושפתאום יפול לי האסימון, כי אני באמת כרגע לא זוכר מהם כלום, אבל אני רק זוכר שהטריפה אותי חוסר ההבנה מכך שיש קונצנזוס כה רחב לגבי איכותם הירודה בעוד אני לא הבנתי בכלל על מה (לא ברמה שיכלתי אפילו להגיד "נכון שככה וככה, אבל עדיין נהננתי", פשוט לא מבין את הבעיה שלהם למול הראשון).
    זה גם לא שמדובר בעיניי באיזו יצירת מופת, אבל מדוע הראשון מקבל יחס חיובי מאוד (בטח בזמן אמת) ואילו השני והשלישי נחשבים כפלופים רציניים?
    תמיד זכרתי את הראשון כסרט הרפתקאות נחמד ביותר, את השני (הפייבוריט שלי) כסרט הרפתקאות נחמד ביותר, ואת השלישי (שנפגע לטעמי רק מהיותו טיפה 'קרטוני' מדי לקראת הסוף) כ.. סרט הרפתקאות נחמד ביותר.
    למה זה התקבל ככה והאחרים התקבלו אחרת?

    4
    סופר סתם, Iter Impius, מילה כשרה, אדון האופל ?
    • חייבר הוא שם נחמד, אבל *חבייר

      בובי בוטן

      (ל"ת)

      1
      לפרקונית ?
    • כמוני כמוך,

      רנדל

      גם אני חושב שבשני ובשלישי סדרת הסרטים תפסה תאוצה אמיתית, אם כי גם את הראשון אני מאד אוהב. לדעתי כולם סרטי הרפתקאות אפיים וכיפיים ברמה שלא יצא לי לחוות הרבה. שילוב מושלם בין אקשן, הומור, דמויות גדולות מהחיים וסיפור שיחזיק הכל. למעשה הטרילוגיה (הרביעי הוא לגמרי מחוץ לרשימה) הזו היא לא רק עומדת מבחינתי בקנה מידה של טרילוגיות ההרפקאות האהובות עלי ("בחזרה לעתיד", "שר הטבעות" ו"אינדיאנה ג'ונס") אלא גם היא ההגדרה המושלמת לאיך סרט קיץ טוב צריך להיות. ואם להוסיף לזה את "רנגו" וכנראה גם" את "הצלצול" אבל אני לא יודע כי לא ראיתי, גור ורבינסקי הוא בין הבמאים ההוליוודים הכי טובים. למה לא נותנים לו עוד תעסוקה? (תשובה: "הפרש הבודד" שהיה סרט סבבה לגמרי מבחינתי אבל לא ברמה של האחרים שלו, וסרט שלא ברור לאיזה קהל יעד הוא מכוון).

      4
      דיאנה, PFUDOR, מילה כשרה, אדון האופל ?
      • אוי, משעשע

        בובי בוטן

        לגמרי לגמרי שכחתי שכבר היה סרט רביעי בסדרה, אומר דבר או שניים על איכותו בעיניי..
        לגבי "הפרש הבודד", סתם כי הזכרת, אני חושב שזה סרט די נוראי. למעשה זו בעיניי דוגמה למה "שודדי הקאריביים" כן עושה טוב, כיוון שהם די נעשו עם אותם השטיקים אבל באיכות הסופית הם רחוקים מאוד זה מזה, לטעמי.

        1
        אור ענבר ?
  5. לפי האתר של יס פלאנט

    הוחלט לתת לסרט בארץ השם שקיבל גם בכמה מדינות אחרות – "שודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר".

    • סלית׳רין?

      פלורין

      (ל"ת)

      1
      גיזמו ?
      • לא הקרוסאובר שמגיע לנו

        Wednesday

        וכנראה גם לא זה שאנחנו צריכים.

        מצד שני, זה כן הקרוסאובר שקצת בא לנו עכשיו לראות.

        3
        שפן הלוח, אור ענבר, אחיה ?
    • יש לך מושג למה ההבדלים האלו בשמות?

      עמית

      הרי לא מדובר פה בתרגום חופשי, אלא ממש בשם אחר לגמרי.

      • תרגום של השם האירופאי.

        קסם

        (ל"ת)

        • כן זה אני יודע

          עמית

          אני מתכוון, למה מלכתחילה מפיצים את הסרט ב2 שמות שונים לגמרי.

          • לפעמים דיסני כל כך מוזרים שאי אפשר לדעת מה בדיוק הם חושבים.

            קסם

            (ל"ת)

            • ולפעמים דווקא יש הגיון במה שהם עושים.

              "Dead men tell no tales" זה משפט מפורסם – באמריקה. השורה הזאת מופיעה במתקן "שודדי הקאריביים" המקורי בדיסנילנד, זה שעליו מבוססת, בעיקרון, כל הסדרה. יש לו משמעות נוסטלגית אצל אנשים שהיו בדיסנילנד המקורית – שזה כולל בעיקר (לא רק, כמובן) את תושבי ארצות הברית. המשפט הזה מן הסתם פחות מוכר במקומות אחרים בעולם. אולי זאת הסיבה לשמות השונים, ואולי פשוט יש עוד גן חיות בריטי בתכנון או משהו.

              3
              אדון האופל, Iter Impius, אור ענבר ?
  6. חצוי מאוד

    מצד אחד, הטרילוגיה המקורית התקרבה מאוד להיות עבורי מעין "סטאר וורז" אישי (אגב, אני מאלה שחושבים שהטרילוגיה משתפרת עם כל סרט ולא להפך). מצד שני, הרביעי היה בהתאמה סוג של "אימת הפנטום", ואני באמת לא מרגיש צורך בעוד חוויה כזו. אני חושב שאחכה לביקורות, ואז אראה בכל זאת !:-P!

    6
    הראל, אור ענבר, עידו הלמן, PFUDOR, סופר סתם, תמר ?
  7. טריילר נוסף

    https://youtu.be/a5V5C8mEVzY

    חייב להגיד שזה נראה לא רע בכלל.

    1
    אדון האופל ?
    • דיסני ממש סוחטים את כל מה שהם יכולים מהטכנולוגיית De-Aging שיש להם.

      קסם

      (ל"ת)

    • רגע, The Final Adventure?

      Zeev123

      לא מוצא כרגע שום אימות חוץ מעמוד ב-IMDB:
      http://www.imdb.com/title/tt1790810/?ref_=rvi_tt
      אבל זכרתי שאמרו איפשהו שהם מתכננים עוד אחרי הסרט הזה.

      וגם אם לא, זהו? מוכנים להתחייב שזה האחרון?

      וב-0:40 זאת המנגינה של הג'וקר מ"האביר האפל" עם "שודדי הקאריביים"?

      • הם אומרים "ההרפתקאה האחרונה *מתחילה*"

        יכול להיות שהסרט הזה כמו שתיים יגמר עם המשך יבוא ואז יהיה סרט שישי ואחרון.

      • יאללה יאללה.

        מכיוון שהמזכורת של ג'וני דפ הולכת ותופחת מרגע לרגע וכבר הגיעה כמעט למימדים בלתי אפשריים, ושמן הסתם יימאס לו וגם לקהל, אז אפשר להניח שכן, הסרט הזה באמת יהיה האחרון – לזמן מה. לטווח ארוך, לא נראה לי שיש סיכוי שלא יהיו עוד סרטי "שודדי הקאריביים" לעולם; במוקדם או במאוחר יהיה ריבוט או ספין-אוף או ווטאבר. ממתי זה שטריילר של סרט (או שם של סרט) מכריז "האחרון!" אומר משהו?

        • Pirates of the Caribbean: Depp Man's Chest

          טווידלדי

          העלילה: שייטת אולפנים בריטית יוצאת לאי מסתורי בעקבות אוצר אגדי, שלפי הנבואה מסוגל אפילו לכסות את המשכורת של ג'וני דפ ולהשאיר רווח.

          7
          הראל, nir, inbalg, יואב, חתול, אדון האופל, דיאנה ?
  8. Zork

    מדהים על מה דיסני מבזבזים את הכסף שמארוול מרוויחים להם

    • דיס3

      מאיפה הגעת למסקנה שהסרטים האלה לא מצליחים?

  9. הפתעה הפתעה, הקרינו את הסרט מוקדם והמבקרים חושבים שהוא הטוב ביותר בסדרה אחרי הראשון!

    http://www.cinemablend.com/news/1641149/pirates-of-the-caribbean-5-has-screened-heres-what-critics-think

    נראה שהשנה הזאת הולכת לפצות על שנה שעברה מבחינת סרטים ביג טיים.

    • המבקר*

      המבקרים האחרים מקרינים התלהבות מתונה שזה לא זבל.

      2
      Galoofy, קיו ?
  10. יש סצנת פוסט קרדיטים

    TzachiG

    בחו״ל כבר הייתה פרמיירה, וברשת כבר מדברים על זה,
    אם אני זוכר נכון, זה לא הסרט הראשון בסדרה שיש קטע בסוף.

    • היו קטעים בכל הסרטים בסדרה

      Zeev123

      (ל"ת)

      • אז זכרתי נכון

        TzachiG

        (ל"ת)

    • תגובה שמכילה ספוילר ללסצינת הפוסט קרדיטס מאת Daniel
  11. 32% ברוטן כרגע

    מוטי

    חבל…

    • אבל גם השני והשלישי קיבלו ככה והם היו מצויינים

      ChenK

      4 קיבל יותר גבוה מהם והוא היה גרוע ומשעמם, קיצור לא בהכרח אומר משהו..

      • בעצם 4 קיבל יותר נמוך מכולם, שיט

        ChenK

        (ל"ת)

  12. מה שהוא אמר (בראש העמוד)

    חבל שבדיוק הסלוגן של האתר הוחלף, כי הסרט הזה פריטי מאץ' מניח מראש שכיביתם את המוח בכניסה לאולם. איזה אולם, בכניסה לעיר שבה אתם צופים בו.

    באמת שאין לי בעיה עם סרטים במשקל נוצה שנועדו בשביל לבדר. לא כל סרט צריך להיות "לוגאן" או "המפגש". עכשיו זו העונה של סרטים כאלה. אבל גם מהם אני מצפה לעמוד באיזה שהוא רף מינימלי. כשסרט מפוצץ בדאוס אקס מכינות וצירופי מקרים סופר-נוחים, כשהוא סותר את ההיגיון הפנימי של עצמו כל 10 דקות (וגם קצת מההיגיון של הסרטים הקודמים) וכשכל ההומור בו ברמה של ילד בן 8 – הוא ממש לא עומד ברף הזה. זה אירוני שהוא מדורג PG-13 כי אני באמת לא יכול לראות איזו הנאה מישהו מעל הגיל הזה יוכל להפיק ממנו.

    הייתי רוצה לקוות שדיסני יתנו לפרנצ'ייז הזה למות כבר, אבל סצינת הפוסט-קרדיטס רומזת אחרת. גם כן final adventure…

    1
    מילה כשרה ?
    • לצערנו

      הסיכויים שהסרט לא ירוויח המון כסף הם קלושים.

      וסצינת אחרי הקרדיטים דווקא די הלהיבה אותי לגבי מה עתיד לבוא למען האמת. והכוונה ב"הרפתקאה אחרונה" לפי הבמאי היא תחילת ההרפתקאה האחרונה. אני מניח שהסרט השישי יהיה האחרון.

      1
      RiverSong ?
      • "תחילת ההרפתקה האחרונה"?

        האם זה… ייתכן? ובכן, נדמה לי שכן, זה התירוץ הכי עלוב שניתן אי פעם על ידי מישהו למשהו.

        לא חיכיתי כדי לראות את סצינת אחרי-הקרדיטים כי סצינות לפני-הקרדיטים לא עשו לי חשק לראות עוד אחת. אבל האופן שבו הסרט מסתיים נראה לי כאילו הם בהחלט התכוונו שזה יהיה הסרט האחרון. אולי אז הגיעו תוצאות מעודדות מהקרנות המבחן או משהו אז החליטו שלא, בעצם יהיה עוד.

        2
        הראל, לפרקונית ?
        • תגובה שמכילה ספוילר לשודדי הקאריבים 5 מאת Daniel
  13. סתם מסקרנות, מי כתב את המיני-ביקורת בראש העמוד?

    זה עדיין אתה רד או הקרקר?

    1
    barnash ?
    • דורון.

      אני עדיין לא ראיתי (וסיכוי מועט שאראה) את הסרט.

    • "ביקורת הדג מייצגת את דעתו האישית של דורון פישלר (רד פיש) בלבד"

      כל עוד הטקסט הזה לא משתנה, הביקורות האלה הן הדעה שלי.

      5
      הראל, תמר, דניאל, לפרקונית, Galoofy ?
      • כן, גם לאתר קוראים עין הדג ולא עין הקרקר

        נעם

        ועדיין אתה כמעט לא מפרסם בו כלום.
        אז אולי השאלה הזאת במקום.

  14. שודדי הקאריביים - גרסת מהיר ועצבני

    Zeev123

    ספוילרים קלים לסרטים הקודמים.

    לא צריך הרבה בשביל לגרום לי לאהוב סרט של "שודדי הקאריביים".
    הגעתי לסדרה באזור גיל 11, כשיצא הסרט השני, ואהבתי אותם מאוד, יותר מכל סרט אחר שראיתי ("מלחמת הכוכבים" כבר נראו מיושנים מדי ב-2006). חרשתי את השניים הראשונים למוות, במיוחד את הראשון שעד היום הוא לדעתי מסרטי האקשן הטובים היו. בניית עולם אדירה, יצירת דמות מושלמת של ג'וני דפ (המועמדות לאוסקר מוצדקת לדעתי), סיפור מעולה וחכם שאפילו די קשה לעקוב אחריו בגיל הזה, והסרט כולו עשוי מעולה וגם מצחיק וכייפי.
    שני ההמשכים לא ברמה שלו, אבל עדיין אהבתי אותם. העלילה עדיין יחסית מתוחכמת, הצליחו להמציא סיפור שייראה כאילו התכוונו אליו עוד בסרט הראשון, והם באמת שמרו על העלאת הסיכונים מסרט לסרט. הדמויות שמרו על אותו הכיוון והסדרה שמרה על האפיות שלה. סצנת המערבולת בסרט השלישי זכורה לי כדבר הכי אדיר שראיתי בקולנוע. גור ורבינסקי תמיד הקפיד על practical effects מעבר לאפקטים הממוחשבים שגרמו להכל להיראות מעולה, וגם כיוון לכך שזה יהיה סוף הסדרה ובגלל זה פרש, כי מה אפשר לעשות אחרי שחצי מהדמויות הראשיות מתו וחזרו, והם נלחמו באלה השולטת בים, האחראי על אולם המתים והחברה שאחראית על כל הים?
    ואז הגיע הסרט הרביעי והיה די ההפך מכל זה. הרפתקה קטנה, לא נשקפה סכנה לאף אחת מהדמויות בשום שלב, שום דבר גורלי או מלחמה באל השולט בעולם כולו ומלך היקום. לא היה שום דבר אפי, כל ה- practical effects הוחלפו באפקטים ממוחשבים שחלק היו כל כך גרועים כשלא ברור לאן הלך הכסף (לכיס של ג'וני דפ כנראה), אבל לפחות שמרו על ההיגיון היחסי של הסדרה והדמויות. קצת כמו לראות פרק בינוני של "אינדיאנה ג'ונס הצעיר" מיד אחרי "מסע הצלב האחרון", רק עם ההפקה המקורית ובקולנוע. לא אהבתי במיוחד, אבל בתור מעריץ של הסדרה לא סבלתי.
    ועכשיו הם ניסו לשחזר את הסגנון של השלושה הראשונים, האפיות חזרה, אבל איתה בא הטמטום. כל סצנת אקשן יותר גדולה והזויה מהקודמת, ממש כמו בסדרת "מהיר ועצבני". כל הדמויות רודדו לגמרי, במיוחד הדמות של ג'ק ספארו. הוא היה פעם גאון מתוחכם, שמצליח להישאר כזה תוך כדי שהוא שיכור ומספר בדיחות. פה הוא רק שיכור שמספר בדיחות, שגם הרמה שלהן ירדה. אמנם זה לא היה מבוים בצורה מביכה, אבל העלילה הייתה כל כך מגוחכת שכבר לא שמתי לב, ככה זה כשכל חמש דקות זורקים טוויסט יותר מפגר מהקודם (שוב, מאוד מזכיר את "מהיר ועצבני").
    לא יודע אם זה השפל של הסדרה, היו לו כמה יתרונות לעומת הסרט הרביעי, אבל זה ללא ספק שפל מבחינת העלילה שלה. הסרט בעיקר גרם לי בעיקר להעריך את גור ורביסנקי, שבאמת עשה עבודה גאונית לדעתי כששרף את כל הקלפים בטרילוגיה שלו, ככה שלא יהיה שום צורך או סיבה להמשך. הוא פרש בצדק ובזמן וחבל שדיסני לא הקשיבו לו.

    1
    דורון פישלר ?
  15. איבד את כל הקסם

    עמית

    שלושת הסרטים הראשונים בסדרה היו מבחינתי מעבר לסרטי כיפיים, היה בהם משהו ממש קסום מיוחד ומופרע. הסרט החדש, למעט סצנה אחת, פשוט איבד את כל המיוחדות והמקוריות של הסרטים הקודמים. ג'ק ספארו הוא כבר לא גאון מטורלל, אלא אחד שמצליח להחלץ ממצבים בעייתים במקרה לגמרי וממש לא בזכות עצמו – במהלך כל הסרט הוא כמעט ולא תכנן שומדבר גאוני ומופרע ודברים פשוט קרו לו, בבורסה המלוכלך נהפך פה בין רגע לאדם נפלא ומתחשב והזוג החדש חסר כל כימיה, בטח בהשוואה לארולנדו בלום ונייטלי. זה פשוט כבר לא זה.

    2
    מילה כשרה, ryebread ?
    • שני, לא שלושת

      מישי

      אנשים שוכחים שהשלישי היה מחורבן, כי הרביעי היה גרוע יותר וככל הנראה החמישי אפילו גרוע עוד יותר.

      • השלישי היה נפלא.

        (ל"ת)

        14
        barnash, מילה כשרה, אדון האופל, יבגני טרבנוב, שופל, יובל המפוקס, אחיה, PFUDOR, איתי z, Horican, דיאנה, עידו הלמן, broken, NirK ?
        • תגובה שמכילה ספוילר להסרט השלישי מאת חגי
          • כן, התסריט שלו הוא בלגן גדול.

            אבל יש בו כל כך הרבה דברים יפים. במספר הסצינות המבריקות כל אחת בנפרד הוא מנצח כל אחד מהאחרים, גם אם מה שמקשר בינהן לא ברור.

            2
            זאב אימבר, יובל המפוקס ?
          • תגובה שמכילה ספוילר להסרט השלישי מאת אייל
        • רתם המגוון

          אישית,אני הכי אהבתי את הסרט השני,היה בו הומור נהדר,אקשן מרהיב ונבל בלתי נשכח.השלישי גם מצוין אבל חחסרה בו את בקלילות של השני.
          החיסרון של הרביעי הוא תסמונת המיניונים,זה פשוט לא מעניין לראות דמות קומית בתור הגיבור,כל הכיף זה שהיא דמות משנית שגונבת את ההצגה,כמו שאובליקס,המיניונים,פרד וגורג וגם ג'ק ספארו בשלושת הראשונים.
          את החמישי לא ראיתי וכנראה לא אטרח

          1
          יבגני טרבנוב ?
        • מעניין, לא לקחתי בחשבון שיש אנשים שאהבו אותו

          מישי

          במדד המאוד לא אובייקטיבי שלי: כמה פעמים צפיתי בסרט (והאם מעט פעמים קשור לקושי נפשי עם העלילה) הסרט די נכשל. הוא כל כך בילבל אותי שצפיתי בו פעם אחת.
          היה מאוד יפה, אבל מבחינה עלילתית לא אהבתי בכלל.

    • הראשונים קיבלו ביקורות די גרועות ולדעתי היו נפלאים

      gil

      הראשון קיבל ביקורות ככה ככה, ואת השני והשלישי כבר די קטלו בביקורות. אבל לדעתי הראשון והשני היו נפלאים ומיוחדים, ואת השלישי גם אהבתי (הדמות של דייוי ג׳ונס ריתקה אותי מספיק כדי שלא אשתעמם בכמעט 3 שעות שלו…).
      את החדש הביקורות קטלו, אבל השאלה לצופים שאהבו כמוני את הראשונים היא – האם זה אותו המקרה של 3 הראשונים וכדאי להתעלם מהביקורות ולראות, או שהפעם באמת הוא לא טוב ואפשר לוותר? דווקא ברוב הביקורות אמרו שהוא יותר טוב מהרביעי, כך שחשבתי שאולי הוא לא כזה גרוע כמו שטוענים.

      • אני אוהב מאוד מאוד את שלושת הראשונים. לא סבלתי ברבעי. החמישי, הוא נורא מכל בחינה.
        הורסים את הדמות של ג'ק ספארו, בדיחות של אדם סנדלר, עלילה אידיוטית, ואקשן יותר גרוע ממהיר ועצבני

        • טוב בסוף ראיתי, וסה״כ סרט כיפי

          gil

          למרות הביקורות החלטתי לראות כי אהבתי מאוד כאמור את הראשונים. סה״כ נהניתי, לדעתי הוא יותר קרוב ל 7 ומשהו של משתמשי ה imdb מהביקורות המקצועיות שקטלו. ג׳וני דפ לא חינני כמו פעם אבל עדיין עושה עבודה לא רעה, היה נבל שאמנם לא מרתק ומצמרר כמו דייוי ג׳ונס אבל מספיק מפחיד, והרבה סצינות מרשימות והומור שלפעמים עבד. העלילה די הזכירה לי את העלילה של השלישי, כששלוש דמויות רודפות אחרי האוצר וגם אחת אחרי השניה, עם הרבה בגידות בדרך ומעברים מצד אחד לשני – סה״כ די טובה, ופחות או יותר ברמה של הסרט השלישי, כך שלא ברור לי למה מי שאהב את השלישי חושב שהעלילה באחרון גרועה, אבל על טעם ועל ריח וכו׳…

  16. זבל טהור.

    יש לסרט הזה מעלה אחת. הוא גורם למספר 4 להיראות כמו יצירת מופת.

    סרט נורא לפי כל קנה מידה.

    התסריט מטומטם ברמות קשות
    הדמויות סותרות את עצמם לחלוטין
    צילום נורא
    ובימוי כל כך גרוע שקשה להאמין.

    תצילו את עצמכם ואל תראו את הזוועה הזו.

    1
    מתן בכר ?
  17. תגובה שמכילה ספוילר לשודדי הקאריביים 5 מאת עמית
  18. דפ הטביע את הסרט.

    Beetlejuice

    אני מאד שמח לראות שהסרט עשה רק 60 מיליון בסופ"ש הפתיחה שלו ושלא משנה מה, זה לא יעזור מול התקציב המנופח (230 מיליון לא כולל פרסום שחלקם נופחו בגלל העיכובים שדפ גרם להפקה).
    אני אוהב את המסר שזה כביכול משדר: לא משנה איזה סטטוס יש לך ככוכב – אנשים לא יאהבו אותך לנצח אם תתנהג כמו חרא.

    • באמריקה זה אומנם נכון

      אבל בשאר העולם "שודדי הקאריבים" הוא עדיין פרנצ'ייז ענק. כל הסרט מלבד הראשון הרוויחו מעל 900 מיליון בכל העולם.

      מה שכן, אני מחכה לראות איך גל גדות הולכת למחוץ את דפ שבוע הבא ולעבור את המאה מיליון בסופ"ש.

    • דיס3

      שמע גם ה4 עשה בארצות הברית רק 250 מיליון ובשאר העולם עוד 800 אז חוסר ההצלחה באמריקה במקרה שלו פחות חשוב(בדומה למהיר ועצבני 8 שעשה בארצות הברית בערך 300 ובשאר העולם 900 וכמו שחשבתי לא יעבור את היפה),
      זה לא מוריד מארצות הברית שהיא עדיין באופן משמעותי השוק הגדול ביותר משאר העולם(בדרך כלל ארצות הברית מביאה בין 40-60 ושאר העולם בין 60-40 בהתאמה תלוי בסרט), אבל יש מקרים יוצאי דופן כמו המקרה הזה ומהיר לדוגמא.
      עכשיו להגיד שהסרט פחות מצליח בגלל דפ?זה ממש נראה לי לא נכון, לדעתי ההצלחה הפחותה שלו נובעת מיזה שהסרט גרוע!מטורף נכון?
      אני יותר ישמח להגיד שסרטים גרועים יצליחו פחות מטובים מאשר השחקן הזה או אחר

      • כבר לא.

        ארה"ב היא לא השוק המשמעותי ביותר לסרטים בעולם – או לפחות, זה לגמרי לא מובהק כמו שזה היה פעם.

        קודם כל, אתה מדבר על כך שסרטים עושים בדרך כלל "40-60 אחוז" מההכנסות שלהם בארה"ב. זה כבר לא המצב. בין 30 הסרטים המצליחים בעולם ב-2016 אין אף סרט שאחוז ההכנסות של ארה"ב בו הוא גבוה יותר מ-52%, ולגבי רבים מהם המספר הוא בסביבות ה-30% ואפילו פחות. וגם בנוגע להיותה של ארה"ב המדינה הבודדת המשמעותית ביותר – זה כבר לא המצב, לפחות לא לגבי בלוקבאסטרים הוליוודיים גדולים. סין חשובה באותה המידה אם לא יותר. רק השנה, "מהיר ועצבני 8", "קונג", "XXX" ו"האויב שבפנים" כולם הכניסו יותר – ובחלק מהמקרים *הרבה* יותר – בסין לבדה מאשר בארה"ב. בספירת כרטיסים כללית אני מניח שארה"ב עדיין מובילה, אבל הגרף של ארה"ב במישור וזה של סין בעליה מטורפת; זה הולך לקרות שוב ושוב ושוב בשנים הקרובות.

        • העניין עם סין

          הוא שהיא הרבה יותר לא צפויה ופחות יציבה מארה"ב. הסרטים זבאמת מצליחים בה בענק הם מעטים. זה כרגע מייצב אותה כ"סוס שחור" שיכול אולי להציל סרטים אבל עדיין לא הייתי מדרג אותה על אותה סקאלה כמו ארה"ב.

          • מה שחור פה?

            זה היה צפוי בהחלט ש"מהיר ועצבני 6" יעשה הרבה מאוד כסף בסין, זה היה מאוד צפוי ש"וורקראפט" יצליח שם יותר מבאמריקה, ואני יכול להגיד לך כבר עכשיו ש"רובוטריקים 5" יעשה שם הרבה יותר כסף מאשר בארה"ב. מה לא יציב או לא צפוי פה?

            • מה שלא יציב או לא צפוי פה זה הקונטקסט, רד פיש.

              פאני

              Paramount, האולפן מאחורי XXX: חזרתו של הקירח, רובוטריקים, הרוח במעטפת ועוד מכרו את נשמתם לשטן עם עסקאות מימון אל מול חברות סיניות. מיליארד דולר ל-3 שנים. לא ברור מי משתמש במי פה. בכל מקרה, האולפן בקרשים כרגע, אז זה ממש לא מדד. נראה מה יצא מזה.

              Universal ניסו וכנראה ימשיכו לנסות להתפתח בסין, עם סרטים שהופקו בשתף עם חברות סיניות שגם, כמו במקרה של Paramount, מנסות לתקוע יתד בהוליווד. העובדה שההפקות הם בשתף מבטיחות אמנם 40% מכלל ההכנסות בקופות (אם זו הפקה הוליוודית האולפן מקבל רק 25% מההכנסות), אבל המוצרים נכשלים בשאר העולם ובעיקר בארה"ב.
              אם נסתכל על החומה הגדולה ו-וורקראפט, שתי ההפקות המשותפות האלה הכניסו המון כסף בקופות בסין (בנוסף לעסקאות סטרימינג ומרצ'נדייז במקרה של וורקראפט) אבל בסופו של הפסידו כסף לאולפנים המעורבים.
              חוץ ממהיר ועצבני ועולם היורה, אין ל-Universal מניות בטוחות בסין. סרטי ה-Illumination שלהם לא מצליחים שם כמו סרטי Disney. תסתכל על 2017. חמישים גוונים, תברח וספליט בכלל לא שוחררו בסין.

              Disney הם אולפן מצליח בכל השווקים והם לא מסתמכים על סין (שוב – 25% מהרווחים בקופות להפקות הוליוודיות, למרות ש-Disney כנראה דורשים יותר כי הם מניה בטוחה, אבל יש גבול לכמה שהם יכולים לבקש). ניקח מקרה קיצון של Disney כמו שודדי הקאריביים 5 ש-"מצליח" בסין לעומת ארה"ב. אמנם יכניס בסביבות 160 מיליון בסין, אבל האולפן ייקח רק 40 מיליון. ארה"ב, בערך – 180 ו-90 בהתאמה (אולפנים בארה"ב לוקחים 50%-55%).

              WB ו-Fox עם קריצות לסין לפעמים ואולי שאיפות (פרנצ'ייזים בעיקר; במקרה של WB עסקאות הפצה ומימון של סרטי המפלצות ו-DC), אבל לא יותר מזה. אלה אולפנים שהראו שהם מוכנים לשמור על מה שהם מאמינים בו ולא להתכופף אל מול סין. יחידת המתאבדים ו-דדפול לא שוחררו בסין בכלל והיו מגה הצלחות בכל מקרה. 5 מ-8 הסרטים של WB השנה לא שוחררו בסין.

              על Sony אין לי ולאף אחד כוח לדבר.

              אז כן, ארה"ב עדיין השוק המשמעותי ביותר. ואי אפשר להתווכח עם זה. מה שקורה עכשיו זה כל מיני ניסיונות שאולי כן (וכנראה לא) יובילו לכך שסין תהיה כוח משמעותי יותר.

              4
              Galoofy, omer, דניאל, אדון האופל ?
            • אתה פחות או יותר חזרת על מה שאני אמרתי

              "הסרטים שבאמת מצליחים בה בענק הם מעטים. זה כרגע מייצב אותה כ"סוס שחור" שיכול אולי להציל סרטים אבל עדיין לא הייתי מדרג אותה על אותה סקאלה כמו ארה"ב."

              אז נכון, רובוטריקים ומהיר ועצבני ו-וורקראפט הצליחו בה וזה היה צפוי. הסרטים שצפויים שיהיו הצלחות ענק שם הם מעטים ואפשר לספור אותם על יד אחת. כשזה נוגע לכל השאר – סוס שחור. אי אפשר לדעת כלום עם הקהל הסיני כי הם מאוד לא צפויים ומאוד שונים מהאמריקאים. "מלחמת הכוכבים" לא הכניס שם הרבה, לא מעט סרטים שענקיים בשאר העולם אפילו מאה מיליון דולר לא הכניסו שם. ובגלל כמה שהיא לא צפויה ולא בטוחה, סין היא עדיין שוק מאוד הפכפך ולא יציב וממש לא ניתן להשוואה לארה"ב, שם יש הרבה יותר הצלחות בטוחות מארה"ב שאפשר לבנות עליהם. פרנצ'ייזים מוכרים בעיקר, אותם פרנצ'ייזים שרובם לא עושים בסין יותר מחמישים מיליון דולר, אולי מקסימום 100. למשל "היפה והחיה", "שומרי הגלקסיה", "לוגאן" ופחות או יותר כל הסרטים בטבלת הכי מצליחים מלבד "מהיר ועצבני 8" לא הגיעו אפילו לחמישים מיליון בסין. אז כן, סין היא סוס שחור, שמלבד כמה סרטים מאוד מסוימים אי אפשר לדעת מה יצליח שם או לא.

              • ממש לא אמרתי את מה שאתה אמרת. תקרא בשביל הסבר יותר טוב.

                פאני

                אני לא מסכים איתך שסין היא סוס שחור.

                הנה אנלוגיה בשבילך: סין היא חתולה דִּבָּה שאוכלת רק שמנת. כשאתה בא אליה עם צלחת שמנת – היא מחזירה לך מבט חסר חיים, כאילו לא מסגירה אם בא לה או לא. משהו מהפנט.
                מה שאתה לא יודע זה שהיא מחביאה שמנת מתחת ללשון. היא תאכל את השמנת שלך רק אם תלטף אותה או אם הצלחת לארגן שמנת ממש יוקרתית. רוב הסיכויים שהיא תסתפק בשמנת שיש לה מתחת ללשון. הבנת? אתה תבין אם תקרא את המשך הפוסט. אל תדאג.

                אני מסכים עם רד פיש בעצם, אבל אני לא חושב שזה ממש מרשים או ישפיע – מה שהוא אומר. כן, סין תהפוך להיות השוק הכי גדול, אבל זה רק בגלל שהם בונים אלפי בתי קולנוע ומוסיפים עשרות אלפי מסכים כל שנה ושנה. כן, אנחנו יודעים איזה סרטים יצליחו שם, יחסית. קומיק-בוקס וכל הפרנצ'ייזים הגדולים או הכוכבים הגדולים שהתחברו לקהל הסיני במשך השנים. ואנחנו יודעים שהם יכניסו שם יותר ויותר. זה כרגע. השאלה היא האם העובדה שהשוק הזה צומח בצורה כל-כך מפחידה תפתה את האולפנים להקריב את הישרה שלהם.

                השאלות הגדולות פה הן: 1. האם האולפנים ההוליוודים מוכנים להתכוונן עם התוכן שלהם כדי לעבור את הצנזורה הסינית וגם בתקווה לקלוע לטעם של הקהל הסיני? 2. האם האולפנים ההוליוודים מוכנים להכניס את האולפנים הסינים להוליווד?

                ההשלכות המידיות של 1 בלי 2 הן שאולפנים לא ישקיעו יותר מאות מיליונים בתכנים כמו (רק מהשנה) Alien, קינג ארתור, פאוור ריינג'רס, בלייד ראנר. שנה הבאה אנחנו מסתכלים על Ready Player One, הטורף, אושן 8, דדפול ו-טומב ריידר. בגלל שהם לא יצליחו בסין. שים לב שרוב הסרטים האלה הם של WB ו-Fox, כמו שאמרתי בפוסט הקודם, הם ו-Fox בחזית.
                אחרי זה, הם צריכים לדאוג לכך שהמוצר שלהם הוא באיכות גבוה וכדאי שיהיה שם גדול שיככב. קיצר, להיות דיסני. כן, אפשר להצליח בסין גם בלי תמיכה מהאולפנים הסינים.
                אם אתה רוצה דוגמא, אז תסתכל על על הסרט ההודי Dangal (שמגיע מדיסני, איך לא), שהתחיל עם עשרות אלפי מסכים פחות משומרי הגלקסיה באותו שבוע, אבל בגלל שהסינים כל-כך אהבו את הסרט, המפיצים הסינים היו חייבים לתת-Dangal יותר מסכים והסרט נגס ונגס במסכים של שומרי הגלקסיה והכניס יותר כסף ממנו בסופו של דבר (גם כשדיסני אוכלים אותה, זה קורה בגלל סרטים אחרים שלהם).
                רוצה לומר, העשירים בסין לא אכפת להם. כל עוד תוציא מהתושבים הסינים כסף, הם יתמכו בך. אבל שוב, הם לא מבטיחים לך כלום. גם אם תעשה את כל המאמצים ותערוך אלפי מחקרים – אף אחד לא מבטיח לך שהסינים ירצו לראות את זה. רוב הסיכויים שהבלוקבאסטר שלך לא יעשה שם כסף, אלא אם כן הוא פרנצ'ייז מוכר או עם שם גדול או שאו ממש טוב. כאילו, זה פחות או יותר המצב עכשיו, לא? לא שווה לאולפנים לתרח בשביל התרחיש הראשון. מה שמוביל אותנו לתרחיש הבא והחשוב באמת. היחידי שהוא הגיוני.

                ההשלכות של 1 ו-2. יש את Paramount שהלכו All In. הם כבר מתכננים ג'ק ריצ'ר 3 שהולך להכניס מאות מיליונים בסין. כן, רק בגלל שהוא תחת חסות סינית עכשיו. ויש את Universal, שבודקים את המים ביחד עם הסינים.
                וורקראפט לא היה סוס שחור, כמו שאתה קורא לו. וורקראפט זכה לקמפיין שיווק מסיבי ברמה בלתי ייאמנת ולהפצה הגדולה בהיסטוריה בסין בחסות Wanda. הם רצו להוכיח להוליווד שהם יכולים להביא את הכסף הגדול. אממה, Universal לא מילאו את חלקם בעסקה וההפצה העולמית הייתה מאכזבת מאוד. אתה תתקשה למצוא סוסים שחורים אמיתיים בסין. אחד ויחיד השנה זה "נשמתו של כלב". פרנצ'ייזים וכוכבים גדולים – זה המתכון. או שותפות סינית.

                אז כיסינו את כל האנלוגיה אני חושב, לא? רוצה לדעת מהי השמנת מתחת ללשון? הסינים עשירים מהתחת ויש להם תעשיית סרטים משלהם. הם יכולים לחכות.

                אני אישית חושב שלא יצליח להם, כמו שהסברתי בפוסט הקודם וארה"ב תמשיך להיות השוק הכי רווחי לאולפנים והחשוב באמת.

                1
                Galoofy ?
                • האמת שדיברתי לדורון.

                  אני חצי מסכים עם מה שאמרת. למרות שסרטי גיבורי על לא כל כך מצליחים בסין. מצד שני סרטים של וין דיזל סופר מצליחים שם. וסין יכולה לעשות בוסט לסרטים קטנים יחסית שאף אחד לא חשב שיצליחו כמו "לופר" למשל. אז כן, במובן הזה סין היא סוס שחור. היא יכולה לגרום לסרטים להצליח, להפוך כישלונות להצלחות (כמו פסיפיק רים), אבל זה כל כך הפכפך ולא צפוי איתם, כמו שאמרתי הם עם מוזר.

            • דיס3

              מה שלא יציב שיש סרטים מאוד ספציפיים שמדברים לסין אבל הרוב מדבר לארצות הברית, רק שאולפן מבין שאין לו מה לחפש בארצות הולך לסין

        • דיס3

          שמע עדיין רוב הסרטים המצליחים של 2017 ו16 היה להם פחות או יותר 50 אחוז מארצות הברית:
          היפה לוגאן ושומרי עשה בערך 40 אחוז לארצות הברית.
          לעומת מהיר שהיה 20 אחוז בלבד לארצות הברית שהוא היוצא מן הכלל(לדעתי זו גם הסיבה שהסרט היה הצלחה מטורפת אבל לא סטאר וורס לדוגמא כי לא היה לו את ארצות הברית).
          2016 רוג 1 ודורי וקפטן וגונגל ועוד הרבה והרבה היו לכיוון ה50/40 אחוז ארצות והשאר היו 50/60.
          אני לא מדבר על סין כי זה לא מה שאני התכוונתי להגיד, אני אומר שלמרות כל מה שאמרו לפני לסרט קשה מאוד להיות הצלחה מטורפת ללא ארצות הברית חזקה וזה קורה אך נדיר כמו במקרה שודדי 4 ומהיר 8 אבל זה עדיין מאוד נדיר כי הרוב הכולל של ההצלחות מהשנים האחרונות היו לפחות כ40 אחוז מארצות.

          • אני חושבת שיש לך לקות כתיבה

            מישי

            אני לא יודעת אם אתה שם לב, אבל כמעט כל צירוף או סמיכות איבדו אצלך את החלק השני.

            אם מנהלים שיח סביב סרט אחד עם שם מאוד מאוד ארוך, אפשר להבין למה קיצור כזה הוא מתבקש, אבל מאוד קשה לקרוא את ההודעה שלך כמו שהיא כתובה.
            ארצות? שודדי? קפטן? ג'ונגל? מהיר?
            עדיף להשתמש בראשי*

            * ר"ת, כלומר ראשי תיבות.

            • דיס3

              איך זה לקות ומה לא מובן?האם באמת לא הבנת את המילים הללו או שסתם אמרת את זה כדי לעקוץ?

              • לא לקות ולא כלום.

                Jaguar

                אתה כותב ממש מהר בסגנון שאתה מדבר בו וזה מקשה מאוד להבין את ההודעות שלך.
                קח יותר זמן כדי לכתוב הודעות, תשתמש ביותר סימני פיסוק, ותקרא את ההודעה שלך פעם או שתיים כדי לוודא שאנשים יוכלו להבין את מה שאתה כותב.

                1
                אור ענבר ?
                • דיס3

                  אוקי, אני לא יודע אם זה משהו גורל או ספציפי לכתיבה שלי פה.
                  בכל מקרה אני אציין שאני כותב באייפון וזה מאוד קשה באתר הזה, שהוא באופן רישמי האתר שהכי קשה לכתוב בו בפלאפון

                  • דיס3

                    משהו גורף או ספציפי…

                  • לא חושבת שזה בגלל האייפון

                    Galoofy

                    נראה שאתה פשוט לא ממש מקדיש זמן או מחשבה לכתיבת הודעות קוהרנטיות. זה אומר משפטים ברורים, סימני פיסוק, הימנעות משימוש מוגזם בקיצורים (בעיקר כאלו שהם לא מוסכמים או ברורים).
                    יש הרבה אתרים שבהם זה סוג הכתיבה שאני מצפה למצוא בטוקבקים. באתר הזה הסטנדרט הוא קצת יותר גבוה אז זה טיפה יותר צורם.

                    • זו בדיוק הסיבה שאני נמנעת מלכתוב באתר הזה בטלפון

                      mip

                      אני כן קוראת פה בטלפון אבל גם אם יש לי מה להגיד אני אחכה עד שאגיע למחשב ורק אז אנסח את זה.
                      קשה לנהל דיונים מהותיים כשאי אפשר לשבת ולנסח רעיון בצורה נורמלית. לא מדברת ספציפית על ההודעה של דיס 3, אני דווקא כן הבנתי אותה, למרות שאני גם מבינה למה זה צורם לקרוא הודעה כזו באתר כזה. אבל זו אחת הבעיות של עולם הטוויטר והטלפונים שפגע לדעתי בתרבות הדיון.

              • מתנצלת, קצת התעצבנתי מקריאת ההודעה שלך

                מישי

                יכולתי להתנסח יותר נחמד.
                קשה ולא נעים לקרוא את ההודעה שלך כשכל מילה שלישית אמורה להגיע בסמיכות או שהיא חלק ראשון מתוך צירוף, ואתה פשוט מדלג על הצירופים.
                אם היית כל הזמן כותב על אותו סרט ומשתמש בקיצור אחד, היה אפשר לחיות עם זה, אבל כמות הקיצורים הבלתי קונבנציונליים ששילבת בהודעה שלך היתה גדולה מאוד.

                יש הרבה אתרים שקשה בהם משמעותית לכתוב הודעות, בעין הדג יש רק את האישור הסופי שבורח ימינה מהטלפון.

  19. meow

    די התאכזבתי מהסרט, אבל מסיבה אחרת לגמרי.
    כל הראיונות והציטוטים של השחקנים והיוצרים לפני יציאת הסרט, יצרו (בשבילי לפחות) דימוי של סרט עם הרבה יותר עומק, רגש והרחבה על העבר של ג'ק, ועם סוף אפי יותר בהתחשב שזה הסרט האחרון.
    במקום זה, הסרט היה פשוט סרט אקשן-הרפתקאות גנרי, גם לא היה האסון הנוראי שכולם מתעקשים שהוא. למרות שהוא בהחלט היה הרבה פחות טוב ביחס לשלושת הסרטים הראשונים, וכנראה שבגלל זה הביקורות כל כך קשות כלפיו.

    1
    אדון האופל ?
    • תגובה שמכילה ספוילר לשודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר מאת אלון
      • גם אני , גם אני נהניתי

        RiverSong

        אז אמרתי שלא אראה את הסרט. שיקרתי.
        אז אמרתי שלא כדאי תלת. היה רק תלת.. (סופיה בולגריה… סרט תלת עלה 14 שקל ופופקורן בינוני וקולה גדולה 12 שקל. סתם מציינת עובדה לא מרגיזה בכלל. פה עולה לי 8.5 פאונדס. 40 שח. גם כן יותר מוצלח מישראל יחסית למשכורות…אבל אני עוברת נושא)

        אז ראיתי. נטולת ציפיות. ממש נהניתי למרות שלא חף…
        יותר נהניתי משני הסרטים האחרונים זה בטוח.
        אני לא חשבתי על רוברטס אבל כן חשבתי כמה בוטוקס האורלנדו הזריק כי נראה צעיר יותר. כמו שציינת כולם לא הזדקנו. אוסקר לא למחלקת האיפור אלא למחלקת הבוטוקס/ניתוחים קוסמטיים.
        מכשפה קרחת מיותרת!
        אכן כל הנקודות שציינת נכונות אך עדיין למרות עלילה מטופשת ואלפי סימני שאלה נהניתי מהסרט.
        ג'וני דפ קצת הרבה מעצבן אבל גם קצת אחלה.
        עוד נקודות מוזרות- המצפן כבר היה בידיים של אחרים אך סלזאר לא שוחרר. למה וויל טרנר לא בא לעזור לבן שלו? למה הצוות שלו ממשיך ללכת אחרי ג'ק???אלטרואיזם?????

        לגבי הויכוח על הצלחת הסרטים, אני מאנשי IMDB ולא מעגבניות רקובות.
        ציוני IMDB
        Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl ציון 8
        Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest ציון 7.3
        Pirates of the Caribbean: At World's End ציון 7.1
        Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides ציון 6.7

        והאחרון כרגע בציון 7.1

        • הציונים בד"כ רק יורדים עם הזמן

          מישי

          כך שאם התחיל ב7.1 מצבו ממש לא משהו

          1
          omer ?
  20. טוב חזרתי מהסרט

    ChenK

    אחלה סרט, מי שאהב את השני והשלישי וחושב שהרבעי משעמם יהנה פה מאד. תקבלו עוד מאותו דבר, קצת פחות טוב מהשני והשלישי, אבל הוא קליל, ישנם קטעים יצירתיים, שתי הדמויות החדשות יחסית עם אופי ולא גורעות. ברבוסה נשאר לא פראייר, וג'ק נשאר מאלתר מדליק עם הרבה מזל. הסצנות מצולמות מעולה, הרבה הומור, נבל מאיים שמצליח לאזן בין אווירה קומית לאפלה. כן יש מגרעות, נבל מאיים אך די ריקני, ספארו פחות מבריק ולא נמצא צעד אחד לפני כולם, ולפעמים לא ברור למה צריך אותו.
    אבל בשורה תחתונה יצאתי מחויך מהקולנוע, עברתי חוויה כיפית כמו ששודדי הקאריביים יודעים לקחת אותי. פלוס קטע שהרגיש כמו איזו סצנת קווסט הזויה מאי הקופים.

  21. מישהו יודע מתי אמור לצאת סרט ההמשך?

    בן

    אי אפשר להתעלם מהקטע שאחרי הכתוביות.

    • ועוד איך אפשר, והרבה סרטים עשו את זה.

      מפיקים מכניסים לסרטים סצינות אחרי-הקרדיטים עם הבטחות לסרטים עתידיים גם בלי שיהיה להם שום מושג אם באמת צפוי סרט המשך או לא.
      במקרה של "שודדי הקאריביים" קשה להאמין שהמותג יישאר מת לנצח, אבל נכון לרגע זה אין שום דיבור או תאריך על "שודדי הקאריביים 6". ניחוש שלי: כשהוא ייצא בסופו של דבר, לא יהיה לו שום קשר לסצינת אחרי-הקרדיטים הזאת.

  22. מאוד נהניתי מהסרט

    רתם המגוון

    הוא מושקע,יפה ויזואלית,מצחיק,בעל כמה סצינות פעולה נהדרות,והנס זימר.וג'ק ספארו עדיין מספיק משעשע.

    אני יכול להבין שאם עוזבים את הצד הכיפי ומנסים קצת לבחון את הסרט בעין יותר ביקורתית,אז אפשר לשים לב לכמה חסרונות בולטים. ג'ק למעשה לא עושה פעולה ממשית כל הסרט אלא הדברים פשוט קורים לו.סלאזר הוא הנבל החלש ביותר בסדרה.הניסיון לשלב את הממלכה בסרט בדומה לשאר הסרטים פשוט עצל.וסצינת השיא לא מתוחכמת וחכמה כמו סצינות השיא של הסרטים הקודמים.
    אבל זה בסדר מבחינתי.גם בסרטים הקודמים היו חורים בעלילה. וזה סרט קיץ שמטרתו לבדר,כך שאם שאר הדברים עובדים טוב כמו כאן,אז אני לא מתלונן. בכל מקרה,הסרט הזה מחזיר לסדרה את הגוון האפי הנפלא שאבד בסרט הרביעי, ואפילו מצליח קצת לרגש בסוף.

    נקודה שמאוד מפריעה לי בקשר לתגובות לסרט הזה-רבים מאלה שלא אהבו את הסרט התמקדו בכך שהוא ממוחזר. ממוחזר?באמת זה שמה שמפריע? בתקופה שבה השתלטו על עולם הקולנוע כל מיני דמויות עם שמות משונים כמו וונדר השחורה,תור-מן,סופר אמריקה והקפטן הירוק(תקנו אותי אם התבלבלתי באחד השמות),שבכל סרט מציגים עלילה גנרית ושטחית לחלוטין,על איזה גיבור שהגורל שלו זה להציל את העולם בלה בלה בלה, ונלחם באיזה נבל תורן ומשמים אחר, והקהל מת על זה והמבקרים בסך הכל מפרגנים,נראה לי ש"ממוחזר" זה הדבר האחרון שאפשר להגיד על כל סרט אחר שהוא,לא רק על שודדי הקאריביים.(דרך אגב,הנבלים בשודדי הקאריביים מכסחים לנבלים של מארוול את הצורה).

    אה,ומערכת הסאונד באולם 18 בסינמה סיטי ירושלים היתה מזעזעת,ממש פגע בחוויית הצפיה.

    שבת שלום

    • המלחין הוא לא

      TzachiG

      הנס זימר, בסרט הזה יש מלחין אחר,
      הם פשוט היו חייבים להשחיל את נעימת הנושא המפורסמת של ״שודדי הקריביים״.

      • שאותה, אגב, לא כתב האנס זימר.

        (ל"ת)

        2
        אור ענבר, יבגני טרבנוב ?
        • למה אתה חושב שהוא לא כתב אותה?

          JNH

          הקרדיט של קלאוס באדלט בסרט הראשון הוא מטעמים חוזיים בלבד. זימר בפועל היה המלחין הראשי.

          • וואלה?

            קודם כל, אני חושב שקלאוס בלדט כתב את הפסקול של "שודדי הקאריביים" כי זה מה שכתוב בקרדיטים של הסרט, וזה התפקיד. זימר לא מוזכר שם. אם הסיפור האמיתי הוא שונה – זה מעניין, ואני כמובן לא הייתי שם ולא יכול להגיד מה נכון, אבל לא ראיתי לזה שום רפרנס (או אפילו שמעתי את הטענה הזאת עד עכשיו, האמת).

            • כמובן שאין הצהרה רשמית על כך, אבל אלו הנתונים שהרוב מסכימים עליהם

              JNH

              זימר באותו זמן היה כבול בחוזה לסרט אחר של אולפן אחר ("הסמוראי האחרון"), ולכן לא יכל באופן רשמי להלחין את שודדי הקריביים הראשון, אז מי שקיבל את הקרדיט (לפי המלצה של זימר) הוא קלאוס באדלט, שהיה באותה תקופה מעין בן-חסות של זימר. בפועל – וזה אגב תופס לגבי כמעט כל עבודה של זימר בשני העשורים האחרונים – את המוזיקה כתבו שורה ארוכה של מלחינים (שכוללים בין השאר את הנרי ג'קמן, ג'וף זיינלי, ראמין דג'וואדי, סטיב ג'בלונסקי, ניק גלני-סמית' ועוד), שכולם מהווים או היוו חלק מקבוצת Remote Control (לשעבר Media Ventures), מעין אולפן לכתיבת פסקולים שזימר ייסד ושימש בו כמפיק העל. כמו ברוב העבודות שלהם, אין כמעט דרך לדעת במדויק איזה מלחין כתב בפועל איזה קטע מוזיקה, וסביר שרוב הקטעים הולחנו ממילא בשיתוף ע"י מספר אנשים. ספציפית לגבי נעימת הנושא של שודדי הקריביים (ואני מתייחס פה גם לנעימה הראשית של ג'ק ספארו וגם לנעימה של He's a Pirate מהכתוביות סיום), השמועות טוענות שזה בעיקר עבודה של זימר עצמו. ולראיה – בשלושת פסקולי ההמשך – שאותן נעימות היוו חלק מרכזי מאוד בהם – הקרדיט למוזיקה הלך לזימר בלי להזכיר את שמו של קלאוס באדלט.

              • אם אנחנו כבר כבר בנושא, לפני כמה ימים נחשפתי לקליפ הזה,

                שמראה שמי שזה לא יהיה שכתב את הנעימה, קשה לי להאמין שהוא עשה את זה בלי הרבה האזנות ל-Battle של טושיה קמאדה לפני כן:
                https://www.youtube.com/watch?v=kpygWOwNh_8

                • אוקיי, וואו.

                  (ל"ת)

                  • un-וואו.

                    מתברר שהמוזיקה ל"שוק" מתעדכנת כל שנה, והנעימה הזאת יצאה לאור רק ב-2006. כל הסיכויים שהיא חיקוי של נעימת "שודדי הקאריביים" ולא להיפך.

                    • המפף.

                      לצערי לא הצלחתי למצוא באינטרנט את הנעימה המקורית, אז אין לי איך להמשיך מכאן.

              • אין לי דרך להתווכח עם זה,

                אבל או שהקרדיטים אומרים משהו, או שלא. אם אתה טוען שזימר הלחין את הנעימה הזאת למרות ששמו לא מוזכר ב"שודדי" הראשון (כלומר הקרדיטים לא אומרים כלום), אתה לא יכול להביא את העובדה שבדלט לא הוזכר בקרדיטים של סרטי ההמשך כראיה למשהו (כי קרדיטים לא אומרים כלום).

                • צודק, דוגמה לא טובה.

                  JNH

                  בכל מקרה, מצאתי את הקטע הזה מתוך ראיון עם זימר שנערך לקראת הסרט השני, שבו הוא מספר קצת על המעורבות שלו:
                  "To understand Dead Man's Chest, I suppose we need to go back over Pirates 1 ground a little bit. We last talked during The Last Samurai, which gives you the reason why I didn't have the credit on the first one. I absolutely promised both Tom Cruise and Ed Zwick that I wasn't going to moonlight on anything else, and when I made the promise, I really, really believed it! But then Gore got into a little bit of trouble and I said to him, 'I can't score this movie, there's no way I can, but my friend Klaus [Badelt] probably can.' Klaus is a wonderful composer, but I couldn't help myself from writing many of the tunes, and then I sort of orchestrated the way those tunes would sound as well, setting the tone. Klaus wrote some more tunes and with our tunes wrote the score, and Blake Neely, Geoff Zanelli, and everyone else went at it.
                  Having written the tunes for the first film in a real hurry, all I wanted to do was sit down and sort of play with them for myself a little bit. So last August, before starting on The Da Vinci Code properly, I sat down and went over the Jack Sparrow tune, and figured out how I really wanted it to sound, where I really wanted it to go, and where I wanted the character to go."

                  • וואו, נשמע שכ"כ כיף לעבוד ב-Media Ventures או Remote Control או .Hans Zimmer Inc או איך שהם לא קוראים לעצמם.

                    זימר הוא שליט נאור שמוכן לתת עבודה לאחד (או כמה) המיניונים שלו, אבל בעצם כותב מאחורי הקלעים את כל הנעימות המרכזיות ומשאיר להם את השאריות.
                    אם הפרנצ'ייז מצליח מספיק, זימר לוקח את הקרדיט ואת המושכות של ההמשכים; אם לא, המיניון נשאר בשליטה.

                    4
                    יחמור פרסי, אור ענבר, Galoofy, הפונז ?
                    • שמע, עבור מלחין צעיר שרוצה לפרוץ בהוליווד זו אחת הדרכים הכי טובות שיש

                      JNH

                      חלק גדול מאוד מהמלחינים המובילים היום בתעשייה התחילו ב- Media Ventures. זו אחלה מקפצה – כמעט כל מי שהתחיל שם כבן חסות או שוליה של זימר הפך כעבור מספר שנים למלחין מבוקש ועסוק בפני עצמו. אני אחסוך את הרשימה כיוון שהיא גדולה מדי, אבל באמת שהתעשייה היום פחות או יותר נשלטת ע"י יוצאי MV/RC. בכלל, נדמה שבשנים האחרונות זימר די מקדיש את עצמו לטיפוח של מלחינים חדשים ופחות לכתיבה בעצמו (ובהתחשב בתוצרים האחרונים שלו – זה מהלך מבורך).
                      הבעיה עם הסיפור הזה היא שבעוד שרוב המלחינים שצמחו שם הם אנשים מוכשרים עד מאוד, בשביל להצליח להתקדם הם צריכים בד"כ להקריב משהו מהאינדיווידואליות האמנותית שלהם ולהפוך לשיבוטים מוזיקליים של זימר (אבל זו בעיה כללית עם השיטה ההוליוודית).

                      • כן, טוב, הבעיה הגדולה שלי היא באמת עם התעשייה עצמה,

                        ועם המפיקים שכ"כ פוחדים שהקהל לא ימלא את האולמות אם הוא לא ישמע את המוזיקה שהוא רגיל אליה מהבלוקבאסטר האחרון שראה, .

                        אני לא מאשים את זימר, שמינף את ההזדמנות שנקרתה בפניו, אבל עדיין מאמין שבלעדיו עולם הפסקולים הנוכחי היה עשיר בהרבה. ועל זה קשה לי לסלוח לו.

                        1
                        אור ענבר ?
                        • אני רוצה לציין כאן רק כדוגמה נגדית

                          את הפסקול המגניב והלא שגרתי של דניאל פמברטון ל"קינג ארתור".

                          כמובן, הסרט היה כשלון מסחרי מוחלט, אז כאלה כנראה לא נשמע יותר.

                          4
                          שופל, ryebread, דיאנה, Chimichanga ?
                          • זה מצוין

                            יואב

                            עכשיו בא לי לראות את הסרט

                          • אוקיי, זה ענק. ונכנס לפלייליסט שלי.

                            Beetlejuice

                            (ל"ת)

        • הנעימה של 'שודדי' מופיעה לראשונה ב-'גלדיאטור' של סקוט

          אדון האופל

          שאת המוזיקה שלה כתב זימר. שמתי לב לזה בזמן הצפייה בסצינת הפתיחה של 'גלדיאטור'.

          https://www.youtube.com/watch?v=vInYMVxYhh4

          • זה דומה,

            ולגמרי לא הפעם היחידה שבה זימר ושות' מושפעים מעצמם, אבל לומר שזו אותה נעימה זו הגזמה מוחלטת.

            • רתם המגוון

              אולי לא כזאת הגזמה.הנעימות האלה זהות כמעט לחלוטין.

  23. יש בתחילת הסרט מחווה ברורה לצ'פלין באורות הכרך

    רתם הדיקטטור-R

    מי אמר ששודדי הקאריביים אלו סרטים נמוכים?

  24. תגובה שמכילה ספוילר לשודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר מאת מיטל
  25. אני ךא סגורה על זה שיש ספויילר בשאלה. סתם 'ג׳אסט אין כייס'

    מיטל

    * האם עצם הכניסה למשולש גרמה לזה?

 

להגיב על עידן דקל לבטל

(חובה)

Optionally add an image (JPEG only)