המפתח של שרה
Elle S'appelait Sarah

67 שנים אחרי שהחביאה את אחיה בארון כדי להימלט מהנאצים, סיפורה של שרה נקשר אל עיתונאית אמריקאית המחפשת את האמת על תולדות משפחתה.

תאריך הפצה בישראל: 25/08/2011

4 תגובות פתח ספוילרים פתח תגובות ישנות

  1. עולה על הציפיות

    good whale hunting

    שני סיפורים פשוטים לכאורה שמשתלבים זה בזה למרות ריחוק הזמן והמקום.
    לכאורה סרט שואה לייט אבל משאיר הרבה טעם.

    קריסטין סקוט תומאס מצויינת כמובן.

  2. סרט מרגש.

    Veritas

    סיפור מכמיר לב ומרגש המוגש בצורה מרתקת. ראוי להיות מוצג גם בבתי קולנוע רגילים ולא רק בסינמטק.

    • סרט אדיר מוצג בכל רחבי הארץ, חודר ללב ולנשמה

      גיל

      ובסינמטק ת"א יש אולם קולנוע רגיל
      ואוטוטו תיכף יפתחו האולמות החדשים של הסינמטק והוא יהיה גם משודרג לעילא
      את הסרט אל תחמיצו

  3. קומפלימנטים עם הסתייגות

    bombadill

    נעשה את זה ככה:
    מה טוב בסרט:
    א) קריסטין סקוט תומאס. משחק מושלם ללא כל זיוף, והעיקר- ללא כל קיטש. אפילו שהיא מגלמת עיתונאית מצפונית שוחרת צדק ואמת, היא מצליחה להיות אמיתית ומעוררת אמפתיה. שחקנית דגולה.
    ב) השחקנים מהחלק ההיסטורי שבסרט, עושים את עבודתם נאמנה.
    ג) הסיפור. מרגש, מזעזע ונוגע.
    ד) כל הצד הטכני, שזה אומר פסקול (מקס ריכטר מ'ואלס עם באשיר'), צילום ועריכה, עשוי היטב.
    מה לא טוב בסרט:
    א) כל השחקנים מהחלק של ההווה שבסרט, חוץ מקריסטין סקוט תומאס. פשוט אוסף דמויות אפרוריות וחסרות כריזמה. כיון שהחלק הזה של הסרט מורכב ברובו מראיונות של קריסטין סקוט תומאס עם כל מיני אנשים, חשוב מאד שהדמויות המתראיינות תהיינה מרתקות או מסתוריות, או משהו. במקום זה אנחנו מקבלים אוסף צרפתיים זקנים ומיובשים שאומרים את כל מה שהיית מצפה מהם להגיד, דמויות נייר שחגות סביב לקריסטין ולא מצליחות לתפוס לידה שום מקום. גם היחסים בין קריסטין לבין בעלה וחמיה לא מצליחים לעורר עניין כי המדוברים משוחקים כל כך בשטחיות.
    ב) התסריט באופן כללי, לא מצליח להתרומם מעבר לסיפור. אף אחד לא אומר יותר ממה שחייבים לומר כדי לספר את הסיפור. כיון שסך הכל הסיפור העיקרי הוא די קצר בשביל סרט באורך מלא, והרבה מהזמן של הסרט מוקדש לדיאלוגים, הייתי מצפה למצוא בדיאלוגים קצת יותר יצירתיות.
    ג) קטעי השואה רובם צפויים וקיטשיים. יש תמונות מסויימות של שואה, מזעזעות ככל שיהיו, שכבר מאד התרגלנו לראות בסרטים (למרות שלעולם לא נתרגל למחשבה עליהן כעובדות). סרט שואה מודרני, כדי להיות מעניין, צריך להראות את השואה מזווית קצת שונה מהרגיל, עיין ערך 'סוכנות חשאיות', 'הספר השחור' וכדו'.
    סך הכל:
    סרט טוב, משאיר רושם חזק, אבל עם עוד קצת השקעה, הוא היה יכול להיות סרט הרבה יותר חזק והרבה פחות צפוי ויבש. קריסטין סקוט תומאס מהפנטת. אין עליה.

 

כתיבת תגובה

(חובה)

Optionally add an image (JPEG only)