מארוול, פיקסאר ושפם מטופש במיוחד (וטריילרים אחרים)

הדב מפרו, הפנתר מוואקנדה, והרצח מהרכבת.

הפנתר השחור

סרט גנרי של מארוול: הפעם בשחור!

הטריילר הזה טוב, אבל אני לא יודע אם זה אומר שיהיה לי אכפת מהסרט הזה. זה אמנם מצער, אבל בשלב הזה מארוול צריכה ליצור משהו חדש בסרטים שלה כי עוד מאותו הדבר זה לא מאוד מרגש, ואני לא בטוח שהפנתר השחור הולך להיות מחדש חוץ מהעובדה הכיפית שהקאסט שלו הולך להיות שחור ברובו (ועדיין, התחילו את הטריילר עם צמד האנשים הלבנים היחידים בערך בקאסט. אל תדאגו אנשים לבנים! יש לכם מקום אצלנו במארוול!) .
כל השיחה בחדר חקירות ו"אוי לא הוא יודע שצופים בו!" הכל מרגיש מאוד חרוש וצפוי וכמו הרבה טריילרים מהזמן האחרון, אבל הדקה האחרונה של הטריילר הייתה אחלה, וזה כנראה רק בגלל בחירת השיר שלהם (למרות שהשילוב של טכנולוגיה ולבוש אפריקאי נחמד גם הוא). וכפי שלמדנו מ"יחידת המתאבדים" – טריילר שאתה אוהב רק בגלל השיר שלו הוא סרט שצריך להיזהר ממנו.

בייבי דרייבר

איך זה שלאדגר רייט, במאי אהוב ובצדק, יש סרט חדש, והטריילרים שלו לא מציפים את האתר? התשובה המבאסת היא שפשוט כל הטריילרים עד עכשיו נראו… גנריים למדי. משהו נחמד מאוד שראינו כבר כמה וכמה פעמים, בלי הבהרה איפה אדגר רייט נמצא בכל הסיפור הזה. ובכן, הטריילר החדש, לצלילי "טקילה" עושה שני דברים: תוקע לי בראש את הסצנה מהסרט של פי ווי הרמן, כי אני לא ממש מסוגל לשמוע את השיר ולא ישר לחשוב על הסצנה אבל, יותר חשוב מזה – גורם לי סוף סוף להתרגש לקראת הסרט. שאשכרה יוצא בקולנוע! בארץ! עוד שבועיים! הידד!

רצח באוריינט אקספרס

אני יודע שהקאסט הממש מרשים הזה כנראה לוקח את רוב תשומת הלב, או החיבור הלא טבעי בין התקופה ושיר הפופ הלא קשור הזה, אבל אני מרגיש שצריך לדבר על כמה השפם הזה טיפשי. אז בואו:

השפם המגוחך הזה, הוא באמת הולך להיות איתו לכל הסרט? ולדבר? ונצטרך לקחת אותו ברצינות? ולנסות לא להסיט את המבט? כי חוץ מזה שהשפם של פוארו לא אמור להיראות ככה בכלל, גם כבחירה אסתטית כללית הוא פשוט נוראי. מה עבר על הראש של מחלקת האיפור ו/או קנת' בראנה כאשר החליטו על השפם הזה, מה?

אחרי שהוצאנו את זה מהמערכת – זה נראה ממש טוב! אני חובב קנת' בראנה אפילו במעידות היותר מוזרות שלו ("משחקי בילוש") והעובדה שרוב הטריילר מורכב מסצנה אחת שמצליחה להציג את הדמויות, העלילה והטון של הסרט ולהיות מעניינת אומרת דברים טובים. וחוץ מזה, כמה אפשר להרוס משהו שמבוסס על אגתה כריסטי? אל תענו על השאלה הזאת.

תוצרת אמריקה

כתור עקרון, סרטים עם טום קרוז שהוא לא מת בהם לא מעניינים אותי. אחרי מערכת יחסים די אוהדת איתו, השחקן הצליח להמאיס את עצמו עלי ואני צריך הפסקה ממנו, לפחות עד שישחק פעם דמות שהיא לא "הבחור שהכי טוב בעבודה שלו אי פעם בכל דבר וואו איזה מוכשר מגניב הוא" שמוצמד רומנטית למישהי צעירה ממנו ב-20 שנה. כשיוצא לו "רעם טרופי" אני לחלוטין בעדו, אבל כשהוא משחק את אותו "טייס/סוכן/מנהל מגזין שרמנטי" זה מתחיל להרגיש לי מעט קריפי מסיבה שעדיין לא הצלחתי להבין.

אבל בתוך הז'אנר הזה של סרטי טום קרוז, "תוצרת אמריקה" נראה טוב.  טוב, אתקן – דונאל גליסון נראה טוב בתוך הסרט הזה. גם הרעיון והעריכה והביצוע של הטריילר נראים מבטיחים, אין ספק, והעובדה ששיתוף הפעולה האחרון בין קרוז לבמאי דאג לימן הניב את "קצה המחר" גם מניבה ביטחון מסוים באיכות הסרט – אבל אישית, אני כנראה אלך לראות את הסרט הזה רק בשביל לגלות כמה בדיוק גליסון הצעיר טוב בתפקיד הזה כי בטריילר הוא נראה ממש ממש טוב.

לוגאן לאקי

סטיבן סודרברג הכריז על פרישה מעולם הקולנוע ב-2013, וכמעט עמד בהבטחה הזאת. כלומר, הוא צילם את ההמשך של "מג'יק מייק" שהיה סרט קולנוע לכל הדעות, אבל הוא לא ביים אותו, ופרט לכך נפקד מעולם הקולנוע, והמפסידים העיקריים היו אנחנו. זה לא שכל סרט של הבמאי הוא פנינה או יצירת מופת, אבל מדובר בבמאי מעניין ונסייני שעולם הקולנוע טוב יותר איתו מאשר בלעדיו. עכשיו הוא חוזר סוף סוף ועוד לז'אנר של אחד מהסרטים המוצלחים ביותר שלו ("אושן 11") – שוד בנק על ידי חבורת פושעים. אבל אם "אושן" היה כולו סטייל וצוות הגנבים היה מורכב מאנשים שיודעים מה הם עושים, אז "לוגאן לאקי" נראה כמו ההיפוך של הסרטים הללו. חבורת אידיוטים ואנשים גבוליים, כולם במבטא דרומי כבד, הם הפעם הגיבורים שמבצעים את השוד. וזה נראה כיפי במיוחד, בייחוד עם צוות השחקנים של הסרט שנראים כולם עם תזמון קומי נהדר. משמח במיוחד לראות את דניאל קרייג, שלאחרונה נראה עם פרצוף מחמיץ יותר ויותר מבונד לבונד, מחייך וזז ושמח ובכלליות נראה שמח להיות בסרט הזה ולא סופר את השעות עד שהחוזה כבר יסתיים. טוב לדעת שהוא מסוגל להוציא עוד אנרגיה כיפית בסרט כזה.

הדב פדינגטון 2

אחד מסרטי המשפחה הטובים ביותר שכולם התעלמו מהם לחלוטין של השנים האחרונות היה "הדב פדינגטון". זה היה אחד הסרטים הטובים ביותר של 2014 שנעלם מתחת לראדר של רוב הצופים המבוגרים (למרות שהיה להיט לא קטן בגרסה המדובבת שלו בארץ), וחבל. הוא מסוג הסרטים שהדבר הכי גרוע שאפשר להגיד עליהם הוא שהליהוק של ניקול קידמן היה קצת לא במקום, אבל זה עדיין לא כזה נורא כי כאילו, ניקול קידמן וזה. מדובר על סרט לכל המשפחה שמתייחס לקהל שלו בכבוד, עם הומור לא ילדותי (ברובו) ובעל סגנון ויזואלי אסתטי ייחודי שלא היה מבייש את ווס אנדרסון, ולא באנימציה. אין הרבה סרטים שיכולים לטעון לתואר הזה, וחבל שהוא התפספס כמו שהוא התפספס.

עכשיו, בכל מקרה, מגיע ההמשך לסרט עם תוספת חיזוק של יו גרנט וברנדן גליסון, וזה לא שלסרט הקודם היה מחסור בשחקנים בריטיים – בין פיטר קאפאלדי, ג'ים ברודבנט, ג'ולי וולטרס,סאלי הוקינס ובן ווישאו. ככל שהזמן עובר אני יותר ויותר משתכנע שיש בבריטניה את אותם 20 שחקנים והם פשוט רצים בין סרט לסרט.

הטריילר נראה פחות טוב מהסרט הראשון, אבל אתם יודעים מה היה נראה אפילו פחות טוב מהטריילר הזה? הטריילרים הראשונים הזוועתים של "הדב פדינגטון".

קוקו

אוף.

"קוקו", הסרט החדש של פיקסאר, הוא לא סתם סרט שאני רוצה שאני אהיה טוב – ואפילו לא סתם סרט שאני רוצה שהוא אהיה טוב כי הוא סרט של פיקסאר. הוא סרט שאני רוצה שהוא יהיה טוב כי הוא הסרט האחרון בשנתיים הקרובות משני בתי האנימציה של דיסני ופיקסאר שהוא סרט מקורי ולא המשך של זיכיון. אחריו, אחד אחרי השני אנחנו מקבלים בשנתיים הקרובות המשכים ל"משפחת סופר על", "ראלף ההורס", "לשבור את הקרח" ו"צעצוע של סיפור".סרטים שאולי כולם יהיו נהדרים, אבל יש חשש מובן לחלוטין שהם לא יהיו. ההצלחה שלו היא לא סתם עניין של "בא לי סרט טוב". היא עניין של "בא לי שהסרט יזכיר ששווה לדיסני ליצור סרטים מקוריים ולא רק המשכים".

אבל אם הבנתי נכון את הטריילר הזה – עזבו, לא משנה. הסרט הזה נראה כמו "ספר החיים ושני המיתרים", רק גרסה פחות טובה של שני הסרטים. כי לסרטים האלו היה אופי ייחודי שחסר ל"קוקו" (גם אם שלל בעיות כאלה ואחרות): בין אם זה התבטא בסגנון אנימציה מרהיב או באופי הכללי של הסרט, הסרטים האלה סחפו לתוך סגנון מיוחד של עולם. כאן נראה שלקחו את עולם המתים ועשו לו דיסניפיקציה פשוטה ומשעממת. וזה לא עוזר שהבדיחות שחוקות, העלילה נראית בנאלית והאנימציה סטנדרטית. שום דבר כאן לא רומז שמחכה משהו יוצא דופן וזה מבאס. אז, כמו שאמרתי – אוף.