קצרצרים: מעבר ליקום

עשו לעצמכם יקום קולנועי: בשביל לעשות את כל הטעויות האפשריות, לכו לידיעה השנייה. בשביל לשכור את ריאן ג'ונסון לביים אותו, לכו לידיעה השלישית.

מן הראוי לפתוח עם הפיל שבחדר. אמרתי פיל? התכוונתי ערימה של ממותות אחת על השנייה, כשכל יום מצטרפת ממותה חדשה. מספר האנשים בהוליווד שמתגלים כמטרידנים/אנסים הולך וגדל במהירות מפחידה. קווין ספייסי, למשל, הפך בתוך כמה ימים משחקן אהוב לאויב הציבור, עד לרמה שהוא הוחלף ע"י שחקן אחר בסרט שבו היה אמור להשתתף אחר. זה משהו שבד"כ קורה לפני שהצילומים מתחילים, לא אחרי שהם מסתיימים ויש טריילרים שרצים כבר זמן מה שספייסי מופיע בהם. זה מקרה מאוד חריג, כמעט חסר תקדים בהוליווד. גם הבמאי ברט ראטנר הואשם ע"י מספר נשים בהטרדות מיניות ואונס, כשהוא מכחיש את הכל. לפני שבועיים הוא היה אמור לקבל פרס מטעם הקרן היהודית הלאומית. את הפרס הייתה אמורה להגיש לא אחרת מגל גדות, אך החליטה לרדת מהעניין, כשהסיבה הרשמית היא שזה לא הסתדר לה בלו"ז. בימים האחרונים רצה ברשת שמועה על כך שהיא סירבה לככב ב"וונדר וומן 2" כל עוד ראטנר מעורב בהפקת הסרט, אך אולפני וורנר הכחישו טענו שאין אמת בדברים. פורסמו גם האשמות נגד לואי סי. קיי., ג'ורג' טאקיי, ריצ'ארד דרייפוס ועד שתקראו את שורות אלו הרשימה הזאת כנראה תתרחב.

על גל היחס של אפס סלחנות כלפי הטרדות פורסמה גם עצומה שקוראת למנוע מקייסי אפלק הגשת פרס בטקס האוסקר הקרוב. אפלק הואשם ע"י מספר נשים בהטרדה מינית על סט הסרט "אני עוד פה" ב 2010. בטקס האוסקר האחרון הוא זכה בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו ב"מנצ'סטר ליד הים". לפי המסורת, בטקס הקרוב הוא זה שאמור להגיש את הפרס למי שתזכה בקטגורית השחקנית הטובה ביותר. העצומה קוראת לאקדמיה להוקיע את אפלק מהטקס, כמו שעשו עם הארווי ויינשטיין. היא השיגה כ 20 אלף חתימות ונשלחה לאקדמיה, כשבתגובה יושבת הראש שלה הגיבה שהם "חושבים על העניין". נותר רק לחכות ולראות אם לעצומה אכן תהיה השפעה. [הטלגרף]


ובמעבר לחדשות יותר חיוביות – "היקום האפל" של יוניברסל עשוי להפוך ליקום המשותף הכי כושל אי פעם ולמות אחרי סרט אחד בלבד. להזכירכם, האולפנים כבר הכריזו לפני כמה חודשים טובים על סרטי המפלצות שהם מתכננים ושחקנים שכבר לוהקו אליהם כמו חאווייר בארדם וג'וני דפ. אפילו הכינו לוגו מיוחד של יוניברסל שיוקרן לפני הלוגו הרגיל, רק בסרטים של היקום הספציפי הזה. אבל אז יצא "המומיה", שנראה פחות כמו סרט בפני עצמו ויותר כמו "היקום האפל: חלק 1". הוא נקטל ביקורתית באופן קולקטיבי ומוצדק לחלוטין. לפני כחודש הופסקה העבודה על הסרט המתוכנן הבא, "כלתו של פרנקנשטיין", ותאריך היציאה שנקבע לו ב 2019 הוסר מהלו"ז של האולפן.

כרגע הבמאי ביל קונדון עדיין מעורב בפרוייקט אך לא ברור מתי תימשך העבודה עליו, אם בכלל: לפי דיווח שהתפרסם השבוע, אלכס קורצמן וכריס מורגן, השניים שנשכרו להיות ה"אדריכלים" של כל היקום הזה, החליטו לנטוש את הספינה ולעבור לפרוייקטים אחרים. כעת האולפנים מחפשים מנהלים חדשים ליקום אך תוך כדי בוחנים גם אפשרות של להציע את הסרטים לבמאים ומפיקים מוכרים בתור סרטים בודדים, בלי קשר ליקום משותף. נראה שהם הגיעו למסקנה המהפכנית שאולי כדאי קודם כל להתייחס אליהם גם כיצירות בודדות ולא רק כחלקים במשהו גדול יותר. אני מאוד אשמח לראות סרטים על המפלצות הקלאסיות, אבל הדרך שבה הם ניהלו את העניין הייתה שגויה מן היסוד. המומיה הזאת הייתה צריכה להישאר מתה. [THR]


נעבור ליקום אחר שמצבו קצת יותר טוב – "מלחמת הכוכבים". נראה שדיסני אוהבים לשמור את היוצרים שלהם קרוב: אחרי שהחזירו את ג'יי. ג'יי. אברמס לביים את "פרק 9", פורסם כי ריאן ג'ונסון – הבמאי של "אחרוני הג'דיי", הסרט החדש שמגיע בחודש הבא – יהיה אחראי על יצירת טרילוגיית סרטים חדשה, שלא תהיה קשורה לסיפור של משפחת סקייווקר. הוא גם יביים ויכתוב את הסרט הראשון באותה טרילוגיה, שתאריך ההתחלה שלה עדיין לא ידוע. זו בהחלט הבעה ענקית של אמון בג'ונסון מצד דיסני ולוקאספילם, שכנראה מאוד מרוצים מ"אחרוני הגד'יי".

בנוסף להכרזה הזאת, שמבטיחה שנקבל סרטים של "מלחמת הכוכבים" במשך העשור הקרוב לפחות, דיסני הודיעו גם על פיתוח של סדרת טלוויזיה בלייב-אקשן של "מלחמת הכוכבים". החברה עובדת על שירות סטרימינג של סרטים וסדרות משלה, שצפוי לעלות ב 2019 ובו תשודר הסדרה החדשה. עוד לא ידועים פרטים על הסדרה או השירות החדש, אך פורסם כי יופקו בשבילו סדרות חדשות של מותגי חברות בבעולתם של דיסני כמו פיקסאר ומארוול. אם המותגים האלה התחילו להרגיש לכם מאוסים, תנחומיי. הם כאן כדי להשאר. [דדליין]


כשהייתם קטנים, אולי קראתם ספרים בסגנון "בחר את ההרפתקאה שלך". האהובים עלי בתור ילד היו אלה של "צמרמורת". הקונספט פשוט – אתה קורא את הסיפור ומדי פעם ניתנת לך אפשרות להמשיך אותו באחת מתוך שתי דרכים שונות, כשכל אחת מובילה להמשך שונה וסוף שונה. זה בעצם כמו הרבה סיפורים קטנים, כשהקורא מחליט מה לעשות בכל פעם. עכשיו הרעיון האינטראקטיבי הזה מגיע גם למסך הקטן.

"מוזאיק" היא סדרה שנוצרה ע"י סטיבן סודרברג בשיתוף עם HBO ובכיכובה של שרון סטון. במבט ראשון היא נראית כמו סדרת מתח רגילה שעוסקת בתעלומת רצח של אישה. אך כשוצפים בה באפליקציה המיוחדת – שפותחה במשך שלוש שנים – ניתנת אפשרות מספר פעמים במהלך הסיפור להיצמד לנקודת המבט של דמות א' או של דמות ב'. כל בחירה תחשוף בפני הצופה פרטים שונים, דמויות שונות ואולי גם פתרונות שונים. יהיה מעניין לראות אם הניסוי הזה יעבוד, איך אנשים יקבלו אותו והכי חשוב – האם זה יהיה משהו חד-פעמי או התחלה של דרך חדשה לחוות סדרות וסרטים. [דדליין]