מלחמת הכוכבים
Star Wars

מוכר גם כ"מלחמת הכוכבים, פרק 4: תקווה חדשה". לוק סקייווקר, נער חווה מטטואין, מתגייס אל כוחות המורדים במטרה להציל את הנסיכה ליה מידיו של דארת' ויידר וכוכב המוות.

עמוד הסרט בחסות ניר דוד
סרט מס' 1 בסדרת מלחמת הכוכבים
תאריך הפצה בארה"ב: 1977

10 תגובות פתח ספוילרים פתח תגובות ישנות

  1. וואו כמה כתבות !

    tallyco

    (ל"ת)

    • נסה לקרוא שוב את הראשונה,

      פנטלימון

      מה-11 באוקטובר 2000. זה כמו מסע בזמן לתקופה תמימה יותר.

      2
      tallyco, סר ג׳ון ?
      • בהחלט (אבל אני בחורה )

        tallyco

        (ל"ת)

        • אלף סליחות.

          פנטלימון

          ובדיעבד משעשע לגלות שThe Cell באמת הפך לתא קטלני בסוף.

  2. אדון האופל

    אחרי מראתון ארוך, מתיש וברוטאלי של יותר מ-13 שעות השלמתי לראות את כל ששת הסרטים בפעם הראשונה. ומצאתי את כולם, מהראשון ועד לאחרון אדיוטיים, קלישאתיים, ילדותיים, מגוחכים רוב הזמן ולעתים אף מרגיזים אך די כיפיים באותה מידה. לטרילוגיה החדשה יש אפילו יתרון אחד קטן בגלל שויזואלית היא נראית יותר טוב.

    לטרילוגיה המקורית הייתה עלילה צפויה מדי (ואולי לא באשמתה, לא יודע), מאוד פשוטה וילדותית. לאף אחד לא הפריע שלגיבורים היה יותר מדי קל? וניסיתי לספור את מספר הפעמים שהחיילים האלה אשכרה פגעו במישהו. זה קרה רק פעם אחת. בסרט השלישי. וזו גם לא הייתה פגיעה קריטית כל כך. ויש שם גם צ'ובאקה אחד מעצבן כל כך שהייתי חייב בשלב מסויים לעצור את הסרט ולצעוק כמה קללות לעברו. ולמרות זאת, העולם שלוקאס בנה הוא מדהים, מגניב לחלוטין ועשיר בדמויות נפלאות. בשני סרטי ההמשך התסריט ממשיך להיות באותה רמה אך ההתלהבות מהעולם הולכת ופוחתת ולכן הסרט הראשון הוא האהוב עליי מביניהם.

    גם בטרילוגייה החדשה לא חסרו לי רגעים מביכים, ילדותיים ודמויות שדרשו סתירה או שתיים. גם המשחק לא תמיד משהו אבל מה שהכי עיניין אותי בסרטים האלה היא כמובן איך יסבירו את הפיכתו של סקייווקר לדארת' ויידר "הרשע". ולדעתי עשו עבודה לא רעה. היו רגעים שהרגישו מאוד מאולצים, והיו פעמים שהתגובות שלו לא נראו לי הגיוניות כל כך אבל היו גם חלקים טובים מאוד. ובסך הכל ייצאה להם דמות די טובה. גם שמחתי לראות פנים מוכרות (ליאם, נטלי, איאן, כריסטופר, קיירה ועוד) כשעוד היו צעירים יותר.

    משהו אחד שמאוד הפריע לי בכל הסדרה הוא שעדיין לא שוכנעתי שהסת'ים הם באמת הרעים והג'דיי הם הטובים. בכל הטרילוגייה המקורית למדנו שדארת' ויידר הוא הרע ששולט באימפריה ושהמורדים מוכרחים לחסל אותו אך באף רגע לא מוסבר או מראים איזה רע הוא עולל (חוץ מלחסל את משרתיו, אולי). איזו דוגמה קטנה מהדכוי שלו כלפי תושבי הגלקסיה. והטרילוגייה החדשה לא עזרה. להפך. במהלך שלושה סרטים הצליחו לשכנע אותי כמעט לחלוטין שהסת' הם לא "הרעים" (חוץ מקולותיהם ופרצופיהם אין דבר מרושע בהם, האמת). הם בסך הכל אנשים עם דעה פוליטית השונה מזו של הג'דיי. זה לא עושה אותם לרעים או לטובים. אני שוכנעתי, אני עובר לצד האופל.

    5
    subatoi, שפן הלוח, יובל המפוקס, WD, כימרה ?
    • הפיצוץ של אלדראן לא מספיק רע לטעמך?

      (ל"ת)

      • תגובה שמכילה ספוילר למלחמת הכוכבים מאת אדון האופל
        • תגובה שמכילה ספוילר למלחמת הכוכבים (כל הסדרה) מאת קיו
          • תגובה שמכילה ספוילר לסדרת מלחמת הכוכבים מאת אדון האופל
            • תגובה שמכילה ספוילר לסדרת מלחמת הכוכבים מאת קיו

תגובות מקבילות

169
  תגובות נוספות בדף הביקורת של מלחמת הכוכבים
 

כתיבת תגובה

(חובה)

Optionally add an image (JPEG only)