ביקורת קולנוע לאנשים שלא סובלים ביקורות קולנוע
 
 

הנסיכה מונונוקי - גרסת ה-DVD
תגובות: 58
בסמה מוצ'ו
תגובות: 28
מעודדות צמודות
תגובות: 110
טאבו
תגובות: 22
Perfect Blue
תגובות: 22
בלתי שביר
תגובות: 106
היום השישי
תגובות: 15
הגרינץ'
תגובות: 35
הקרב על כדור הארץ
תגובות: 39
פגוש את ההורים
תגובות: 38

 

אקסטזי
רד פיש / 18.01.2001

במקור: Human Traffic
תסריט ובימוי: ג'סטין קריגן
מבוסס על שירה של להקת
בנזין
שחקנים: ג'ון סים, לוריין
פינקינגטון, דני דאייר,
ניקולה ריינולדס

לידיעת הציבור: ביום שישי הבא יופיע במועדון ''שאקלקה'' באלנבי די-ג'יי דראקו, עם ג'אנגל ורייב שחבל על הזמן. ב''פיקסל'' יופיע די ג'יי טריגר עם סט ההיי-טראנס המפורסם שלו, ב''מהרג'ה'' תהיה אלה גוטמן, ובקולנוע הוד יוקרן ''אקסטזי''.

בינינו, לשאקלקה אין סיכוי שאני אגיע, כי אין לי תקציב בשביל זה. ''פיקסל'' כבר כל כך אאוט, אני לא יודע למה הם לא מבינים את זה ופשוט סוגרים את הבאסטה. לא יודע מי עוד הולך לשם. היי-טראנס אני לא אוהב (אני יותר בעניין של רייב-טראנס) ואת ''מהרג'ה'' אני מחרים כי שמעתי שהסלקטורים שם לא נותנים ליוצאי עדות המזרח להכנס. אז נשאר לי ''אקסטזי''. וזה דוקא מתאים. כי למה לי לרקוד, לקחת סמים קלים ולהתפנן שחבל על הזמן, כשאני יכול לשבת בנוחות, לאכול פופקורן ולראות אנשים אחרים שרוקדים, לוקחים סמים קלים ומתפננים שחבל על הזמן, שלא להזכיר פצצות לגבות וג'ויסטיק אינטגרלי.

כמובן, הקוראים הערניים כבר יודעים שאני מבלף, לפי כמה סימנים ברורים: השתמשתי במילה ''להתפנן'' שהיא ביטוי ארכאי שלא נשמע ברחובות תל אביב מאז 94', והזכרתי רייב-טראנס, כאשר לכל בר-דעת ברור שרייב-טראנס הוא אאוט טוטאלי מאז יום חמישי שעבר. וגם המילה ''אאוט'' כבר לגמרי, אה, אאוט? כלומר, אני מתכוון, פאסה.

טוב, טוב, תפסתם אותי. בכלל לא שקלתי ללכת ל''שאקלקה''. אני לא נוהג ללכת למקומות שבהם אני צריך להתחנף לאלקטורים כדי להכנס. סלקטורים, אני מתכוון. לקח לי הרבה זמן לזהות את החפצים העגולים האלה שמופיעים בסרט (זה נראה בערך כמו לייזרדיסק מהסוג הישן, אבל שחור) ולרקוד ולקחת סמים קלים ולהשתגע שחבל על הזמן נשמע לי כמו דרך חיים די אומללה. אין לי שום דבר עקרוני נגד ריקוד או נגד סמים קלים, אבל אני עדיין לא מבין את הקטע של לקחת אקסטזי ולקפוץ לצלילי מוזיקה מפגרת. אה, אני מתכוון אלקטרונית. אם כבר, אז למה לא לקחת אקסטזי ולשמוע פרל ג'ם? או בטהובן? אומרים שבטהובן הוא רסיסים לריסים תחת ההשפעה הנכונה. בעצם, עזבו אתכם ממוזיקה: למה לא לקחת אקסטזי וללכת לראות סרט? הא? ניסיתם פעם לראות את ''פארק היורה'' תוך העצמת החוויות החושיות, או מה שזה לא יהיה שהכדורים האלה אמורים לעשות?

לא חשוב. בכל מקרה, לטובת קוראי ''עין הדג'' שלא מודעים לעניין, יש איזו אופנה בשנים האחרונות (קוראים לזה 'סצנה', למרות שאני תמיד חשבתי שסצנה זה דבר שמתחיל בקאט ונגמר בסצינה הבאה) של מסיבות כאלה שאנשים הולכים אליהן, ככל הידוע לי, כדי לקפוץ לצלילי מוזיקה מפגרת ולהיות מגניבים לאללה. אומרים, לא בדקתי, שבמסיבות האלה נהוג להשתמש בסמים קלים (כיצד תבדיל בין סמים קלים וקשים: מי שמשתמש בסמים קשים הוא נרקומן. מי שמשתמש בסמים קלים הוא שאקל).

''אקסטזי'' (תרגום חופשי במיוחד של Human Traffic) הוא סרט על סצינת המסיבות והסמים בקארדיף, עיר שהיא הרי בדיוק כמו תל אביב, רק אחרת. הסרט מבוסס בחופשיות על שירה של להקת בנזין, ''יום שישי, את יודעת''. הוא מקריץ לנו חמישה אנשים שלכולם יש שמות קליטים בעלי ארבע אותיות או פחות, מובטלים או תקועים בעבודות חדגוניות משעממות (כמאמר השיר: ''אין לי כח לקום/אין לי חשק לכלום'') וחיים בשביל סוף השבוע, אותו הם מעבירים במסיבות, תחת השפעת מיני כדורים (כמאמר השיר: ''אוווו-ווווה''). יש להם בעיות קטנות שנפתרות, או שלא, עד סוף הסרט. הם לא ממש חשובים ולא קורה להם שום דבר ממש מעניין. שלא תהיה טעות: זה לא סרט תעודי, אבל זה סרט על ''תרבות המועדונים'' כמו שקוראים לה בתחקירים, ורק עליה. הסרט הוא אוסף של קטעים מהוויי הסצנה. מהיום, אם ישאלו אותי: אתה בקטע של מסיבות טראנס וכאלה? אני אגיד: לא, אבל ראיתי את הסרט.

''אקסטזי'' נועד להיות המנון. זה היה צריך להיות הסרט שאנשי הסצנה יראו ויגידו - וואלה. ויבואו שוב. ויביאו חברים. ויקחו בוידאו. אז מה אם הסרט בריטי ואנחנו ישראלים - הרי גם ''טריינספוטינג'' נורא הצליח בארץ, הגיע לרמת מגניבות שלא נודעה כמוה, ונחשב להמנון של משהו, לא ברור לי של מה. אין לי מושג אם ''אקסטזי'' הצליח במשימתו זו, כיוון שכאמור, הסצנה זה לא אני, זה פופטיץ, ואת הסרט ראיתי בחיפה, עיר בלי סצנה, והייתי הצופה היחיד באולם, שזה תמיד נחמד, כי זה מאפשר לעבור את כל הכיסאות באולם אחד אחד כדי לבדוק איפה הסראונד נשמע הכי טוב, וגם לבדוק איך ההרגשה לראות סרט ממצב של שכיבה על הרצפה לפני המסך (מגניב).

איפה הייתי? אה, כן. אני לא יודע אם ''אקסטזי'' הצליח לייצג את הסצינה בארץ, אבל בתור מיצג אנתרופולוגי על הסצנה בוויילס הוא מעניין, ואפילו נחמד. הייתי ממליץ עליו דוקא לאנשים מבוגרים ואינטלקטואלים שרוצים להכיר תרבות אחרת. למה סרטים על עולמם של הכושים בהארלם או של העבדים בדרום טאיוואן מוצגים במוזאונים, וסרטים על הסצינה בוויילס לא? אנטישמים כולם.

כדי לייצג את הסצנה בצורה נאמנה למציאות, הסרט טורח להציג לא רק את הצדדים החיוביים של העניין הזה עם הסמים אלא גם את הצדדים הפחות נחמדים שלו. לא צריך לדאוג, אף אחד לא מת בסרט, פה זה לא ''טריינספוטינג'', אבל הצד הרפואי המדאיג של העניין מוצג על ידי רופא מאיים שנותן הרצאה מפחידה על השלכות האקסטזי בסגנון תשדירי הרשות למלחמה בסמים. ''האקסטזי'', כך הוא אומר, ''מנקב את הקיר שבין המודע לתת מודע''. לא נכון! אז זה מה שאקסטזי עושה? את זה אני עושה מהרגע שנולדתי, ונהנה מאוד. מצד שני, בצבא באמת כולם חשבו שאני מסומם, רק משום שנהגתי לעשות תנועות משונות ולשים דברים על הראש אם בא לי. אולי פשוט נפלתי לתוך סיר של אקסטזי כשהייתי קטן, או משהו? גם הסרט עושה את אותו הדבר. מנקב את הקיר, זאת אומרת. הסרט עובר בחופשיות בין המציאות לפנטזיות של כל אחת מהדמויות, בלי לטרוח להגיד לצופים ''עכשיו זה לא באמת. עכשיו זה רק מה שהוא מדמיין''. לא לגמרי מקורי, אבל ככה אני אוהב את זה, תמשיכו ככה, כן יהי רצון.

מה שלא אמין בסרט הוא שחמשת הגיבורים, כמו שאמרתי, הם מאוד נחמדים, שנונים למדי ואף אחד מהם לא מטומטם. איפה ראיתם חמישה חובבי טראנס ואקסטזי בלי אף מטומטם אחד? אני לא אומר שכל מי שאוהב טראנס הוא מטומטם, אבל אם תיקחו דגימה אקראית, בהשגחת הפרופ' מינה צמח, של חובבי טראנס ושל חובבי כל מוזיקה אחרת תמצאו יותר מטומטמים בין חובבי הטראנס, אני כמעט בטוח. ואלה בסרט, ממשיכים להיות שנונים ונחמדים גם כשהם זרוקים לגמרי על כל הראש. לא, לא זרוקים. שפוכים. מעוכים. מה המילה לזה? לא חשוב. פצצות לגבות, בכל מקרה. אולי זה כי הם בריטים. זה ידוע שבריטים הם שנונים יותר מכולם, אפילו אם הם לוקחים אקסטזי קודם. או אולי הם פשוט עושים סרטים טובים יותר, הבריטים. למה בארץ אף אחד עוד לא עשה סרט כזה? זה לא שהיו פעלולים או משהו. אולי זה בגלל שאנשי הסצנה (בארץ, אני מתכוון) עסוקים מדי בלהיות בתוך הסצנה במקום לעשות סרטים פצצות לגבות ריסים לכיסים. הכל פוליטיקה, אני אומר לכם.

איפה הייתי? אה, ''אקסטזי''. דווקא סרט לא רע.

האתר הרשמי
לילה - המדריך לסצנה
מהו אקסטזי?
מהי סצינה?
מוזיקה אלקטרונית
 


 
       



יש פה הומאז' ל
Zygon (יום חמישי, 18/01/2001, שעה 12:39) תגובה 10227
אסטריקס.

תגיד בעין הדג ,מותר לעשות זיהוי הומאז'ים בביקורות
?
 


מה זה מותר, רצוי
רד פיש (יום חמישי, 18/01/2001, שעה 13:13) תגובה 10228
 בתשובה לZygon

אחרת איך אני אדע שמישהו קלט?
 


איפה היה הומאז' לאסטריקס?
נונו החנונו (יום חמישי, 18/01/2001, שעה 17:03) תגובה 10233
 בתשובה לרד פיש

סליחה דגי, אני רק נראה אינטליגנט. זה משקפיים.
למען האמת אני מה זה סתום. מתי הימאז'ת לאסטריקס?
 


הנפילה לסיר האקסטה, כמובן.
נודניק מציין (יום חמישי, 18/01/2001, שעה 18:58) תגובה 10237
 בתשובה לנונו החנונו

שמו שהדגול מכולם, אובליסק, נפל לקלחת השיקוי (שמא מדובר בסמי מרץ?) אחרי לידתו.

אגב, מהכתבה נפקדו מקומם של הביטויים הבאים: אבנים לפנים, בכבוד של העץ וקרחנה.

עד כן הנודניק, כתב המדור לענייני סלנג איזוטרי.
 


אבל היה הומאז'
Boojie (יום חמישי, 18/01/2001, שעה 20:20) תגובה 10241
 בתשובה לנודניק מציין

לשני שליש מהחתולים שלי, מה שאומר שמבחינתי זו הביקורת הכי נחשבת עד היום בעין הדג!!!
(טריגר ופיקסל מגרגרות בהנאה, אבל הינלין מוחה נחרצות על האפליה...)
(ומדוע נפקד מקומו של מועדון ''הפורפרה''?)
 


תראי מה זה...
הארס של לונג ג'ון (יום שישי, 19/01/2001, שעה 21:08) תגובה 10272
 בתשובה לBoojie

גם החתולים שלך הוזכרו (רובם. מי בכלל שמע על מועדון ''היינלין''. איזה מין שם זה?), וגם זה נכתב בידי הדג הלא ארסי (אני ארסית? כמעט נעלבתי. זה בטח בגלל שאמרתי שהחתולים שלי שווים יותר).

וכמו שהיינלין הוא לא שם למועדון (או לדי.ג'י) - אז בטח שפורפרה.קום גם לא מתאים. חוצמזה היא חתולה חנונית של מחשבים (וכדורגל). ממתי היא יוצאת לבלות במועדונים?
 


כן ירבו
אילן מעוז (יום חמישי, 18/01/2001, שעה 20:30) תגובה 10242
אמנם לא ממש ביקורת כל סרט, אבל בהחלט מסמך חצי אנושי וחצי מרגש, כך הייתי אומר אם הייתי צריך נסח פרומו מהיר למאמר.
לא לגמרי קלטתי את עלילת הסרט על פרטיה ואת אופן הצילום או שאר אי אלו פרטים אשר אמורים להאיר את עינינו בקשר לסרט המדובר, אבל אולי בעצם אין מה לומר על הסרט. אולי הוא ריק וחלול כמו הסצנה עצמה.
הייתכן?
 


מזה השטויות האלה?
barak (יום שישי, 19/01/2001, שעה 0:01) תגובה 10247
עד היום הייתי קורא נאמן של האתר הזה ומאוד מרוצה מהבקורות המשונות שכמוהן לא מוצאים בשום מקום.
אבל דבר אחד העלה לי את הסעיף
מזה השטויות האלה על אנשים שאוהבים טראנס וההכללות הדיביליות האלה???
אני אוהב טראנס והאוס ולדעתי זאת המוזיקה הטובה ביותר וככה גם רוב החברים שלי.
ועצם ההכללה המפגרת הזאת שמי שאוהב טראנס הוא מפגר ממש עצבנה אותי.
זה בין הדברים הכי מטומטמים ששמעתי.
תקן את הביקורת.
!
 


מסכים אבל לא מסכים...
Mulligatawny (יום שישי, 19/01/2001, שעה 14:35) תגובה 10257
 בתשובה לbarak

אני מסכים עם המסקנה של הדג שאחוז הדבילים בקרב חובבי הטראנס גבוה מאד, אבל גם אני לא מסכים איתו שמכאן יש להסיק שחבורה של אנשים חובבי טראנס ושנונים היא דבר בלתי אפשרי. זאת לא מסקנה שנובעת מהאחוזים האלה...
 


לא אמרתי שזה בלתי אפשרי...
רד פיש (יום שישי, 19/01/2001, שעה 14:55) תגובה 10258
 בתשובה לMulligatawny

רק בלתי סביר. בין כל התופעות הקשורות ב''סצינה'', הסרט לא מקדיש מספיק תשומת לב לאחוז הדבילים הגבוה. אפשר לחשוב שכם רוב הקלאברים באמת אפשר לדבר על מסרים סמויים ב''מלחמת הכוכבים''.
 


יופי של בקורת
פעם ראשונה פה (יום שישי, 19/01/2001, שעה 15:03) תגובה 10259
אם מספר חיוכים תוך כדי קריאה זה מדד, אז הביקורת הזו נמצאת גבוה בסולם שלי. וזו היתה פעם ראשונה שחייכתי למקרא בקורת קולנוע. יופי!
 


זה כנראה בגלל שאתה רק פעם ראשונה
יונתן (יום שישי, 19/01/2001, שעה 18:36) תגובה 10267
 בתשובה לפעם ראשונה פה

פה.

נסה להסתכל בארכיון, ההמלצות שלי הן משימה בלתי אפשרית שתיים, המלאכיות (סליחה, מלאכים) של צ'ארלי ושאפט, אבל בכלל אני אהבתי את כל הביקורות.
 



דר סוס (שבת, 20/01/2001, שעה 16:52) תגובה 10284
 בתשובה ליונתן

לפי איך שנראה, לפני שכתבתה את הכתבה לכחת קצת אקסטזי או לפחות לא ישנת ה-ר-ב-ה זמן
דרך אגב,
אומרים ''פצצות לגבות ורסיסים לריסים''
(כמה שזה כואב)
ולא ''פצצות לגבות ורסיסים לכיסים''

הביקורת ממש מצחיקה אבל... שכחת את הסרט, ונשמעת מסומם לגמרי

סתם לדעת, מה דעתך על שומעי הראפ למיניהם, שאני אדע מה איתי
 


לשומעי הראפ
רד פיש (שבת, 20/01/2001, שעה 17:31) תגובה 10285
 בתשובה לדר סוס

צפוי לכם שבוע מרתק. קשיים פיננסיים ואחרים מעכבים אותכם מלהתחיל בפרוייקטים שאותם תכננתם זמן רב, אולם הסבלנות משתלמת. במישור הרומנטי, אמינם נמצא בניצב לאורנוס וגורם לפריחה מפתיעה. ימים טובים: לאכילת חציל - שני ושלישי, להקפצת פינגווינים - שבת ורביעי. השתדלו לא להסתכסך עם דגים.
 


לשומעי הראפ
Xמנית לעתיד (שבת, 20/01/2001, שעה 17:44) תגובה 10287
 בתשובה לרד פיש

אני לא ממש עונה לרד פיש, סתם שואלת-
האם זאת רק אני או שעוד מישהו שם לב שבזמן האחרון האתר ל-א מתעדכן?
בלי להעליב כמובן, אבל יש אלפי סרטים חדשים שעדיין לא סוקרו (כולל פוקימון 2) ומחכים רק לכם!
רוצו לקולנוע, חברים, צפו בסרטים ותכתבו עליהם כאן (הייתי עושה את זה בעצמי אבל אין לי כסף ללכת לקולנוע, ולא מספיק שנינות בשביל לכתוב על הסרט ביקורת).
 


אני מבין שלא קלטתם
barak (יום ראשון, 21/01/2001, שעה 0:45) תגובה 10302
אין קשר בין המוזיקה שהאדם אוהב לבין האינטילגנציה שלו.
איזה מין דבר מפגר זה להגיד שאחוז הדבילים בקרב אוהבי הטראס הוא גבוה??
זה הכללה מעצבנת.
אני רוצה פרסום תגובה שההכללה הייתה טעות!
על טעם וריח אין מה להתווכח ואי אפשר להגיד שמי שאוהב מוזיקה מסויומת הוא העל אחוז פיגור מסוים.
 


תשמע
רד פיש (יום ראשון, 21/01/2001, שעה 9:51) תגובה 10303
 בתשובה לbarak

אמירה סטטיסטית, בין אם היא נכונה או לא נכונה, לא יכולה להיות ''הכללה''. אילו אמרתי שכל חובבי הטראנס הם אידיוטים, זו היתה הכללה. אם הייתי אומר ש''מי שאוהב מוזיקה מסוימת הוא בעל אחוז פיגור מסוים'' זאת היתה הכללה, אבל זה לא מה שאמרתי. אמרתי שאחוז האידיוטים בקרב חובבי הטראנס הוא גבוה למדי. זו דעתי, המבוססת על הרושם שקיבלתי מהכירותי הלא מעמיקה עם סצינת הקלאברים. זאת אולי טעות, אבל הכללה זה לא. אני מוכן להתנצל בפני כל מי שנפגע, אבל אני לא אכריז שזו היה טעות עד שלא יוכח לי אחרת.

חוץ מזה, אני אומר הרבה שטויות. לקחת הכל ללב זה לא בריא.
 


התנצלות התקבלה
barak (יום שני, 22/01/2001, שעה 1:08) תגובה 10322
 בתשובה לרד פיש


 


מה ...
jumpin` budha (יום שני, 22/01/2001, שעה 18:06) תגובה 10329
לעזעזל אתה רוצה להבהיר??
אין לך כל קשר לסצינה אז למה להעליב חבר'ה שבפנים?
יש מטומטמים ששומעים טראנס בלי ספק , אבל מי מתייחס אליהם ?
90 אחוז מהסצינה הם בינוניים
ועוד 10 הם באמת בקטע עד הסוף
מה זאת אומרת שנונים וחמודים אפילו שהם מעוכים לגמרי?
מה אתה רוצה??
 


אמממ... אתה בסצינה?
יונתן (יום שלישי, 23/01/2001, שעה 17:18) תגובה 10345
 בתשובה לjumpin` budha

ניחוש פרוע- כן.
אז, אני תוהה-
כשאתה ושאר חבריך הפרועים פצצות לגבות רסיסים לריסים קופצים כמו אידיוטים כשבמשך דקה שלמה יש רק בומים זהים ברקע, כשאתם על סמים מעוררי הזיות, האם אתם שנונים וחמודים? האם אתם מחליפים הלצות בסגנון ''חברים'' ביניכם?
אני אתפלא מאד אם כן.
 


אמממ... אתה בסצינה?
נייס וואן ברודר (יום רביעי, 04/05/2005, שעה 5:07) תגובה 202062
 בתשובה ליונתן

לפסול אנשים שמתנהגים בצורה שאתה לא מסמפט. בסדר.
לפסול אנשים שמתנהגים בצורה שאתה פשוט לא מבין. נו, מילא.
לתת ביקורת על סרט שעיקרה הוא בדיחות (עבשות למדי) על חשבון קבוצה של אנשים שאי אפשר אפילו להכלילה כקבוצה מלבד העובדה שיש להם בילוי מסוים אשר משותף להם - לא מתקבל על הדעת.
ולצורך העניין, למרות שבאיחור של מספר שנים, נכנסתי לכתבה זאת בשביל לקרוא דעה אחרת על סרט שחיבבתי מאוד. מה קיבלתי? רצף של השמצות שמשתווה ל''הכל חוזר אליך וחרא בעיניך''. הסרט, בסה''כ, מעביר בצורה חביבה ביותר את חווית האקסטזי - את העלייה, הירידה ומה שביניהם. יש כבדות מוחין, יש הברקות שלעיתים אף לא זוכרים. וכן, יש אנשים אינטילגנטים שנהנים מזה. וכן, אפשר אפילו למצוא חבורה שלמה שלהם!
אז חבל שפיספסתם את הסרט משום שהוא לא מדבר אליכם, אבל זה קורה לכולנו עם הרבה סרטים - אפשר לעבור הלאה ולהגיד ''לא הבנו''. אבל למה בצורה כזו?
 


נא להגיב לא לפני 2009.
טווידלדי (יום רביעי, 04/05/2005, שעה 9:30) תגובה 202063
 בתשובה לנייס וואן ברודר


 



מישהי עם ניק מתחכם (יום רביעי, 04/05/2005, שעה 11:10) תגובה 202073
 בתשובה לטווידלדי


 


וזה מצחיק, כי?
נייס וואן ברודר (יום רביעי, 04/05/2005, שעה 16:17) תגובה 202098
 בתשובה לטווידלדי


 


כי זה קצת מצחיק להגיב באיחור של 4 שנים.
רד פיש (יום רביעי, 04/05/2005, שעה 16:40) תגובה 202100
 בתשובה לנייס וואן ברודר

כאילו, אם תקרא לי ''טמבל'' עכשיו, ובעוד 4 שנים אני אגיד ''הכל עובר עליך'', זה יהיה קצת טפשי. אולי בינתיים חזרת בתשובה. אולי בינתיים התחתנת וילדת שני ילדים ולמדת מקצוע והתפטרת ועברת לגור בטיבט. אולי מאז השתנית, והבן-אדם שאתה היום לא היה אומר דברים כאלה.
 


בסה''כ
נייס וואן ברודר (יום חמישי, 05/05/2005, שעה 1:46) תגובה 202128
 בתשובה לרד פיש

אני מסכים איתך. גם לא ידעתי אם אני אקבל תגובה על זה. פשוט קראתי את הביקורת וכמה תגובות לביקורת וזה די הכעיס אותי. אז 4 שנים או לא, הרגשתי צורך להביע את דעתי.
 


אני מתנצל מקרב לב.
יונתן (יום שישי, 06/05/2005, שעה 16:51) תגובה 202231
 בתשובה לנייס וואן ברודר


 


וזה אתה? לא השתנית?
שלמקו GRAS (יום שישי, 06/05/2005, שעה 16:53) תגובה 202232
 בתשובה ליונתן


 


אני לא עומד לכבד את התגובה הזו בתגובה.
יונתן (יום שישי, 06/05/2005, שעה 16:55) תגובה 202233
 בתשובה לשלמקו GRAS


 


הו, לעזאזל.
יונתן (יום שישי, 06/05/2005, שעה 16:55) תגובה 202234
 בתשובה ליונתן


 


מסכן, פגעו בך?
דוקטור סוס (יום שלישי, 23/01/2001, שעה 17:22) תגובה 10346
 בתשובה לjumpin` budha

רק בגלל שאמרו שאנשים שאוהבים לרוץ בחדר עם אורות מהבהבים ועשן, שגם לפעמים לוכחים סמים (קלים כמובן... אהם אהם) הם חלקם, אבל לא כולם, מאותגרים סכלית (אמא לא מרשה לי לקלל) אתה נעלב?
זה הכל?

עוף טופי(ק)
אני באותו חדר אם יהונתן אבל הוא חשב שאני לא יודע לנסח, ושלא מגיע לנו להיות באותה ההודעה
 


       


.מערכת "עין הדג" אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו ע"י קוראים ולקולה שנשפכה על המקלדת
| תנאי שימוש | כתבו לעורכים | צוות האתר | מילון האתר | שאלות נפיצות | חנות האתר | RSS ©כל הזכויות שמורות