ביקורת קולנוע לאנשים שלא סובלים ביקורות קולנוע
 
 

קדם אוסקר 2003
תגובות: 121
דג זהב/דג מלוח 2002
תגובות: 116
ברוכים הבאים לקרית סרט
תגובות: 328
טרילוגית גיליאם
תגובות: 24
אוסקר 2002
תגובות: 211
קדם אוסקר 2002
תגובות: 196
דג הזהב/דג מלוח 2001
תגובות: 125
תיאורית הקוונטין
תגובות: 111
ונדמה שחלפה לה שנה
תגובות: 193
מראה, מראה שעל הקיר
תגובות: 116

 

אוסקר 2003
רד פיש / 24.03.2003

ואנחנו חשבנו שיהיה משעמם.

הרי כולם יודעים ש'שיקגו'
הולך לקחת כל פרס אפשרי,
וכולם יודעים שהטקס יהיה
קודר ומשעמם, שהרי זה לגמרי
לא יאה לשמוח ולעלוז ולצרוח
''ייייפי!'' בזמן שהמצב, כמו שאומרים, כל כך לא פשוט, וכוחותינו נלחמים במדינה הזאת, עם השפם. זאת שמתחילה בע'.

איפה. הטקס היה אמנם ארוך, אבל לא מאוד מאוד מאוד ארוך (בעיקר ביחס לשנה שעברה). הענקת הפרס על מפעל חיים לפיטר או'טול עברה במהירות יחסית וללא כאבים. שום קטעים אומנותיים לא קטעו את רצף הענקת הפרסים. ומה שהכי חשוב - מה שנראה כמו משחק מכור מראש הפך לחוויה מורטת עצבים ורצופת הפתעות. הלוואי עלינו כל שנה טקס כזה - כלומר, חוץ מכל העסק הזה עם המלחמה.

מה קרה, מלחמה?
אומרים שהמגישים בטקס הוחתמו על התחייבות שלא להזכיר בנאומיהם את שם המדינה שמתחילה בע'. מה שבטוח, צעדים ננקטו כדי לצמצם עד כמה שאפשר את הזכרת העובדה שיש איזו מלחמה כרגע, ושאולי היא בעצם לא ממש נחוצה. ובאמת, במשך רוב הטקס המלחמה לא הוזכרה אף במילה. אפשר היה לחשוב שהכל כרגיל: הדבר היחיד שהפריד בין הטקס הזה לכל ליל אוסקרים טיפוסי היה שבניגוד למקובל, שום כוכבנית - אפילו לא האלי ברי! - לא הגיעה לטקס חצי ערומה. השמלות לא היו שקופות והמחשופים היו רדודים מתמיד. במילה אחת: אכזבה. מה עם קצת נוף שיעודד את בחורינו המצוינים שצופים בשידור החי על נושאות המטוסים? להם לא מגיע איזה צ'ופר? לפחות יכולנו להתנחם במגישה בפרומו האוסקרים של ''יס''. ככה מתלבשים.

הרוח נושבת קרירה
בלי שום הכנה מוקדמת מנחיתים עלינו, כבר בפרס הראשון של הערב, את אחת הקטגוריות המרתקות והמותחות ביותר: סרט האנימציה הארוך הטוב ביותר. האם האקדמיה תעשה את הדבר הנכון? האם היא תיתן את הפרס לסרט הראוי לו, ובכך אולי גם תשפיע על מפיצי הארץ להקרין אותו סוף סוף גם אצלנו? או אולי היא תלך כרגיל על המוכר והצפוי? והזוכה הוא... 'Spirited Away'! תשואות שמחה ספונטניות וקריאות הידד העירו את השכנים. האקדמיה הוכיחה שהיא לא תמיד טועה. חבל רק שמיאזאקי לא נכח באולם כדי לקבל את הפרס. זהו. מבחינתנו הערב הגיע לשיאו, אפשר לסגור וללכת הביתה. נו טוב, נישאר עוד שעה או ארבע.

בלאק ג'ק
תגידו, ג'ק ניקולסון באמת קיים, או שהוא בובת שעווה שממלאת כסאות בטקסי אוסקר? בכל טקס אוסקר מצלמים אותו שוב ושוב, ותמיד הוא יושב שם עם אותו חיוך מאוזן לאוזן ואף למעלה מכך, ואותם משקפי שמש תמוהים (התאורה באולם כל כך חזקה?). הוא לא שינה את ההבעה אפילו כשסטיב מרטין הוציא אותו מהארון. חשוד מאוד.

קתרינה הגדולה
קתרין זטה ג'ונס, בחודש תשיעי ביותר, עלתה לבמה לשיר שיר מתוך 'שיקגו'. למען האיזון, וכדי שהבמה לא תתעקם, נתנו לקווין לאטיפה לשיר לצידה. למרות זאת נראה כאילו מפיקי הטקס השתדלו להסתיר את העובדה שקתרין נמצאת במצב מלא. היא לבשה שחור (שאמנם מרזה, אבל לא מרזה מספיק), ותאורת הספוטלייט התמקדה עליה מהחזה ומעלה, כדי לא לחשוף את הבטן. כמו שאמר סטיב מרטין, שחקנים יכולים להיות כל דבר: גבוהים או נמוכים, רזים או כחושים. שחקנית שמנה? לא בבית ספרנו, וזה שאת בהריון זה לא תרוץ.

כל זה לא עזר, כמובן. קתרין הפגינה את מלוא הבטן כשנאלצה לקום ולעלות לבמה לקבל את פרס שחקנית המשנה הטובה ביותר, על 'שיקגו' (החלטה שבה צוות 'עין הדג' תומך. גו זטה ג'ונס!). אילו היא היתה כורעת ללדת באותו רגע ממש, האם התינוק היה מקבל כרטיס כניסה לכל החיים לטקסי אוסקר?

A little Respect
ושוב, התרגשות גדולה: מיקי מאוס (באנימציה ממוחשבת גרועה להפליא) עומד להכריז על הזוכה בקטגורית סרט האנימציה הקצר! הקהל בבית במתח. נחמד אמנם לראות שוב את מייק וסאלי בקטע מתוך 'המכונית החדשה של מייק', אבל אין ספק במי אנחנו תומכים. קריאות ''צ'אבצ'אבס! צ'אבצ'אבס!'' קצובות נשמעו בחדר. והזוכה הוא... צ'אבצ'אבס! יש! האם ציינתי לאחרונה שלאקדמיה יש טעם ממש טוב? אמנם לא ראינו שלושה מבין חמשת המועמדים, אבל אנחנו יודעים מה אנחנו אוהבים.

ג'אז, פרסים ווידאוטייפ

'שיקגו' זוכה בפרס העיצוב האמנותי. אחר כך הוא זוכה בפרס התלבושות. אחר כך הוא זוכה בפרס העריכה (מרטין וולש, העורך, האמין כנראה שאם הוא יטפח על אחורי הפסלון שקיבל מספיק פעמים - בסוף ייצא ממנו קטשופ). ובכל פעם, אחרי הכרזת הזכייה, מושמעת נעימת ''...וכל הג'אז הזה''. לפעמים המועמד הזוכה יושב רחוק, וצריך לעבור דרך ארוכה עד לבמה, ואז הנעימה מושמעת עוד פעם. בקהל הצופים בבית מתעוררת דאגה: אם 'שיקגו' ימשיך לזכות, כצפוי, בכל פרס אפשרי - כמה פעמים עוד נשמע את ''...וכל הג'אז הזה'' במשך הערב? והאם אחר כך נוכל שוב לשמוע את השיר הזה אי פעם בלי לחטוף את הג'ננה? חבל, דווקא היה שיר נחמד פעם. למרבה המזל שטף הזכיות של 'שיקגו' נקטע מוקדם מהצפוי.

הידעת?
למרטין סקורסזה יש יותר שיער בגבות מאשר על הראש!

דוקו-דרמה
זהו רגע היסטורי בתולדות האוסקר. למרות שבין חמשת המועמדים לסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר היה סרט שעסק ביהודים בגרמניה ערב פרוץ מלחמת העולם השניה - הוא לא זכה. 'באולינג לקולומביין', הסרט התיעודי הפופולרי של השנה, זכה במקומו. יוצר הסרט, מייקל מור, שיחק ב''כמה שערוריות אפשר לעורר ב-‏45 שניות'': הוא העלה לבמה ביחד איתו את כל המועמדים שהתמודדו מולו, ואז נשא נאום בשם כולם(?) שבו שבר את קשר השתיקה ודיבר כמעט אך ורק נגד בוש ונגד המלחמה, וזכה לתשואות ושריקות בוז בו בזמן. מייקל מור? פרובוקציות? עליו לא היינו מאמינים.

Hall of Fame

'שיקגו' היה לוקח גם את הפרס הזה (And all that Jazz) אלמלא קונרד הול, הצלם של 'הדרך לפרדישן' ביצע מהלך טקטי מבריק, ומת. את הפסלון קיבל בשמו בנו, שגם לו קוראים קונרד הול, וגם הוא צלם.

ובפרס הנאום הטוב ביותר זוכה...
אדריאן ברודי, בלי שום ספק. הוא נראה בהלם טוטאלי (בצדק) כשזכה. הוא עלה לבמה והדביק למגישת הפרס, האלי ברי, נשיקה לחה ועצומה שכמעט הפילה אותה לרצפה (כדאי לזכות), טען שלא כתב נאום (אבל הסתדר טוב מאוד בלעדיו), עורר מחיאות כפיים בעצם זה שהעז להזכיר את שמו של רומן פולנסקי (בינתיים האלי ברי נצפתה עומדת בצד ומנגבת את הרוק מצידי הפה), השתיק את התזמורת שניסתה לאותת לו לרדת מהבמה (האם זהו תקדים בתולדות האוסקר?), ואז עוד המשיך ודיבר על מלחמה ושלום, וקיבל תשואות. וואו. אלה היו ארבע דקות שכל מועמד שמעוניין להיכנס לספר דברי הימים של האוסקר צריך ללמוד ולשנן.

?Will the real Slim Shady please show up

אמינם הודיע מראש שאם האקדמיה מצפה ממנו לצנזר את עצמו, ולשיר את 'Lose Yourself' המועמד לפרס השיר הטוב ביותר, בלי מילות F, הם יכולים לשכוח מזה. והם באמת שכחו - זה היה השיר המועמד היחיד מבין המועמדים שלא הושמע בטקס - מה שלא הפריע לו לזכות בפרס. ברברה סטרייסנד, מגישת הפרס, הגיבה ב''וואו'' כשפתחה את המעטפה, ולרגע חשבנו שהיא עומדת לפרוץ בראפ בעצמה. ומי שלא שמע תזמורת קאמרית מנסה לנגן שיר ראפ, לא שמע קטע מוסיקלי תמוה מימיו.

אף על פי חן
מה שבטוח, ניקול קידמן בוכה באופן חינני הרבה יותר מהאלי ברי. ובאמת הגיע הזמן שהיא תקבל אוסקר.

עוד חוזר הניגון
ההפתעות לא מפסיקות. את פרס התסריט המקורי הטוב ביותר קיבל אלמדובר. כן, הספרדי הזה, שכתב תסריט שהוא בכלל לא באנגלית. מרשים. אבל זה עוד כלום לעומת הפרס לתסריט המעובד: האם צ'רלי קאופמן ואחיו הדמיוני יצליחו להתגבר על 'השעות'? או אולי 'שיקגו' ינצח גם כן? והאוסקר הולך ל...'הפסנתרן'. פתאום, הניצחון הבטוח של 'שיקגו' לא נראה בטוח כל כך. אם 'הפסנתרן' זוכה בכל כך הרבה, אז אולי... בכל זאת... יכול להיות?

רומן מתח
אי שם באירופה, הבמאי הקשיש והגולה רומן פולנסקי צופה בטקס האוסקר בטלוויזיה. הוא לא יכול להגיע לטקס עצמו, כיוון שאם ייכנס לארה''ב, יישלחו אותו לכלא, או אולי לעיראק. הוא צופה בחלוקת פרס הבמאי הטוב ביותר מתוך עניין בלבד, ובידיעה שאין לו סיכוי לזכות. אלה הרי אמריקאים, הם בחיים לא ישכחו לו את חטאי העבר. פתאום הוא קופא במקומו, ורגע אחר כך נופל לרצפה מפרכס.
וואו.
פולנסקי?!
לא סקורסזה?! הם לא התבלבלו?
מה, סלחו לו כבר?!
וואו.
אני רוצה לנצל הזדמנות זו ולאחל לפולנסקי החלמה מהירה מהשבץ. ולאקדמיה אני רוצה לומר רק זאת: לא יפה להתעלל ככה בקשישים.

והזוכה הוא...
ואנחנו חשבנו שיהיה משעמם.
עד לפני שעה, 'שיקגו' היה הזוכה הבטוח. עכשיו, לפי כל הסימנים, 'הפסנתרן' הוא הסרט המוביל. אפילו בשניות האחרונות של גמר גביע אירופה בין מכבי ת''א לצאסק''א לא הורגש מתח כזה.
מייקל וקירק דגלאס עולים לבמה. מייקל מדריך את אבא בהילכות האוסקר של ימינו: ''אתה צריך להגיד 'והאוסקר הולך ל...''' הוא אומר.
קירק אומר, ''And the winner is...''.
כל הכבוד לקירק.

שיקגו
נו טוב, ידענו שזה יקרה. אבל לפחות לא היה משעמם.

אוסקימורון

עם כל ההפתעות האלה, מה הפלא שקשה היה לנחש את הזוכים מראש - שזה בדיוק מה שהתבקשתם לעשות בתחרות האוסקימורון (הכה את האוסקר!) השנתית שלנו. אמנם רוב גדול של המנחשים ידעו ש'שיקגו' יזכה בפרס הסרט הטוב ביותר ושניקול קידמן תיקח הביתה (סוף סוף!) את פרס השחקנית, אבל מעטים בלבד הצליחו לנחש נכונה את הזוכים בקטגוריות התסריט החמקניות, או את ניצחונותיו המפתיעים של 'הפסנתרן'. גם הזכייה של 'Swept Away' בפרס הראזי לסרט הגרוע ביותר הפתיעה גולשים רבים. אבל היו כאלה שלא הופתעו, ועל כך מגיעים להם פרסים.

פרס ההשתתפות: בסרט די.וי.די, שהוגרל אקראית בין כל המשתתפים בתחרות בלי קשר להצלחת ניחושם, זכה הגולש גיא א., שבהתחשב בנסיבות, דווקא הצליח לא רע: ארבעה ניחושים נכונים. נייס גיא.

פרס המנחש הנועז (ע''ש מארשה גיי הארדן): הפרס מוענק למי שהצליח לנחש נכון את הזוכה בקטגוריה שבדיעבד היתה הקשה ביותר לניחוש. ההפתעה הגדולה ביותר בטקס של השנה היתה, כמובן, ''הבמאי הטוב ביותר''. רק 8% מהמשתתפים הימרו על פולנסקי. בהגרלה שנערכה ביניהם זכתה גל, אחת משמונה הגלים שהשתתפו בתחרות.

פרס שני ושלישי: שלושה מנחשים הצליחו להגיע, למרות הקשיים, לשבעה ניחושים נכונים: דניס ויטצ'בסקי, הבלתי-נסלח ועין-חדה. בשאלת שובר השוויון, היו דניס (שהימר על 3:35) והבלתי-נסלח (3:45) קרובים יותר לאורכו האמיתי של הטקס (שלוש שעות וחצי, בדיוק נמרץ), וכל אחד מהם זוכה בחולצה, סרט די.וי.די, וכן במנוי לעשרה סרטים להשכרה, מתנת 'ענק הוידאו'. עין-חדה, מנחש ותיק (שהגיע להישג דומה גם בתחרות האוסקימורון הראשונה, שנערכה לפני שנתיים - וגם אז הוכשל על ידי שובר השוויון) מקבל, באופן בלתי צפוי (כמו כל הטקס) סרט די.וי.די, כפרס על מפעל חיים.

פרס ראשון: רק מנחשת אחת הצליחה להשוות את השיא האוסקימורוני של כל הזמנים ולהגיע לשמונה ניחושים נכונים. Orlyia היא זו שהכתה את האוסקר השנה: היא אמנם לא הצליחה לנבא את ניצחון 'הפסנתרן' בקטגוריות השחקן והבמאי, או את הניצחון המפתיע של אלמדובר בקטגורית התסריט המקורי, אבל כל יתר הניחושים שלה היו מדויקים לחלוטין (וגם ההימור על משך הטקס היה קרוב: 3:40) ועל כך היא זוכה במנוי לשלושים סרטים מתנת 'ענק הוידאו', בסרט די.וי.די ובחולצת 'אוסקימורון' מתנת 'עין הדג'.

מזל טוב לכל הזוכים. אנחנו נהנינו נורא, ועכשיו אנחנו הולכים לישון למשך כמה שעות. להתראות בשנה הבאה, ולילה טוב.

רשימת כל הזוכים
קדם אוסקר 2003
האוסקימורון
בשנה שעברה
 


       



אהרו''כ
רני (יום שני, 24/03/2003, שעה 12:52) תגובה 104594
והשמחה הגדולה מכולן היא על SWEPT AWAY שניצח בניגוד לכל התחזיות.

ולשיקגו, ובמיוחד לקטרינה הגדולה מגיע במיוחד.
 


והכוונה, כמובן, ל SPIRITED AWAY
רני (יום שני, 24/03/2003, שעה 12:54) תגובה 104595
 בתשובה לרני

ולא, חלילה, לזבלון של מדונה וגאי.
 


כל אחד ומה שמגיע לו
ולנסיה (יום שני, 24/03/2003, שעה 13:35) תגובה 104602
 בתשובה לרני

גם ''סחף חושים'' קיבל את הפרס שהגיע לו... :)
ובכלל - אני ניחשתי את אלמודובר. ייפי לי. באמת יופי של בחירות. עכשיו צריך לראות את הסרטים... חוץ מ''דבר אליה'' ו''שני הצריחים'' שהוא כנראה סרט שונה מ''שר הטבעות'' - לפי קריין הלילה של חדשות ערוץ 2...
 


כמו שאני זוכר את ההימור שלי
גד''פש (יום שני, 24/03/2003, שעה 13:14) תגובה 104597
ניחשתי נכון אולי 2-3 סרטים (שיקגו ניקול ואולי עוד אחד), ואפילו בשובר שוויון הייתי רחוק (3:58 אם אני לא טועה) מה שכן, גם שנה שעברה ניחשתי3-4 סרטים נכונה מה שאומר שלא חל שום שיפור במצבי ואפילו חלה הרעה.

טוב נו תמיד יש את 2004 (אולי, זה תלוי בהוא עם השפם ובזה עם הזיפים)
 


הידד!
אנג'לינה (יום שני, 24/03/2003, שעה 13:26) תגובה 104599
תודה לאל שניקול קידמן לקחה סוף סוף את האוסקר הביתה!

טום קרוז, אוכל את הכובע.
 


הידד לניקול מכל וכל!
restless נטול שינה וקפאין (יום שני, 24/03/2003, שעה 14:07) תגובה 104604
 בתשובה לאנג'לינה

רק חבל שהנאום שלה היה מורכב מגמגומים על מהות המלחמה וחשיבות האמנות. יכול להיות שכל המרירות שלי נובעת מזה שסמכתי על זה שג'וליאן מור (אהובתי הנצחית) תיקח הביתה אוסקר, איזה אוסקריניו קטן, להראות לנכדים- ובמקומה עלתה ניקול, שנראתה מתוחה (גם נפשית,אבל בעיקר כאילו עברה הזרקת כימיכלים לכל מיני מקומות בפרצופה) שיצאה גדולה, ובאמת הייתה טובה מאוד ב''השעות''. גרררר.... אנשים מוכשרים
 


הידד לניקול מכל וכל!
אנג'לינה (יום שני, 24/03/2003, שעה 15:21) תגובה 104613
 בתשובה לrestless נטול שינה וקפאין

אני מסכימה שג'וליאן מור היא שחקנית טובה מאוד.

בוא נגיד, שאם לא ניקול-אז ג'וליאן הייתה צריכה לזכות.

כולם, רק לא רנה זלווגר!
 


עוד כמה פכים קטנים.
שלמקו GRAS (יום שני, 24/03/2003, שעה 13:31) תגובה 104601
סטיב מרטין נהדר. נכון, היו לו כמה נפלים קומיים, אבל היו לו גם הרבה בדיחות טובות. המון בדיחות טובות. השתתפות כל כך פעילה של מנחה בטקס האוסקר לא נראתה אפילו בזמן ההנחייה הראשונה של סטיב מרטין. אם אצל בילי קריסטל היה אפשר לסמוך על קטע פתיחה מעולה, ואז הוא יורד מהבמה עד שהגיע הזמן לסגור את הטקס, בטקס השנה היה הרבה מנחה. בעיה למי שלא אוהב אותו. מבחינתי הוא יכול להמשיך להיות מנחה עד שיגמרו לו הבדיחות.

ובכלל, גם כמה החלטות אומנותיות של מנהל הטקס גרמו לטקס להראות טוב. אהבתי במיוחד את הסקירה לש השחקנים הזוכים מכל השנים הקודמות. רק מה, הרבה מאד שחקנים צולמו באמצע נאום מלא פאתוס, ואילו כל השחקניות היו יפות ושתקו...

כמה הרהורים לא יפים על שחקנים: אד האריס נראה כמו הסבא של עצמו. וכמה שהיא לא תנסה להסתיר את זה, לג'ניפר לופז שוב הציצו הפטמות, והעובדה שהשמלה השנה הייתה גרסה מרוככת של השנים הקודמות לא עזרה. וקמרון דיאז נראתה כמו דמות מסרטי האנימציה שהיא הגישה להם את הפרס, או שתיק האיפור שלה התפוצץ.

בדיחת סטיב מרטין: שחקני קולנוע באים מכל הגילים. יש צעירים (היילי ג'ואל אוסמונט), יש בגיל העמידה (נטלי פורטמן), ויש זקנים (ריס ווית'רספון).

על שיקגו: לדעתי העורך פשוט ניסה למצוא את הפיקה, כך שאוסקר יתפוצץ בשטף זיקוקים. אבל תמיהה רשמית מוגשת למעצבת התלבושות, שהחליטה ללבוש לטקס את אחת מהיצירות שלה מהסרט. אני מבין שצריך להתגאות בעבודתך, אבל, בחייאת, טקס האוסקר זה לא סרט!

פרס מפעל החיים לפיטר אוטול לא היה רק קצר, הוא גם היה מעניין, מכובד, וכתוב היטב. הוא היה מקבל את קולי לנאום הטוב ביותר של הטקס, אלמלא אדריאן ברודי בא אח''כ והראה מהיכן מנשק ההאלי.

בדיחת סטיב מרטין: אמרתי לכם שהוא יתייחס לקידום המכירות של הסרט שלו שנמצא בקולנוע, ואמרתי שזה יהיה בצורת בדיחה. מה שלא ציפיתי לו היה קידום המכירות שהוא עשה לג'ונטרה, עם השורה ''your BASIC movie star''.

אלו רק הרשימות שלי, אני בטוח שיבואו עוד הערות מחלכימות למחצה מאוחר יותר. נסיים שוב בכך שהטקס היה נהדר, והכי גרוע בו היו הפרומואים של יס שחזרו על עצמם כל הזמן (לא יכולתם לשים את הפרסומות הישנות, בשביל הצופים?)

ותודה לצמד עדי אשכנזי על האירוח.
 


ממתי אני צמד?
עדי אשכנזי (יום שני, 24/03/2003, שעה 22:19) תגובה 104669
 בתשובה לשלמקו GRAS

שכחת לציין את הנאום של נציגו של אמינם שהמשיך להודות למרשל מאתרס למרות שלכולם באולם היתה הבעה של ''מי זה לעזאזל המרשל הזה?''
 


נכון. חתיכת אאוטינג הוא עשה לו.
לונג ג'ון (יום שני, 24/03/2003, שעה 22:21) תגובה 104670
 בתשובה לעדי אשכנזי


 


תמיד יש פעם ראשונה
דן ברזל (יום שני, 24/03/2003, שעה 14:31) תגובה 104605
בשבילי, הכוונה. פעם ראשונה בחיי שאני יושב לצפות בטקס האוסקר, במקום לקרוא עליו בדיעבד ולראות את ההיילייטס במהדורות החדשות.

ואם כבר עושים את זה, אז בסטייל: את הטקס ראיתי במסעדה שמשמשת כמקום מפגש לקהילה האמריקאית בפראג, כשאני מוקף באמריקאים. הציפיות שלי מאירוע כזה היו דיי נמוכות - בדרך כלל קהל היעד של המקום הזה זה סוג האמריקאים שהוציא לאמריקה שם רע. אבל להפתעתי, לא היה נורא. ואני חייב להגיד משהו לפרוטוקול: לראות טקס אוסקר כששני שולחנות לידך יושב השחקן רון פרלמן, מוקף בצוות של Hellboy, ולידך יושב מישהו מצוות האיפור זוכה האוסקרים של ריק בייקר - זו חוויה מעניינת. בעיקר כשהיה מדובר בטקס כל כך פוליטי.

את רוב הסרטים לא ראיתי עדיין, מה שלא מנע ממני להיות בעד Spirited Away, ''אדפטיישן'' ו''השעות'' באופן כללי, ולפתח אנטגוניזם קל ל''שיקאגו''. הזכייה של Spirited, שימחה אותי גם מבחינה פוליטית - מעבר להודאה המיוחלת בכך שארה''ב היא לא מרכז העולם בכל הקשור לאנימציה, ראיתי בכך גם מהלומה קטנה לדיסני, ששיווקו יותר את ''לילו וסטיץ''' מן הסתם. בקיצור, מאורע משמח, שאני מקווה שיעזור להפיץ יותר תוצרת מהצד ההוא של הגלובוס.

כריס קופר, שניכר שהתרגש מאוד, נשא נאום יפה, והיה הראשון להחדיר סנונית אנטי מלחמתית לאולם. ואני שמחתי ש''אדפטיישן'' זכה במשהו, והתחלתי לפנטז על הרגע בו האחים קאופמן יאלצו לעלות לבמה. חבל שזה לא קרה.

אבל הגדיל לעשות השחקן המקסיקני מ''האהבה נושכת'' ו''ואמא שלך גם'', שלא בא לטקס על תקן מועמד, אלא על תקן אחד המגישים, שכידוע, היו אמורים להיצמד לתסריט כתוב מראש. בהתחשב בכך שמדובר בשחקן זר וצעיר שרק התחיל את הקריירה ההוליוודית שלו ויש לו הרבה מה לסכן, היה מאוד מרשים ומרגש לראות אותו שובר את הכלים, מתעלם מההנחיות ומדבר באופן חופשי כנגד המלחמה. ואני לא טורח ללמוד את השם של השחקן הזה, מהסיבה הפשוטה שסביר להניח ש-he'll never work in this town again אחרי שהוא נשך את היד שהאכילה אותו. האהבה נושכת כבר אמרנו?

מייקל מור נבחר לירוק לנשיא בוש בפרצוף בשם הקהילה ההוליוודית. לתת לו פרס זה להזמין פרובוקציה, וחברי האקדמיה ידעו בדיוק מה הם עושים. לראות את האולם (בטקס) קם ומוחא כפיים, ואחריו את האולם (בפראג) קם ועושה אותו דבר היה קצת מרגש. וסטיב מרטין הכין אותנו לרגע הזה בתחילת הטקס, במונולוג שלו שמסביר את הרבגוניות של הקהילה ההוליוודית: ''שחקנים יכולים להיות דמוקרטים.... (שתיקה רועמת) והם יכולים להיות רזים''. מעבר לכך, הבחירה לתת פרס דווקא לסרט הזה, שרומס את אמריקה באופן בוטה למדי, שמטיף לשמאלניות בלתי מתפשרת, שלועג לממשל בוש ולפוליטיקה הימנית לדורותיה - זו הצהרה שאי אפשר להתעלם ממנה, בעיקר כשהיא באה על חשבון סרט שדן בשואה.

אדריאן ברודי, שנראה הרבה יותר מבוגר והרבה פחות יפה מאיך שזכרתי אותו ב''לחם ושושנים'', היה מקסים ומרגש. הוא הביא את אמא לאוסקר! וואו. והאופן בו הוא עצר את התזמורת כדי לדבר על המלחמה... איזה איש. עוד רגע מרגש. והקהל בפראג יצא מגדרו והזמין עוד מרגריטה בחצי מחיר (טיפ שכדאי לזכור: חצי מחיר ממחיר מופקע זה עדיין הרבה).

קידמן גם הביאה את אמא, וזכתה סוף סוף בפרס. כשהיא התחילה לבכות היא אמרה שראסל קרואו אמר לה שאם היא זוכה שלא תבכה. פספסתי משהו? קרואו וקידמן?

כל פרשת פולנסקי הייתה מפתיעה לגמרי. ברודי לוקח את פרס השחקן? אוקיי, אז זה אומר שכפי שמישהו שיער כאן (נונין?) הם החליטו לתת כבוד לפולנסקי דרך השחקן שלו. ואז התסריט המעובד לוקח (ועוד במקום ''אדפטיישן''!) - טוב, אז הם *ממש* רוצים לתת כבוד לפולנסקי, ולכבד את זכר השואה כפיצוי על כך שסרט שואה לא לקח את הפרס הדוקומנטרי. היה ברור באמת שאת הבימוי סקורסזה לוקח, כי אני קיבלתי את הרושם שהאקדמיה נכנסה לקטע של להוקיר אנשים, וסקורסזה בהחלט ראוי להוקרה, גם אם לא בהכרח על הסרט הזה (שכמובן, עוד לא ראיתי). ואז - פולנסקי. הפתעה, ועוד מהפך פוליטי. ושוב הקהל בפראג מחא כפיים בהתרגשות, למרות שמסקר קצר שעשיתי אף אחד לא ממש ידע על המצב הרגיש בו ארה''ב ופולנסקי נתונים. טוב, הנתון הזה מתבסס על בנאדם אחד בדיוק. אבל זה גם מייצג משהו, לא?

שמחתי שבנאום תודה של מפיק ''שיקאגו'' טרחו להזכיר את בוב פוסי, מגדולי הבמאים בכל הזמנים לטעמי, שדיי נשכח. הוא העלה את הגרסה הראשונה של ''שיקאגו'' (וזכה עליה בפרס טוני באותה שנה בה הוא זכה באוסקר על ''קברט''). ועד כמה שאני מנסה למנוע את זה, אני כבר מרגיש שכל נסיון שלי לצפות ב''שיקאגו'' יימדד מול הסרטים של פוסי. כש''שיקאגו'' קיבל פרס על עריכה הרגשתי צביטה קטנה בלב, מאחד והסרטים של פוסי הם הסרטים עם העריכה הטובה ביותר שאני ראיתי איי פעם, והסיכויים של ''שיקאגו'' להשתוות אליהם הוא אפסי. זה לא רציונאלי, אני יודע.

לסיכום, הדבר הכי טוב בטקס היה הפעמים הרבות בהן אדוארד נורטון נראה על המסך. אה, והמחאה הפוליטית וריבוי ההפתעות גם. אבל בעיקר נורטון (ובהזדמנות זו: יש לי רעיון אדיר לליהוק של סרט זוכה אוסקרים - סרט על שלושה דורות במשפחה. הסב: דסטין הופמן. הבנים: אדוארד נורטון ואדריאן ברודי. הנכד: ג'ואל היילי אוסמונט. עכשיו רק צריך להמציא סיפור טוב, וזכינו).

הדבר הכי רע היה ש''אדפטיישן'' לא זכה בכל פרס אפשרי. אני חושב, עוד לא ראיתי את הסרט. מעבר לכך, השיר מ''שיקאגו'' בוצע בחוסר חינניות משוועת (ושוב, אני משווה לכוריאוגרפיה המופתית של בוב פוסי...), וצולם מכל הזוויות הלא נכונות. והיה עצוב לראות את פול סיימון מתפורר, ועוד לראות אותו מפסיד לטובת הדור החדש והצעיר. רק מי זה היה הבחור התמוה שלקח את הפרס בשם אמינם?

הטקס נגמר ואנשים התחילו להתפזר. וחלקם גם התחילו עם השותפה שלי. רון פרלמן למשל. אחרי שהם החליפו אימיילים, הוא נפרד ממנה במילים ''ותשלחי לי אימייל! אם לא - אני יודע איפה את גרה!''.

לא רצינו לספר לו שלמעשה, גם אנחנו יודעים איפה הוא גר:

 


כמובן שהאהבה נושכת!
רז והשמפניה (יום שני, 24/03/2003, שעה 15:21) תגובה 104612
 בתשובה לדן ברזל

תשאל את דודו טופז (ואם לא הבנת את ה- הזה, אתה שוהה בניכר כבר יותר מדי זמן...).

בכל אופן, לעניין דיסני, אני תמיד שמח להיכנס בהם כשהם מתנהגים לא בסדר, והם עושים את זה לעיתים קרובות (ויעיד ארכיון הכתבות פה באתר), אבל במקרה של Spirited Away, האמת, ממש אין לי טענות אליהם.
אם דיסני רצו להרוג את הסיכויים של Spirited Away, הם יכלו לעשות את זה בשלב המועמדויות. לדיסני היה אינטרס מובהק של-''לילו וסטיץ''' תהיה כמה שפחות תחרות - בוודאי מבית - ובכל זאת הם קידמו את Spirited Away במרץ, ביחד עם הסרטים שלהם*. גם אחרי הכרזת המועמדים, דיסני קידמו באופן שווה את כל המועמדים שלהם, עד לשבוע האחרון ממש שבו הם באמת התמקדו ב-''לילו''. אבל על השבוע האחרון באמת שקשה לי להאשים אותם (בעיקר בזכות העובדה שהוא פשוט לא עזר להם).
כשחושבים על זה - בניגוד לתחרות המרתקת השנה בקטגוריית סרט האנימציה הארוך, השנה הבאה תהיה מכה. המתחרה הרציני היחיד יהיה ''למצוא את נימו'' (בהנחה שיהיו מספיק סרטי אנימציה באורך מלא כדי לפתוח את הקטגוריה הזו). אלא אם כן, כמובן, דרימוורקס יחליטו לפעול על פי תקדים השנה הנוכחית ולהוציא את ''שחקנית המילניום''...

* למי שתוהה מאיפה מגיעה האינפורמציה הזו: חברי רשימת הדיוור של מעריצי מיאזאקי עקבו אחר הנושא די מקרוב - לא סטטיסטיקה טהורה סטייל מינה צמח, אבל קרוב מספיק.
 


שחקנית המילניום
רד פיש (יום שני, 24/03/2003, שעה 17:10) תגובה 104633
 בתשובה לרז והשמפניה

ככל הידוע לי, דרימוורקס בהחלט מתכוונים להוציא את 'שחקנית המילניום' במשך השנה, והזכיה של 'Spirited Away' רק חיזקה את זה. עוד תוצאה חיובית של הזכיה הזאת. כמה טוב כשעושים החלטות נכונות.
 


אני יודע שהם הולכים *להוציא* אותו
רז והשמפניה (יום שני, 24/03/2003, שעה 17:39) תגובה 104637
 בתשובה לרד פיש

הקטע של ''במשך השנה'' לעומת זאת, לא סגור בכלל. אם כי, כפי שציינת (וגם אני ציינתי) הזכיה של Spirited Away, מן הסתם תתרום להחלטה שלהם. אני מקווה.
 


או שלא
רז בהנג-אובר (יום שלישי, 13/05/2003, שעה 20:56) תגובה 111965
 בתשובה לרז והשמפניה

מסתבר שהגאונים בדרימוורקס עשו ל-''שחקנית המילניום'' הקרנת פריוויו קצרה בנובמבר 2002, מה שעשוי להציב קשיים כאלה ואחרים בפני מועמדותו לאוסקר. חבל. אם יש סרט שהיה יכול לתת ל-''נימו'' פייט בקרב על האוסקר הבא, זה לדעתי ''שחקנית המילניום''.
מה שכן, דרימוורקס גם הכריזו שהם מתכוונים להפיץ את הסרט בלי דיבוב אנגלי, רק עם כתוביות. נחיה ונראה.
 


על איזה סרטים
ravy (יום שני, 24/03/2003, שעה 15:26) תגובה 104614
 בתשובה לדן ברזל

חוץ מ''קברט'' אתה מבסס את ההערצה שלך לבוב פוסי? ''כל הג'אז הזה'' מעבר לרמה הטכנית שלו (שגם היא מקרטעת, והרבה) הוא פשוט איום ונורא. את Sweet Charity לא ראיתי, אבל קשה לי להאמין שאתה מתכוון אליו, ושני האחרים לא מוזיקליים (ראיתי רק את ''כוכב 80'').
 


''צ'ריטי המתוקה'' הוא סרט נפלא כך שקשה
רני (יום שני, 24/03/2003, שעה 15:36) תגובה 104619
 בתשובה לravy

לי לדעת על מה בדיוק אתה מבסס את דבריך הלא כל כך מבוססים.

ופוסי ביים גם את לני, סטאר 80 שלאלדבר על המון מחזות זמר בימתיים בעלי סימן היכר מאד מובהק של הכוריאוגרפיה שלו.

שווה לבדוק עובדות לפני שכותבים.

אה, כן:
''כל הג'אז הזה'' הוא הרבה דברים, אבל מקרטע??? מתי ראית את הסרט לאחרונה?
 


בפעם האחרונה בנובמבר 2000
ravy (יום שני, 24/03/2003, שעה 15:58) תגובה 104623
 בתשובה לרני

אני לא מנסה לרדת בכוח על מר פוסי, ודן ברזל התכוון ספציפית לסרטים של פוסי (אל תגיד לי שעריכה וכו' מופיעים במחזות שהוא ביים). אם יש לך פואנטה חוץ מלגלות לנו שצ'ריטי הוא אחלה סרט, אין לי מושג מהי.
 


צ'ריטי הוא באמת אחלה סרט, ויותר: כבר שם ניתן לזהות, מאד בבירור,
רני (יום שני, 24/03/2003, שעה 16:10) תגובה 104625
 בתשובה לravy

את המגע הפוסי היחודי המשלב בין כוריאוגרפיה לעריכה, שילוב שהביא את ''קברט'' ואת ''כל הג'אז הזה'' כמו גם את ''לני'' (שאינו מיוזיקל, אבל דן בהופעות בימתיות) לשיאים שלהם.
 


על איזה סרטים
דן ברזל (יום שני, 24/03/2003, שעה 16:28) תגובה 104629
 בתשובה לravy

בראש הרשימה יושב ''קברט'', לדעתי אחת מיצירות המופת הגדולות ביותר בתולדות הקולנוע.

מיד אחר כך ''כל הג'אז הזה'', סרט נפלא, מרגש, מצולם להפליא וערוך מופתי. נכון שהוא סרט מאוד אישי, שבשלב מסויים גולש להלך רוח שאו שמתחברים אליו או שמתנתקים ממנו לגמרי. אני התחברתי.

וזה משנה אם שאר הסרטים מוסיקליים או לא? ב''לני'', מעבר להופעה הכי מדהימה בקריירה המדהימה גם ככה של דסטין הופמן, יש שוב את סגנון העריכה הייחודי של פוסי. עריכה מדוייקת, קצבית, מוסיקלית ממש.

''סטאר 80'' איום ונורא. מה לעשות, קורה. ואת החמישי ברשימה לא ראיתי.

אבל כשבמאי שעשה חמישה סרטים ששלושה מהם יצירות מופת בעיני, בהן הוא הוכיח חוש עריכה שלא ראיתי לפניו ואחריו בשום מקום אחר - אז כן, הוא זוכה להערצתי המלאה.
 


חוש עריכה זה דבר נחמד
ravy (יום שני, 24/03/2003, שעה 17:34) תגובה 104635
 בתשובה לדן ברזל

אם יש מה לערוך. ב''כל הג'אז'' אין תוכן, יש חיקוי עלוב של 8 1/2 שזה מצוין למי שבשבילו לראות את הבמאי מציג את עצמו באור שלילי (אני מסומם! אני לא נחמד למשפחה שלי! אני חרא של בנאדם!) זה מספיק כדי להצדיק סרט של שעתיים. אבל בגלל שאני האשם העיקרי פה במשיכה לסרטים שאו שמתחברים אליהם או שמתנתקים מהם, אני אשתוק עכשיו.

מעבר לפוסי, עריכה זה דברים נחמד באופן כללי, אבל בזה שאתה מתמקד בו אתה מראה בורות מאוד משעשעת. נכון, אצל פוסי העריכה קופצת ישר לעיניים, אבל מי אמר שזה דבר חיובי כשהעריכה הטובה באמת היא כמעט תת-הכרתית? אם כבר אז אצל ג'ורג' רומרו העריכה מאוד בולטת, והוא גם עורך הרבה יותר מוכשר מפוסי. הבעיה היחידה היא שהסרטים שלו לא זוכים באוסקרים. ראית אולי את Dawn of the Dead?
 


חוש עריכה זה דבר נחמד
דן ברזל (יום שני, 24/03/2003, שעה 18:00) תגובה 104640
 בתשובה לravy

עריכה מתחלקת לשני תחומים עיקריים - עריכת תוכנית (או עריכת הסיפור, ברמת הסצינות והמבנה) ועריכה סגנונית (ברמת הקאטים ומה שקורה בתוך כל סצינה).

הטענה שלך מתייחסת לסוג הראשון, ואני יכול לקבל אותה. ''כל הג'אז הזה'' הוא באמת סרט שהסיפור בו דיי תלוש, המבנה שלו רעוע, והוא קצת נסחב פה ושם. אני באופן אישי אוהב אותו למרות מגרעותיו, מה שנקרא ''השלם גדול מסכום חלקיו'', אבל אני בהחלט יכול להבין את מי שלא. אגב, מוזר, אבל שמתי לב שאני יותר אוהב סרטים בהשראת ''8 וחצי'' מאשר את ''8 וחצי'' עצמו (בנוסף ל''כל הג'אז'' יש את ''אבק כוכבים'' הנפלא של וודי אלן). וזה בטח אומר עלי יותר משזה אומר על פליני, נכון?

אבל הטענה שלי, בכל אופן, התייחסה לסוג השני. לאסתטיקה של העריכה. וכאן, לטעמי האישי, אין לפוסי תחרות. לא מקיובריק, לא מסקורסזה (אני מציין אותם בתור שניים שעשו לא מעט חידושים באסתטיקה של העריכה בעצמם). חוש הקצב הנדיר שלו, משחקי הקומפוזיציה שלו, ההתאמה שלו לסאונד ולמוסיקה, הפלסטיות המדהימה שהוא נותן לחומרי הגלם שלו, היכולת שלו לבנות מתח, לזעזע ולרגש באמצעות עריכה - הם חסרי תקדים בעיני, ולא ראיתי מישהו שהשתווה אליו מאז.

לגבי הבורות המשעשעת שלי, שתי הערות קצת פחות משעשעות:
• במקרה או לא, עריכה ופוסט פרודקשן הם תחומים שבאופן תיאורטי אני עוסק בהם לפרנסתי (תיאורטי, כי כרגע זה לא באמת קורה). ערכתי דבר או שניים בחיי (שלושה אם אתה רוצה להיות קטנוני). כך שעם כל הצניעות שמאפיינת פלצנים מתנשאים כמוני, הרשה לי לטעון שבורות בתחום זה לא משהו שאתה יכול לייחס לי.
• ואם כבר מישהו כאן מפגין קצת בורות, ידידי המלומד, זה אתה, מאחר והתיאוריה הפופולרית לפיה ''עריכה טובה היא עריכה שהצופה לא מבחין בה'' הפסיקה להיות פופולרית חמש דקות אחרי ''עד כלות הנשימה'' של גודאר. שזה היה לפני, אממ, 40 ומשהו שנה. מאז קרו כמה דברים בעולם, כשהתוספת המהותית האחרונה היא זו של ''דוגמה 95'', שנשאה על נס את האסתטיקה של חוסר האסתטיקה, ואת משיכת תשומת לב הצופה למניפולציות קולנועיות (או היעדרן). אז עשה טובה ותחסוך מהדיון הזה קלישאות חבוטות שאיבדו את תוקפן לפני שנים.

ואת רומרו אני לא מכיר. בא לך לפרט ולהמליץ?
 


לא אמרתי שזה חד משמעי
ravy (יום שני, 24/03/2003, שעה 18:24) תגובה 104644
 בתשובה לדן ברזל

אם המטרה שלך לחשוף את המלאכותיות של הקולנוע, וואלה עריכה בולטת ומודעת לעצמה זה בשבילך, וברוך השם יש מספיק סרטים שעושים את זה. אני מוכן לקבל את זה שפוסי מנסה לעשות את זה ב''קברט'' בגלל שהמלאכותיות היא חלק מהפואנטה של הסרט ובאה לידי ביטוי באלף דרכים שונות חוץ מהעריכה.

אבל לדחוף עריכה צעקנית לכל סרט אפשרי, גם אם היא לא מתאימה ובעצם מפריעה להצגת הסיפור, זה טיפה שונה. אבל כנראה לא מבחינתך, כי אתה הרי עורך ומן הסתם רוצה שכמה שיותר אנשים ישימו לב לעבודה שלך ושל עמיתיך. הנה, כמו שרד אמר פתיל או שניים מתחת, ב''שיקגו'' זה אפילו עבד.

ד''א, אם סרטיו של פוסי הם פסגת היצירה מבחינת העריכה, איפה זה מעמיד את פקינפה?

לגבי ג'ורג' רומרו, הוא בנאדם מאוד חביב, שהתחיל את הקריירה שלו ב''פלישת המתים החיים'' שהוא הפיק באופן עצמאי ב-‏1968. אני אישית לא אוהב את הסרט הספציפי הזה, לא יחסית לסרטיו של רומרו ולא לסרט המופלא Carnival of Souls ממנו הוא גנב חצי מהרעיונות (אותו ראיתי דווקא מאוחר יותר). מה שכן, זה סרט זומבים, בלי דאסטין הופמן ובלי לייזה מינלי, אבל עם ביקורת חברתית מאוד מתוחכמת ואינטליגנטית, אם כי חתרנית, מרוב סרטי הזומבים ומרוב הסרטים בכלל. החלק החתרני בו הוא לא החתרנות של סולונדז, אלא חתרנות אמיתית, אתה יודע, כזאת שאפשר לא לשים לב עליה ועדיין יש סרט מבדר להפליא. הסרטים היחידים שלו שראיתי הם Dawn of the Dead, הסרט השני בטרילוגיית הזומבים, בו הסאטירה והביקורת החברתית מתוחכמת ועוקצנית עוד יותר (את החלק השלישי יש לי בווידאו, אבל לא יצא לי לראות), ו-Knightriders המופלא עם אד האריס, אנלוגיה עצובה לכישלון של דור שנות ה-‏60 וה-‏70. אה, היה גם את The Dark Half עם טימותי האטון, אבל הוא ממש לא משהו, לא מבחינת העריכה ולא בכלל.
 


המלאכותיות של הקולנוע
דן ברזל (יום שני, 24/03/2003, שעה 19:18) תגובה 104653
 בתשובה לravy

שאלה לי אליך:
אי אפשר לעשות עריכה בולטת לעין מבלי שהכוונה תהיה למשוך תשומת לב למלאכותיות של הקולנוע ולהוציא את הדיון אל מחוץ למדיום? לא יכולה להתקיים עריכה שהיא בולטת לעין, אך שהיא רק אמצעי אסתטי, שלאו דווקא בא ליצור ניכור?

אני אנסה להסביר לאן אני חותר באמצעות הקבלה לצילום. כן, צילום הכתף הרועד בוידאו ב''האידיוטים'' מושך תשומת לב למדיום, וזה עוד מגובה ע''י מניפסט שנמצא בעולם האמיתי, מחוץ לסרט. אבל כשבסרטים של גיליאם לעומת זאת המצלמה מסתובבת על צידה עם קריין אדיר בתנועה שמושכת יותר תשומת לב לעצמה מאשר למה שקורה בסרט, זה אמצעי אסתטי גרידא, או נסיון שלו לחשוף את המלאכותיות של הקולנוע?

כבר כתבתי לך שנדמה לי שיש לך נטייה לאובר-שכלתנות. לפעמים בניין הוא רק בניין ולא סמל פאלי, כפי שכבר נאמר כאן. העריכה של פוסי נוגעת בעיקר לאסתטיקה, לנסיונות פלסטיים עם המדיום.

ואגב, איך בדיוק עריכה ''צעקנית'' כדבריך יכולה להפריע לסיפור כמו זה של ''כל הג'אז הזה'', שבין השאר כולל כמה סצינות שדנות בעריכה ובקצב? זה דווקא ממש מתבקש, לא?

בכל אופן, כהרגלך בקודש אתה רץ קדימה וממהר לתקוף. קודם טענת שאני אוהב עריכה צעקנית מתוך בורות. עכשיו אתה טוען שאני אוהב עריכה צעקנית דווקא מתוך ידע. יש מצב שאני אכתוב משהו שלא ישמש אותך ככלי ניגוח?

אני לא יודע מה הנסיון שלך בצד הפרקטי של קולנוע, אבל כל עורך טוב יודע שכמו בכל מקצוע אומנותי, החוכמה זה לא הכמות אלא האיכות. העריכה לא חייבת להיות בולטת, היא צריכה להתאים לסרט. יש דברים שדורשים עריכה בלתי נראית, או מינימלית, ויש דברים שדורשים עריכה מתחכמת, אסתטית, צעקנית אפילו. זה משתנה בין סרט לסרט, וגם תלוי בחזון של הבמאי.

ולשאלתך, פקינפה יושב במקום טוב לא רחוק מקיובריק.
 


אני מתבונן על הדברים כפשוטם:
רז והשמפניה (יום שני, 24/03/2003, שעה 19:24) תגובה 104655
 בתשובה לדן ברזל

ravy שונא את ''כל הג'אז הזה''.
מכאן שמדובר בסרט טוב, או לכל הפחות, מהנה לצפייה.
אני אצפה בו בהזדמנות הראשונה שתקרא בדרכי.
 


אז אני ממליץ לך בחום גם על ''השעות''
ravy (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 10:37) תגובה 104701
 בתשובה לרז והשמפניה

סרט שלא ממש אהבתי ולכן הוא בהכרח סרט נפלא ומהנה. כנ''ל על ''חייו של דיוויד גייל''.
 


נחמד מצדך
ravy (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 10:56) תגובה 104707
 בתשובה לדן ברזל

להשתמש בשאלות רטוריות, שיטה אהובה עלי שאני דוגל בה כבר מספר שנים.

לא, לא כל שימוש באמצעי קולנועי כלשהו שאיננו שקוף נועד להדגיש את המלאכותיות של הקולנוע. אבל מטרתו עדיין למשוך את הצופה מחוץ לסרט לשנייה בודדה (אם לא יותר) כדי לגרום לו לקחת צעד אחורה ולשים לב למה שמתרחש בסרט באופן בו הוא לא היה שם לב לולא ההדגשה ע''י טריק קולנועי זה או אחר. מן הסתם סרט שמשתמש בטריקים כלשהם (ביניהם עריכה) באופן מוגזם כמו שעשרות במאים עושים, ופוסי ביניהם, ימשוך תשומת לב לטכניקה של עצמו יותר מאשר לתוכן, יחסית לסרטים שלא עושים זאת. בסרטים שבהם הסגנון הוא התוכן, פשוט בגלל שלבמאי אין שום דבר חדש להגיד, זה באמת נראה כחשוב.

אם יש ב''כל הג'אז'' סצנות שדנות בעריכה וקצב, אני ממש לא זוכר אותן. זה כמובן הופך את הטיעון שלי לחסר בסיס בעליל, אז אני אשתוק עכשיו. אה, ולא סבלתי את Stardust Memories. לא הצלחתי אפילו לראות אותו עד סופו, וכל זה היה עוד בתקופה שעדיין התלהבתי מוודי אלן.
 


נחמד מצדך
דן ברזל (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 11:53) תגובה 104709
 בתשובה לravy

במחשבה ראשונה חשבתי שאין לי איך להגיב, ושהפתיל הזה מיצה את עצמו. אך בקריאה חוזרת של מה שכתבת, התעורר אצלי חשד קל. אני אשאל בזהירות: יש לך משהו נגד גיליאם?

אני שואל בגלל ''...בסרטים בהם הסגנון הוא התוכן, פשוט בגלל שלבמאי אין שום דבר חשוב להגיד, זה באמת נראה כחשוב'', ולאור כך שתגובתך באה בעקבות דוגמת גיליאם שהבאתי.

אז תקן אותי אם הבנתי לא נכון.

אגב, ב''כל הג'אז'' יש סצינה מאוד מפורסמת בחדר עריכה, בה האלטר אגו של פוסי, שמנסה בחוסר הצלחה לערוך סרט על סטנדאפיסט (אהמממ), מעיר בתסכול:
''I wonder if Stanley Kubrick ever gets depressed''

וסתם עוד אגב קטן, כדי להחזיר את הפתיל הזה לחיק האונטופיק (הדף הזה מוקדש לאוסקר, לא לבוב פוסי, אחרי הכל): ''כל הג'אז הזה'' מבוסס על חוויותיו של בוב פוסי בבימוי הגרסה הבימתית הראשונה של ''שיקאגו''. כך שמי שהתלהב מ''שיקאגו'' אולי ימצא בו עניין.
 


לא התכוונתי לגיליאם ספציפית
ravy (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 12:26) תגובה 104712
 בתשובה לדן ברזל

הכוונה הייתה, עדיין, לפוסי. את גיליאם אני מאוד אוהב.

לגיליאם, מצד שני, תמיד יש מה להגיד. ברור שיש אלמנטים סטייליסטיים, ולא מעט מהם, אבל מה שגיליאם מעביר הוא אוניברסלי, בזמן שפוסי מתעסק באוננות. מה אגב מצאת לנוראי כל כך ב-‏8 1/2?
 


תקשיב. בפעם הבאה
דן ברזל מתחרפן, לאט אבל בטוח (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 12:49) תגובה 104715
 בתשובה לravy

בה אתה תכניס לי מילים לפה, אני לא אגיב. זה מאוד מעייף להשחית שתי פסקאות בכל הודעה על תיקונים של דברים שאתה מעוות ומוציא מהקשרם.

כתבתי איפשהו ש''8 וחצי'' הוא נוראי? שלא אהבתי אותו? ששנאתי אותו? שהוא פיסת הצואה הגדולה ביותר בתולדות הקולנוע? לא. כתבתי רק שיותר אהבתי סרטים שהושפעו ממנו. אהבתי *יותר*. כלומר, גם את ''8 וחצי'' אהבתי. אבל *פחות* מאשר את ''כל הג'אז הזה'' או ''אבק כוכבים''.

הסיבה לכך שאני פחות אוהב אותו, אגב, כמו את שאר הסרטים של פליני שראיתי עד כה, היא שדווקא פליני לדעתי הוא מאונן בקנה מידה דיי גדול. כלומר, ''8 וחצי'' נפלא, אבל מתעסק בפליני. ''כל הג'אז הזה'' נפלא, ומעבר להתעסקות שלו בבוב פוסי, מתעסק באומנות ויצירה באופן כללי בצורה שאני מוצא יוצאת דופן, חכמה ומרגשת.
 


או שאולי
ravy (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 13:49) תגובה 104728
 בתשובה לדן ברזל מתחרפן, לאט אבל בטוח

אני אצטרך להפסיק להשתמש בהגזמה סרקסטית לשם הדגשה. אני לא באמת הבנתי ממה שאמרת ששנאת את 8 1/2, אז יכולת באותה מידה לדלג על שתי הפסקאות הראשונות ולקפוץ ישר לשלישית.

בקשר לפליני, אני אישית לא סובל אותו, אבל אני לא סובל אותו על בסיס מעט מאוד סרטים יחסית. אני כן מאוד אוהב את 8 1/2, את ''לילות כביריה'' וכמה קטעים פה ושם ב''לה דולצ'ה ויטה''. אני לא אגיד ש-‏8 הוא לא אוננות, אבל הוא לא רק אוננות בגלל ההתמקדות על דמויות המשנה, אותן כמעט ולא רואים ב''ג'אז'', ובגלל שהוא מתעסק בעצם באי-יצירה בניגוד ליצירה, נושא הרבה יותר מעניין וכנראה יותר קרוב לליבי בגלל שמעולם לא יצרתי כלום. מאותה סיבה אני גם אוהב את ''נערי הפלא'' ואת ''ברטון פינק''. מצד שני ההתעסקות של ''ג'אז'', או לפחות מה שאני זוכר מ''ג'אז'', ביצירה הייתה גנרית ושטחית. אבל אולי זה רק אני, לסרט יש 100% במדד העגבניות.
 


לפי מדד העגבניות,
רד פיש (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 14:06) תגובה 104729
 בתשובה לravy

לפני 1990 יצאו רק סרטים מושלמים. כל הסרטים שהזכרת בהודעה שלך קיבלו 100%, חוץ מ'נערי הפלא' (שהוא סרט חדש) ו'לילות כביריה', שזכה לדירוג מביש של 93%. בקשר לסרטים ישנים, למדד העגבניות יש 0% משמעות.
 


וואלה, הזכרתי אי-יצירה ואיכשהו לא חשבתי על ''אדפטיישן''
ravy (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 14:20) תגובה 104733
 בתשובה לravy


 


אדריאן ברודי שולת!!!1.
algol (יום שני, 24/03/2003, שעה 16:04) תגובה 104624
 בתשובה לדן ברזל

אני הייתי זאת שטענה שאדריאן ברודי, ייקח את האוסקר על הפסנתרן. וזה נראה לי הניחוש הנכון, היחיד שלי, מה שאומר שכנראה, לא ניתן לפענח את דעת חברי האקדמיה וכל ניסוי שכזה נועד לכישלון מראש. מה שלא אמור למנוע ממני לנסות לנחש גם בשנה הבאה.
האמת היא, שדווקא הזכייה של פולנסקי נראית כמין עוד מתיחת קו על רשימת הבמאים הגדולים ''בוא ונתן להם פרס לפני שהם נעלמים לנו''. מה שאומר: הייתכן שהסיכוי היחידי של במאים מוערכים ''מאותגרי אוסקר'' לזכות באוסקר הוא על סרט 'שואה' (ראה מקרה שפילברג), והאם נזכה לסרט שואה בבימוי של מרטין סקורסזה?
 


כנופיות דכאו?
ravy (יום שני, 24/03/2003, שעה 16:16) תגובה 104627
 בתשובה לalgol


 


העריכה של 'שיקגו'
רד פיש (יום שני, 24/03/2003, שעה 17:20) תגובה 104634
 בתשובה לדן ברזל

כמובן ש'שיקגו' זכה בפרס על עריכה. איך לא. את זה באמת יכולתי לומר לך ברגע שהוכרזו המועמדים. כל חברי האקדמיה מצביעים לכל הפרסים, וזה אומר שהם מצביעים גם בקטגוריות שאין להם מושג בהן, עריכה למשל. אני בטוח שרוב חברי האקדמיה, כמו רוב צופי הקולנוע הממוצעים, לא יידעו לזהות עריכה טובה גם אם היא תלך עם תגית שם שכתוב עליה ''שלום! אני עריכה טובה''. כשאחד המועמדים הוא סרט שבו העריכה היא בולטת וגימיקית כל כך שאי אפשר להתעלם ממנה, הם מתלהבים מעצם העובדה שהם זיהו את קיומה של העריכה ומצביעים לו מיד - אפילו אם זה נובע מטעות מוחלטת ('ממנטו'). אין לי מודעות מספיקה לעריכה בסרטים כדי לדעת אם זאת של 'שיקגו' באמת היתה טובה יותר משל כל המועמדים האחרים, אבל אין ספק שהיא היתה הבולטת מכולן, עם כל המעברים מדמיון למציאות וחזרה. יש הרבה קאטים - יש פרס.
 


עריכה
נונין (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 13:18) תגובה 104721
 בתשובה לרד פיש

לפי ההיגיון הזה, 'רקוויאם לחלום' שהעריכה בו לא רק מצוינת אלא גם מורגשת בבירור, צריך היה לזכות בפרס על עריכה. למיטב זכרוני, הוא אפילו לא היה מועמד.
 


אבל אם הוא היה מועמד, הוא היה זוכה.
רד פיש (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 13:36) תגובה 104724
 בתשובה לנונין


 


ניקול וראסל
עדי אשכנזי (יום שני, 24/03/2003, שעה 22:22) תגובה 104671
 בתשובה לדן ברזל

ידידים מאוד טובים בסגנון ''אנחנו שנינו מאותו הכפר''.
 


קידמן וקראו
שירה (יום שני, 24/03/2003, שעה 23:58) תגובה 104680
 בתשובה לדן ברזל

הם ידידים ממזמן, אבל כאן נראה לי שזה היה על תקן זה שהוא השחקן האוסטרלי הראשון שזכה על תפקיד ראשי והיא השחקנית הראשונה.
 


מה, עוד לפני ג'פרי ראש?
ravy (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 10:31) תגובה 104699
 בתשובה לשירה


 



gooryon (יום שני, 24/03/2003, שעה 15:06) תגובה 104608
1-לשר הטבעות נעשו עוולות יותר גדולות מאלו שנעשו בשואה בתחום הפרסים.

2-כשהחבר'ה משר הטבעות באו לקחת את הפרס על עריכת סאונד-לא הבנתי-לבנאדם שנאם יש תסמונת טורט?או שהוא סתם היתרגש?היתרגש מאוד!!
 


איזה עוולות? זה היה הסרט הפחות מוצלח
רני (יום שני, 24/03/2003, שעה 15:15) תגובה 104611
 בתשובה לgooryon

מבין כל המועמדים.
 


לא להגזים.
שלמקו GRAS (יום שני, 24/03/2003, שעה 17:07) תגובה 104632
 בתשובה לgooryon

הבנאדם פשוט מגמגם. שום דבר רע בזה. אפשר אפילו להבין את המפתה בקריירת עריכת קול בשביל אדם עם ליקוי דיבור.
 



ד''ר לח (יום שני, 24/03/2003, שעה 15:51) תגובה 104622
למי שלא יודע, אחד מכותבי הבדיחות של סטיב מרטין הוא לא אחר מאשר דייב בארי הגדול (מוסף הארץ, עולמו של דייב).

וספציפית על כתיבת הבדיחות לטקס:


 


אדפטיישן
לוציפר007 (יום שני, 24/03/2003, שעה 16:22) תגובה 104628
אדפטיישן הוא הסרט הכי מבריק וגאוני שיצא השנה!!!משחק מבריק,תסריט גאוני!!!-הפסנתרן סרט טוב!,אבל,לא אוסקר על תסריט!

אדפטיישן שולט!
 


And all that Jazz...
לונג ג'ון (יום שני, 24/03/2003, שעה 17:55) תגובה 104638
בשנה שעברה עשו בטקס האוסקר כבוד לאנשים שחורים. השנה זה היה לאנשים עם מבטאים:
שון קונרי (שכל האולם צחק על הסינר שלו. ואם כבר סינר - למה לא לעלות לבמה עם קילט?) דיבר כל כך לא ברור, שלא הבנתי אם זה היה מודגש בכוונה, או כי ככה הוא באמת מדבר ביום-יום.
קירק דאגלס שכח להכניס את השיניים התותבות לפה, עד שנדמה היה שאם יקריא את שם הסרט הזוכה - אף אחד לא יידע על מה הוא מדבר.
והיו עוד כמה.

קצת כעסתי בשביל סלמה האייק - נכון, היא לא ''אחת מהחבר'ה'' והאנגלית שלה לא משהו, אבל לתקוע אותה בגטו של פרס הסרט הזר רק בגלל זה? במקומה הייתי נעלבת.

למרות ההבטחות, הגבלת 45 השניות לא נאכפה על כולם. אדריאן ברודי דיבר 4 דקות תמימות (נו, להאיילי ג'ואל ברי, שהגישה את הפרס, היה נאום באורך דומה שנה לפני כן), ניקול קידמן דיברה (והתייפחה) הרבה (אבל אחרי שכבר הכריזה שהיא סיימה, השתיקו לה את המיקרופון, גם כשהיא נזכרה פתאום בעוד משהו. ליתר בטחון המצלמה עברה מהר לפנים של אמא שלה, כדי שלא יראו שהיא עוד עומדת שם ומדברת. לא יפה), וכריס קופר, שהזכיר יותר מהכל את איך שנראה ב'אמריקן ביוטי' גם דיבר הרבה.

בסרט הדוקומנטרי הקצר זכה הסרט על התאומים. הו, איזו הפתעה. מה שכן, היה פשוט מתבקש שדווקא בנאום הזכיה לסרט זה, ישחילו הזוכים כמה אמירות אנטי מלחמה, או פרו מלחמה, או משהו בסגנון. הם שתקו.

ברשימת האנשים שמתו השנה לא הכניסו את צ'אק ג'ונס (אבל כן הכניסו איזה אנימטור אחר).

עד שקיצצו את זמן הנאומים (נניח), חתכו את ההופעות האומנותיות ועשו הכל זריז - נזכרה האקדמיה שהטקס עלול להיות קצר מדי ומהר מהר איזנה עם פרס מפעל חיים (דווקא החלק של אוטול עצמו היה קצר - הוא נאם 3 דקות. אפילו פחות מאדריאן ברודי), ועם בתיה עוזיאל שהגישה ל-א-ט את רשימת השחקנים הזוכים (החיים) לאורך השנים, ודהרה למקומה בשורה, כדי שיוכלו לצלם אותה ל-א-ט יושבת עם כל החבר'ה. איזה שעמום.

ועוד דבר אחרון - פתאום היו כסאות ריקים. בכל הטקסים האחרים היו אנשים שכל תפקידם הוא להיות ''ממלאי כסאות'' כשאחד הכוכבים יוצא לשירותים או עולה לבמה להגיש/לקבל פרס. השנה - לא.
 


אוה,
לונג ג'ון (יום שני, 24/03/2003, שעה 17:58) תגובה 104639
 בתשובה ללונג ג'ון

ותודה לברק שבדירתו מצאנו מקלט (טלוויזיה).
 


ואוסקר לכתיבת רשימה על טקס האוסקר מגיע לרד פיש
אייל קורא (יום שני, 24/03/2003, שעה 18:18) תגובה 104643
על הכתבה החיננית והמשעשעת שלו על הטקס המשעמם והמייגע הזה.
 


כמה ממחשבותי:
הפינגווין (יום שני, 24/03/2003, שעה 18:51) תגובה 104646
סטיב מרטין מצחיק, גם כשכותבים לו את הבדיחות מראש.

צל''ש למייקל מור שעמד בהתחייבות ולא הזכיר את המילה ''עירק''. עוד צל''ש ליוצר צ'אבצ'אבס שהצליח להודות לכל העולם, אשתו והילדים בצורה ברורה ומובנת והספיק לרדת מהבמה ללא עזרת התזמורת.

למרות שכל המשתתפים התחייבו (לפי השמועה) שלא להזכיר את המילה ''עירק'' בטקס, נשיא האקדמיה אמר בחופשיות ''עירקים''. It's good to be the king.

לא ראיתי את הפסנתרן, אבל רק בשביל הנשיקה היה שווה לתת לברודי פרס. אני מניח שהאלי בארי שמחה שג'ק ניקולסון לא זכה.

לפי שמועות, הפסלון שישלח לפולנסקי הוחלף כשהתברר שמדובר בסוכן FBI במסווה.

לא שאני רומז שהם דומים מעבר לדרך הטבע, אבל כשהבנים לבית דאגלס עמדו זה לצד זה, לא יכלתי להפסיק לחשוב על אדפטיישן. יש להם קשר למשפחת מקפליי?

פרס השמלה המצטיינת היה מוענק לשון קונרי אם היה הולך עם התלבושת עד הסוף. במקום, הפרס מוענק לרנה זלווגר ששילבה באופן יפה בין שמלת כלה אדומה למפת השולחן מהסלון שלי.

מה משותף לג'ניפר קונלי, קמרון דיאז והזמרת המכסיקנית? נכון, כולן כפילות של סלמה האייק. אדוארד נורטון, אגב, זוכה בפרס הדייט המוצלח ביותר. הוא הצליח לגנוב את המצלמה הרבה יותר מקליסטה פלוקהארט. באותו עניין, איזה מין עולם זה שניקול קידמן ואדריאן ברודי לא מצליחים להשיג דייט לאוסקר? אולי אפשר לסדר ביניהם משהו?

למרות שבכלל לא הגיע, ההופעה של אמינם הייתה הרבה יותר מוצלחת משל פול סיימון (איך הוא הזדקן) ו-U2.

לסיום, בשנה הקרובה אני לא מתכוון להתרחק מהכבלים. לראות פרומואים של יס בחמש לפנות בוקר זו לא חוויה נעימה.
 


רק מגישי הטקס התחייבו
לונג ג'ון (יום שני, 24/03/2003, שעה 19:01) תגובה 104648
 בתשובה להפינגווין

שלא להזכיר את מילת הע'. הזוכים בפרסים יכלו לדבר על מה שבא להם, כל עוד זה לא יותר מ-‏45 שניות. לא שזה מסביר את דברי הנשיא האקדמיה עצמו, שניצל את מעמדו.

לדיאן ליין היתה שמלה שנורא הזכירה לי את השערות המתנפנפות של סאלי מ'מפלצות בע''מ'. רק חבל שבמקום לרסס אותה בכחול עם כתמים סגולים, היא הלכה על צבע קרם (שמנת? כאמל? ווטאבר) סולידי.
 


אבל השמלות הפעם
עדי אשכנזי (יום שני, 24/03/2003, שעה 22:12) תגובה 104666
 בתשובה ללונג ג'ון

היו ממש בטוב טעם.

וחוץ מזה שדיאן ליין וג'וליאן מור וגם ניקול קידמן נראו ממש טוב.

טוב, יש לי חולשה לאדומות שיער.
 


ניקול קידמן נורא הזכירה לי
לונג ג'ון (יום שני, 24/03/2003, שעה 22:16) תגובה 104668
 בתשובה לעדי אשכנזי

את סופי אליס בקסטור בקליפ ל'Murder on the Dance Floor'.
טוב, היו חסרים לה רק הנצנצים הירוקים בריסים.
 


אם כבר, אז ג'וליאן מור.
שלמקו GRAS (יום שני, 24/03/2003, שעה 22:50) תגובה 104674
 בתשובה ללונג ג'ון

ולמרות שירוק מחמיא לג'ינג'יות, עדיין משהו הטריד אותי בשמלה שלה.
 


אה, הדאגלסים.
שלמקו GRAS (יום שני, 24/03/2003, שעה 19:27) תגובה 104656
 בתשובה להפינגווין

הדאגלסים נראים מאד דומים אחד לשני, וכך גם השינים (מומלץ לקראות את הסרט the final countdown, בו נראה כאילו משחקים מייקל דאגלס וצ'רלי שין- למרות שמדובר באבות שלהם).

אני מאחל לקירק דאגלס חיים ארוכים מאד, כך שבטקס האוסקר עוד עשרים וחמש שנים ישבו על הבמה של הזוכים, זה ליד זה, קירק, מייקל ואוסקר דאגלס.
 


אפשר לסדר משהו לניקול
עדי אשכנזי (יום שני, 24/03/2003, שעה 22:16) תגובה 104667
 בתשובה להפינגווין

אם ברודי (יש קשר לטל?) יפסיק לנשק את כל נשות העולם.

אין פרומואים של יס בימים כתיקונם, לפחות לא בצורה מוגזמת.
 


LOL
תומאס (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 12:17) תגובה 104885
 בתשובה להפינגווין

מייקל מור באמת נשמה. לא אמר עיראק בכלל.
 


רשימת כל המועמדים והזוכים,
רד פיש (יום שני, 24/03/2003, שעה 19:54) תגובה 104659
בעברית ובתוספת אחוז מנחשי האוסקימורון שניחשו נכונה בכל קטגוריה, עלתה לאתר זה עתה, בכתובת:

 


נו, אז בסופו של דבר ניחשתי כמה
trilliane עייפה (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 5:38) תגובה 104686
אבל מעט מאד... בעיקר את ''שיקאגו'', עד כמה שאני זוכרת. נקודת זכות: הצלחתי להיות באחוז הנמוך למדי שהימר נכונה על הפסקול של ''פרידה''. לא הכרתי אף אחד מהם, אבל חברה טובה וחובבת מוסיקה דרום אמריקאית דיברה בשבחו ואף הוסיפה שהיא מכורה לו קשות בימים אלה, ובשל כך נתתי לו את קולי.

תמיד רציתי לצפות באוסקר בשידור חי ורק בשנה שעברה הצליח לי, ונהניתי עד מאד. רציתי לשחזר גם השנה את החוויה, אך לצערי לא מצאתי אצל מי להתארח לצפיה. מישהו הקליט במקרה או יודע אם צפוי שידור חוזר? (מתי ואיפה) למרות שהתוצאות כבר ידועות, החוויות שסופרו כאן עוררו בי רצון לצפות באירועים האלה קורים.

לסיום אני רוצה לברך את ''שיקאגו'' על הזכיה בשורת הפרסים ובעיקר בסרט הטוב ביותר - מעבר לעובדה שזה סרט מצויין בפני עצמו (לא יודעת לעומת האחרים, רק אותו ראיתי) אחרי הפסקה של עשרות שנים, סוף סוף זוכה בפרס מחזמר!
מי יתן ויהיה זה תחילתו של עידן חדש, משופע במחזות זמר, היפ היפ הוריי!
 


אני חושב שזה היום בערב ביס
corwin (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 9:59) תגובה 104694
 בתשובה לtrilliane עייפה

ואתם מוזמנים (אם אתם באזור תא - ואם לא תיהיה שוב הפסקת חשמל מעצבנת) לביתי
 


ההתחשבות שלך בחברות
עדי אשכנזי (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 10:15) תגובה 104696
 בתשובה לtrilliane עייפה

ראוייה להערצה.

אני לא חושב שמחזמר זכה בפרס הסרט הטוב אי פעם. אבל יכול להיות שאני טועה.

אני מקווה שבאמת זה תחילתו של עידן חדש ומי יתן שבשנים הבאות נראה גרסה קולנועית לרוב מחזות הזמר ובעצם, למה לא לכולם?
 


כמובן שמיוזיקלס זכו
רד פיש (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 10:37) תגובה 104700
 בתשובה לעדי אשכנזי

אבל זה היה ממש, ממש מזמן. המחזמר האחרון לפני 'שיקגו' שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר היה 'אוליבר!' בשנת 1969. פחות או יותר באותה תקופה המיוזיקלס התחילו להיעלם, כך שזה לא שהאקדמיה הפסיקה לאהוב אותם - פשוט לא היו כאלה.
 


ממש סמלי
עדי אשכנזי (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 10:42) תגובה 104703
 בתשובה לרד פיש

שאני נולדתי באותה שנה אבל אני לא חושב שבגללי המיוזיקלס נעלמו.
 


קצת מבוגר מכדי להיות דוגמנית, לא?
Mr. Green Genes (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 12:38) תגובה 104713
 בתשובה לעדי אשכנזי


 


היא לא דוגמנית
idanyd (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 13:36) תגובה 104723
 בתשובה לMr. Green Genes

היא סטנאפיסטית.
 


זכו, ודאי שזכו!
trilliane (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 0:21) תגובה 104849
 בתשובה לעדי אשכנזי

שנות ה-‏60 היו השנים הטובות של המיוזיקלס:
''סיפור הפרברים'' ב-‏1962;
''גברתי הנאוה'' ב-‏1965 (שהתחרה בין השאר עם ''מרי פופינס'', אגב);
''צלילי המוסיקה'' ב-‏1966;
ו''אוליבר!'' ב-‏1969;
כולם זכו בסרט הטוב ביותר (ולא רק). ומאז עברו יותר מ-‏30 שנה שחונות... עד עכשיו

אגב, ב-‏64 היה מאבק ידוע בין ג'ולי אנדרוז לאודרי הפבורן: ג'ולי היתה הראשונה לשחק את לייזה על במות לונדון, מהרגע בו נוצרה הגירסה המוסיקלית לפגמליון. משום מה החליטו שהיא לא טובה מספיק כדי לשחק אותה גם בקולנוע, ואודרי קיבלה את התפקיד (אגב, אותה זמרת שדיבבה את השירה שלה, דיבבה גם את מריה בסיפור הפרברים, והופעתה המצולמת היחידה בסרט היתה כאחת הנזירות בצלילי המוסיקה! 'חתכת סגירת מעגל...). ג'ולי שכאמור נשארה נטולת התפקיד, נחטפה ע''י דיסני לשחק את מרי פופינס, התפקיד הראשון שלה על המסך הגדול. היא עשתה אותו נפלא, כידוע, וקיבלה עליו את האוסקר (ב-‏65), בעוד אודרי אפילו לא קיבלה מועמדות. לזה אני קוראת צדק פואטי. שנה מאוחר יותר היא שיחקה שוב תפקיד של אומנת מזמרת, ונתקעה חזר בטייפ-קאסט (מצד שני, הרווחנו 2 סרטים מוסיקליים מופלאים).
 


והטייפ קטסט הזה נשבר
רני (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 11:59) תגובה 104882
 בתשובה לtrilliane

באופן נפלא ב SOB שם עשתה חשפה אנדרוז את שדיה לעין כל, וזה עוד בסרט שביים בלייק אדוארדס, בעלה. והיתה שם גם התייחסות פארודית לתפקידי האומנת שלה.

ובכלל, אם לא ראיתם, SOB הוא אחד הסרטים הארסיים ביותר שנעשו על הוליווד, ומבוסס במידה רבה על חוויות של אדוארדס עצמו.

כמה שנים מאוחר יותר כבר החזיר את אשתו למיוזיקל הקולנועי ב''ויקטור, ויקטוריה'' שם היא גילמה זמרת המתחזה לגבר המתחזה לזמרת בפריז העליזה (תרתי משמע) של שנות העשרים.
 


ג'וליאן שלי
drexl (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 11:16) תגובה 104708
לא נסלח ולא נשכח לאקדמיה את ההתעלמות מג'וליאן מור המלכה. לא לתת לה שום פרס, לתת לה שתי מועמדויות כדי לראות אותה מחייכת חיוך חמוץ פעמיים, לניקול ולקת'רין. ממש חוצפה.
לפחות הסרט של הקרפיון (כנופיות ניו יורק) לא קיבל כלום.
 


שתי מועמדויות זו התעלמות?
רד פיש (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 11:57) תגובה 104710
 בתשובה לdrexl

כמו שכבר נאמר יותר מפעם אחת - הסיכויים שלה לזכות היו הרבה יותר טובים אם היא היתה מועמדת רק בקטגוריה אחת. היא היתה צריכה לדעת לא לעשות יותר מתפקיד מצוין אחד בשנה.
 


שתי מועמדויות זו התעלמות?
הפינגווין (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 12:47) תגובה 104714
 בתשובה לרד פיש

אולי היא חשבה שלא ישימו לב אם היא תעשה פעמיים את אותו התפקיד? לא ראיתי את רחוק מגן-עדן, אבל ראיתי את השעות ואת שיקגו ולקתרין זיטה ג'ונס הגיע לזכות יותר מג'וליאן מור לדעתי.
לכל המאוכזבים, אם לא ג'וליאן אז לפחות מייקל מור זכה .
 


שתי מועמדויות זו התעלמות?
drexl (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 13:00) תגובה 104717
 בתשובה להפינגווין

לפי דעתי הם נתנו לה שתי מועמדויות מתוך ידיעה שהיא לא תזכה באף אחת מהן. הם סתם רצו להוריד את מבקרי הוליווד מהגב שלהם, זה מה שהפריע לי. ג'וליאן מור לדעתי היא מהטובות שבשחקניות הוליווד (גם לפני שתי המועמדויות) וראויה לאיזה סוכריה קטנה מהממסד.
אבל זה בסדר, יש שמועות שפול תומס אנדרסון (שמוציא ממנה את המקסימום) מבשל עוד משהו בשבילה בזמן הקרוב, הוליווד תתכונני!!
 


מרק בצל?
הפינגווין (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 13:03) תגובה 104718
 בתשובה לdrexl


 


אני היחידה שלא מתה על גוליאן מור?
shayandherfangies (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 13:12) תגובה 104720
 בתשובה לdrexl

לא שאני שונאת אותה, או חושבת שהיא כזאת שחקנית רעה. פשוט יש בה משהו שיש לו נטיה לעצבן אותי.
זה קרה שראיתי אותה לראשונה בחניבל (ואולי משם הבעיה). היא הדמות שהכי עצבנה אותי במגנוליה (למרות שאני מודה שהיא שיחקה טוב). ובסרט עם ספנות בשם (זה כם קווין ספייסי) היא בכלל הייתה בלתי נסבלת.
אבל שוב, אולי זאת רק אני.
 


את לא היחידה
הפינגווין (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 14:11) תגובה 104730
 בתשובה לshayandherfangies

גם לי אין משהו נגדה, אבל עדיין לא ראיתי אותה עושה משהו שגרם לי לחשוב ''מגיע לה על זה פרס''.
בחדשות הספנות כולם די עצבנו אותי חוץ מקווין ספייסי.
 


אני היחידה שלא מתה על גוליאן מור?
אינדי (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 14:50) תגובה 104738
 בתשובה לshayandherfangies

מה עם לילות בוגי? משם אני אוהבת אותה.
 


צר לי, עבר יותר מידי זמן מאז שראיתי את לילות בוגי.
shayandherfangies (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 20:09) תגובה 104811
 בתשובה לאינדי

ואני ממש לא זוכרת מה היא עשתה שם, למרות שגם זה מעיד על משהו.
 


סקס.
שלמקו GRAS (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 23:32) תגובה 104833
 בתשובה לshayandherfangies


 


והרבה
גד''פש (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 23:41) תגובה 104839
 בתשובה לשלמקו GRAS


 


אז רגע, על מה זה מעיד?
Shmuel (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 23:43) תגובה 104840
 בתשובה לגד''פש


 


בטח משהו על דן ברזל.
לונג ג'ון (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 23:46) תגובה 104841
 בתשובה לShmuel


 


וגם על כך שלילות בוגי היה סרט על פורנו.
שלמקו GRAS (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 1:55) תגובה 104869
 בתשובה ללונג ג'ון


 


''לילות בוגי'' לא היה סרט פורנו!!!
רני (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 12:01) תגובה 104883
 בתשובה לשלמקו GRAS

''לילות בוגי'' היה סרט על תעשיית הפורנו בשנות השבעים, ויש הבדל עצום.

וג'וליאן מור היתה שם נהדרת, והיא בכלל שחקנית נהדרת. לכו תראו את ''הרחק מגן עדן'' ותזכרו גם את התפקיד הקטן אך המשעשע שעשתה ב''ביג לובובסקי''.
 


רני, אתה כבר סותר אותי באופן אוטומטי?
שלמקו GRAS (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 12:37) תגובה 104889
 בתשובה לרני

תקרא מה שכתבתי. עוד פעם.
 


''לילות בוגי'' לא היה סרט פורנו!!!
ד''ר לח (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 13:19) תגובה 104893
 בתשובה לרני

כן, ממש דרוש להיות שחקנית נהדרת כדי להגיד ''אני רוצה שתגמור לי בפנים'' (inside, לא in the face, חולים שכמוכם).

אבל אני מסכים בהחלט לגבי התפקיד בביג לבובסקי
 


בדיוק!
סיילנט אריאל (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 13:59) תגובה 104906
 בתשובה לד''ר לח

וצ'ארלי צ'פלין, חרא שחקן! מילה אחת לא הצליח לזכור.
 


ובתמונות קצרות.
נונין (יום חמישי, 27/03/2003, שעה 17:31) תגובה 105160
 בתשובה לרני


 


אני אוהבת אותה מאז ''תמונות קצרות''
trilliane מביעה אמפתיה לגברת מור (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 0:27) תגובה 104851
 בתשובה לshayandherfangies

ראיתי אותו רק פעם אחת בקולנוע, לפני קרוב לעשור, וסצינת הגיהוץ שלה היא אחד הדברים הבודדים שאני זוכרת מהסרט... זה פשוט לא יוצא לי מהראש (ומי שראה ודאי זוכר ויודע למה).

מאז ראיתי ואהבתי אותה גם ב''ביג לבובסקי'', ''בעל אידאלי'', ''מי רצח את קוקי'', ''אבולוציה'' (שהתברר להפתעתי כסרט חמוד ומהנה למדי, למרות שהוא כמובן מטופש להפליא) ואני מוצאת אותה מוכשרת וחמודה להפליא :-)
היא עושה רושם של שחקנית חרוצה - נדמה לי שהיא לא מפסיקה לעבוד בשנים האחרונות, כך שאני מניחה (ומקווה) שיהיו לה עוד הזדמנויות למועמדויות לפרס.
 


אילו המועמדויות
רד פיש (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 13:28) תגובה 104722
 בתשובה לdrexl

היו נקבעות על ידי אדם אחד (שיש לו משהו נגד ג'וליאן), זה היה אולי הגיוני. אבל הן לא. המצביעים הצביעו, וג'וליאן נבחרה פעמיים.
 


שאלה קטנה
דנה (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 16:00) תגובה 104753
אף אחד לא מתכוון לפרסם ביקורת על הסרט ''השעות''?!
(עם ניקול קידמן, מריל סטריפ וג'וליאן מור.)

ראבק, כבר עברו כמה שבועות... סרט אוסקר - שמישהו יכתוב ביקורת...
 


מה איתך?
שלמקו GRAS (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 16:17) תגובה 104755
 בתשובה לדנה


 


בטח שמתכוונים.
לונג ג'ון (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 16:29) תגובה 104756
 בתשובה לדנה

שניים מכותבי האתר גם הבטיחו לשלוח ביקורת, אלא שעד עכשיו לא שמענו מהם (רמז! רמז!).
 


דו קרב ביקורות כמו ב''כנופיות ניו יורק''?
ravy (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 16:39) תגובה 104762
 בתשובה ללונג ג'ון

''השעות - גרסת האף הטבעי''
''השעות - גרסת האף הפרוסטטי''
 


לא חושבת שיהיה דאבל פיצ'ר
לונג ג'ון (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 16:41) תגובה 104763
 בתשובה לravy

אלא סתם ''May the best review win''. אבל כיוון שטרם קיבלנו ולו ביקורת אחת - מאיפה לי מה יהיה בסוף?
 


אני מקווה שהלילה אשלח.
טווידלדי (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 20:17) תגובה 104814
 בתשובה ללונג ג'ון


 


אז רגע, ג'ים קארי לא מנחה?
זוחל השטיח לא מקצר (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 16:46) תגובה 104766
היה טקס נחמד. טוב שסטיבי שוב הנחה, ולא וופי שאת הטקסים שהיא מנחה אני נוטה לשכוח לגמרי (כולל הטקס מ-‏99' שיש לי מוקלט וחרוש). היו דאחקות.

כמו בכל שנה קצת מדכא אותי לראות את הטקס ולהזכר בכמות הסרטים שלא ראיתי השנה. טוב, כמות הסרטים שלא ראיתי ורציתי לראות - אפילו את ''אדפטציה'' רציתי לראות אמש ובסוף לא הספקתי, וגם לא ל''תפוסתי אם תוכל'' שהחל כמחצית השעה לאחר מכן ואותו אני רוצה לראות כבר מלא זמן. מה יהיה?
עוד יותר מדכא שמהסרטים המועמדים המעטים מאוד שכן יצא לי לראות נמצא ''כנופיות ניו-יורק'', שרק גרסתי שאם הוא לוקח על העריכה אני רוצח מישהו.

מיקי מאוס אכן היה מאכזב, רק אהבתי את הפרצוף החמוץ שעשה כשאמר ''very funny'' למישהו (לא זוכר למי ובאיזה הקשר).

נשיקת אדריאן-את-בכי: רק לי היה נראה שאחרי הנאום של אדרי'לה, כשהוא והאלי פסעו מחובקים ומחוייכים, החיוך שלה היה יותר הכנה לאיזה אגרוף הגון שהיא הביאה לו מאחורי הקלעים?

שתי סיטואציות הזכירו לי קטגוריות סתם-כזה מטקס פרסי הקולנוע הכה אהוב (עליי לפחות) של MTV:

1. בזמנו גארי שאנדלינג (לארי סאנדרס בשבילכם) הגיש את פרס הסנדוויץ' הטוב ביותר בסרט. זכור לי שהוא ביטא עד כמה זה כבוד בשבילו להגיש את הפרס.

2. ליסה קודרו הנחתה את הטקס לפני שנים ספורות ומן הסתם לא הגישה בעצמה אף פרס, חוץ מהשתיקה המביכה הטובה ביותר. בין המתמודדים בזמנו היו מבטים מתחלפים מ''לפגוש את ג'ו בלאק'' ו''בלייד''. בעצם גם את זה קודרו לא הגישה, כי לפני הכרזת הזוכה היא ניצלה הזדמנות להרשים את הקהל בשתיקה מביכה משלה.

ובחזרה לפרסים ה''אמיתיים''.
מברוק לניקול על המטאטא המיוחל. לא ראיתי את ''השעות'', אבל לדעתי גם הגיע לה על הסרט ששודר באותו זמן באחד מערוצי הסרטים של יס

מייקל מור - מישהו שמע אי פעם כ''כ הרבה צעקות בוז לנאום זכיה? אני בטוח שכמו שסטיבי אמר לאחר מכן, היה יפה מה שהלך מאחורי הקלעים.

עוד משהו שבאופן מחשיד רק אני שמתי לב אליו - מילא שברברה סטרייסנד אמרה ''וואו'' לא מרוצה בקריאת שמו של אמינם כזוכה על השיר המקורי. אבל גם כשהיא הקריאה אותו בין המועמדים היא אמרה לפני זה ''אופס''. as in ''אופס, גם אמינם מועמד? צריך בכלל לקרוא את השם של הראפר ההוא הקרוי על שם סוכריית שוקולד שבאה בכל צבעי הקשת? זה לא שהוא יזכה או משהו''.
העיבוד הפילהרמוני ללוז-יורסלף היה מרגש.

הדאגלסים - היה יפה איך שאבא קירק התעקש להגיד ''והמנצח הוא...'', במיוחד אחרי הייחוס של סטיבי בפעם הקודמת שהוא הנחה - ''שינו את 'והזוכה הוא...' ל'האוסקר הולך ל...' כדי שחלילה אף אחד לא יחשוב שזו תחרות''.
וקירק עצמו ביקר כזכור בארץ לפני שנה-שנתיים. תפסתי בתכנית של גיא פינס את הנאום שהוא נשא בירושלים. הוא דיבר יותר ברור שם, בעברית, מאשר בטקס בשפת האם. מה זה אומר? או לחילופין, מה הוא אומר?

ההימור הלא-רשמי שלי (ושל עוד הרבה, אני מניח) לזכיה בסרט הטוב ביותר היה ''כנופיות'', כמסורת הסרטים הגרנדיוזים שזוכים בשנים האחרונות. מצד שני ''שיקגו'' (שגם לא ראיתי) גם גרנדיוזי בפני עצמו. מצד שלישי, מחזמר. מצד רביעי, הגיע הזמן, אחרי שלושים ומשהו שנים.

פולן רומנסקי - אחלה מחאה של האקדמיה על האיומים הנוקשים על פולנסקי. במקרה של ''הפסנתרן'' אני לא יודע אם אני אהיה מדוכא יותר או פחות כשאני אראה אותו. בכל אופן מזל''ט.

אך אחד מאיתנו לא הצליח לזהות את מירה סורבינו, במראה ה''בת 16 הייתי'' שלה. היינו צריכים להזכר בזכיה שלה על ''אפרודיטה הגדולה'' בשביל זה. נו, הקטע הזה של התאספות כל הזוכים החיים לפחות תרם ל*משהו*.

תגידו, עד כמה משמעותי היה הזמן שנוסף לטקס אם כמו בכל שנה לפני היו מראים גם קטעים מהסרטים בקטגוריות המשחק? זה הקטע שהכי מבאס אותי בדר''כ בגלובוס הזהב. רק לפני הטקס הציגו כמה קטגוריות, כולל הקטעים, אבל לזה איחרתי את המועד. טוב נו.

דווקא נשיא האקדמיה היה זה שהזכיר את ה-ע word? לא שווה. קיוויתי לאיזה מגיש/ה שי/תביא אותה באיזה *שיעול* עירק *שיעול*.

ומה היינו עושים בלי כתובת האתר של יס לפני (כמעט) כל פעם שנגמרו הפרומואים וחזרנו לטקס.

ותודה גם ממני לברק על האירוח.
לא חייבים להפשיר את הנקניקיות לפני החימום.
זה לא ייצא סדוווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווק.
 


אה, בילי באתגייט.
שלמקו GRAS (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 16:51) תגובה 104770
 בתשובה לזוחל השטיח לא מקצר

הסרט שבו ניקול הראתה שאין לה בעיה לחשוף את גופה, ואנחנו הראנו שאין לנו בעיה שהיא תעשה את זה.
 


זוכי האוסקימורון, תגידו,
לונג ג'ון (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 18:20) תגובה 104789
מה עם איזה נאום זכיה?

_____
* אגב, אלה שעוד לא קיבלו אימייל - יגיע בקרוב. בשל שיטת בחירת הדוידים הפרימיטיבת שלנו, אנחנו לא שולחים אימייל עם רשימת הדוידים עד שהזוכה שלפניכם לא בחר את הדויד שלו.
 


בקשה
גד''פש (יום שלישי, 25/03/2003, שעה 23:46) תגובה 104842
עם כל הבאזז שיש סביב הנשיקה להאלי ברי סחרוב, מתחשק לי לראות את זה. יש למישהו איזה QT קצרצר להראות לי את הסיפור
 


לא כדאי.
Shmuel (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 0:02) תגובה 104844
 בתשובה לגד''פש

האלי בכי היא באמת סתם כונפה וברודי...נו, אתה יודע. בקיצור, לא אטרקציה גדולה.

אגב, לפי השמועות, לבכי יש חבר דיי ''גדול''. מעניין עם ברודי ''נתקע בקיר''/''נפל במדרגות''/''נחתך בגילוח'' לאחר הטקס...
 


לא כדאי.
גד''פש (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 0:07) תגובה 104845
 בתשובה לShmuel

א, לא הייתי מגדיר את האלי כ-כונפה ועוד סתם אחת, היא כן סתם שחקנית אבל לא כונפה (לא כוסיה אבל לא קשור)
ב, מי זה החבר שלה (אין לי מושג בנושאים הללו)
ג, אתה לא יודע שחבר זה לא קיר
 


אני ממש לא יודע מה כל הבזזז
Shmuel (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 0:13) תגובה 104848
 בתשובה לגד''פש

סביב השחקנית הזו. אבל אולי זה מעיד משהו עלי (או על דן ברזל, מי יודע ).

נו, חבר זה לא קיר, מה שעושה את העבודה של להיתקל בו הרבה הרבה יותר קלה...
 


אני מנצלת הודעה זו כדי למחות.
לונג ג'ון (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 0:27) תגובה 104850
 בתשובה לגד''פש

כן. שוב. כל מה שאני עושה פה באתר זה למחות על כל מיני דברים.

בקטע המדובר, ברודי מרח את עצמו על היילי ג'ואל ברי, נזכר פתאום שהוא בסרט, וכופף את הגב שלה אחורה. רבותי, זה ממש ממש לא נוח! אי אפשר להתרכז ככה בנשיקה (הבחורה, לפחות, לא יכולה. לא יודעת מה על הגבר).
 


מה באמת??
גד''פש (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 0:58) תגובה 104854
 בתשובה ללונג ג'ון

ואנחנו חשבנו לתומנו שזו הנשיקה הכי מדליקה שאנחנו יכולים לתת לכן (כמו בסרטים מה לא?) אפילו שגם לנו זה מבאס (עזבי להשען אחורה, את יודעת מה זה גם להשען קדימה וגם להחזיק < הכניסי את משקלך פה > בידיים? זה לאבד את כל שיווי המשקל (ולא הרגל לא תמיד עוזרת)

חוץ מזה את מפספסת את כל הפואנטה שמאחורי התרגיל, אתן מתבלבלות ולא שמות לב אם אנחנו מנשקים טוב או לא

אז אני מבין שלטל ברודי מגיע או לפחות פרס MTV על הנשיקה החמה ביותר
 


תשמע,
לונג ג'ון (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 1:02) תגובה 104855
 בתשובה לגד''פש

אם יש גברים שעדיין עושים את זה, מה הפלא שאני חושדת שאולי לכם זה כן נוח?
 


שומע עבור
גד''פש וענונו (מפקיר סודות) (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 1:14) תגובה 104857
 בתשובה ללונג ג'ון

זה הכל בקטע של ''תשוקה'' ותראי איזה מגניב אני, אני מנשק כמו בסרטים, תני כבוד.

__________________________
גד''פש מקבל הודעות באיציק מבחור שקורא לעצמו טוטו והוא לא רוצה להיות חבר שלי למרות שהוא ממצרים (הוא פנה אלי קודם) והוא ממשיך לקלל אותי באנגלית עילגת
 


אה, כמו בנות שהולכות עם עקבי סטילטו.
לונג ג'ון מהנהנת בהבנה (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 1:24) תגובה 104861
 בתשובה לגד''פש וענונו (מפקיר סודות)

לאף אחד זה לא נוח, אבל הפוזה מחייבת. פחחח. איזו דפיקות.
 


בדיוק
גד''פש (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 1:30) תגובה 104865
 בתשובה ללונג ג'ון מהנהנת בהבנה

למרות שזה גורם להן להראות גבוהות יותר שזה לפעמים יתרון אבל זה עדיין לא משנה את העובדה שאין לי מושג מה זה סטילטו.
 


עקבי סיכה.
לונג ג'ון (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 2:13) תגובה 104871
 בתשובה לגד''פש

כאלה בעובי ממוצע של שן של חתול (וגם מושחזים בהתאם), מה שאומר שאם מישהי על עקב כזה דורכת עליך, היא משאירה לך פירסינג חינני.
 


עקבי סיכה.
גד''פש (יום חמישי, 27/03/2003, שעה 2:13) תגובה 105106
 בתשובה ללונג ג'ון

זהירות לסרט דרושה שותפה רווקה!!

כאלה כמו בסצינה שהיא הורגת את הבעל עם הנעל??. (יצא לי חרוז)
סוף

סבבה הבנתי זה מה שחשבתי מהתחלה
 


ואני עדיין רוצה לצפות בטקס כולו
trilliane מצטרפת לבקשה (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 0:35) תגובה 104852
 בתשובה לגד''פש

אף אחד לא הקליט?
 


אני חייב להגיד שהאוסקר הנוכחי
Shmuel (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 0:10) תגובה 104847
אכן היה מפתיע.
חוץ מהעובדה שסרט השואה הדקומנטרי לא זכה, רומן פולנסקי היה שיא ההפתעה.
בנאומו, רונלד הרווד עוד הקדיש את האוסקר שלו לרומן פולנסקי מאחר שהיה כל כך בטוח שלא היה לו סיכוי לנצח.
אחרי זה כבר הייתי בטוח שהפסנתרן יקח גם את פרס הסרט הטוב ביותר, אבל גם סרט השואה הזה לא זכה.
נראה לי ששני סרטי שואה שלא זכו ובמאי פדופיל אחד שכן זכה הפכו את הטקס הזה לטקס הפחות צפוי בשנים האחרונות (לא שאני זוכר את שאר הטקסים של השנים האחרונות).

אגב, אחרי שהראו את כל מחלקת הגריאטרייה של הוליווד בטקס הזה (הזוכה של 1936 עדיין בחיים. מרשים), מה יעשו בטקס ה80 של האוסקר? ישלפו אותם מהקבר? יעלו אותם באוב?
 


תגידו אתם רציניים?
דוני (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 14:07) תגובה 104908
כל מה שכתוב פה מועתק מילה במילה מהתוכנית של גיא פינס אתמול...
 


אהם,
Mad Hatter (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 14:15) תגובה 104909
 בתשובה לדוני

תסתכל מתי היתה התגובה הראשונה לכתבה הזאת...
 


או יותר נכון, להפך
הפינגווין (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 15:03) תגובה 104911
 בתשובה לדוני


 


אולי כדאי
עדי אשכנזי (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 15:24) תגובה 104913
 בתשובה להפינגווין

לרשום תאריך ושעה על כל ביקורת שמתפרסמת כדי שלא יאשימו סתם בהעתקה.
 


אבל כבר יש תאריך ושעה...
זחלילית (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 15:25) תגובה 104914
 בתשובה לעדי אשכנזי


 


יש תאריך ושעה
עדי אשכנזי (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 15:27) תגובה 104915
 בתשובה לזחלילית

על התגובה הראשונה, לא על הביקורת. קורה (נדיר מאוד) שהתגובה הראשונה מגיעה כמה שעות אחרי פרסום הביקורת.
 


אה, התכוונת על הביקורת, לא על התגובות... אני מסכימה שצריך לשים
זחלילית (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 15:32) תגובה 104917
 בתשובה לעדי אשכנזי

גם על הבקורות עצמן תאריך! (אולי שעה אין טעם)
 


אם זה באמת מועתק מילה במילה,
רד פיש (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 15:32) תגובה 104916
 בתשובה לדוני

הייתי רוצה הקלטה של התכנית הזאת. אצל 'חלומות בהקיציס' הסתפקנו בקרדיט, הפעם נלך על תביעה.

(אבל אני בספק).
 


גיא פינס שלום,
ולנסיה (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 19:49) תגובה 105040
 בתשובה לרד פיש

היות ויותר מפעם אחת יצא לי לקרוא כתבה בעין הדג ואח''כ לראות משהו דומה באופן חשוד בתוכנית, אני מניחה שיש מי שיעביר לך את המסר.
די. לא יפה, עזבו את האינטרנט ותישכרו כותב/ים...
 


בדיוק!
סיילנט אריאל (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 19:52) תגובה 105042
 בתשובה לולנסיה

קראתי את הסיפור הזה, 'שבועיים מראש', ומיד אחרי זה אני רוצה שיצא סרט! לא טרחו אפילו לשנות את השם...
 


חצופים...
ולנסיה (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 19:53) תגובה 105044
 בתשובה לסיילנט אריאל

אתה חושב שצריך לתבוע אותם?
 


רמזים מטרימים על הזוכים
assafTV (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 18:46) תגובה 104981
זו לא פעם ראשונה שזה קורה אגב. לפי מי שמגיש את הפרס, אפשר לדעת בודאות כמעט מוחלטת מי יזכה. דוגמאות-בשליפה-מהמותן? בבקשה!
שון קונרי בא להגיש את פרס השחקנית הטובה ביותר בתפקיד תומך (ולא, חלילה, ''שחקנית משנה''). שון קונרי שיחק לפני כמה שנים בסרט ''מלכוד''. מי שיחקה לצידו? אחת בשם קת'רין זיטה-ג'ונס. מי קיבלה את ה ? יפה. (לא ירקוני).
הלאה. 1987. פרנטיק. במאי: רומן פולנסקי. שחקן: הריסון פורד.
2003. מגיש: הריסון פורד. זוכה בפרס הבמאי: רומן פולנסקי.
מגישים: האב, קירק דגלאס. הבן, מייקל דגלאס. הבן נשוי לקת'רין זיטה-ג'ונס שכבר קיבלה על ''שיקגו'' בעיצומו של הערב. הסרט הזוכה? ''שיקגו''.

וכן הלאה וכן הלאה. גם אם זה לא מדעי במיוחד, זה בהחלט מספק שעשוע מהנה בזמן הצפייה.
 


יש לי גם רמז
עדי אשכנזי (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 19:38) תגובה 105035
 בתשובה לassafTV

האלי בארי שיחקה באקס-מן עם אנה פקווין ששיחקה בסרט ''הפסנתר'' ומי זכה? אדריאן ברודי על הסרט ''הפסנתרן''.
 


כן אבל לא בדיוק
assafTV משועשע (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 21:23) תגובה 105073
 בתשובה לעדי אשכנזי

האלי ברי שחורה
לאדריאן ברודי יש שיער שחור
רואה? כל כך פשוט.
 


כמו שהביאו את סופיה לורן
trilliane (יום חמישי, 27/03/2003, שעה 0:24) תגובה 105103
 בתשובה לassafTV

להגיש את הפרס לרוברטו בניני (הראשון מבין השניים, לא זוכרת את הקטגוריה). היה שווה רק כדי לשמוע אותה מכריזה בקול גדול ''רוברטו!'' ב-ר' מתגלגלת...
 


וכמובן
ברווז גומי (יום חמישי, 27/03/2003, שעה 2:57) תגובה 105108
 בתשובה לtrilliane

היה ברור שאם ברברה סטרייסנד מגישה את הפרס לשיר הטוב ביותר, אז אמינם לוקח.
וכך היה.
 


הסרט הזר, אאל''ט.
assafTV (יום חמישי, 27/03/2003, שעה 23:17) תגובה 105191
 בתשובה לtrilliane


 


ש=ו=ל=ט=ת
או לה לה (יום רביעי, 26/03/2003, שעה 19:33) תגובה 105029
היחידה שבאמת מגיע לה אוסקר הייתה..מי אם לא........ ניקול קידמן, מסכנה, גם עבדה קשה וגם בעלה הלך עם איזו ביצ'ית.

אחותי, מגיע לך, את השולטת!~!~!~!~!~!~!
 


והאוסקר על החיוך המזוייף ביותר הולך ל...
ברווז גומי (יום חמישי, 27/03/2003, שעה 3:00) תגובה 105109
מרטין סקורסזה, האחד והיחיד, שאחרי שהתברר לו שהוא שוב לא זכה, הפגין סט של שיניים נוצצות, שהצליחו להאפיל אפילו על הגבות שלו.
 


שלום לכולם!
עין חדה (יום חמישי, 27/03/2003, שעה 23:59) תגובה 105198
תאמינו או לא, ראיתי את האוסקר רק אתמול בלילה, (עניין של העברת קלטת וידאו מחברה שיש לה
YES, (איך הם הביאו אותה לכבלים)
ויתרתי על העיתון של יום שלישי כדי לא לדעת מה קרה, ובאמת היה טקס משובח ומאוד ניהניתי.

אני גאה בשבעת הניחושים שלי. אני חייב לציין שממש הצחקת אותי רד, עם העניין של המפעל חיים...
 


אז יש הקלטה!
trilliane אופרטיוניסטית (יום ראשון, 30/03/2003, שעה 6:26) תגובה 105395
 בתשובה לעין חדה

איפה אתה גר ואיך אנחנו מקמבנים משהו?
 


היה נחמד.. חוץ מ...
ניצן (יום שני, 31/03/2003, שעה 23:01) תגובה 105572
כמו כל שנה התכוננתי לשבת ולראות את האוסקר בשידור חי... לפני זה צפיתי במיליון שעות של פריוויו שואו בערוץ הבידור (E) וניסיתי להישאר ערה...
כשהטקס סוף סוף התחיל גיליתי שסטיב מרטין הצליח לפצות על הפעם הקודמת שהוא הנחה ו... הצחיק (?!) הוא היה היסטרי... המונולוג פתיחה שלו היה כל כך מצחיק שכמעט הערתי את כל הבית מהצחוקים הרועמים שלי... בהחלט מצויין...
מבחינת זכיות... כריס קופר, טוב, נו שיהיה... לא מזיז לי לכאן או לכאן... הבחור תמהוני אבל שחקן מצויין...
קתרין זיטה ג'ונס... ת'אמת רציתי שקווין לטיפה תזכה, אבל גם שקתרין זכתה זה היה נחמד... זה הזכיר לי את אנט בנינג עם אמריקן ביוטי וכל הבדיחות שסבבו סביב ההריון המתקדם (מאוד) שלה...
אדריאן ברודי... קודם כל בא ההלם, אח''כ באה האכזבה (רציתי מ-א-ו-ד שדניאל דיי לואיס ייזכה) ואז באה השמחה (כל עוד ג'ק ניקולוסון הנפוח הזה לא זכה אני מרוצה) ואז בא ההלם שוב (הלו, גברת ברי היא אישה נשואה) ואז כשניקול קידמן זכתה... כאילו, כמה בנאליות... כמה חוסר מקוריות, כמה ליקוק תחת במקום אחד... אבל, נו שיהיה... חפיף כמו שאומרים...
ההלם הענקי ביותר היה כשאמינם (?!) זכה בפסקול... אני מתה עליו... באמת... אבל לרגע אפילו לא חשבתי שיהיה לו סיכוי מול יו 2 שהיו נעל בפנים.... נראה לי שגם הם היו המומים קצת... וטוב שברברה סטרייסנד לא נסחפה עם התגובה שלה, מי ישמע, חבר שלה מהפלמ''ח...
האכזבה הכי גדולה שלי, ללא כל ספק, היא קטוגריית הבמאי, כל שנה, זאת הקטגוריה שאני הכי מצפה לה וכל שנה אני מתאכזבת... (שנתיים רצוף של התעלמות בוטה מרידלי סקוט האלוהים) אבל השנה חיכיתי לזכייה המיוחלת של האליל החדש שלי, מרטין סקורסזה, על פרוייקט הענק והמופתי שלו ''כנופיות ניו יורק'' אך לשווא... האידיוט הזה רומן פולנסקי לקח את הפרס... אוך, כמה שהאקדמיה אוהבת להתחנף לאנשים הלא נכונים... איזה ביזיון... זה לא ייאמן... אחרי זה כבר לא היה אכפת לי מכלום... פשוט מכלום...
 


אבל למה... כל... הנקודות....
מיכל (יום שני, 31/03/2003, שעה 23:20) תגובה 105576
 בתשובה לניצן

ממש... מעצבן... לקרוא את זה.

וכל הפריוויוז בערוץ E, ממש הצטערתי שיצא לי לפספס אותם! כן, זה פלצני, מתחנף, מלוקק, מעצבן. אבל לשטיח האדום הם מביאים את ג'ואן ריוורס (שאין לי מושג מאיפה אני מכירה אותה וימד''ב לא עזר), והיא ענקית! גם היא לא חוששת לתקוע את לשונה עמוק בחריץ של ה''כוכבים'', אבל היא עושה את זה בתחכום רב יותר. היא לא תחשוש גם לרדת על מי שצריך ולא שוכחת כמה ''עולם הזוהר'' הזה מלוקק.. היא גם לא חוששת לרדת על עצמה ומקרים כאלו גרמו לי לאהוב אותה: למשל, לפני הגלובוס, היא קיבלה את הקהל ב''ברוכים הבאים! אני ג'ואן ריוורס. איך האף החדש שלי?''
וגם יורדת רבות על בתה האהבלה מולבנת השיניים, ולא שוכחת לציין את חיבתה המרובה לג'וינטים ואלכוהול. אלילה.
 


היה נחמד.. חוץ מ...
האשף הדגול (יום שני, 31/03/2003, שעה 23:22) תגובה 105578
 בתשובה לניצן

אני מסכים על קטגורית השחקנית והשחקן, אך פרס הבימוי לדעתי נגנב, זה שנה שניה ברציפות מפטר ג'קסון (למרות אני אהבתי יותר את החלק הראשון) על הפרוייקט האדיר שהוא הוציא אל הפועל.

התלבושת של האלי ברי גם כן הייתה מאחזבת. למרות שמצד שני אם הייתה לבושה (או ליתר שיוק לא-לבושה) כהרגלה, לך תדע מה אדריאן ברודי היה עושה.

כמו כן בא לי לירות בבול העץ מייקל מור.

-האשף הדגול
 


היה נחמד.. חוץ מ...
ניצן (יום שני, 31/03/2003, שעה 23:27) תגובה 105581
 בתשובה להאשף הדגול

מייקל מור פשוט אידיוט!!! כלומר, אני מסכימה עם הדיעה שלו, אבל הוא ממש נסחף על עצמו, זה היה ממש לא במקום...
ולגבי ג'ואן ריוורס, אני כל כך שונאת אותה!!! היא כזאת פלצנית, הבת שלה עוד אכשהו סבילה, אבל היא מכה והחוש אופנה שלה פשוט מזעזע, אבל יש לה יציאות מצחיקות לפעמים
 


היה נחמד.. חוץ מ...
האשף הדגול (יום שני, 31/03/2003, שעה 23:41) תגובה 105587
 בתשובה לניצן

Shame on You Mr. Bush!!!
חה חה חה
כמו ילד בן שש.

בוש למרות שאני קורן מחוכמה, יודע לבחור יועצים היטב. ולמרות שהוא עצמו נשמע מטומטם (מי שזוכר את 11 לספטמבר ''We'll find those evil doer folks'') צעדי ארה''ב בימינו נגד הטרור הבין לאומי, ופה אני מטעלם מהרקע לטרור כי אינו רלוונטי כי גם אם מגיע לכל המערב למות על פשעיו אני לא מתכנן להתעבד. רוסיה גרמניה וצרפת נוהגות בחוסר אחריות היסטורי אדיר, בגלל ההשקעות של חברות רבות ממדינות אלו בתשתית הנפט של עירק, והרי סדאם הוא הסמכות היחדה שם, הסכמים וכסם ששולם לא יהיו שווים כלום אם סדאאם יאוף ויהיה שם דמוקרטיה או לפחות שלטון יותר מפוזר אם סקטור פרטי אמיתי.

-האשף הדגול
 


אגב, התרגום לעברית
רד פיש (יום שלישי, 01/04/2003, שעה 1:28) תגובה 105595
 בתשובה להאשף הדגול

של ''Shame on you, mr. Bush'' הוא ''בוש, בוש!''.
 


חזק
אינדי (יום רביעי, 02/04/2003, שעה 14:04) תגובה 105950
 בתשובה לרד פיש


 


''למרות שאני קורן מחכמה''
רד פיש (יום שלישי, 01/04/2003, שעה 1:31) תגובה 105597
 בתשובה להאשף הדגול

זאת טעות פרוידיאנית, או הצהרה מכוונת?
 


''למרות שאני קורן מחכמה''
האשף הדגול הקורן מחוכמה (יום חמישי, 03/04/2003, שעה 8:10) תגובה 106125
 בתשובה לרד פיש

טוב, לפחות אחת משגיעות הכתיב שלי יצאה טוב. אני מצטער על הניסוח, אבל היה מאוחר ולא היה לא כח.

-האשף הדגול
 


אה...רידלי סקוט אלוהים?
עדי אשכנזי (יום שני, 31/03/2003, שעה 23:27) תגובה 105580
 בתשובה לניצן

אלוהים אחראי לסרטים ''ים של חברים'' או ''ג'יי איי ג'יין''? (ועוד לא הזכרתי את חניבעל) אני חוזר בשאלה כאן ועכשיו.
 


אה...רידלי סקוט אלוהים?
ניצן (יום שני, 31/03/2003, שעה 23:35) תגובה 105584
 בתשובה לעדי אשכנזי

גם אלוהים עושה טעויות... זה לא אומר שמאבדים אמונה... במיוחד שהוא מתעלה על עצמו...
את בלק הוק דאון אני יודעת שהעמידו בקטע של חסדים, אבל גלדיאטור???? הוא עשה עבודה מדהימה והבנאדם בין איזה 200 אין לו עוד הרבה אופציות לזכות באוסקר...
 


וואו
idanyd (יום שלישי, 01/04/2003, שעה 8:39) תגובה 105621
 בתשובה לניצן

פעם ראשונה (נראה לי) שמוחקים לי הודעה. לא ידעתי שאתם עד כדי כך פנאטיים לנושא.
Disclaimer:
אני לא מאשים, ולא מעוניין לפתוח בויכוח, הפסקה הנ''ל נרשמה רק בכדי להביע את פליאתי ותו לא.

ולענייננו:
אני לא מכיר אף במאי, גם לא מבין הסופר-סמאחים, שמתקרב להיות ''אלוהים''.
אלוהים, מעצם הגדרתו, לא יכול לטעות, ואפילו הסרטים הגדולים ביותר של הבמאים הגדולים ביותר אינם מושלמים.
אישית, אני לא מתלהב מרידלי סקוט, ולדעתי גלדיאטור הוא סרט אפקטים קלאסי וחסר השראה. זה שה-CG לא מודגשת שם כמו בסרטים אחרים לא הופך אותו ליותר איכותי.
 


ואם אלוהים טועה, זה סוף העולם
הפינגווין נזכר בקווין סמית' (יום שלישי, 01/04/2003, שעה 13:17) תגובה 105660
 בתשובה לidanyd


 


CG?
גבל פאק (יום חמישי, 03/04/2003, שעה 18:07) תגובה 106198
 בתשובה לidanyd


 


Computer Graphics
רד פיש (יום חמישי, 03/04/2003, שעה 18:14) תגובה 106200
 בתשובה לגבל פאק

או בשם הנכון יותר CGI, כלומר
Computer Generated Imagery. בקיצור, אנימציה ממוחשבת.
 


אלוהים קיים רק
עדי אשכנזי (יום שלישי, 01/04/2003, שעה 9:21) תגובה 105623
 בתשובה לניצן

200 שנה? איך הוא לא זכה באוסקר? חשבתי שהוא כל יכול.
 


אבל הוא לא כל רוצה.
Mad Hatter (יום שלישי, 01/04/2003, שעה 10:21) תגובה 105628
 בתשובה לעדי אשכנזי


 


אתה צוחק?
ravy (יום שלישי, 01/04/2003, שעה 12:50) תגובה 105655
 בתשובה לניצן

הוא בס''כ בן 65 ועושה סרטים ''רק'' מסוף שנות ה-‏70. גם פולנסקי וגם סקורסזי ותיקים ממנו בכמה שנים טובות.
 


מה זה צאבצס?
מישהו (יום שישי, 30/07/2004, שעה 18:07) תגובה 168338

 


צ'אבצ'אבס!
מר אדון (יום שני, 02/08/2004, שעה 21:05) תגובה 168912
 בתשובה למישהו

סרט אנימציה קצר ונהדר (שהפך לפולחני אצלי בבית), עם אחלה של שירים. ניתן למוצאו בדויד של ''גברים בשחור 2''.
 


       


.מערכת "עין הדג" אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו ע"י קוראים ולקולה שנשפכה על המקלדת
| תנאי שימוש | כתבו לעורכים | צוות האתר | מילון האתר | שאלות נפיצות | חנות האתר | RSS ©כל הזכויות שמורות