ביקורת קולנוע לאנשים שלא סובלים ביקורות קולנוע |
||
![]() |
||||||||||
|
|
||||||||||
|
||||||||||
אדם קלין אורון / 10.01.2005 במקור: Ocean's Twelve. במאי: סטיבן סודרברג תסריט: ג'ורג נולפי משתתפים: בראד פיט, ג'ורג קלוני, ג'וליה רוברטס, קתרין זיטה-ג'ונס, מאט דיימון, אנדי גרסיה, שאני אמשיך? לפני שלוש שנים, דני אושן (ג'ורג' קלוני) ועשרת חבריו הצליחו לגנוב מקזינו בלאג'יו, ובעיקר מהעומד בראשו, טרי בנדיקט (אנדי גרסיה), המון המון כסף. במקביל, אושן גנב מבנדיקט גם את אשתו לשעבר, טס (ג'וליה רוברטס), והם התחתנו מחדש, וכולם היו נורא, נורא מרוצים. שלוש שנים חלפו. בינתיים, קלוני הספיק לביים סרט, פיט הספיק להתחתן ולהודיע על גירושין, ג'וליה רוברטס ילדה תאומים, סודרברג הפך לאחד האנשים העסוקים בהוליווד, מאט דיימון שידרג את מעמדו בעזרת צמד סרטי פעולה מוצלחים, וכולם החליטו שבא להם לעשות עוד כסף בלי להתאמץ יותר מדי. אז מה עושים? אפשר לשדוד עוד קזינו, אבל זאת עבודה קשה, אז במקום זה, מחלטרים המשכון. בנקודת המוצא של הסרט החדש, טס ודני חיים בפרברים, בית עם גינה והכל, ולדני כבר די נמאס. כל שותפיו של אושן לשעבר פצחו בקריירות הוגנות (יותר או פחות), ורובם אפילו די מצליחים, חוץ מראסטי, סגנו הכל-יודע של אושן, שעדיין לא מפסיק לאכול לרגע ועדיין מצליח להיראות כמו בראד פיט. וחוץ מזה הפסיד כמה מליונים בעסקי המלונאות. אבל אז בנדיקט מצליח לאתר את כל החבריה העליזה, ומודיע להם בנימוס שיש להם אחת משתי ברירות: 1. הם מחזירים לו את כל הכסף שהם גנבו, בתוספת ריבית נדיבה והצמדה, בתוך 14 יום. 2. הם מגלים איך נראים המעיים שלהם. לאחר שיקול מעמיק, החבר'ה מתכנסים ומחליטים לגנוב המון המון המון (ריבית, כאמור) כסף, כדי להחזיר את כל הכסף שהם גנבו. הבעיה היא שכבר בשוד הראשון שלהם, שבמקרה הטוב יספיק לכסות רק את הריבית על הוצאות ארוחות-הצהריים של ראסטי, הם מגלים איך בנדיקט מצא אותם: מישהו סיפר לו. אותו המישהו ידוע רק בכיוני המטופש ''שועל הלילה'', והוא הגנב השני-הכי-מפורסם בעולם (ולא, אושן הוא לא הראשון). השועל ממש מעוצבן עליהם שהם גנבים טובים, ורוצה להוכיח לכולם שהוא גנב הרבה יותר טוב. עכשיו מתחיל משחק חתול-וחתול בין הגנב, שמהר מאוד אנחנו מגלים שהוא צרפתי (וינסנט קאסל, 'בלתי הפיך'), לבין אושן וחבורתו. אל תוך המשחק נכנסת גם אהובתו לשעבר של ראסטי, איזבל (זטה-ג'ונס), חוקרת מבריקה ביחידת המשטרה של האיחוד האירופי, שעושה הכל כדי לתפוס את 11 המופלאים. בדרך יש תחרות רשמית לגניבת אחד החפצים היקרים, היפים והשמורים ביותר בעולם, הסתבכויות רומנטיות, בתי-כלא, ריקוד לאור לייזרים, הופעות אורח של כוכבים שלא מוזכרים בקרדיטים ומוזיקה ממש מאגניבה. וכאן מתחילה ונגמרת הבעיה של הסרט: סודרברג, שכבר בסרט הראשון ראו שהוא לא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות, אלא רק רוצה (כמו כל השחקנים) להנות מהנסיעה, מוריד את הסטנדרטים לרצפה ומעלה את רמת המאגניביישן לתקרה. התוצאה: זוויות צילום מקוריות (היי, המטוס הזה ממריא על הצד!), מוזיקה קצבית, עריכה תזזיתית, הומור מלא במודעות עצמית, ואפילו דיון קצר על טבעה של כוכבות בהוליווד. רק מה? סרט אין. כי עם כל הכבוד לבימוי ולעריכה, בלי סיפור זה לא הולך, ואין כאן סיפור. מדובר באחת העלילות המופרכות שיצא לי לחזות בהן בימי חיי, ואני כולל בספירה את כל הסרטים של סטיבן סומרס ('המומיה', 'מלך העקרבים', 'ואן הלסינג') ואפילו את מרבית הפרקים של 'תיקים באפלה'. אני יכול להעלות פה רשימה ארוכה של שאלות שאין להן פתרון בסרט, אבל היא לא תהיה יותר מרשימת ניטפוקים. פשוט קחו בחשבון שבסרט אין טיפת הגיון, אין המשכיות, אין מניע, כלום. גורנישט. זילץ'. מה בכל זאת יש? יש דמויות, והרבה. יש 11 דמויות בקרב הגנבים בלבד, עוד שתי בחורות (רגע, או שה-11 כוללים בחורה? בחיי, קשה לעקוב אחריהם), אנדי גרסיה אחד, ואפילו צרפתי חתיך שבא לבקר - בטח יש כמה סיפורים מעניינים שם? או, אז זהו, שכל דמות מקבלת בממוצע 3.24 דקות של זמן מסך, ומה באמת אפשר לעשות עם זה? אז כן, אנדי גרסיה מצליח להיות ממש מבהיל בלי לעשות כלום, אבל הוא נעלם בחטף; אז נכון, לדני אושן יש בעיות עם הסתגלות לחיים מהוגנים בפרברים, אבל לא שומעים על זה שום דבר אחרי שני משפטים; אז לראסטי היה רומן עם איזבל, אבל מה היה אופי הקשר ביניהם? הדמות היחידה שמצליחה לעורר טיפת עניין היא זו של ''שועל הלילה'', וגם זה רק בגלל שוינסנט קאסל מקבל את כל סצינות הגניבה המוצלחות, בגלל שהוא מאוד חתיך, ובגלל שלבחור יש יותר שארם (''קסם אישי'' לא מעביר את ניחוח הטבק והאלכוהול) באצבע הקטנה שלו מלג'ורג' קלוני בכל הקמטים באזור העיניים גם יחד. אז לפחות סצינות גניבה מוצלחות יש? לא ממש. כלומר יש אחת, קצרה, ולא של ה-11. לא תמצאו פה שלל סצינות שוד מתחוכמות, בריחות מרהיבות, תיחכומים טכנולוגיים וכדומה. פה, כל נסיון להפוך את הסרט לנוצץ ומתוחכם קיים אך ורק בעריכה ובבימוי, והעלילה היא, חוץ ממופרכת, גם איטית מאוד. חוץ מזה, גודש הדמויות מונע להבין מה, בעצם, כל אחת מהן יודעת לעשות, שהרי הדגמות, כאמור, אין. ולמרות כל המגרעות - המשמעותיות מאוד - של הסרט, מצאתי את עצמי, באופן חולני, נהנה. למה? אולי בגלל שהסרט לא לוקח את עצמו ברצינות אפילו לרגע, אולי בגלל שכל הסרט הוא בעצם מכלול של הופעות אורח ומחוות (גם של השחקנים הראשיים): אליוט גולד משכלל את סטריאוטיפ היהודי-המשועשע-אך-מעצבן שלו, בראד פיט מחליף בגדים כל סצינה, ברוס ויליס מדבר על 'החוש השישי', דון צ'ידל יורד על הקללות הבריטיות, ואפילו יש הופעת אורח של ג'וליה רוברטס. אשתי, מצד שני, אומרת שכל סרט שיש בו גם את ג'ורג' קלוני, גם את בראד פיט וגם את ברוס ויליס לא צריך לעשות כלום חוץ מלהראות אותם. במקרה שלי, אני מוכן להסתפק בקתרין זטה-ג'ונס, בתוספת הבימוי האסתטי של סודרברג. מצד שלישי, אם הוא ימשיך ככה, עוד נשכח שהוא יודע לעשות סרטים טובים. |
||||
![]() | ||||
|
האתר הרשמי אושן 11/שחק את המשחק בראד פיט מאט דיימון ג'וליה רוברטס ג'ורג' קלוני קתרין זטה ג'ונס גנב גניבת 'הצעקה' הביצה של אושן |
|
|||
|
הצלחת לבטא בדיוק את מה שחשבתי על הסרט. Merlin (יום שני, 10/01/2005, שעה 14:01) תגובה 188588 למרות שאת המטוס הממריא על צידו מאוד אהבתי, כל השאר היה אוסף תמונות שכל קשר בניהן מקרי ביותר, והכול הזכיר יותר מדי סרטים אחרים. כבר ציינתי שחיכיתי כל הזמן שסת' גרין יופיע, פשוט כי סרטי הגנבים התבלבלו לי. אבל זו כנראה רק בעיה שלי. אבל שירים יד כל מי שלא ראה את הקפוארה-דרך-לייזרים ולא אמר רגע, קתרין זיטה ג'ונס כבר עשתה את זה. ומה אתם יודעים? גם היא בסרט. אבל ביננו, אשתך צודקת. |
|
ושאלה אנטי עכבר (יום שני, 10/01/2005, שעה 14:09) תגובה 188589 האם אפשר להבין את הסרט הזה ולהנות ממנו גם בלי לראות קודם את הסרט הראשון? |
|
כן. לונג ג'ון (יום שני, 10/01/2005, שעה 14:11) תגובה 188590 בתשובה לאנטי עכבר |
|
לא. סימפון (יום שני, 10/01/2005, שעה 14:33) תגובה 188592 בתשובה ללונג ג'ון פשוט בלתי אפשרי להנות באמת מ'אושן 12' מבלי לראות את 'אושן 11' קודם. הסרט כל כך מלא מעצמו ומבדיחות פרטיות הקשורות בצורה כזאת או אחרת לסרט הקודם, שפשוט עדיף לראות את הסרט הקודם מראש. |
|
אני חושבת שהוא כן עומד בפני עצמו. לונג ג'ון (יום שני, 10/01/2005, שעה 14:56) תגובה 188599 בתשובה לסימפון את מעט העלילה של הסרט הראשון מעבירים לנו מיד בפתיחה של 'אושן 12', וממילא מה שקורה בסרט לא קשור כמעט לסרט הראשון. אז נכון, צפיה בסרט הראשון מגבירה את ההנאה כי יש בדיחות חוזרות או משהו, אבל זה לא שמי שלא ראה את המקור, לא יוכל ליהנות בכלל מההמשך. |
|
נראה לי שהצפיה בסרט הראשון מתילדה (יום חמישי, 13/01/2005, שעה 11:01) תגובה 188935 בתשובה ללונג ג'ון מהווה הכנה מראש לאווירה הכללית בסרט השני. כמו שקיפוד הסביר בצורה מרשימה ביותר - ''אושנ'ס'' לא לוקח את עצמו ברצינות (וגם אין אף סיבה בעולם שיעשה זאת). הסרט השני לוקח את עצמו אפילו פחות ברצינות מהראשון (''מי צריך סיפור'') ועל מנת לא להגיע עם ציפיות לסרט אקשן רציני נוסח ''זהות כפולה'' עדיף לראות את הראשון כדי להבין שב''12'' רק נערכת פגישת מחזור חביבה ורבת משתתפים מהסרט הראשון. בין כה וכה - שניהם כיפיים להפליא. וזאת הפעם הראשונה שאהבתי את ההמשכון בדיוק באותה מידה שאהבתי את הראשון. (יכול להיות שהעובדה שראיתי את זה ב-D.V.D לא חוקי שבו אדם חסר קוארדינציה החליט לשבת במושב הכי גרוע באולם הקולנוע ולצלם את הסרט כשיש ראשים מבצבצים וקולות לעיסת פופקורן ברקע העצימו עד מאוד את תחושת ההנאה וההומור בסרט. רק חבל שהצחוק של הקהל היה כל כך מבלבל) |
|
לא. בומבה הרשע (יום רביעי, 02/02/2005, שעה 20:19) תגובה 191529 בתשובה לסימפון נכון מאוד מר סימפון. אני עצמי, ראיתי את אושן 12 לפני 11 ולא הבנתי כלום... ( ) |
|
כולל את העובדה שסימפון היא גברת. שלמקו GRAS (יום רביעי, 02/02/2005, שעה 23:09) תגובה 191553 בתשובה לבומבה הרשע |
|
ואם ממש ממש בוער לך assafTV (יום שני, 10/01/2005, שעה 14:33) תגובה 188591 בתשובה לאנטי עכבר אז אושן 11 אמור להיות משודר בסוף השבוע הקרוב בערוץ 10. |
|
אושן 11 בערוץ 10 נונין (יום שני, 10/01/2005, שעה 22:22) תגובה 188654 בתשובה לassafTV בשעה 9? |
משהו כזה ![]() assafTV (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 10:15) תגובה 188701 בתשובה לנונין אושן 11 ערוץ 10 בשעה 9 (ואם נדייק: אושן 11, ערוץ 10, שבת, 15/1, ב-21:40) |
|
ושאלה למינג בדרכים (יום שני, 10/01/2005, שעה 15:12) תגובה 188604 בתשובה לאנטי עכבר אם אתה מסוגל באופן כללי להינות מהסרט הזה (ולא ברור לי איך), אתה לא צריך לראות את הסרט הראשון קודם. אולי אם נהנית מהסרט הראשון דווקא תתאכזב יותר, ועדיף לבוא בלי לראות אותו. באשר ל''להבין'', אל תדאג - לא נראה לי שהבמאי או השחקנים הבינו אותו בעצמם. |
|
לא אבי (יום שני, 18/04/2005, שעה 13:32) תגובה 200644 בתשובה לאנטי עכבר גם אם תראה את הקודם לא תבין כלום |
|
אממ.. ברווז גומי (יום שני, 10/01/2005, שעה 14:41) תגובה 188595 ברוס ויליס הוא ספויילר. לא ענק אבל ספויילר. |
|
מסכימה. אקסמנית (בחזרה) לעתיד (יום שני, 10/01/2005, שעה 14:48) תגובה 188596 בתשובה לברווז גומי בשבילי הוא היה אחד ההפתעות היותר מתוקות בסרט. ובאופן כללי - סרט חסר כל הגיון, מניעים, עלילה, אבל אלוהים כמה מגניב! נהנתי מכל רגע, ועוד המלצתי לאחרים. |
|
גם אני מסכים. X Gort (יום שני, 10/01/2005, שעה 17:58) תגובה 188625 בתשובה לאקסמנית (בחזרה) לעתיד ברוס וויליס היתה הפתעה טובה, ואני חושב שהוא ראוי להיות ספוילר. גם ה''הופעת אורח של ג'וליה רוברטס'' יכולה להעלות חשדות כבדים. אני היחיד שאהב יותר את סול כ-''ליימן זרגה'' ולא כ''הזקן שפרש וחזר באמצע''? נ''ב: סרט מעולה, להנות מכל רגע. במיוחד מהקטעים הציניים במיוחד, או הקטע שבו הוא מעיר אותו ב23:00. (גם מי שקורא את זה ולא ראה לא יבין את הספוילר). |
|
גם אני מסכימה. Merlin (יום שני, 10/01/2005, שעה 21:32) תגובה 188650 בתשובה לX Gort זה הופיע באחת מהביקורות בעיתונים, וקצת קלקל. |
|
סרט חסר עלילה - מגניב? אבי (יום שני, 18/04/2005, שעה 13:36) תגובה 200646 בתשובה לאקסמנית (בחזרה) לעתיד אלוקים, אנחנו משלמים 30 שקל כדי להנות מפגישת מחזור של כוכבי סרטי הוליווד לדורותיהם??? |
|
אממ.. למינג בדרכים (יום שני, 10/01/2005, שעה 14:53) תגובה 188598 בתשובה לברווז גומי לא ממש, כי בפעם הראשונה שרואים אותו זה ממילא לא צפוי, ואי אפשר לדעת מזה שהוא בפנים כלום על מה שיקרה בסרט. ואם כבר תיקונים חסרי חשיבות: תקנו את ה''בכיוני'' (שהיה אמור להיות ''בכינוי''). |
|
אני לא סבלתי את הסרט בוביץ (יום שני, 10/01/2005, שעה 15:10) תגובה 188603 הכל התחיל רע ראיתי את הסרט במוצש ב בגלובוס עזריאלי לךא רק שחיכינו עשר דקות אחרי שהסרט היה אמור להתחיל בחוץ . 20 דקות פירסומות ועוד ישבתי קדימה בצד. והצוואר שלי לא היה ממש נעים. הסט עצמו לא היה משהו אושן ;11 היה סרט קומדית פשע עם טוויסט גאוני ומתוחכם. אושן 12 היה מיבש ובכל ללא התרכז כמעט בסופו של דבר בלגנוב אני חשבתי שהפעם אראה יותר גניבות מתוכחמות אבל זה נהפך לשטות. עם הקטעים הטובים בסרט היה הצחוק הצעמי של גוליה רובטרטס על עצמה והקטע של הגניבה של היריב הצרפתי עם הריקוד בליזרים. אז זה אומר הכל.. |
|
מה היה מגניב בריקודים בלייזר? ברווז גומי (יום שני, 10/01/2005, שעה 16:06) תגובה 188608 בתשובה לבוביץ לא משהו שלא ראינו קודם וטוב יותר אצל ג'ון וו או בגירסה החתולית של זטה ג'ונס. אם כבר, אז השוד הראשון היה די מתוחכם. סיימו אותו, סימנו וי על נושא השודים המתוכננים ועברו לאלתר את שאר העלילה על המקום ולשחק עם מצלמה על הפונקציות השונות שלה (תראו את הזום אין! עד כמה אפשר לכופף את החצובה הזאת?). |
|
המוזיקה והשחקן. Merlin (יום שני, 10/01/2005, שעה 16:13) תגובה 188609 בתשובה לברווז גומי אבל זהו זה, ופה מתחילה הבעיה. |
|
ואגב, הוא שיחק באליזבת, Merlin (יום שני, 10/01/2005, שעה 16:15) תגובה 188611 בתשובה לMerlin ועשה שם תפקיד נהדר של הדוכס מאנז'ו. |
|
מה הקשר למקוריות? אדם קלין אורון (יום שני, 10/01/2005, שעה 19:58) תגובה 188639 בתשובה לברווז גומי זה היה מאגניב כי הייתה מוזיקה חמודה, ריקוד יפה , כושר מרשים מאוד של קאסל (ראו בבירור שהוא עשה בעצמו לפחות חלק מהריקוד), ורעיון חביב. גם סקס בפעם השניה זה לא מקורי, אבל זה עדיין נעים. אגב, אולי מישהו יכול להסביר לי - איך, לעזאזל, הוא הצליח לעבור את הלייזרים? זה שהוא רוקד לא משנה את העובדה שהם רנדומליים, ושהוא (בבירור) יודע לאן הם הולכים ללכת. דהינו, הוא בעצם מצא דרך להתגבר על הרנדומליות שלהם. אבל איך, בשם כל החורים בעלילה, הוא עשה את זה? |
|
מה הקשר למקוריות? X Gort (יום שני, 10/01/2005, שעה 20:10) תגובה 188642 בתשובה לאדם קלין אורון זה הקטע - שהלייזרים לא היו רנדומליים. אושן אחר כך שאל אותו ___ ? (הכנס שם של ריקוד, אני לא זוכר) ושועל הליילה הנהן. הלייזרים עצמם איפשרו מעבר רק למי שרוקד את הריקוד הזה. הקטע הזה היה קטע ממש טוב. |
|
מישהו יכול לעזור לי למצוא נעימה מהריקוד שושה (יום שלישי, 18/01/2005, שעה 13:33) תגובה 189639 בתשובה לX Gort אני מאוד אהבתי את המוזקה כשהוא רקד איפה אני יכולה למצוא אותה איך היא נקראת |
|
זה אחד מאלה: מר אדון (יום שלישי, 18/01/2005, שעה 13:59) תגובה 189642 בתשובה לשושה את יכולה להקשיב באתר של אמאזון לכל הקטעים שבפס הקול. אחד מהם ככל הנראה הוא קטע הריקוד. |
|
הקטע לא מופיע בפסקול. Private Eye (יום רביעי, 19/01/2005, שעה 14:35) תגובה 189744 בתשובה למר אדון הוא נקרא the A la menthe, של Nikkfurie. ניתן להורדה מכאן http://www.audiostreet.net/artist.aspx?artistid... בהצלחה |
|
הקטע לא מופיע בפסקול. שושה (יום רביעי, 19/01/2005, שעה 17:18) תגובה 189765 בתשובה לPrivate Eye תודה רבה רבה רבה אני הולכת לחפש |
|
ניק פיורי? lonesome zora (יום רביעי, 19/01/2005, שעה 20:22) תגובה 189785 בתשובה לPrivate Eye |
|
הצעה לפתרון סולוצו (יום שני, 10/01/2005, שעה 20:20) תגובה 188643 בתשובה לאדם קלין אורון כשדני מרצה לאנשיו על מעלליו של ''שועל הלילה'' הוא מספר על כך שהאחרון גנב יאכטה, והם תוהים איפה אפשר להסתיר יאכטה. הפתרון הפשוט הוא שהיאכטה הוסתרה באחד מהחורים הרבים בעלילה. נראה לי, שאם תסתכל טוב בתמיהה שהעלת, תמצא את אותה יאכטה שם (זה פשוט נראה לי חור גדול מספיק, אם כי לא הגדול ביותר). |
|
אגב, סולוצו (יום שני, 10/01/2005, שעה 20:30) תגובה 188644 בתשובה לסולוצו שועל הלילה ביצע את הריקוד הזה רק כדי שיהיה לו חור עלילתי בו הוא יוכל להטמין את היאכטה. העובדה שהחור העלילתי נוצר *אחרי* גניבת היאכטה היא חור עלילתי בפני עצמה. חור שינוצל בעתיד ללא ספק ביצירת הסרט ''אושן 10+e''. |
|
הצעה לפתרון NeUrotic (יום שני, 10/01/2005, שעה 23:55) תגובה 188666 בתשובה לסולוצו נורא קל להגיד שהסרט מלא חורים כמו גבינה שוויצרית באושה, אבל שימו לב: [ שנוגע לסוף הסרט]עד כמה שהעלילה מצוצה מהאצבע, היא שלמה - כלומר, לכל הדמויות יש מניע - אפילו ללה-מארק. הוא רצה את החפץ אותו אושן והחבר'ה גנבו, ולכן הניע את כל הסרט מלכתחילה. וזה כי הוא רצה להיות הכי-ארכי-ארכי-גנב-שולת!!1 בעולם, וכי אישתו לא הרשתה לו לשמור על הביצה בפעם הראשונה שהוא גנב אותה כדי להוכיח את זה... מה שאני אומר הוא רק שהפרטים הטכנים שטותיים לגמרי, אבל העסק מתקתק כי הוא לא שרירותי לחלוטין. (טוב, הוא כן שרירותי, אבל לא לחלוטין...) [סוף ]וגם: 1. שמתם לב ש<שמה של הדמות ששיחק בראד פיט> היה הרבה יותר מגניב מ<שמה של הדמות ששיחק קלוני>? למה קוראים לזה אושן 12 ולא <הדמות של פיט> 12? 2. נכון שהמוזיקה הייתה ממש מגניבה (ובאותו זמן מעצבנת) בטירוף? פסקול מאוד לא צפוי ומדליק לטעמי. הסרט שווה אפילו אם זה רק בשביל הסאונד, העריכה והעובדה שנראה שהיה כיף לעשות אותו. 3. הטריק הזה של הופעות אורח שלא מופיעות בקרדיטים מיצה את עצמו כבר עם קווין ספייסי בסרט שעצם הזכרת שמו הוא ספוילר, לא? |
|
מה הקשר בין ההסתייגות שלי למקוריות? ברווז גומי (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 1:15) תגובה 188680 בתשובה לאדם קלין אורון לא אהבתי את הסצנה (את רוב הסרט דווקא כן), אבל לא בגלל שראיתי אותה בעבר, אלא בגלל שראיתי אותה בעבר מבוצעת *טוב יותר*. |
|
דווקא יותר אהבתי את הביצוע של זה פה. Merlin (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 1:31) תגובה 188681 בתשובה לברווז גומי למרות שהכפילות בהחלט צרמה. |
|
ביקורת מדוייקת nazgul (יום שני, 10/01/2005, שעה 15:39) תגובה 188605 זה באמת ניראה כאילו החבר'ה באו לעשות צחוקים במקום לעבוד.וינסנט קאסל גונב בקלות את ההצגה מכל הכוכבים(חוץ מזטה-ג'ונס).. |
|
מאגניביישן היה בשפע, שלומי (יום שני, 10/01/2005, שעה 17:03) תגובה 188617 אבל מה לכל הרוחות היה מאגניב במוסיקה?! אלוהים, שנאתי אותה כמו שלא שנאתי מוסיקה בסרטים מימי. היא פשוט הציקה. ולטעמי זה לא היה סרט טוב. כאילו, רק מאגניב, אבל ממש לא כיפי. ובראד פיט היה כל כך אובר-זחוח ואובר-מלא-מעצמו, שאוי איך הייתי בועט בו אם הוא היה לידי באותו רגע. |
|
ביקורת מעולה לסרט בסדר סנטה (יום שני, 10/01/2005, שעה 17:03) תגובה 188618 סך הכל מי יכול לסרב לג'ורג קלוני, אנדי גרסיה וג'וליה רוברטס במסך אחד... אולי הסיפור לא מוצלח במיוחד אבל הכימיה של השחקנים ענקית מאז ''רומיאו ויוליה'' לא ראיתי כזאת כימיה (פשוט נקראתי בקטע של ברוס ויליס וג'וליה רוברס... מבריק!) |
|
הסרט הגרוע של השנה. OKOK4 (יום שני, 10/01/2005, שעה 17:11) תגובה 188620 מאוד מתחשב מצידו של סדורברג לדאוג לחבריו הטובים ולשעשע אותם, אך מדוע לצלם הכל בפילם ולשלוח לבתי הקולנוע במסווה של המשכון לקומדיית-פשע מתוחכמת ואלגנטית? מדוע? כסף כמובן. קהל הצופים ללא ספק רומה ונשדד כהוגן. העלילה אינה הגיונית במפגע, אמנם אין חורים - אך זה בגלל שהכל הוא חור אחד גדול, התסריט דלוח ומשקלו כנוצה. לא ברור מדוע החבורה מחליטה לשדוד את הבית באמסטרדם שהתמורה כל כך קטנה (נאמר שלאחר מכן הם יקבלו עבודות יותר שוות ומאתגרות... אבל בקושי נשאר להם שבוע...), בעצם כן ברור - עוד הזדמנות לסטיבן להראות כמה הוא שנון. ממש. במהלך הצפייה ישבתי משתאה לנוכח הריצוד הלא יאמן של המתרחש מול עייני, ריק מוחלט חסר תוכן ועניין. כמובן שהיו לי עוד דוגמאות לחוסר הרצינות של הסרט הנוראי הזה אך בפרספקטיבה של שבועיים הדחקתי כבר את הכל. כולי תקווה שלא נאלץ יותר להפגש עם פיגועים המוניים שכאלה. הפעם יצאתי נפגע הלם בלבד, מי יודע מה יקרה בפעם הבאה. |
|
הסרט הגרוע של השנה. למינג בדרכים (יום שני, 10/01/2005, שעה 17:40) תגובה 188623 בתשובה לOKOK4 ( סנל''ל, אם אפשר לקרוא לזה ככה)מה על ''הגנבים מנסים פעמיים, בשתי תחבולות פתטיות, לגנוב משהו שהם כבר הצליחו לגנוב, וכתוצאה מכך נתפסים ומשתחררים בדרך עוד יותר תמוהה''? |
|
יש עוד מליון דוגמאות. OKOK4 (יום שני, 10/01/2005, שעה 21:22) תגובה 188648 בתשובה ללמינג בדרכים |
|
למה שהחבר'ה טווידלדי (יום שני, 10/01/2005, שעה 18:25) תגובה 188627 במענה לאיום מצדו של גארסייה, פשוט ישכרו איזה רוצח שכיר או יחסלו אותו בעצמם, וחסל? [לא ראיתי את הסרט, אני סתם סקרן]. |
|
למה שהחבר'ה סנטה (יום שני, 10/01/2005, שעה 19:29) תגובה 188637 בתשובה לטווידלדי יעשו את זה... אז כל האקשן ילך... והסרט יתקצר בערך בשעתיים... וסך הכל את אנדי גרסיה לא הורגים (הוא ''בלתי משוחד'') |
|
אולי כי הוא מוקף בשומרי ראש אימתניים ומצלמות אבטחה מפה ועד הודעה סימפון (יום שני, 10/01/2005, שעה 23:06) תגובה 188659 בתשובה לטווידלדי אבל זה מעלה את השאלה, למה שלא ישכרו שומרי ראש כאלה משל עצמם? ואם הם בכל זאת היו מנסים להרוג אותו ולא מצליחים והוא היה יודע שזה הם, ואז היה מנסה בכל זאת לחסל אותם? ולמה סופרמן יודע לעוף? |
|
סרט אלוף!!! אורנית (יום שני, 10/01/2005, שעה 21:31) תגובה 188649 איזה סרט יפה!! אהבתי אותו מאוד!! אממ מה אפשר להגיד על הסרט הזה אז ככה אין על בראד פיט ומאט דיימון, דבר ראשון! הסרט מאוד מצחיק ומהנה! אהבתי במיוחד את הקטע עם המשפטים המפגרים האלה שבראד קלוני ומאט אמרו ובמיוחד את הצחוק שלהם!אם תשימו לב אז גם בסרט הראשון וגם בסרט הזה תמיד בסוף אומרים ''אההה'' ! בסרט הקודם זה היה הקטע שהם בעצמם השוטרים ובסרט הזה זה הקטע שבסוף הביצה הייתה אצלם מההתחלה והם תכננו להיכנס לכלא מראש ואמא של ליינוס ( אם ככה קוראים למאט דיימון שם- כבר שכחתי- ראיתי את סרט לפני יותר משבועיים) באה לחלץ אותם מהכלא. עוד קטע לא צפוי היה הקטע עם ג'וליה רוברטס וברוס וויליס.ועוד משהו אחרון שמתם לב כמה הם אוכלים ושותים בסרט??!!! |
|
סרט אלוף!!! למינג בדרכים (יום שני, 10/01/2005, שעה 21:52) תגובה 188651 בתשובה לאורנית או, אולי את תוכלי להסביר לי, כי לא הצלחתי עדיין להבין: למה להם להיכנס לכלא? הרי זה לא שהם היו צריכים לעבוד על השועל יותר משהם עבדו עליו עד שהם נכנסו לכלא. |
אני לא חושבת שהם ![]() לונג ג'ון (יום שני, 10/01/2005, שעה 23:55) תגובה 188667 בתשובה ללמינג בדרכים תכננו מראש להכנס לכלא. אבל מרגע שהם נכנסו, לדעתי זה לא הפריע להם כי זה רק עובד לטובתם. |
אני לא חושבת שהם ![]() NeUrotic (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 0:06) תגובה 188668 בתשובה ללונג ג'ון ברור שכן - הם בראד פיט לוחש את זה לקלוני, כשהם מתכננים את הגניבה. בשלב שכל אחד חוזר על התפקיד שלו (''10:21 אני כך וכך את המצלמה ההיא וההיא'', ''10:40 משהו משהו, 10:45 כולנו נעצרים ונכנסים לכלא''). זה היה מאוד מתוכנן - למרות שהסרט עשוי בצורה מספיק טובה (למרות ההאשמות) כך שזו תהפוך להיות הערת אגב צינית על הסיכוי שלהם להצליח. אני מסכים - לא כולם ידעו על הכל, אבל הם ידעו על הרוב - אחרי הכל צריך לזכור שהם גנבו את הביצה יחד יומיים קודם לכן. |
|
והנה מגיעה השאלה המביכה... lonesome zora (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 0:46) תגובה 188674 בתשובה ללונג ג'ון סנל''לים מטורפים וכו'... מה בכלל קרה שם בסוף, מהקטע עם הכלא ועד הכתוביות? פשוט איבדתי לגמרי את העלילה המוחבאת מהקטע שתפסו את רוברטס והחברים במוזיאון ועד הסוף. מה הקטע עם אמא של דיימון? מה היה מתוכנן ומה לא היה מתוכנן? מתי הם השיגו את הביצה, איך, למה? ומה פתאום זיטה ג'ונס הפכה למשת''פית? מתי זה קרה? אם מישהו יוכל להאיר את עיניי אודה לו עד מאד. |
ספוילרים איומים לסוף הסרט, ובעצם להכללונג ג'ון (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 1:12) תגובה 188679 בתשובה לlonesome zora קלוני את פיט היו צריכים הרבה מאד כסף. פיט הכיר את לה-משהו, הגנב הזקן שהפך לאגדה והוא במקרה גם אבא של קתרין זיטה ג'ונס. לה-משהו עשה איתו עסק: הוא (לה-ווטאבר) יגנוב את הביצה - לא ברור בדיוק איך וזה גם לא אמור לעניין אף אחד - ויגרום לשועל-הלילה לקנא. כיוון ששועל הלילה לא מוכן לקבל את האפשרות שמישהו מסוגל לגנוב טוב יותר ממנו, הוא מקלקל לאושנים את ה''עבודה'' שלהם (העבודה הזולה, בבית של ההוא הערירי), ואז גורם להם לבוא אליו ולהציע תחרות גנבים, כדי שהוא (שועל הלילה) ימחל להם. שועל הלילה חושב שהוא שולט בהכל, ולא יודע שבעצם קלוני את פיט, ביחד עם לה-גנב, תמרנו אותו לזה. בינתיים פיט וקלוני מעמידים פנים שהכל כרגיל וצריך לגנוב את הביצה (העתק, אבל אף אחד חוץ מהם וחוץ מלה-גנב לא יודע את זה). וכל הזמן קתרין זיטה ג'ונס נושפת בעורפם - היא יודעת שפיט גנב עוד מימיהם כזוג, ורק מנסה לנחש מה יהיה הצעד הבא שלו. שועל הלילה מנחש את צעדיהם של האושנים, וגונב את הביצה ערב לפני ביצוע התכנית שלהם. למעשה, הוא גונב את העתק מס' 1, כי כאמור, הביצה כבר מזמן לא שם. קתרין זיטה ג'ונס מבינה בשלב כלשהו שמדובר בביצה, ומזייפת מסמכים כדי להגן עליה בכל מחיר. היא תופסת את רוב החבורה (בדרכה לגנוב את העתק מס' 2, כי הרי שועל הלילה דאג לגנוב את ''הביצה'' ערב לפני) ומשליכה אותם לכלא, בידיעה שעכשיו הביצה בטוחה כמעט לגמרי. בינתיים, שני החבר'ה הנותרים של אושן, שלא יודעים שהכל תרגיל בהפוך על הפוך, מזעיקים את ג'וליה רוברטס כדי שתעזור להם להציל את אושן-קלוני. גם הם נתפסים, בזכות ערנותה של זיטה ג'ונס. אמא של מאט דיימון מגיעה, על תקן בלשית מחלק מוסר (אני לא יודעת אם היא באמת כזו או רק מעמידה פנים), ומנערת את זיטה ג'ונס על זיוף המסמכים. כיוון שכך, היא מפקיעה את סמכותה של הזיטה לחקור את העצורים, ולוקחת אותם לתשאול אצלה ביחידה. זיטה איכשהו מבינה שעבדו עליה, ועוקבת אחר האוטו בו מובל בראד פיט. הוא מספר לה מי זה אבא שלה, ולוקח אותה לפגוש אותו. היא עדיין אנטי נגד פיט ונגד כל החבורה, ולרגע לא שיתפה איתם פעולה, בטח שלא מרצונה. אבל היא מתרככת טיפה כשהיא מבינה שאבא שלה בחיים, והבטחון שלה מתערער כשמתברר לה שאבא שלה הוא למעשה הגנב הכי מפורסם שיש (זה אמור לגרום לה להבין שהיא בעצם יכולה לאהוב מישהו שגונב למחייתו. פתאום היא מגלה שהיא לא חייבת להיות אנטי וכזו שומרת חוק עם מקל בתחת, כי באותה מידה היא יכולה להיות בצד השני, עם אביה האהוב). בינתיים, שועל הלילה מבין שעבדו עליו לכל אורך הדרך, ושהוא הפסיד בהתערבות על גניבת הביצה (למרות שזה לא כל כ נכון. זה לה-פיני שגנב אותה, ולא האושנים). כיוון שכך, עליו לשלם לבנדיקט את הכסף שהאושנים חייבים לו. |
ספוילרים איומים לסוף הסרט, ובעצם להכלאדם קלין אורון (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 1:43) תגובה 188682 בתשובה ללונג ג'ון מה מה מה מה מה? הרי ראו בבירור שלא-פיני לא גונב כלום, הוא רק מספר לאושנים ושות' איך לגנוב אותה (ברכבת בפריז), וכך הם אכן עושים, לפני שרוב עלילת הסרט מתרחשת. למה את חושבת שלה-דג גנב את הביצה? פיספסתי משהו? |
יכול להיות.לונג ג'ון (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 1:57) תגובה 188684 בתשובה לאדם קלין אורון את הסרט ראיתי מזמן, ובקטע בו יש מישהו שלוקח את התרמיל, לא ממש היה ברור לי מי זה. בהתחשב בכך שבשעתו, הוא לא נראה לי כמו קלוני או כמו פיט, הסקתי שזה אחד משליחיו של לה-לה-פו-ודיפסי. |
יכול להיות.אדם קלין אורון (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 16:19) תגובה 188742 בתשובה ללונג ג'ון לרגע נבהלתי. לא, מי שמסתובב עם התרמיל בהתחלה הם האנשים הרשמיים שמעבירים אותו למוזיאון. מי שגונב להם אותו הם החבורה של אושן (חלק ממנה - בעיקר ליינוס). |
|
תודה רבה לך. OKOK4 (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 1:57) תגובה 188685 בתשובה ללונג ג'ון קלטת את העלילה מצפייה אחת? או שנעזרת בחומר כתוב? מעניין אותי כמה אנשים באמת הבינו מה הולך שם (אני בקושי... וגם דברים שהבנתי במהלך הצפייה, עכשיו נראים לי לא ממש נכונים). בכל מקרה שוב תודה :) |
|
צפייה אחת ובלי חומר עזר. לונג ג'ון (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 2:39) תגובה 188689 בתשובה לOKOK4 |
|
החלקים שלא הבנתי... lonesome zora (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 5:58) תגובה 188694 בתשובה ללונג ג'ון אז רגע, מה היה כל הסיפור של הסיני ברכבת עם התיקים? והקטע עם אמא של מאט דיימון... נו באמת. זה גם מה שאני הבנתי מהסרט, אבל קיוויתי שהיה שם משהו יותר אמין. :/ |
ספוילרים איומים לסוף הסרט, ובעצם להכללמינג בדרכים (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 7:03) תגובה 188695 בתשובה ללונג ג'ון אבל אם הביצה כבר אצלם, בשביל מה להעמיד פנים שהם עדיין צריכים לגנוב אותה? על מי הם מנסים לעבוד (השועל?) ומה יוצא להם מזה, חוץ מהרבה כאב ראש והסתבכות שצריך חור עלילה לא קטן כדי להסביר את היציאה שלהם ממנה? |
|
נראה לי שאת טועה סולוצו (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 7:40) תגובה 188697 בתשובה ללונג ג'ון כל החבורה השתתפה בגניבת הביצה האמיתית (כלומר זו שבתיק. דיימון היה זה שהחליף את התיקים). כלומר - כולם יודעים בדיוק שהכל זו הופעה בשביל שועל הלילה. ומכאן כולם גם יודעים למה - לה-מארק וכל הסיפור הזה (אחרת, אני מניח, הם לא היו ממש משתפים פעולה). בכלל, גם סדר האירועים לא ממש נכון - פיט וקלוני היו צריכים הרבה מאוד כסף רק כי שועל הלילה גילה לבנדיקט איפה הם. כלומר - התיאום עם לה-מארק נעשה *אחרי* שהם כבר גילו על שועל-הלילה בפריצה הראשונה. |
|
לא נכון (תשובה לך ולברווז גומי). לונג ג'ון (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 11:47) תגובה 188707 בתשובה לסולוצו שועל הלילה הלשין לבנדיקט *בגלל* שלה-מארק אמר שהוא לא הגנב הגדול מכולם. אבל כפי שמראים לנו בסוף הסרט, החלק הזה היה מתוכנן היטב - מי שלה-מארק דיבר איתו היה הזקן שבחבורת האושנים (זה שאמר שהוא לא רוצה לצאת איתם לאמסטרדם כי הוא זקן מדי לדברים האלה, ושבמחילה מכבודם יסתדרו בעצמם). זו גם הסיבה שאני מאמינה ששאר החבורה לא ידעה על המבצע - כשהזקן (שכן ידע) אמר שהוא פורש, הם היו מאוכזבים באמת. לו הם היו יודעים, הוא לא היה נזקק להצגות, אלא אומר ''התפקיד שלי הסתיים'', והם היו מהנהנים בהסכמה. דיימון לא שמר על התיק עם הביצה. הוא קלאמזי מדי והם לא סומכים עליו. בעת גניבת עותק מס' 2, הוא נושא על גבו תיק, אליו הוא מכניס את הביצה הלא אמיתית, כך שנראה לי לא הגיוני שבתיק תהיה כבר הביצה האמיתית ושזיטה ג'ונס לא תמצא אותה. לדעתי, התיק עם הביצה נעלם בשלב כלשהו (זו הסצינה בה התיק עם הסיני נעלם, ואנו אמורים לחשוב ששיחות הטלפון הדאוגות נעשות כדי לאתר את מר גמיש). ומעבר לזה, אני יוצאת מנקודת הנחה שעדיף להם שכמה שפחות אנשים ידעו על המבצע האמיתי, כי זה מקטין את הסיכוי שמישהו ידבר. |
|
ואז[1] נשאלת כמובן השאלה סולוצו (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 14:34) תגובה 188723 בתשובה ללונג ג'ון למה, לכל השדים והרוחות, הזקן בכלל נוסע לספר ללה-מארק את זה? מה האינטרס של החבורה, שמנהלת לה חיים נחמדים על הכסף שהם הרוויחו, לגרום לבנדיקט לרדוף אחריהם? הם לא היו יכולים לעשות את זה בלי סיכון החיים הזה? יש פה בעיה של סיבה ומסובב. שימי לב - מצב התחלתי ---------- לה מארק רוצה את הבת שלו ו(בוא ונגיד) את הביצה. בראד פיט רוצה את ז'יטה ג'ונס (גם אני, אבל אני לא נראה כמו בראד פיט). דרך אחת להשיג את הדברים ------------------------ לה מארק, שהכיר את פיט אי אז בפריס, מתקשר לפיט, אומר לו לגנוב את הביצה (שזה קל כמו לגנוב סיגריה מתינוק), אחרי זה פיט נוסע לבקר את ז'טה ג'ונס, אומר לה - ''רוצה לפגוש את לה-מארק?''. היא מתלהבת - וכולם מקבלים מה שהם רצו. דרך אחרת --------- לה מארק משכנע, איכשהו, את הזקן מהצוות לבוא ולספר לו על השוד, כדי ששועל הלילה יתרגז. אז, בהנחה שהוא יגיב כפי שהוא צפוי להגיב, שועל הלילה יספר לבנדיקט איפה כולם נמצאים. בנדיקט, בהנחה שלא פשוט ילך ויחסל אותם אלא באמת יקבל את התנאים שמציב לו השועל, יעמיד להם תנאי להחזיר את הכסף. החבורה העליזה שלנו, שאו שכבר מכירה את התכסיס או שלא (מאיך שנראה שהם מתאמצים כדי לשדוד את הפריט מההולנדי, כולל הרגעים בהם הם מאוכזבים, נראה שהם לא יודעים על הקונספירציה) הולכת להולנד, שם הם מצליחים, איכשהו, ''להתגלות בטעות'' על ידי ז'טה ג'ונס, שלא ישר פושטת על חדר המלון עם עשרות שוטרים, אלא מחליטה to play along משום מה. הם מגיעים לשועל הלילה (ונראה שהם די מופתעים מכך שהוא היה בכספת לפניהם - כלומר הם לא שמעו עליו עד אז). הוא מציב להם תחרות, והם, במקום לשבור לאמ-אמא שלו את הצורה ולקחת ממנו את כל הכסף שחסר להם, מקבלים אותה. הלאה, לה-מארק מארגן לכל החבורה את השוד הכי קל שהם עשו בהיסטוריה (בערך עשר דקות עבודה) והם ניצחו בתחרות עם שועל הלילה, אבל מאיזושהיא סיבה לא ברורה אף היא, הם ממשיכים להתנהג כאילו התחרות בתוקף. גם בינם לבין עצמם הם לא אומרים ''רק נעשה את עצמנו'' אלא ממש נלחצים. השיא מגיע כאשר מלבד שלושה אנשים כל החבורה נכלאת, ואז, במקום להגיד ''זה בטוח ישכנע את הצרפתי המעצבן שעשינו ככל יכולתנו'', הם ממשיכים להתאמץ, כולל שימוש בתכנית המופרכת וחסרת הסיכוי ביותר ששמעתי עליה מעודי. זה בלי להזכיר אין-ספור חורים קטנים בעלילה בדרך (הלייזרים הרנדומליים הם רק אחד מהם). אז זה נראה לך הגיוני? או אולי, כמו שברווז הגומי ציין - כל ה-''סיבה לא ברורה'' בתיאור שלי הוא בעצם ''צריך להמשיך את הסרט עוד X דקות''. [1] אני דווקא לא זוכר שהזקן זה אותו אחד שהיה בצוות של אושן, אבל לא משנה. |
|
רגע, מהתחלה, עם ספוילרים חמורים, כמובן. לונג ג'ון (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 15:49) תגובה 188731 בתשובה לסולוצו כאמור, ראיתי את הסרט מזמן, אז אני לא זוכרת לפרטי פרטים את כל התכניות והתככים. אם זכור לי נכון, בנדיקט רוצה את הכסף שלו ומוצא את החבורה גם בלי עזרת שועל הלילה. אחרי הכל, זה לא שהם חיים תחת זהות שאולה (או כפולה, או בדויה או במלכודת), אלא ממשיכים להשתמש בשמות שלהם, וחלקם אף עושים בכסף שימוש ראוותני למדי. בערך מהשלב הזה לא ברור לי באמת למה לא ללכת בדרך הקלה, אבל בינינו, אפילו אני יודעת שמה שבא בקלות הוא פחות כיף. מה אתה יודע, אולי ללה-מארק נמאס משועל הלילה השוויצר הזה והוא רצה ללמד אותו לקח, וכשבראדי התקשר לבכות לו על בנדיקט הניג'ס, לה-מארק העלה את הרעיון לעשות את כל הסמטוחה הזו. אם זכור לי נכון, בפשיטה שלהם בבית שהם הרימו, כשמתברר ששועל הלילה היה לפניהם, לא הראו את הפנים של אושן ובראד פיט, אלא רק של שאר החבורה. כיוון ששאר החבורה לא שמעה על תוכנית העל, הגיוני שהם יביעו אכזבה רבתי. מצד שני, מי שנשלח לדבר עם שועל הלילה, הוא דני אושן, שכאמור, מיודע לגבי תוכנית העל, ולכן אין לו בעיה להציע תחרות גניבה, או לתמרן את שועל הלילה להציע אחת כזו, בשם האגו הנפוח. וזיטה ג'ונס, אגב, לא פושטת ישר על החדר במלון, כי זה לא חוקי. היא רק ראתה שם את בראד פיט, את הסיני ואת דני אושן. היא חושדת שהם קשורים למשהו מפוקפק, אבל מצד שני, הם תמיד יכולים לטעון שהם שם באיזו חופשה תמימה. בהכירה את בראד פיט, היא גם יודעת שעד שהיא תארגן צו חיפוש ושוטרים שיפשטו על החדר, כבר לא יהיה מה למצוא. זה שהם ממשיכים עם התוכנית - שוב, זה בגלל שלא כל החבורה ידעה על תוכנית העל. זה נורא פשוט: הם גנבו את הביצה המקורית, אבל כל הקטע זה לא רק לגנוב אותה לפני שועל הלילה, אלא להנחית לו מכה על האגו. ולכן הם נותנים לו לגנוב את ההעתק, כדי שירגיש מרוצה מעצמו. אם הם יצליחו לגנוב את ההעתק השני או לא - זה כבר לא מעניין אותם (חוץ מאת מאט דיימון, שלא ידע שאפשר להפסיק להתאמץ ולכן מזעיק את ג'וליה רוברטס). הקטע הוא שעכשיו דני אושן יכול לבוא לשועל הלילה, ובעוד שועל הלילה מתברבר על כמה יפה הוא עשה את הקפואירה הזו ואיך הוא הלך ממש כנגד כל הסיכויים, אושן מחייך ומסביר לו שהוא עשה את זה לחינם. שכל הריגוש הזה וה''חה, חה, אני מנחש את הצעדים שלכם ומגיב לפניכם'', היה בשביל איזה העתק עלוב שלא שווה כלום, כי אחרי הכל, מישהו ניחש את הצעדים שלו עוד לפניו. |
|
עצרי, המתיני, חזרי אדם קלין אורון (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 16:22) תגובה 188744 בתשובה ללונג ג'ון ראית את הסרט מזמן. את טועה בכמה וכמה עובדות (למשל הגילוי של בנדיקט את החבורה). |
|
מה זה אומר, Merlin (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 16:24) תגובה 188746 בתשובה לאדם קלין אורון שאנחנו מתחבטים בדברים כל כך בסיסיים כמו מה לעזאזל היה בסרט? כנראה שהם הבינו בדיוק מה הלך שם, ולא ראו לנכון לחלוק איתנו. |
|
רגע, מהתחלה, עם ספוילרים חמורים, כמובן (כה''ב) סולוצו (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 16:25) תגובה 188747 בתשובה ללונג ג'ון טוב, אז את לא זוכרת ממש טוב. בנדיקט מצא את האנשים רק בזכות שועל הלילה. רואים את בנדיקט מקבל את השיחה משועל הלילה ואת הנתונים לגבי האנשים. הם כן חיו בזהות בדויה, והסתתרו להם. בגניבת הביצה האמיתית השתתפו *כולם*. מאחורי הבחור עם התיק ובו הביצה ישב מאט דיימון עם תיק זהה. קלוני ואחד מהאחים התחילו לריב, ודי ברור שבמהלך הריב דיימון החליף בין התיקים, שזה מה שהוא יודע לעשות הכי טוב. אז ברור שדיימון, כמו כל השאר, יודעים בדיוק איפה הביצה האמיתית. אפילו בשיחות בין קלוני לבראד פיט, כשאף אחד אחר לא שומע, הם מתייחסים בכל הרצינות למשימת הגניבה (גם זו של ההולנדי, גם זו של הביצה). אני גם לא כל כך מבין את הקטע של התחרות. כלומר - למה בדיוק שועל הלילה היה צריך לגלות רק בסוף שעבדו עליו. זה לא כל כך מצחיק (ונראה שלחבר'ה יש חוש הומור די טוב, סך הכל), ולא נראה לי שזה ישנה את הפרספקטיבה שלו לגבי משהו. כל זאת, בלי לציין את המאמצים המרובים שהושקעו ביצירת מראית העין הזו, מאמצים שהם הרבה, אבל הרבה מעבר לסביר. נכון, הכל הוא, כמו שאמרת, כי ''מה שבא בקלות הוא פחות כיף''. אבל לא נראה לי שלדמויות אכפת כל כך מהכיף של הצופים. לאחר שכל זאת נאמר - זה בכלל לא חשוב. הרי יש עוד הרבה מאוד חורים בעלילה. המטרה של הסרט, כפי שציין אדם בדיוק רב בביקורותו, היא להיות מגניב, כיפי וקצבי. נכון שגבולות הסספונד הנדרשים, בעיקר לגבי הפתרון בסוף, הם בלתי סבירים בעליל (לגבי, לפחות), אבל ניתן להנות מהסרט גם כך. בכלל, לנסות לנתח את הסיבה והמסובב בסרט הזה נראה לי כמו ניסיון להבין למה סבו של זאפוד ביבלברוקס הראשון הוא זאפוד ביבלברוקס השלישי. |
|
לא נראה לי ברווז גומי (יום רביעי, 12/01/2005, שעה 10:09) תגובה 188818 בתשובה ללונג ג'ון להאמין שהערה בודדת של הזקן כוונה כדי להיות הדומינו הבודד שיניע את כל מזימות הגניבות בהמשך, נראה לי עוד יותר מופרך ממה שחשבתי מלכתחילה. נראה לי אמין יותר שהשוט בו הוא נראה מתלבט בביתו מבהיר את החרטה שהוא חש על כך שהוא עזב את החבורה. חוץ מזה, התיק עם הביצה האמיתית נמצא אצל דיימון, כפי שניתן ללמוד מכמות הקלוז אפים שהתיק מקבל בזמן תכנון מזימת הג'וליה. צפייה שניה תבהיר זאת. |
ספוילרים איומים לסוף הסרט, ובעצם להכלברווז גומי (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 9:31) תגובה 188698 בתשובה ללונג ג'ון תיקון צריך להעשות: קודם שועל-הלילה נתקף קינאה באושן בגלל שהמנטור שלו לה-משהו (לה-מאר?) לא אמר שהוא הגנב הגדול בעולם. לכן השועל הלשין לגרסיה, גייס את המפצח שיתן לחבורתו של אושן לגנוב את המסמך ההולנדי ואז גנב אותו קודם. אחר כך הוא סיפר לאושן והציב מולו את אתגר הביצה. ואז החבורה הקימה תרגיל העלמות מסובך בעזרת יפני אחד, קבוצת כדורסל (או כדורגל או הוקי דשא או משהו) ותשתית הרכבות האירופאית כדי להגיע ללה-משהו, שיספר להם להיכן הביצה האמיתית נוסעת. מסתבר שכל השמירה ההדוקה היא תרגיל הסחה מחוכם והיא בעצם מובלת על ידי שלושה שומרים אבלים ברכבת ציבורית - כמה נוח. חמישה בערך מתוך האחד עשר גונבים אותה ואז החבורה מארגנת גניבה נוספת מסובכת ומרושלת, שמטרתה לא לסיים את הסרט אחרי 45 דקות (וגם כדי להסיח את דעתו של השועל הלילי). מבין שלושת הניצולים שמגייסים את ג'וליה רק דימון יודע שהביצה כבר נגנבה (והוא צריך, כיוון שהוא סוחב את התיק בה היא נמצאת על גבו כל הזמן), ולכן עליו מוטל להמשיך את מזימת ההסוואה הלא ברורה - הרי לכם תפקיד מרכזי. השניים האחרים למיטב זכרוני לא השתתפו בגניבה ברכבת ועל כן אחרי הכתוביות הם יחריזו חרם של שבוע לפחות על שאר החבורה. אימו של דיימון אינה כמובן בלשית, אלא גנבת מדופלמת אף היא, וכך גם אביו. הבן רק ממשיך את העסק המשפחתי ומשתדל לא לפשל יותר מדי באמצע. |
ספוילרים איומים לסוף הסרט, ובעצם להכל(N)e(U)rotic (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 21:28) תגובה 188775 בתשובה לברווז גומי כל מיני דברים פה לא נכונים. חלק ממה שאני אגיד בוודאי גם כן לא יהיה נכון, אבל אני יצאתי עם תחושה שלמה יחסית מהסרט - כלומר, שהעלילה סגרה חלק מהקצוות הפתוחים. 1. לה-מארק הוא הכי-ארכי-ארכי-גנב-שולת!!1-בעולם. ללה-מארק יש מתלמד ששמו שועל-הלילה (שזה שם מתרומם וצרפתי כראוי). השועל נחשב הגנב השני-הכי-ארכי-ארכי-גנב, עד השוד של אושן. 2. הבת של לה-מארק היא זטה ג'ונס. בגלל שהיא למדה מאבא שלה כל כך הרבה דברים היא יודעת איך גנבים חושבים ובגלל זה היא כזו ארכי-ארכי-שוטרת-שולתת!!1-בעולם. חוצמזה, היא רוצה למצוא את אבאל'ה ולכן נכנסה לעסקי השוטרות (או זה - או שזה בגלל שהוא עזב אותה ואת אמא שלה...). איך יודעים שהיא יודעת שהיא הבת של לה-מארק? היא יודעת שלה-מארק גנב את הביצה בשנות ה-80 אבל אשתו (יענו, אמא) לא הרשתה לו לשמור עליה. 3. לה-מארק רוצה לגנוב את הביצה. למה? כדי להוכיח שהוא באמת הכי גנב-על-הזמן, וכי הוא כבר הצליח פעם אבל לא קיבל על כך הכרה. 4. על מנת לגרום לאושן לגנוב את הביצה, לה-מארק מניע את כל השחקנים האחרים במגרש (כלומר, כל החורים בעלילה הם באשמתו בכלל, ולא באשמת התסריט!). לה-מארק מדבר עם מישהו על השוד של אושן (לדעתי, זה לא היה מישהו מהחבורה) על מנת לגרום לשועל הלילה להתעצבן. 5. שועל הלילה מסגיר את החבורה העליזה לבנדיקט ותוך כדי כך גם מארגן שאושן וחבורתו יאלצו לשדוד את הכספת ההיא. 6. אושן והחברים פורצים לכספת, בטוחים לחלוטין שזה מה שיש, אך מגלים שעבדו עליהם. 7. הם מגלים מי זה השועל הזה, וגונבים ממנו את הציורים. כתגובה הוא מזמן אותם לתחרות. אושן מסכים, כי הם חייבים את הכסף. 8. השועל מפעיל את זטה כנגד אושן ואנשיו העליזים, כדי להגדיל את סיכוייו. הוא גם גונב את הביצה יום לפני הגניבה של אושן והפרחחים. 9. זה הקטע שרואים בסוף, והוא מסביר את הטוויסט של הסרט: שישה ימים לפני השוד של אושן וחבורתו, לה-מארק פונה אליהם ומגלה להם שהביצה האמיתית בכלל נוסעת ברכבת ולא ברכב המשורין. בנוסף הוא אומר: ''תזכרו שאני עדיין הכי טוב.'' וכל זה למה? כי אם הוא מצליח להניע תריסר גנבים, ג'וליה רוברט ועלי-בבא אחד לגנוב את הביצה האמיתית, אז כנראה שהוא באמת גנב-על-הארכי-ארכי-זמן. 10. בשישה ימים אושן והדרדסים מעלים מופע תכנון וגניבה כושל של הביצה כדי שהשועל לא יגלה שבעצם הביצה לא במוזיאון. חשוב לזכור: כשמתעסקים עם ארכי-שועלים, צריך להיזהר! הם עלולים לגנוב ממך דברים אם לא תסיח את דעתם. 11. הביצה נגנבת לפני שהיא בכלל מגיעה למוזאון. 12. הביצוע אכן כושל וכולם נעצרים בסופו של דבר. 13. כולם שמחים, חוץ מהשועל, שהוא בכלל ארכי-גנן ולא ארכי-גנב... סוף. קרדיטים. תאורה. לדרוך על קופסא של פופקורן ביציאה מהאולם. |
אכן ואכן קרוב, אבל:אדם קלין אורון (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 21:43) תגובה 188780 בתשובה ל(N)e(U)rotic 2. לזטה ג'ונס אין מושג שאבא שלה לה-מארק, היא רק יודעת שהוא היה גנב. רואים בברור שהיא מופעת מאוד כשפיט אומר לה שמדובר בלה-מארק. חוץ מזה, מדויק לחלוטין וגם משעשע ביותר. |
|
אני הבנתי קצת אחרת. Kipod (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 21:47) תגובה 188782 בתשובה לאדם קלין אורון זה לא שלה-גנב באמת רצה את הביצה. הוא פשוט נהנה להקניט את השועל, והרגיש קצת אשם מתוצאות המעשה. |
|
אני מסכים. אדם קלין אורון (יום רביעי, 12/01/2005, שעה 8:49) תגובה 188814 בתשובה לKipod |
אכן ואכן קרוב, אבל:NeUrotic (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 21:49) תגובה 188784 בתשובה לאדם קלין אורון מאיפה הוא יודע את זה? אני לא זוכר... אני חשבתי שהיא מופתעת מזה שהוא אומר לה שלה-מארק חי. כי את זה היא בוודאות לא ידעה (אלא רק חשדה בכך) |
כמו שאדם אמר,לונג ג'ון (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 22:02) תגובה 188789 בתשובה לNeUrotic היא לא יודעת שלה-מארק הוא אבא שלה. וזה שהיא יודעת שהוא החזיר את הביצה - נו, כל עולם המשטרה יודע את זה. כי אלמלא הוא החזיר אותה, לא היתה עכשיו ביצה לגנוב, הלא כן? (חוץ מזה, אם היא חושדת שהוא חי, אז ברגע שמאשרים לה שהוא חי היא לא יכולה להיות מופתעת ממש. היא הרי חשדה). |
|
זה מקדם את האינטרסים של בראד פיט. לונג ג'ון עייפה (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 20:47) תגובה 188767 בתשובה ללמינג בדרכים או לפחות, זו הסיבה היחידה שאני יכולה לחשוב עליה. ברגע שהם נכנסים לכלא, זה גורם לקתרין זיטה ג'ונס להאמין שהיא מנעה את הגניבה. וזה מפנה את הדרך לבראד פיט לחזור אליה. הם הרי לא יוכלו לחזור אחד לשני כל עוד היא מאמינה שהוא גנב, ובטח שלא אם היא תאמין שיש סיכוי שהביצה המופלאה אצלו, או היתה אצלו. אז הוא היה צריך לתת לה להאמין שהיא משתווה לו (או יותר נכון - שהיא ניצחה אותו). רק אחרי זה, פיט יכול לספר לה על אבא שלה, ועוד לקבל על זה נקודות זכות, מספיק כדי שהם יחזרו אחד לשני. |
|
זה מקדם את האינטרסים של בראד פיט. למינג בדרכים (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 21:03) תגובה 188770 בתשובה ללונג ג'ון עייפה קלוש למדי, וגם לא מסביר את פרשיית ג'וליה רוברטס. אחרי הטוויסט המוצלח של הסרט הקודם, אפשר היה לצפות ליותר מההסבר הזה. אבל אני מורשם מכך שהצלחת למצוא הסבר שאני לא אוכל לפסול על הסף לסרט שנראה לי כל כך מקושקש. |
|
אני יכולה למצוא הסבר גם לג'וליה רוברטס. לונג ג'ון (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 21:18) תגובה 188774 בתשובה ללמינג בדרכים ממש בקצרה: בתחילת הסרט היא מאד לא מרוצה מאיך שבעלה בוחן כל חנות וכל מקום מבחינת ''פוטנציאל הגניבה'' שלהם. ברגע שהוא נכנס לכלא ומאט דיימון מזמן אותה לעזור להם (בתירוץ שזה הדבר היחיד שיציל את בעלה ואותה), היא הופכת לחלק מהחבורה. לא רק זה, התרגיל שהיא עשתה הפך אותה רשמית למעמידת פנים ולגנבת. אין לה יותר צידוק מוסרי לנזוף בדני אושן על הגניבות שלו. |
|
אני יכולה למצוא הסבר גם לג'וליה רוברטס. למינג בדרכים (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 21:32) תגובה 188776 בתשובה ללונג ג'ון יפה, הצלת חלק מכבודו האבוד של הסרט. רק חבל שצריך להעלות תיאוריות קונספירציה כדי להבין את זה. אולי היה כדאי לוותר על מסיבות הפיג'מות בסוף הסרט ולהבהיר את הרעיונות הללו בדרך קצת יותר עדינה, אבל ברורה. |
|
כמה שאני אוהבת לקרא ביקורות שלך. רייזי (יום שני, 10/01/2005, שעה 22:59) תגובה 188658 (למרות שקטלת את נערה עם עגיל פנינה..) שמתי לב שכבר בקושי מחמיאים על בביקורות פה באתר. אז, אדם, אהבתי. |
|
יו, תודה אדם קלין אורון (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 1:45) תגובה 188683 בתשובה לרייזי אחרי ארבע שעות של התקנת הרד-דיסק מעצבנת בטירוף (אני לא מאמין שפעם אהבתי להתעסק עם חומרה), ועם מועד השכמה של 4 שעות אל תוך העתיד, אין לי אלא להגיד ששיפרת לי את מצב הרוח בצורה יוצאת מהכלל. תודה. |
|
אשתך צודקת. אביגיל (יום שני, 10/01/2005, שעה 23:15) תגובה 188661 והביקורת הנוכחית נשמעת מאוד דומה לביקורת על אושן 11 (חוץ מזה שכבר אף אחד לא בא בטענות כנגד השם המעפן). מכיוון שנהניתי אז, אני מקווה להנות גם בזה. פשוט מפעילים את האידיוטומט, ואוכלים הרבה פופקורן. |
|
וינסנט קאסל NeUrotic (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 0:35) תגובה 188672 ![]() שמתם לב שהוא ממש דומה לריצ'ארד קויל (השחקן שמשחק את ג'ף בזיווגים)? אני יכול לגבות את זה בתמונות! וכל הסרט ישבתי וחשבתי שאני מכיר את וינסנט מאיזה מקום, וניסיתי להיזכר מאיפה...אני שונא כשזה קורה - ועוד יותר אני שונא לטעות אחר כך. איזה בזבוז של אנרגיה... |
|
אני מכירה אותו מצויין מהטריילר רב השנים ל''דוברמן'' אביגיל (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 11:13) תגובה 188706 בתשובה לNeUrotic טריילר שהוקרן במשך שנים בבתי הקולנוע והסרט מעולם לא הגיע לארץ. |
|
דוקא הוקרן, למיטב זכרוני assafTV (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 12:09) תגובה 188708 בתשובה לאביגיל ובכל אופן, הסרט שודר גם פעמים רבות בערוצי הסרטים, הן של yes והן של HOT. |
|
ובתוספת למר טלוויזיה: אדם קלין אורון (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 16:23) תגובה 188745 בתשובה לאביגיל ורצוי מאוד לראות אותו, כי ''דוברמן'' הוא סרט מצוין (גם אם נוטף דם להחריד). |
|
חוץ מדוברמן סנטה (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 17:46) תגובה 188757 בתשובה לאדם קלין אורון מה עם שאר הסרטים הצרפתיים שוינסנט קאסל משחק בהם כמו ''הדירה'' ,''אחוות הזאבים'' , ''נהרות הארגמן ו''בלתי הפיך'' שכל ארבעתם הם סרטים מעולים ונוטפים דם וחוליניות מתפרצת (חוץ מ''בלי הפיך'' ששנאתי ועדיין אשנא אותו לנצח נצחים בגלל הכמות הקיצוני וחסרת ההגיון של אלימות בו... אבל וינסנט מצוין שהרגלו) |
|
סליחה, אדם קלין אורון (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 21:47) תגובה 188781 בתשובה לסנטה אבל האם אי-פעם אמרתי שקאסל הוא שחקן מצוין רק בזכות ''דוברמן''? כל מה שאמרתי הוא ש''דוברמן'' הוא סרט מצוין. ככל הידוע לי, פרסומו העיקרי בא לו מהסרט ''הדירה'', שנחשב מצוין, ושלא ראיתי. את ''אחוות הזאבים'' דווקא ראיתי, מהחצי הראשון נהנתי, והשני היה משעמם ונמרח ומופרך. קאסל הוא, ככל שהכרתי המוגבלת עמו יכולה להעיד, שחקן מצוין בכל סרט שהוא משחק (גם אם הסרט מחורבן, כמו ''ז'אן דארק''). |
|
מצחיק. Kipod (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 21:48) תגובה 188783 בתשובה לאדם קלין אורון באחוות הזאבים השתעממתי להחריד במחצית הראשונה, ורק המחצית השניה היתה לדעתי ראוייה לצפיה. |
|
דווקא הגיוני: אדם קלין אורון (יום רביעי, 12/01/2005, שעה 8:50) תגובה 188815 בתשובה לKipod פשוט יש שם חצי סרט, ומרחו אותו על פני סרט וחצי (זה הרי סרט נורא ארוך). הסיבה שהעדפתי את החצי הראשון היא מארק דקסקוס, שכל שסצנה שהוא מרביץ למישהו היא שירה קפואה. אלימה מאוד, אבל שירה. |
|
ובתוספת לאדם ברווז גומי (יום רביעי, 12/01/2005, שעה 9:53) תגובה 188817 בתשובה לאדם קלין אורון ''דוברמן'' הוא סרט מחורבן (גם אם נוטף דם להחריד). |
|
אני לא בטוח עד כמה זה היה מכוון, Kipod (יום שלישי, 11/01/2005, שעה 1:08) תגובה 188677 אבל הסרט משלב היטב בין רעיונות וסגנון. מצד אחד, יש לנו כאן חבורה של אנשי-על, שאינם כבולים ע''י המוסר והחוק הראויים לפשוטי העם. ומצד שני, מגיע במאי, ומחליט לעשות סרט המצפצף על כל קונבנציה קולנועית. עריכה מחורבנת עד נהדרת, משחקי מצלמה בכל הזדמנות, ומבנה של עלילה? מי צריך אחד כזה בכלל? סודנברג נראה כמרגיש שחוקי הקולנוע נועדו לאנשים חלשים. לא בשבילו. |
|
אני לא מוכן לזה three (יום רביעי, 19/01/2005, שעה 18:59) תגובה 189776 אל תנסו אפילו לעשות קולות של היגיון בסרט חסר היגיון זה. ענו לי על זה- למה, בשם כל החס וחלילות, ג'וליה רוברטס ושות' עשו את התרגיל בסוף, עם ברוס ויליס, כשהביצה אצלהם? |
|
כי זה יותר מגניב להונות את הקהל? מיקה (יום רביעי, 19/01/2005, שעה 23:47) תגובה 189816 בתשובה לthree אבל האמת שזה דווקא הגיוני; הם לא רצו שהשועל יבין שזה אצלם, וינסה לגנוב מהם. הם רצו להעביר את זה לאבא של איזבל. |
|
אז למה לא... three (יום רביעי, 19/01/2005, שעה 23:57) תגובה 189818 בתשובה למיקה ישר להעביר לאבא? או ישר להודיע על ניצחון בתחרות? או להציב שמירה איכותית? הדרך הכי טובה שלהם זה שהוא יחשוב שהם עדיין משחקים? |
|
כי לתחרות היה דד ליין מיקה (יום חמישי, 20/01/2005, שעה 0:17) תגובה 189824 בתשובה לthree והם היו זקוקים לכסף שלו, בכדי לשלם לטרי. אם הוא היה גונב את זה מהם, או מהאבא, אזי שהם לא ניצחו בתחרות. ואז הם היו צריכים לשלם לטרי בעצמם. |
|
כי זה משחק, לונג ג'ון (יום חמישי, 20/01/2005, שעה 0:20) תגובה 189826 בתשובה לthree וגם זיטה ג'ונס היא חלק מהמשחק הזה. וכיוון שכך, היא צריכה להאמין שהיא ניצחה במשחק (או יותר נכון, ניצחה את בראד פיט במשחק שלו), כלומר תפסה את כל הכנופיה. רק בצורה הזו היא עשויה לסלוח לבראד, ורק מתוך זה היא תוכל להאמין לו כשהוא מספר לה על אבא שלה. |
|
על זה לא חשבתי. מיקה (יום חמישי, 20/01/2005, שעה 0:26) תגובה 189828 בתשובה ללונג ג'ון אגב, תודה שתיקנת לי את עניין הספוילר. התפלק לי. ![]() |
|
אז רגע, three (יום חמישי, 20/01/2005, שעה 21:14) תגובה 189899 בתשובה ללונג ג'ון זה שכל הכנופיה נתפסה מוכיח לזיטה שהם בחורים טובים שאפשר לסמוך עליהם, ולכן הוצרכה כל ההצגה? וזה בכלל לא משמע מדבריו של הגנב הכי טוב אי פעם (לא השועל, השני), שאומר שכל ההצגה היא בשביל השועל. |
|
לא מיקה (יום חמישי, 20/01/2005, שעה 22:09) תגובה 189906 בתשובה לthree טוב, הקטע עם זיטה בכלל לא סספינד. אין לה שום סיבה לחזור אליו ולהופיע בסוף לשינדיג הצנוע שלהם. מה שג'ון הסבירה לך, הוא שהיה גם המשחק עם זיטה, והרבה יותר נחמד לגרום לה לחשוב שהיא ניצחה, ואז להתחמק באלגנטיות, ולחזור לארצות הברית. בנוסף, ככה הם היו יכולים להעלות אותה למטוס לראות את אבא שלה. בנסיבות אחרות לא היה מתאפשר להם כל כך. |
|
שאלה לי אלייך three (יום חמישי, 20/01/2005, שעה 23:37) תגובה 189913 בתשובה למיקה האם ענית לי על השאלה הראשונה? אם כן, לא הבנתי אותך, תסבירי שוב אם לא, עדיין לא הבנתי אותך, אבל לא נורא |
|
זה קטע של גאווה. או יותר נכון, משחקי כבוד. לונג ג'ון (יום שישי, 21/01/2005, שעה 0:00) תגובה 189914 בתשובה לthree זיטה ג'ונס חשה מושפלת בעקבות מה שבראד פיט עשה לה בעבר. היא רוצה להחזיר לו, ויותר מזה, היא הבטיחה לו במלון באמסטרדם, שבפעם הבאה שהיא תראה אותו - היא תעצור אותו. כלומר, עכשיו היא טיפסה על עץ, וצריכה להוכיח שהיא טובה יותר ממנו ושהיא אכן הולכת לעצור אותו ואת החבורה שלו (וקודם כל בכלל לגלות מה הם זוממים, שזה משחק מוחות בפני עצמו). עכשיו, נניח שהיא לא היתה מצליחה לעצור אותו, אלא הוא היה בורח לה עם השלל. היא היתה מרגישה מושפלת. ואז בראד פיט היה בא אליה ואומר לה שאבא שלה גנב, ולא סתם גנב - הגנב שכולם הכי היו רוצים לשים עליו ידיים. אין סיכוי שהיא היתה מקשיבה לו. היא ישר היתה חושבת שזה חלק מהמשחק שלו, שזה ניסיון להשפיל אותה עוד יותר, שזו לא סתם התעלמות מכל הישגיה כחוקרת במשטרה, אלא זו ההשוואה הכי נוראית שיש - לגנב שפל. אמירה כזו למעשה מבטלת את המקצועיות שלה. במקום זאת, בראד פיט והחבורה נותנים לה לתפוס אותם, לא כדי להפוך בעיניה לאמינים, אלא כדי לרצות אותה. הם לא צריכים שהיא תאמין להם. צריך רק שהיא לא תשלול מראש בנאדם אחד בדיוק - בראד פיט. וככה, אחרי שהיא שבעת רצון מזה שהיא מנעה את הגניבה, אז גם אם הגנבים עצמם ''משוחררים'' (טכנית, בגלל משהו שהיא עשתה - היא זייפה ניירות והביאה את זה על עצמה), היא עולה על זה ותופסת את בראד לשיחה צפופה. זה בדיוק המצב שהוא רצה להגיע אליו, וככה, הוא נותן לה להרגיש בטוחה בעצמה ובהישגים שלה, ובצורה כזו, כשהיא באה בגישה חיובית, היא מוכנה להקשיב למה שיש לו לומר, ויכולה להתמודד עם הספקות שהוא נטע בה - האם אבא שלה באמת מת, או אולי יש סיכוי שהוא ירד למחתרת? האם כל הסיפורים שסיפרו לה בעודה ילדה נועדו להגן עליה, או שהיו אמת? וכשיש ספקות - היא מוכנה לצאת לטיול ואף להשתכנע בעובדות. כי פתאום זה עובדות, לא סתם זריקת רפש בפניה. |
|
חשבתי לכתוב תגובה למה הדעות שלך לא הגיוניות לדעתי three (יום שישי, 21/01/2005, שעה 12:50) תגובה 189941 בתשובה ללונג ג'ון אבל אז חשבתי על משהו יותר טוב, אפילו לשיטתך, היה מספיק לתפוס את בראד, למה את כל שאר החבורה? למה צריך את מאט, ג'וליה ושות'? |
|
לא. לונג ג'ון (יום שישי, 21/01/2005, שעה 13:15) תגובה 189944 בתשובה לthree הטענה שלי היא כזו: היה צריך לתפוס את *כל* החבורה כולה, כדי שזיטה ג'ונס תאמין לבנאדם *אחד*. שוב, לו היא היתה תופסת רק חלק מהם, עדיין היה סיכוי כלשהו שהאחרים ינסו לגנוב את הביצה (מה שאכן קרה). זיטה ג'ונס יודעת שהיא צריכה לתפוס לגמרי את כולם, כדי למנוע כל צל של סיכוי לגניבה. רק ככה היא יכולה לנצח את בראד במשחק שלו. כי הוא הרי לא לבד במשחק. הם חבורה, והם מלוכדים מספיק כדי לפעול כ''כולם בשביל אחד''. תסתכל על זה כמו על משחק מחשב: אתה צריך להרוג את כל האויבים כדי לעבור שלב, או כדי לנצח במשחק. אחרת מישהו מהם יגיח מאחוריך ויירה בך ברגע הכי קריטי. |
|
מדובר בוידאו קליפ. קרלו בטוסי (יום שני, 24/01/2005, שעה 20:26) תגובה 190356 הסרט ערוך כוידאו קליפ וככזה הוא בעיתי לצפיה כסרט קולנוע. למרות הקטעים המרגשים (המטוס הממריא לרוחב הפריים, קלוז אפים על הפנים של זיטה-ג'ונס וכדומה) בשורה התחתונה לא השתכנעתי. |
|
לא השתכנעת ש... מה? למינג בדרכים (יום רביעי, 26/01/2005, שעה 7:28) תגובה 190674 בתשובה לקרלו בטוסי |
|
סביר להניח שהכוונה היא מיקה (יום שישי, 28/01/2005, שעה 18:31) תגובה 190973 בתשובה ללמינג בדרכים ''לא השתכנעתי שזה היה יכול לקרות במציאות'' או במלים אחרות ''הסרט לא אמין''. |
|
סביר להניח שהכוונה היא למינג בדרכים (יום שישי, 28/01/2005, שעה 18:46) תגובה 190975 בתשובה למיקה הסרט דווקא אמין מאוד. למעשה, הוא כמעט תיעודי, ויש הרגשה שבהרבה קטעים לא היה בימוי כלל. אמנם, מה שהוא מתעד הוא לא ''חבורת גנבים עושה שודים'' אלא ''חבורת שחקנים מריצה קטעים''. |
|
הכוונה היא Orangejuice (יום ראשון, 30/01/2005, שעה 8:23) תגובה 191149 בתשובה ללמינג בדרכים (מכיוון שאני מכירה את קרלו באופן מאוד אישי) אני מרשה לעצמי להניח שהכוונה היא שהוא לא השתכנע שזה סרט קולנוע (אלא וידאו קליפ מאוד ארוך). |
|
הכוונה היא מתילדה (יום ראשון, 30/01/2005, שעה 11:07) תגובה 191156 בתשובה לOrangejuice אף פעם לא ידעתי שסרט צריך להוכיח את עצמו כסרט קולנוע. בדרך כלל זה הנתון הראשון, ו''מה אופיו של סרט הקולנוע'' זאת השאלה. מה אתם מפקפקים בו ככה? - יהיו לו בעיות דימוי עצמי אם תמשיכו לערער את זהותו בצורה שכזו: ''אמא, הילדים בגן קראו לי וידיאוקליפ...'' |
|
הכוונה היא Orangejuice (יום ראשון, 30/01/2005, שעה 12:39) תגובה 191169 בתשובה למתילדה אני מסכימה, אבל אני אשאיר את זה לקרלו, שישפר את דרכיו ולא יערער את בטחונם של סרטי קולנוע ואחרים (; |
![]() מתילדה (יום שני, 31/01/2005, שעה 0:24) תגובה 191269 בתשובה לOrangejuice |
|
הכוונה היא למינג בדרכים (יום ראשון, 30/01/2005, שעה 23:21) תגובה 191264 בתשובה לOrangejuice הכי הגיוני צריך להיות, דומני, ''לא השתכנעתי ששווה לבזבז את הכסף והזמן על הסרט הזה''. |
|
הכוונה היא Orangejuice (יום שני, 31/01/2005, שעה 9:48) תגובה 191272 בתשובה ללמינג בדרכים אבל את קרלו התשלום על הסרט לא הטריד. אני שילמתי |
|
שאלה למי שראה את הסרט מירי (יום שני, 31/01/2005, שעה 21:09) תגובה 191309 דבר ראשון אחלה סרט!! אז השאלה שלי היא כזו.. בסצנה הראשונה בה בראד פיט מופיע הוא נכנס לחדר במלון של מישהו והמישהו הזה הוא סטייל רוקר כזה..עכשיו הרוקר הזה זה זה שהיה אריק במופע שנות ה-70? נכון?.... |
|
כן. מיקה (יום שני, 31/01/2005, שעה 22:01) תגובה 191313 בתשובה למירי ואני אחזור ואחדד דברים שאמרתי בעבר: טופר, ![]() |
|
אם את זוכרת... מתילדה (יום שני, 31/01/2005, שעה 22:50) תגובה 191317 בתשובה למירי אריק, סליחה, טופר ( ), יחד עם עוד כמה סלבריטיס קטנים, הופיע גם באחת הסצינות הראשונות ב''אושן 11'' כאשר פיט וקלוני יושבים סביב שולחן עגול ומנסים ללמד כמה שחקנים הוליוודים מתחילים איך לשחק פוקר. ון: האמת היא שהקטע שבו פיט וקלוני יוצאים מחדר המשחק והפפראצ'י מתעלמים מהם לטובת שחקנים כמו טופר גרייס הוא ממש מבריק. לא הפסקתי לצחוק! |
|
פייפר היתה שם מיקה (יום שני, 31/01/2005, שעה 23:06) תגובה 191319 בתשובה למתילדה אני אהבתי שהם קראו להם בשמות שלהם, ושהם בחרו בעיקר שחקני טלוויזיה (ואת שיין ווסט). וטופר בסצינה הזו היה כזה מאמי. כאילו, בסצינה בסרט השני. מושמוש. אוף. יש לי פשוט חיבה מוגזמת לחנונים. זה לא עסק... |
|
בזבוז של זמן, כסף ואנרגיה רובי (יום ראשון, 06/02/2005, שעה 0:42) תגובה 192079 11 - היה נהדר 12 - זוועה , שום חדשנות או משהו דומה בהשוואה ל11 , צירוף של קטעים שגם השחקנים, הבמאי והמפיק בטוח לא הבינו. |
|
נהניתי מאוד אביגיל (יום רביעי, 27/04/2005, שעה 20:06) תגובה 201535 כפי שהצהרתי לפני חודש וחצי, לאחר כיבוי השכל הישר וההיגיון הצרוף, אפשר בהחלט להנות מ''אושן 12''. למרות כמה חורים בעלילה, שאליהם התכוננתי נפשית, הרוב זרם די בסדר, וממילא אני לא יכולה להתרכז כשג'ורג' קלוני, בראד פיט ומאט דיימון מופיעים על מסך אחד. |
|
noa (יום חמישי, 29/12/2005, שעה 20:29) תגובה 233652 אני חייבת חייבת למצוא את השיר שהגנב רקד לצליליו זה מאין ריקוד סקוטי או משהו כזה מודה לבם על העזרה |
|
נדמה לי שאת מדברת על זה: לונג ג'ון (שבת, 31/12/2005, שעה 0:35) תגובה 233824 בתשובה לnoa |
|
יש לי את התמיסה! גרגמל טוב הלב (שבת, 20/05/2006, שעה 3:01) תגובה 251285 (אה, כלומר... הפתרון). ראיתי את הסרט לראשונה לפני יומיים. את אושן 11, אגב, לא ראיתי. למרות שהבנתי את העלילה, נותרה בי התחושה שהסרט מסובך שלא לצורך. כמו רוב צופי הסרט, חשתי שהוא מלא חורים. למרות זאת, לא הצלחתי לשים את האצבע על חור אמיתי - כזה שאי-אפשר לפתור. אחד ה''חורים לכאורה'' הוא זה: אם כל החבורה ידעה מהתחלה על כל הסיפור עם לה-מארק, למה בינם לבין עצמם הם ממשיכים להתייחס למשימה ברצינות? התשובה נאמרת בסרט עצמו: לה-מארק מזהיר אותם מראש שהשועל יכול להקליט ולראות אותם בכל שלב. לא שזה נורא הגיוני, אבל אם אנחנו מקבלים את זה, זה מסביר למה הם משחקים את המשחק לאורך כל הסרט, גם כשלכאורה אף אחד לא רואה אותם. בקיצור, נראה שבסרט אין חורים. ובכל זאת, משהו לא עובד. תוך כדי הקריאה פה, הבנתי מה החור הכי גדול בסרט: גם אחרי שמבינים את כל מה שמתרחש בו, מתחילתו ועד סופו, נשארת שאלה אחת ללא תשובה: למה, לעזאזל? למה לה-מארק עשה את מה שעשה? למה האושנים עשו את מה שעשו? למה הסרט לא נגמר אחרי 5 דקות? (כלומר, אחרי שהאושנים גונבים את הביצה האמיתית). מה המניעים של הדמויות? התשובה, כפי שאני מבין אותה, היא זו: נקודת הפתיחה של הסרט (שאנחנו לא זוכים לראות) מציבה שתי דמויות מרכזיות במצב לא נעים. מצד אחד, אושן. הוא מסתתר מבנדיקט ונאלץ לחיות חיים מהוגנים בזהות שאולה. חוץ מזה, אשתו מרחיקה אותו מחיי הפשע וברור שהיא לא תתן לו לחזור למשחק. מסצינת הפתיחה ניתן להבין שהוא לא מרוצה מהמצב הזה. מצד שני, לה-מארק. הוא אוהב את בתו, אבל יודע שאם היא תפגוש אותו, היא תשנא אותו. חוץ מזה, הוא גם מבואס מזה שאשתו אילצה אותו להחזיר את הביצה שגנב. שני האנשים הללו רוצים לפתור את הבעיות שלהם. הם כנראה מכירים זה את זה ויצא להם לדבר על הבעיות שלהם. מכאן והלאה, לה-מארק ואושן מתכננים את הכל ביחד. יש להם מספר משימות: 1. לסגור את החוב עם בנדיקט, כדי שאושן והחבורה יוכלו להפסיק להסתתר. לצורך כך, צריך לארגן סכום כסף עצום. אבל לאושן אסור לגנוב, כי אשתו לא מרשה לו. הכי טוב יהיה למצוא איש עשיר מאוד שיסכים לתת להם את הכסף. 2. לגרום לבתו של לה-מארק לקבל אותו כמות שהוא. כלומר, לגרום לארכי-שוטרת לקבל ולאהוב ארכי-גנב. אולי אפשר לגרום לה בעצמה לבצע פשע? אולי אפשר לטשטש עבורה את הגבולות שבין גנב לשוטר? 3. לגרום לאשתו של אושן להתייחס לחיי-הפשע שלו בסלחנות. אולי, אם היא בעצמה תהיה שותפה לפשע, גישתה לעניין תשתנה? אולי אם היא תיקח חלק במשחק, היא תלמד לאהוב אותו? 4. לגרום לביצה להגיע ללה-מארק מבלי לגרום למשטרה להסיק שלה-מארק חי (מן הסתם, לה-מארק מעדיף להישאר במעמד לא ברור של חי/מת). הכי טוב: להחליף את הביצה המקורית מבלי שלאף אחד יהיה מושג שזה קרה. ואם בכל זאת יגלו את זה מאוחר יותר, צריך להבטיח שלה-מארק ואושן לא יהיו קשורים לעניין. לה מארק ואושן הם אנשים מאוד מאוד מתוחכמים. לא במקרה הם הארכי-פושעים הגדולים בעולם. הם מתכננים תרגיל מאוד מתוחכם, שפותר להם בבת-אחת את כל הבעיות. כל העלילה, מתחילתה ועד סופה, מתוכננת על-ידם בקפידה רבה. שום-דבר לא מושאר ליד המקרה. נסו לחשוב על כל ההתרחשויות בסרט מנקודת המוצא, שהכל כולל הכל מתוכנן מראש. עכשיו תקפצו לסוף הסרט, ותבחנו את התוצאה (המתוכננת מראש, כאמור, באופן גאוני לחלוטין): לה מארק זוכה בבתו ובביצה, אושן והחבורה סוגרים את החוב עם בנדיקט מבלי שהוציאו אגורה מכיסם, אשתו של אושן הופכת בעצמה למשתפי''ת בפשע, ואף אחד לא יודע שהביצה שבמוזיאון נגנבה. הכל בא על מקומו בשלום. רק השועל המעצבן והיהיר מפסיד. גם את כבודו, גם את מקומו כפושע מספר אחת בעולם וגם את כספו (הוא נאלץ לשלם לבנדיקט, כפי שהבטיח). ואם יגלו אי-פעם שהביצה נגנבה, החשד יפול עליו (כי לה-מארק בכלל לא קשור לעניין וחבורת אושן בכלל נתפסה בשוד כושל). מהלך העניינים הזה סותם את כל החורים והופך את הסיפור הלא ברור וחסר ההצדקה לכאורה, לתרגיל חכם ומתוחכם. אולי מתוחכם מדי. |
|
אבל הכי חשוב לא הסברת מר לינקס (יום שלישי, 23/05/2006, שעה 22:59) תגובה 251834 בתשובה לגרגמל טוב הלב למה לעשות את הסרט המיותר הזה? |
|
אה, זה דווקא מאד פשוט. שלמקו GRAS (יום שלישי, 23/05/2006, שעה 23:04) תגובה 251835 בתשובה למר לינקס |
|
מחפשת שיר מהסרט! ניקול (יום שני, 02/10/2006, שעה 13:25) תגובה 270755 אני מחפשת את שמה של המנגינה שהושמעה בזמן שלה-מארק הראה לאחרים איך הוא גנב את הביצה וברח מהלייזרים! מנגינה סוף הדרך, אודה לכל מי שיוכל לעזור לי!! |
|
בתגובות פה: מישהו (יום שני, 02/10/2006, שעה 15:46) תגובה 270763 בתשובה לניקול |
|
מחפשת שיר מהסרט! מושיקו (יום ראשון, 25/03/2007, שעה 16:06) תגובה 288968 בתשובה לניקול גם אני מחפס את המנגינה של שועל הלילה הרבה זמן מאז שראיתי את הסרט בקולנוע |
.מערכת "עין הדג" אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו ע"י קוראים ולקולה שנשפכה על המקלדת
| תנאי שימוש
| כתבו לעורכים
| צוות האתר
| מילון האתר
| שאלות נפיצות
| חנות האתר
| RSS
©כל הזכויות שמורות