ביקורת קולנוע לאנשים שלא סובלים ביקורות קולנוע |
||
![]() |
||||||||||
|
|
||||||||||
|
||||||||||
טווידלדי / 29.01.2006 במקור: Anthony Zimmer תסריט ובימוי: ג'רום סאל שחקנים: איבן אטאל, סופי מרסו, סמי פריי כולם מחפשים את אנתוני זימר, ואף אחד לא יודע איך הוא נראה. זימר, שמנהל רשת בינלאומית להברחת סמים, הצליח להרגיז הרבה אנשים. את רשות המכס הצרפתית (''אדוני לא הצהיר על הקוקאין שלו!''), את המאפיה הרוסית (''אוי ואבוי. מה אם אנתוני זימר למשטרה על העסקים המפוקפקים שלנו?''). וכנראה גם את הבמאי ז'רום סאל, שהתנקם בו ועשה עליו סרט גרוע. בקיצור, כולם מחפשים את זימר, אם כדי להושיב אותו בכלא או כדי להוריד לו את הראש, אבל כשאף אחד לא יודע איך הוא נראה, די קשה לעשות את זה. האיש מתוחכם, עשה ניתוחים פלסטיים כדי לשנות את פרצופו, ואף אחד לא יודע מי עובד איתו. וכשפעם אחת, בתחילת הסרט, המכס פושט לו על הבית, מוצאים מושב חם ופתק חצי-כתוב, אבל לא את האיש בעצמו, שהתחמק בדיוק בזמן. אז כדי למצוא את זימר, כולם נוקטים בכלל הצרפתי הידוע: חפש את האישה. האשה שעם זימר, קיארה מנזוני (סופי מרסו) מופיעה בסרט בפעם הראשונה בכמה דקות רצופות של צילום - מכוער - של חלקים מגופה, בעיקר נעליה וחלק מרגליה. היא גם תחת מעקב, כך מגלה לה טלפון מאהובה אנתוני (הטלפון כנראה לא תחת מעקב), ולכן היא צריכה לבחור עבור העוקבים אחריה פיתיון: מישהו שייחשב לאנתוני זימר. היא מוצאת את מבוקשה בדמותו של פרנסואה טיילנדיה (איבן אטל), מתרגם גרוש שיוצא לחופשה ויושב בגפו ברכבת. הוא מתפתה בקלות לדמותה היעני-מסתורית של קיארה, ומסכים להצטרף אליה לחופשה. בסך הכל זה הגיוני, אם הבחירה היא בין לצאת לפנסיון כפרי לבד, כמו שהוא תכנן, או לצאת למלון בניס עם אשה יפה, כשהיא משלמת. אבל ההסכמה הזו עולה לו ביוקר: העוקבים אכן משתכנעים, כך נראה, שמדובר באנתוני זימר, ופרנסואה האומלל מוצא את עצמו בתוך רשת של מזימות בינלאומיות מסובכת, כשהוא נרדף על חייו משל היה קארי גרנט, וגם מוצא את עצמו מתאהב בקיארה, האשה שהפילה אותו בפח, מה שמסבך את המצב היטב היטב. עד כאן הייתי אומר שכמעט הכל טוב ויפה. תיאור העלילה נשמע סביר למדי למותחן, אבל למרבה הצער, הסרט לא סביר בכלל: הוא גרוע והוא איטי מדי; אמנם הוא נמשך רק שעה וחצי, אבל ההרגשה היא כאילו הוא הרבה יותר ארוך מזה. הוא נמרח, והרבה מאוד סצינות לוקחות המון זמן, לא בגלל איזה עומק מיוחד של הדמויות או דיאלוגים - הן פשוט ארוכות מדי, וזהו. גם הצילום בהתחלה היה מכוער לטעמי. הוא השתפר פלאות אחרי חצי השעה הראשונה, אך זה לא הפך אותו ליצירת מופת. השחקנים די בסדר, הגם שדמות האשה-המסתורית של מרסו עולה לגמרי על העצבים. זה לא שהיא משחקת גרוע: זה שדמויות מסתוריות בגרוש לגמרי לא עושות לי את זה. איבן אטל משחק טוב בהחלט, וגם הוא עומד בכבוד בבחירות המוזרות שהדמות שלו עושה. גלריית השחקנים שמופיעים לצד השניים לא רעה, בפרט דניאל אולבריצ'קי, בתור שליח המשטרה הרוסית נסאייב, בעל העיסוקים האלטרנטיביים. כל אלה הם עניינים שוליים. צילום ושחקנים טובים לא יכולים להציל את הסרט מהבעיה המרכזית שלו: התסריט רע. ממש ממש רע. רע במובן של ''מלא חורים''; רע במובן של ''לא משכנע''; רע במיוחד במובן של ''בלתי אפשרי''. כמו בכל סרט מתח, יש בסרט תעלומה. וכמו בכל סרט מתח, היא נפתרת בסוף. אבל הפתרון, ואני אומר בזהירות, הוא לא רק אידיוטי לגמרי - הוא בלתי אפשרי. עד כדי כך שחלק מההתרחשויות ומההתנהגות של אנשים בינם לבין עצמם הופכות בלתי הגיוניות לגמרי לאור פתרון התעלומה. ההנחה (הסבירה) שלי היא שאיש מהדמויות בסרט אינו מודע לנוכחות המצלמה, ולכן אינו מנסה להעמיד פנים כשאין איש איתו בחדר פרט לצופים. ואם כך, אזי הפתרון סותר לגמרי הרבה ממה שקרה, וסתם לא מתאים לחלק אחר מהסצינות. שאר התסריט אינו מקורי במיוחד, וגם לא טוב במיוחד. זה הסיום שהופך את הסרט לממש, ממש, אבל ממש, רע. תארו לעצמכם, למשל, סוף אלטרנטיבי ל'טיטאניק', שבו מסתבר בשלוש הדקות האחרונות שבעצם הספינה הייתה צוללת גרמנית, והאנשים על סיפונה - רובוטים מרושעים מכוכב אחר. זו בערך רמת חוסר האמינות של הסרט, והסיבה שאין טעם לבזבז עליו את הזמן. |
||||
![]() | ||||
|
האתר הרשמי (צרפתית) סופי מרסו התסריט המלא קיארה מה ההסתברות ש... אשה מסתורית רע |
|
|||
|
ניחוש טפשי טל כהן (יום ראשון, 29/01/2006, שעה 0:35) תגובה 237937 זה כמובן לא יכול להיות, בגלל שיחת הטלפון שהזכרת, אבל הרושם המתקבל הוא שמרסו עצמה היא ''אנתוני''. (אפשר להזמין ספוילר, עבור סרט שאני ממילא לא מתכוון לראות לעולם?) |
|
תשובה בשטיפת מוח. טווידלדי (יום ראשון, 29/01/2006, שעה 0:41) תגובה 237939 בתשובה לטל כהן אזרחים, לא לסמן בכחול אם אתם לא רוצים לראות סנ''לל גמור. פרנסואה הוא אנתוני |
|
תשובה בשטיפת מוח. עשב בר (יום ראשון, 29/01/2006, שעה 1:23) תגובה 237942 בתשובה לטווידלדי מה? איך? (למותר לציין שאין לי שום כוונה לראות את הסרט...) אפשר בבקשה פירוט של הטוויסט? |
|
לפניך, בשטיפת-מח, כל הפירוט שהסרט מספק בנושא: רד פיש (יום ראשון, 29/01/2006, שעה 1:30) תגובה 237943 בתשובה לעשב בר ככה. |
|
זה, אגב, היה הניחוש שלי אדם קלין אורון (יום שני, 30/01/2006, שעה 9:06) תגובה 238129 בתשובה לטווידלדי |
|
מצטרף לטווידל בכל ליבי. רד פיש (יום ראשון, 29/01/2006, שעה 0:43) תגובה 237940 יש סרטים שאפשר להנות מהם למרות החורים, אבל לא זה. אין שום סיבה לראות סרט מתח כל כך מטומטם. |
באמת חבל שטיטניק לא הסתיים ככהדרצ'י (יום ראשון, 29/01/2006, שעה 0:46) תגובה 237941 |
|
תגובה. ולנסיה (יום ראשון, 29/01/2006, שעה 7:10) תגובה 237949 ''ההנחה (הסבירה) שלי היא שאיש מהדמויות בסרט אינו מודע לנוכחות המצלמה, ולכן אינו מנסה להעמיד פנים כשאין איש איתו בחדר פרט לצופים. ואם כך, אזי הפתרון סותר לגמרי הרבה ממה שקרה, וסתם לא מתאים לחלק אחר מהסצינות.'' אז זהו, שזה סרט כל כך פ''מ, שהדמויות מודעות למצלמה. הן פשוט מתעלמות ממנה, בתקווה שתבין את הרמז ותסתלק. |
|
חסרה פה מילה מישהו (יום ראשון, 29/01/2006, שעה 11:26) תגובה 237957 'אוי ואבוי. מה אם אנתוני זימר למשטרה על העסקים המפוקפקים שלנו?'' |
|
והמשפט ''כדי להגיע לצד השני'' רד פיש (יום ראשון, 29/01/2006, שעה 11:55) תגובה 237960 בתשובה למישהו למעשה לא נותן לנו שום מידע חדש בקשר למניעים של התרנגולת! |
|
אין סיבה להתרגז סולוצו (יום ראשון, 29/01/2006, שעה 12:01) תגובה 237962 בתשובה לרד פיש הבחור בסך הכל לא הבין את משחק המלים זימר(שם)/זימר(פועל). |
|
לא התרגזתי, צחקתי. רד פיש (יום ראשון, 29/01/2006, שעה 12:06) תגובה 237964 בתשובה לסולוצו |
![]() מישהו (יום ראשון, 29/01/2006, שעה 12:51) תגובה 237978 בתשובה לרד פיש אפשר להכריז שהאינטיליגנציה של בני אדם 10 דקות אחרי שהם התעוררו היא די ירודה. |
|
לא צריך להכריז, שלמקו GRAS (יום רביעי, 01/02/2006, שעה 22:52) תגובה 238597 בתשובה למישהו יש הוכחה מדעית שמיד אחרי ההתעוררות, המצב יותר גרוע משכרות. |
|
קראתי ביקורת לסרט CapBeerCino (יום ראשון, 29/01/2006, שעה 12:04) תגובה 237963 בעיתון החינמי של הרכבת, שבלי בושה מפרטת את הסנל''ל הסופי ב4 השורות הראשונות ומנמקת את זה בכך שהסרט ממילא גרוע. |
|
אם יש (ואין) מקרה אחד שבו זה מוצדק, רד פיש (יום ראשון, 29/01/2006, שעה 12:07) תגובה 237965 בתשובה לCapBeerCino זה המקרה. ממילא לא צריך לראות את הסרט כדי לנחש את הסנל''ל. |
|
אם יש (ואין) מקרה אחד שבו זה מוצדק, CapBeerCino (יום ראשון, 29/01/2006, שעה 12:37) תגובה 237972 בתשובה לרד פיש ''אם יש (ואין) מקרה אחד שבו זה מוצדק,זה המקרה.'' וואו פלאשבאק פסיכומטרי:א. אין שום מקרים בהם זה מוצדק. ב. בכל המקרים זה מוצדק פרט למקרה הזה. ג. זה יכול להיות מוצדק במקרים מסויימים אך במקרה הזה זה לא מוצדק. |
|
אין מקרים בהם זה מוצדק. רד פיש (יום ראשון, 29/01/2006, שעה 12:41) תגובה 237974 בתשובה לCapBeerCino אילו היו מקרים כאלה, זה היה אחד מהם. |
|
ההנחה שלי לילי (יום ראשון, 29/01/2006, שעה 12:24) תגובה 237969 אומנם לא ראיתי את הסרט, ואני מבין למה הכוונה שלאחר ההתרה חלק מהדיאלוגים נראים כלא אמינים, אבל אולי מה שטווידלדי לא הבין זה שאנתוני עבר עוד ניתוח פלסטי, והדמות של סופי לא ידעה ממנו. |
|
סליחה, אבל ההנחה מוטעית. טווידלדי (יום ראשון, 29/01/2006, שעה 12:42) תגובה 237975 בתשובה ללילי הבנתי *בדיוק* מה הסרט רוצה לומר, אבל זה פשוט בלתי-אפשרי, אלא אם הדמויות יודעות שיש מצלמה בחדר. |
|
כולם באמת לא הבינו! יוני (שבת, 29/07/2006, שעה 22:51) תגובה 261026 בתשובה ללילי הקטע של הסרט זה שבאמת הוא עשה ניתוח באמצע הסרט והפך להיראות כמו הבחור הזה שהיא פגשה ברכבת והוא בעצם הנחה אותה ברכבת לבחור מישהוא באופן אקראי והוא כבר יהפוך להיות כמוהו לכן אין חורים בעלילה ובעצם כל הזמן הוא באמת מופתע (עד הרגע בו אנתוני זימר הוא בעצם האיש שנראה כמו ההוא ברכבת) גם ללא נוכחות מצלמות שכביכול אינן נמצאות שם. ובאמת בסוף הסרט שואלים אותו לשמו והוא לא זכר כי הוא שכח אחרי שהחליף שוב זהות (שלא כמו בתחילת הסרט שם זכר ברכבת כי שם זה באמת היה האיש הזה) |
|
... סיילנט חן (יום ראשון, 29/01/2006, שעה 12:55) תגובה 237980 הפושע זימר נשמע כמו גירסה עלובה לאדון סוזה. That is all. *הולך מהחדר בהבעת פנים רצינית א-לה קוביאשי* |
|
...תגלו כבר אנינה (יום ראשון, 29/01/2006, שעה 16:36) תגובה 238029 בתשובה לסיילנט חן אפשר באמת לדעת מה היה הסוף? נרדמתי באמצע הסרט... |
|
מגלה כבר - שקשוק והמהום (יום שני, 30/01/2006, שעה 10:41) תגובה 238133 בתשובה לאנינה סוכן המשטרה הוא אנתוני זימר. זה שרואים כבר בתחילת הסרט מעיד בפני איזושהי ועדה על הפעילות של זימר, והתסריטאי לא התאפק ושם בפיו משפט בערך כזה ''הוא עבר ניתוחים פלסטיים כל כך משמעותיים עד שאף אחד מיושבי החדר הזה לא יוכל לזהותו''. ואולי אפילו ''אני לא הייתי מזהה אותו''. בסרט מתח, שמתבסס על השאלה מיהו הפושע, צריך להיות תסריטאי ממש כושל כדי לכתוב משהו כזה בדקה הראשונה של הסרט, שבה הצופה עירני במיוחד. אפשר להשחיל את זה בהמשך, אחרי שהרדמת את הצופה לאיזה רגע. |
|
יש רק בעיה אחת עם זה: טווידלדי (יום שני, 30/01/2006, שעה 11:41) תגובה 238137 בתשובה לשקשוק והמהום זה לא מה שהסרט אומר (לראיה, בדוק מי פותח את הכספת של זימר באמצעות טביעת אגודל). |
|
באמת מי? שקשוק והמהום (יום חמישי, 02/02/2006, שעה 11:21) תגובה 238667 בתשובה לטווידלדי |
|
ראה בהודעה שלי שמספיילרת את הסרט, טווידלדי (יום חמישי, 02/02/2006, שעה 12:52) תגובה 238681 בתשובה לשקשוק והמהום למעלה. |
|
ידעתי! אנינה (יום שלישי, 31/01/2006, שעה 16:53) תגובה 238296 בתשובה לשקשוק והמהום כנראה בגללל זה נרדמתי. איפה סופי של פאן פאו? של המסיבה? של השטיח האדום? בשביל מה השטות הזו? |
|
אני היחידה שנהנתי?? שלי (יום שני, 30/01/2006, שעה 15:47) תגובה 238174 אני מאוד אהבתי את הסרט..היא [סופי] כ''כ יפה שרק ללכת כדי להסתכל עליה... |
|
תשובה לפי הערכה לא מבוססת Flamboyant (יום שני, 30/01/2006, שעה 16:34) תגובה 238179 בתשובה לשלי מבין כל האנשים שכתבו כאן תגובות אולי רק 5 ראו את הסרט (לי נראה שפחות, משהו כמו 3). אחד מהם זו את, אז אל יאוש ![]() |
|
לא. גם אני אהבתי. מאירה החשוכה (יום שני, 19/06/2006, שעה 0:14) תגובה 255110 בתשובה לFlamboyant נכון שהסוף די מחורר, אבל הסרט אמין ומבויים טוב. אהבתי. |
|
לא נעים להגיד איה (יום רביעי, 01/02/2006, שעה 19:11) תגובה 238548 בתשובה לשלי אבל גם אני נהנתי.. אחרי שקראתי את הביקורת הרגשתי קצת לא נעים עם עצמי. מה, אני עד כדי כך רדודה שהצלחתי להנות מסרט ריק כל כך? אין לי הסבר הגיוני ל-למה נהנתי. פשוט היה נחמד. סופי נורא יפה וממש לא הרגשתי שהסרט איטי, לי הוא עבר מהר ובקלילות. אז הוא לגמרי תלוש, לא אמין והעלילה בלתי אפשרית. אז מה, הוא מילא לי יופי אחר צהריים משועמם |
|
היי, זה שלדעתי הסרט איום ונורא, טווידלדי (יום רביעי, 01/02/2006, שעה 22:54) תגובה 238600 בתשובה לאיה לא אומר שמי שלא חושבת כמוני צריך להרגיש רע עם עצמה. |
|
מסכימה מירב (יום חמישי, 09/02/2006, שעה 21:40) תגובה 239492 בתשובה לאיה סרט לא טוב אבל עובר איכשהו. לא יודעת אם נהניתי זו המילה הנכונה אבל גם ממש לא סבלתי. בסדר כזה. |
משהו מוזר ![]() מישהו (יום שני, 30/01/2006, שעה 19:43) תגובה 238206 כשאני לוחץ בלינקים על התסריט המלא, יש תמונה של חורים! מישהו יכול להסביר לי מה זה? |
|
בדיחה, היתול, הלצה. ארמדילו (יום שני, 30/01/2006, שעה 19:51) תגובה 238208 בתשובה למישהו |
|
הממ. נראה לי שאני אוותר. אבל מהביקורת נהניתי. MuchRejoicing (יום רביעי, 01/02/2006, שעה 0:50) תגובה 238412 היא הזכירה לי, בהמון נוסטלגיה, סרט צרפתי אחר - הבלונדיני עם הנעל השחורה. העלילה נשמעת די דומה, רק שהבלונדיני הוא קומדיה מצחיקה עד דמעות ומאוכלסת בשחקנים מוכשרים להפליא... כך שכיף להיזכר בה. |
|
כדי קצת לגוון טל רוט (יום רביעי, 08/02/2006, שעה 21:49) תגובה 239343 למרות שאין יותר מדי מה לגוון... סרט אכן לא טוב, אבל משום מה הוא עבר לי מהר מאוד! אולי כי 20 דק' לפני זה ראיתי את בליפ?!(אגב סרט ארוך אך מצוין). בכל מקרה- אם הייתי רוצה להעביר לי ערב קליל ולא מעמיק במיוחד מול הטלויזיה, אז אולי הייתי רואה את זה... אם לא היה חוק וסדר. אבל- נק' זכות, אני דווקא ממש אהבתי את הצילום... למרות שהצלם השתמש בכל הקלישאות הכי גדולות של שוטים מהפילם נואר ומסרטי מתח בכלל... היה כיף לראות פשוט שוטים קלאסיים יפים. |
|
דווקא אהבתי! .J.M (שבת, 25/02/2006, שעה 19:47) תגובה 240887 לסרטים הצרפתיים תמיד יש גרעין של אמת, הם בעלי סוף יותר ריאלי מאשר אלו האמריקאים. אהבתי את הסרט, מלבד מספר רגעים משעממים למדי...בכלליות הסרט טוב מאוד. |
|
האם גם אני בשוטים?! אי-ירוק (יום שישי, 03/03/2006, שעה 0:47) תגובה 241585 כן! אני מצטרף, באיחור מה, למעט שנהנו מהסרט. כנרא ששוב הרוב לא צודק (כמו במקרה של לרכב על הלויתן שהועלה פה על החוף בכוח). נכון שהסיום מופרך, ומומלץ מאד לא להביט אחורה בשלב הזה. ובכל זאת, יש משהו במשחק המאופק והאלגנטי של השחקנים, שקשה מאד למצוא בסרטים אחרים. גם העלילה, חוץ מהסוף, סבירה והגיונית בעולמם הבלתי הגיוני של סרטי קולנוע. ואם כל זה איננו שווה בעינכם, הרי סופי מרסו פשוט מהממת. ממחר אני מתחיל לבלות ברכבת ישראל במחלקה הראשונה, וסופי, אם את במקרה שם, זה אני עם שעון של קסיו והרולד טריביון ביד. |
|
אבל מה זאת אומרת ''חוץ מהסוף''? רד פיש (יום שישי, 03/03/2006, שעה 0:57) תגובה 241586 בתשובה לאי-ירוק היית רואה סרט מתח, ויוצא בדיוק חמש דקות לפני הסוף, רגע לפני שמגלים מי הרוצח? בסרט כזה, הסוף הוא הפואנטה. בלי הסוף, אין סיבה לראות את הסרט. ובאמת אין סיבה, כי הסוף הוא גרוע, מופרך ומטופש. |
|
אבל מה זאת אומרת ''חוץ מהסוף''? אי-ירוק (יום שישי, 03/03/2006, שעה 10:02) תגובה 241602 בתשובה לרד פיש למען האמת, התשובה לשאלך היא כן. סרט שיש בו איכויות נוספות, חוץ מהעלילה עצמה, שווה לראות גם אם הסוף מטופש. קח למשל את התפתחות היחסים בין שתי הדמויות הראשיות בסרט. האמת שהתמוגגתי מהג'נטלמניות והאיפוק של ''המתרגם האלמוני''. תאר לעצמך כיצד יגיב שחקן בסרט ישראלי, ואפילו אמריקאי, כשיבקשו ממנו לפתוח את הריצ'רץ הקידמי של החולצה. כמה זמן יקח להם עד לנשיקה הסוערת הראשונה? החלק הזה של הסרט, שאורך זמן מה, הוא דוגמה אחת מדוע לדעתי הסרט שווה יותר מאיכות העלילה שלו. |
|
קודם כל, אני לא ראיתי שם שום דבר מיוחד. רד פיש (יום שישי, 03/03/2006, שעה 10:35) תגובה 241605 בתשובה לאי-ירוק הסרט שיעמם אותי קשות גם לפני הסוף. הרעיון שאווירה (או שחקנית) יכולה להיות סקסית גם בלי להתפשט הוא לא באמת עד כדי כך מהפכני, ועם כל הכבוד לסופי מרסו, היא לא אחת מאלה שאני מחשיב בהייה בהן לאורך שעה וחצי לבידור איכותי. חוץ מזה, הסוף הורס גם את זה. היחסים שאתה מדבר עליהם בין הדמויות הראשיות היו שקר. הם לא באמת קרו. אז אם נהנית מהם, לא הרגשת בסוף כאילו נתנו לך מכה בעורף, וצעקו ''עבדנו עליך''? |
|
קודם כל, אני לא ראיתי שם שום דבר מיוחד. אי-ירוק (יום שישי, 03/03/2006, שעה 12:23) תגובה 241610 בתשובה לרד פיש אל תהיה כזה רגיש. זה לא היה אישי המכה בעורף. אני לקחתי אותה ברוח טובה ובהומור. וחוץ מזה, הם מדברים צרפתית! זה נחשב אצלך ''שום דבר מיוחד''? והדבר החשוב ביותר הוא שגיליתי דרך הלינק של מרסו שהיא בשנתון שלי - 1966, אז אולי יש לי עוד סיכוי לפגוש אותה בטיולים של ויצ''ו. |
|
כשמזלזלים באינטליגנציה שלי, זה מפריע לי, גם אם זה לא אישי. עכרור השלולית (יום שישי, 03/03/2006, שעה 13:13) תגובה 241615 בתשובה לאי-ירוק במקרה הזה, אני חושב שלא צריך להיות רגיש במיוחד, כדי לחשוב שהסוף של הסרט מעליב את הצופה. ברור שאפשר לקחת את זה ברוח טובה ובהומור - אפשר, ורצוי, להתייחס ככה לכל דבר. אבל זה עדיין לא ישנה את העובדה שמדובר בסרט-פואנטה, מעין חידה - והפואנטה שלו לא סתם לא משהו, היא חסרת היגיון. זה הופך את הסרט לבדיחה גרועה, והבדיחה היא על חשבון הצופה שהאמין שבסוף יהיה פיתרון מתקבל על הדעת. בקיצור, אולי כיף לפעמים לראות גם סרט גרוע, אבל זה לא משנה את זה שהוא גרוע. |
|
אתה צודק! אבל, אי-ירוק (יום שישי, 03/03/2006, שעה 14:15) תגובה 241619 בתשובה לעכרור השלולית זה בדיוק ההבדל! לדעתי לא מדובר כאן על סרט גרוע, שלכל אורכו אתה יודע שהוא כזה, ובכל זאת יש איזשהו כיף בצפיה. זה סרט שלכל אורכו חשבתי שהוא טוב, ונהנתי ממה שיש בו. האכזבה בסוף, והיא אכן היתה קשה לעיכול, לא הופכת אותו לסרט גרוע. זה סרט טוב, עם סוף גרוע. זה דבר אחד אם סבלת לאורך כל הסרט, כמו רד פיש מחוץ למים. אבל זה לא נורא אם נהנית מהדרך, גם אם לא הגעת ליעדך. |
|
האם גם אני בשוטים?! Flamboyant (יום שישי, 03/03/2006, שעה 8:45) תגובה 241596 בתשובה לאי-ירוק אל תמהר להכתיר את עצמך בתארים שכאלה, דווקא עולה מהתגובות שמספרם של אלה ש*ראו* ואהבו את הסרט לא קטן כל כך מאלה שחושבים שראו וחושבים שהוא גרוע. |
|
יותר טוב ממה שתארתם דייב דנ (יום ראשון, 16/04/2006, שעה 23:05) תגובה 247362 אז הסרט טיפה איטי, לא תקבלו כאן פיצוצים לפנים. אבל זה סרט צרפתי קלאסי עם זיקה לפילם נואר, לפחות באווירה שהוא מנסה לשדר. גם הסוף לא כזה גרוע, יכלנו לגלות דברים מסתוריים הרבה יותר. |
|
אוי אוי אוי (סנל''ל!!) תאום של ברווז (יום רביעי, 28/02/2007, שעה 14:17) תגובה 286217 לאחרונה ראיתי את ''אל תגלה'' (נתנו לי כרטיסים חינם). עכשיו, לכל מי שקרא את הספר של הרלן קובן ודמיין איך הוא היה נראה בתור סרט, היה ברור שזה היה סרט מהיר, עם הרבה חיתוכים, המון עלילה וצופים שיושבים על הקצה של הכיסא. כל זה בתנאי שהסרט אמריקאי. אבל זה היה סרט צרפתי. אז היו שיחות נפש בין הדמויות (או מה שנשמע כמו שיחות נפש. כשדמויות צרפתיות משוחחות, אפילו על רשימת מכולת, זה נשמע כמו שיחות נפש). היו שוטים ארוכים, הכל היה איטי. אה. והיה עירום. אבל זה בגלל שזה סרט צרפתי. למה אני מזכירה כאן סרט שלעולם לא יקבל ביקורת באתר זה? כי זה סרט מתח צרפתי. אני הלכתי עם הברווז לראות את הסרט, כי היה כתוב עליו ''סרט מתח מעולה'' והברווז היתה בטוחה שבגלל שזה סרט צרפתי, הוא אכן יהיה טוב (אני מסרבת כעיקרון ללכת לסרטים צרפתיים אלא אם כן הברווז משלמת וגם אז אני נאבקת). אוי. הוא היה איטי. אוי. אני לא מדברת על הטוויסט הלא-יאומן (כאן הסנל''ל: איך הבחורה לא עלתה על זה שהאיש שהיה זימר אכן היה זימר? היא הכירה את זימר היכרות אינטימית והיו לה מספיק נתונים להשוואה עם האיש שהיה זימר!!סיום סנל''ל) הבעיה העיקרית עם הסרט היא שהוא איטי. בגלל זה התסריט נראה אדיוטי. יש לך מספיק זמן לתהות ''מה זה הזבל הזה לעזאזל?'' בעוד שבסרטי מתח ''רגילים'' (כלומר דוברי אנגלית) אין לך זמן לתהות או לסבול מהחורים בעלילה. |
|
אני לא חושב שהבעיה העיקרית של הסרט היא האיטיות עכרור השלולית (יום רביעי, 28/02/2007, שעה 19:14) תגובה 286252 בתשובה לתאום של ברווז הבעיה העיקרית היא, כמו שנכתב גם בביקורת (וכמו שאת ציינת גם) - שהטוויסט חסר הגיון לחלוטין ולא מתקבל על הדעת. לא רק שלא הגיוני שהבחורה לא תזהה את פרנסואה כזימר לפי ההתנהגות, הגוף וכו' - בקטעים שבהם אנחנו רואים את זימר לבד, הוא מתנהג כמו אדם תמים ולא כמו כריש פשע. ואם אני זוכר נכון, גם יש בתחילת הסרט קטע שבו הבחורה מתיישבת מולו, לכאורה לגמרי במקרה, ברכבת. גם זה לא מסתדר בשום צורה עם הסוף. את יכולה לחשוב על סרט אחר, שבו קצב מהיר מושך את תשומת הלב מפיתרון מאולץ כל כך, עם כל כך הרבה פרטים לא תואמים? אני לא מצליח לחשוב על סרט כזה. |
|
כן תאום של ברווז (יום חמישי, 01/03/2007, שעה 13:10) תגובה 286321 בתשובה לעכרור השלולית כל סרט מתח ואקשן שני. אני עדיין אל הבנתי את הלוגיקה של דה ז'ה וו. ובנסיכה הקסומה, אם אתה חושב קצת, אתה מבין שאיניגו מונטויה לא יכול היה לדעת שווסטלי אוהב את בטרקאפ. למשל. |
|
..ואין לך מושג כמה זה מטריד אותי, בכל צפייה מחדש. אדם קלין אורון (יום חמישי, 01/03/2007, שעה 14:24) תגובה 286329 בתשובה לתאום של ברווז |
|
אפשר להעביר את זה לכאן, בבקשה? רד פיש (יום שישי, 02/03/2007, שעה 12:37) תגובה 286446 בתשובה לאדם קלין אורון |
|
את דז'ה וו לא ראיתי, לגבי הנסיכה הקסומה עכרור השלולית (יום חמישי, 01/03/2007, שעה 18:08) תגובה 286354 בתשובה לתאום של ברווז את צודקת שזה חור רציני בתסריט. עדיין, יש הבדל בין חור נקודתי (גם אם משמעותי) בתסריט - לבין תסריט שלאור הפואנטה שלו, כולו חור אחד גדול, כמו ב'זימר'. |
.מערכת "עין הדג" אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו ע"י קוראים ולקולה שנשפכה על המקלדת
| תנאי שימוש
| כתבו לעורכים
| צוות האתר
| מילון האתר
| שאלות נפיצות
| חנות האתר
| RSS
©כל הזכויות שמורות