אנחנו כבר לא גרים בצוללת צהובה

הכשלון של סרט לכידת התנועה האחרון הרג את הרימייק של רוברט זמקיס לסרט של הביטלס

לא שבוע טוב ללכידת תנועה. "דרושות אמהות במאדים", הסרט החדש שנוצר בטכנולוגיה, הפך לאסון כלכלי ענק: אחרי שהופק ב-150 מיליון דולר, הוא הכניס פחות מ-7 מיליון בסופ"ש הראשון שלו. ועכשיו, הרימייק של רוברט זמקיס ל"צוללת צהובה" של הביטלס, שהיה אמור להיעשות באותה טכנולוגיה, בוטל.

ברור שהסרט מת, השאלה היחידה היא מה הרג אותו. לפי הדיווח ב-THR, הכשלון של "דרושות אמהות במאדים" הוא מה שגרם לדיסני לרדת מהעניין סופית. לפי Deadline, הסרט היה מת עוד הרבה קודם. עקרונית, זמקיס יכול עכשיו לנסות לעשות את הסרט בשיתוף אולפן אחר, אבל אחרי מה שקרה ל"מאדים" נראה שהסיכויים לארגן מופע איחוד של הביטלס עם כל החברים המקוריים טובים יותר.

אם אלה חדשות טובות או רעות, זה תלוי בעיקר במידת ההוקרה שלכם את "צוללת צהובה" המקורי. הסרט הזה ממש לא צריך רימייק, אבל שחזור של הפסיכודליה שלו בתלת-מימד ובטכנולוגיה של שנות האלפיים היה יכול להיות… מעניין. הסרט היה אמור לכלול 16 שירים של הביטלס, וקארי אלווס היה אמור לגלם את ג'ורג'.

"הרפתקאות טינטין" של סטיבן ספילברג, שייצא בדצמבר, נשאר הסיכוי האחרון של לכידת התנועה. אם הוא יצליח, עדיין יש סיכוי לקאמבק. אם גם הוא ייכשל, זה יהיה המסמר האחרון בארון של הטכנולוגיה. צריך להבהיר שלכידת תנועה כאמצעי אחד מרבים ליצירת אנימציה חיה וקיימת ולא הלכה לשום מקום; הרעיון שגוסס כאן הוא סרטים שלמים עם דמויות ריאליסטיות שנוצרו בלכידת תנועה בלבד, כולל הבעות פניהם של השחקנים. זה אף פעם לא ממש עבד, אבל זמקיס התעקש שזה העתיד. אני לגמרי לא אתנגד אם הבמאי של "בחזרה לעתיד" ו"פורסט גאמפ" יחזור לעשותו סרטים "נורמליים" טובים (מה שהוא לא עשה מאז "להתחיל מחדש" בשנת 2000) במקום סרטי הכריסטמס הביזאריים שהוא עשה מאז.