ביקורת: תקועה

איך זה ש-"Young Adult", מהיוצרים של "ג'ונו", לא הוקרן בארץ? אולי זה משום שהוא מדכא נורא

איך ייתכן שהסרט החדש של ג'ייסון רייטמן ודיאבלו קודי לא הוקרן בבתי הקולנוע בארץ? ‏רייטמן ‏הרי עושה סרטים כל כך נחמדים, כמו "תלוי באויר", ועם קודי כתסריטאית הוא יצר את ‏ההצלחה ‏הגדולה ביותר שלו, "ג'ונו". הסיבה הופכת ברורה ברגע שצופים ב"תקועה" ("‏Young ‎Adult‏" במקור ‏‏– אבל השם העברי דווקא הולם במידה מפתיעה). שמות היוצרים, והסיווג של ‏הסרט כקומדיה, הם ‏מלכודת. מי שמצפה לעוד "ג'ונו" חמוד ושנון ייפול לבור של דיכאון ושנאה ‏עצמית.‏

שרליז תרון מגלמת מחברת סדרת ספרי נוער החיה בעיר הדי-גדולה מיניאפוליס, שחוזרת ‏לביקור ‏בעיירה שבה גדלה, במטרה ברורה: לפתות את החבר לשעבר, שהוא עכשיו נשוי ואב ‏לתינוקת, ‏ו"להציל" אותו מחיי העיירה הקטנה. תרון מגלמת פה את אחת הדמויות הכי דוחות, ‏מרוכזות ‏בעצמן ועלובות שזכו לככב בסרט שלם, תאונת דרכים אנושית. הסרט לא מראה לה שום ‏רחמים ‏ואפס חסד: הפתטיות שלה חשופה, ברורה ומנותחת לעיני הדמויות האחרות, והצופים, ‏לאורך ‏הסרט כולו. זאת דמות שאין שום סיבה לא לשנוא, אבל שרליז תרון מבצעת אותה באופן כל ‏כך ‏אמין ומדויק שלמרות הכל, אפשר להבין אותה, אם כי זה לא אומר ‏שהייתם רוצים להיות ‏בקרבתה.‏ ‏ואולי אפילו טיפה, לפעמים, ככה מדי פעם, להרגיש איזו הבלחה זעירה של הזדהות ‏מוכת אשמה. ‏


פורסם במקור במעריב ז'ורנל

תגיות: