דו"ח קופות שבורות – 10.8.2003

זה היה מין סוף שבוע כזה.
התחלתי אותו עם רשימה
ארוכה של דברים שחייבים,
אבל חייבים, להיעשות עד ליום
ראשון בבוקר, לכן ניגשתי
למלאכה במרץ ומיד המחשב שלי
שבק חיים, כפי שהוא נוהג
לעשות כשהירח נמצא במזל דגים. בינתיים ניגשנו, אני ולונג, לעיצוב מחדש של הסלון כך שיתאים לארלקינה (אם היא שוכבת עכשיו על הצד, כשהחצי השחור של הפנים שלה על הספה והחצי הצהוב על רקע הקיר – אי אפשר לראות אותה בכלל) ובמסגרת הפרוייקט נצבעו בטעות גם רצפת הסופרמרקט המקומי, והנעליים החדשות שלי (ולא הייתי מזכיר את זה אלמלא המצב שבו אני יכול לומר "הנעליים החדשות שלי" קורה פעם בשלוש שנים לערך). בינתיים החיזבאללה השתלטו לי על הרדיו, וסקיינט, כך הסתבר לי הלילה, השתלטה לי על המחשב, והחליטה לכבות לי (ולעוד אלפי אנשים ברחבי העולם) אותו בהתראה של 60 שניות – ואפילו לא ניתנה לי ההזדמנות ההוגנת לבחור לנתק את החוט הכחול או האדום. ניחא. יש דברים הרבה יותר גרועים שאפשר היה לעשות עם המחשב שלי תוך 60 שניות מאשר לכבות אותו, ואם כל מה שסקיינט עושה כרגע הוא לכבות מחשבים, מצבנו עדיין טוב. עליית המכונות, בהחלט.

כל זאת במסגרת הפינה "חייהם הקשים של כותבי דוחקואים בשבועות לא ממש מעניינים". האמת היא שגם במסגרת ענייני קופות בארה"ב, השבוע לא היה לגמרי משעמם. למעשה, נשבר השבוע שיא של כל הזמנים, אבל כדי לשמור על מתח ועניין בדו"חקו, אני לא אספר איזה עד לסוף הכתבה. אבל הקיץ מתקרב לסופו, הפתיחות הגדולות והארועים המעניינים באמת כבר מאחורינו (סיכום כללי של דוחקואי הקיץ בארבע מילים: נימו 1, ניאו 0). במהלך אוגוסט יוצאים הסרטים היותר מוטלים בספק ובעלי הפוטנציאל המסחרי הקצת מפוקפק. שניים כאלה שיצאו השבוע דווקא הצליחו יפה מאוד, ובכל זאת אמות הסיפים לא רעדו.

'S.W.A.T'. הוא הסרט המצליח של השבוע: 37 מיליון דולר הם סכום מספק למדי עבורו, גם אם לא כזה שיריץ את המפיקים להתחיל מיד את העבודה על סרט ההמשך. סטנדרטי. כזה הוא גם הסרט, על פי הביקורות: בסדר, כזה. לא מאוד רע. סטנדרטי. הסיפור: סוחר סמים ענק נכלא, אבל במהלך שיווקי מבריק מציע פרס של 100 מיליון דולר לכל מי שיצליח לשחרר אותו, והבלגאנים מתחילים. על הפושע מופקדת יחידת SWAT, עילית השוטרים של לוס אנג'לס, בראשות סמואל ל. ג'קסון ובהשתתפות מישל רודריגז וקולין פארל.

'S.W.A.T' מבוסס בחופשיות על סדרת טלויזיה ששודרה באמצע שנות השבעים, סדרה שלא נחשבת לקלאסית ולא לקאלט ושרדה בזמנו רק עונה וחצי. לגמרי לא ברור מי בכלל זוכר את הסדרה הזאת, ולמה, או למי, היה צורך להחיות אותה. החשש לקונספירציה עולה בעקבות כך שגם הסרט החדש השני השבוע, 'שישי הפוך' (‘Freaky Friday') הוא רימייק של סרט מאותה התקופה בדיוק. ייתכן שנתקענו בתוך לולאת זמן שתחזיר אותנו בכל פעם בחזרה ל-1976. מבאס.

ב'שישי הפוך' ג'יימי לי קרטיס היא אם חד הורית לטינאייג'רית (לינדסי לוהאן). הן לא כל כך מסתדרות זו עם זו, עד שביום שישי אחד, בעקבות אכילת פורצ'ן-קוקיז קסומות, הן מחליפות גוף: הילדה מתעוררת בגופה של המבוגרת, ולהיפך. זאת בעיה בעיקר משום שהאמא אמורה להתחתן מחדש בשבת בבוקר. כן, זאת אחת מהקומדיות האלה. מה שמפתיע בסרט הזה הוא תגובת הביקורת: הם אוהבים, ואפילו מאוד. דירוג העגבניות של הסרט הוא 89% (!), כלומר, נמצאו מעט מאוד מבקרים שדעתם על הסרט היתה שלילית. הוא מצחיק, כולם מסכימים, וחמוד, וג'יימי לי קרטיס עם גיטרה חשמלית זה דבר נורא מצחיק. הסרט נכנס למקום השני עם 22 מיליון, והספיק להגיע ל-33 מיליון מאז שיצא לאקרנים ביום רביעי.

שני סרטי 'אמריקן פאי' הראשונים היו שועלי קופה אמיתיים, כאלה שנשארים בטבלה במשך הרבה שבועות וצוברים עוד ועוד כסף. 'אמריקן פאי 3: החתונה' הוא ככל הנראה לא כזה: השבוע הכנסות הסרט ירדו במעל 50%. לעומתו, 'שודדי הקאריביים' ו'סיביסקיט' ממשיכים להיות השורדים, אלה שהירידות שלהם הן הקטנות ביותר. ואם כבר מתעסקים בירידות: במקום ה-18 השבוע נמצא 'ג'י(ג)לי', סרטם המושמץ של בן וג'ן, שעבר התרסקות רבתי מאז השבוע שעבר: ירידה של 81.7% בהכנסות, בעוד הסרט עדיין מוקרן בדיוק באותו מספר בתי קולנוע כמו בשבוע שעבר. וזו, רבותי, הירידה הגדולה ביותר אי פעם, או לפחות מאז 1982, בהכנסות סרט (בין סוף השבוע הראשון לשני). 'ג'יגלי' הצליח להכנס להיסטוריה.

בשבוע הבא יתרחש מפגש פסגה של אלילי האימה, 'פרדי נגד ג'ייסון', וחוץ מזה גם סרט האקסטרים 'Grind', הקומדיה 'Uptown Girls' והמערבון 'Open Range', שבו ינסה קוין קוסטנר להוכיח שהוא עוד קיים (אבל חס וחלילה ממחזר!).


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסות הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.

1. S.W.A.T. – 37.1 (37.1)
2. Freaky Friday – 22.2 (33.1)
3. American Wedding – 15.5 (65.2)
4. Pirates of the Caribbean – The Curse of the Black Pearl – 13.0 (232.5)
5. Seabiscuit – 12.0 (69.5)
6. Spy Kids 3D: Game Over – 9.8 (87.1)
7. Bad Boys II – 6.0 (123.1)
8. Lara Croft: Tomb Raider: The Cradle of Life – 5.2 (53.7)
9. Finding Nemo – 2.5 (324.9)
10. Terminator 3: Rise of the Machines – 1.6 (146.0)