דו"ח קופות שבורות – 10.9.2001

<פיהוק ארוך>
בוקר טוב. ערב טוב?

<התמתחות>
הפסדתי משהו?
לא, אתם בטוח לא הפסדתם. שום-דבר מסעיר לא קרה לי (אמנם יום שלם כיתתי את רגלי בתל אביב, אבל בינינו, מה כבר מסעיר בתל אביב?), ושומדבר מסעיר גם לא התרחש בגזרת הסרטים. היה שבוע משעמם. יותר טוב שתלכו הביתה.

<מחניקה פיהוק>
מזת'ומרת למה משעמם? אתם מציקים לי בכוונה, אני יודעת.
יא-אללה איתכם. טוב, תראו מה נעשה: אוכל תמורת דו"חקו. הולך? סבבי. אבל אל תגידו שלא הזהרתי אתכם.

4 סרטים חדשים יצאו השבוע, ולאף אחד לא היה אכפת. איך אומרים אצלנו: "זה הסתיו, עם הענן, ועם הרוח המייבב", והדיכאון הזה שמביא איתו הסתיו (אני אומרת לכם – הכל סטריאוטיפים!) הרחיק מהקולנועים את הקהל. משבוע לשבוע ההכנסות הנדרשות על מנת שסרט כלשהו ייכנס למקום הראשון – קטנות והולכות.
ככה זה. לא חם מידי בשביל לשים מזגן, ועוד לא קר מידי בשביל שיהיה חימום, כך שלאף אחד לא היתה סיבה מספיק טובה לבוא דווקא לקולנוע.

המקום הראשון בטבלה המדכאת הזו (10.7 מיליון. זה מקום ראשון, זה?), נפל השבוע על 'The Musketeer': עיבוד קונג-פו ל'שלושת המוסקטרים' של אלכסנדר דיומא (לצעירים שביניכם – דיומא הוא סופר. לא במאי), בכיכובם של טים רות' (לשעבר: קוף) ומינה סוברי.

את המקום השני לקח סרט חדש אחר: 'Two can Play that Game', קומדיה רומנטית שנעשתה בתקציב זעום (ואי לכך הופצה בקולנועים מעטים בלבד – בערך חצי ממספר הקולנועים ש'The Musketeers' הופץ בהם), ופנתה לקהל השחור.
נו, נו. אנחנו בעידן ההתמחות. אם פעם שמפו אחד היה טוב לכולם, וסרטים ניסו לפנות למכנה המשותף הנמוך ביותר, הרי שהיום יש שמפו לשיער צבוע, רגיל, יבש, שמנוני, מסולסל, שמפו לגבר, שמפו לגבר עם שיער צבוע, שמפו נגד קשקשים, והסרטים גם הם עברו התמקדות בקהלי יעד מסוימים: הסרטים המופקים לאחרונה פונים לקהל האפרו-אמריקאי, נערים טינאייג'רים, נערות פתיות, או לסבתות שזקוקות לכיסוי מושלם של שיער לבן.

השלישי בטבלה השבוע, 'Rock Star', גם הוא חדש: מארק וולברג הוא סולן להקה המתמחה בחיקויים של להקה אחרת. כאשר מנהיג הלהקה (המקורית) חווה התמוטטות ומאושפז (לא יכול להיות!), מארקי מארק נקרא להחליף אותו.
הסרט אמנם מבוסס על סיפור אמיתי, אבל לא מצהיר את זה בריש גלי: הלהקה המדוברת לא נתנה את הסכמתה לפרסום, כך הסרט לא מזכיר את שם הלהקה ולו פעם אחת. מי שיודע שמדובר בלהקת "ג'ודאס פריסט" – יודע. מי שלא – לא.

צמוד אחריו הוא 'ג'יפרס קריפרס', בנפילה מסורתית של יותר מ-50%. אנחנו כבר התרגלנו. מנהלי האולפנים, שכיסו בינתיים את ההשקעה שלהם ב'ג'יפרס', כבר חושבים על סרט המשך. גם לזה התרגלנו.

'האחרים' שמר על מקומו באמצע הטבלה וסירב להרפות מהכנסות פחות-או-יותר קבועות (נו, אז החלטתי שאני מסמפטת את הסרט הזה ועיגלתי קצת פינות. אז מה?).
גם שאר החבר'ה הוותיקים ('שעת שיא 2', 'אמריקן פאי 2' שמגיע אלינו השבוע, 'ראט רייס' ו'יומני הנסיכה') צועדים במקום. הצעידה, כך אומרים, טובה לבריאות (לא. אין פואנטה לדבר הזה).

את הטבלה חותם 'O', עם הכנסות צנועות של 2.7 מיליון דולר (שאני אציין שזו ירידה של כ-50% בהכנסות, לעומת השבוע שעבר? כאילו שזה כבר מפתיע מישהו), וכנראה שבשבוע הבא כבר לא נראה אותו יותר.

אגב, אם שמתם לב – הסרט הרביעי שיצא השבוע, 'Soul Survivors' אפילו לא נכנס לטבלה המובילה. לא שהיה לו סיכוי – האולפנים דחו את הפצתו שוב ושוב, במשך למעלה משנה, וכשסופסוף הוחלט לשחרר אותו (איפה וילי?), נעשה הדבר במעט קולנועים: קצת יותר ממה שעשוי להיחשב "הפצה מוגבלת". המבקרים, יש לציין, לא קטלו את הסרט. מצד שני, זו לא אשמתם – לא היתה להם אפשרות כזו. הסרט לא הוקרן בכלל למבקרים (ואתם יכולים לנחש מה זה אומר).

אתם רואים – אמרתי לכם שהיה שבוע מבאס.

בשבוע הבא יעלו בחכה שני סרטים: 'The Glass House', ו'Hardball'. שניהם דרמות. מי שיבקר בלוס אנג'לס או בניו-יורק יוכל גם לצפות בקומדיה 'Haiku Tunnel'. השחיזו עטיכם!


הרשימה המלאה: הסכומים מייצגים הערכה על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים; הסכומים בסוגריים מייצגים את הכנסתו הכוללת של הסרט עד היום.

1. The Musketeer – 10.7 (10.7)
2. Two Can Play That Game – 8.3 (8.3)
3. Rock Star – 6.2 (6.2)
4. Jeepers Creepers – 6.2 (24.3)
5. The Others – 6.1 (67.6)
6. Rush Hour 2 – 5.8 (206.1)
7. American Pie 2 – 4.7 (131.2)
8. Rat Race – 4.4 (43.2)
9. The Princess Diaries – 3.4 (97.1)
10. O – 2.7 (10.8)