דו"ח קופות שבורות – 13.2.2005

תראה! כתבו עלי ב'זירה הלשונית' במעריב!איזה יום היום? כבר עבר שבוע? וואו. לא שמתי לב. אני עייפה. ומשתעלת. לא, אין צורך. תודה.

ומה שלום וויל סמית'? מצוין, תודה ששאלתם. השבוע יצא למסכים 'Hitch', קומדיה רומנטית בכיכובו. סמית' מגלם שם את היצ', "יועץ" שיודע בדיוק מה נשים רוצות. הוא מציע את שירותיו לגברים, כדי "לתת להם סיכוי", כהגדרתו. הוא, למשל, מלמד אותם איך למשוך את תשומת לב הבחורה בה הם מעונינים, איזה נעליים לקנות, מה לא להגיד, איך לא לרקוד ומתי לנשק. בקיצור, יועץ תדמית שמדריך את לקוחותיו צעד אחר צעד, בדרך אל האושר.
אחד הלקוחות הקשים של סמית' הוא אלברט הקלאמזי (קווין ג'יימס, 'מלך השכונה'), המעונין להשיג דווקא את המלכה של הכיתה. במקביל, היץ' מוקסם מכתבת נמרצת (אווה מנדז, '2 מהיר 2 עצבני'), שלא תמיד מאמינה באהבה, או בשטיקים של גברים קלישאתיים.

המבקרים אהבו את היץ', וכך גם הקהל. הוא מקסים, הוא נינוח, הוא יודע להגיד בדיוק את הדבר הנכון בזמן הנכון, והוא חמוד. ובעצם, המעבר לקומדיה רומנטית נראה רק טבעי לסמית' – עד כה, סמית' תמיד גילם את הבחור המצחיק והקולי, במגוון סרטי אקשן. עתה הוא פשוט אותו בחור מצחיק וקולי, רק בז'אנר שונה, שרק מיטיב איתו.

בתזמון מושלם, יצא 'היצ" לקולנועים לקראת הולנטיינס-דיי, וזכה לכבד בנוכחותו את המקום הראשון בטבלה, כש-43.1 מיליון דולר בכיסו. זו לא סתם פתיחה טובה – זו גם הפתיחה הטובה ביותר אי פעם לקומדיה רומנטית (נו, הייתם צריכים לנחש שיהיה פה איזה "אי פעם" אחד לפחות).

למעשה, 'היצ" חולק בפיסת היסטוריה נוספת: במקום השני בטבלה נמצא 'בוגימן' האימתי, ואחריו – 'זה עוד רחוק, דרדסבא' השחור, שממשיך לרדת בקצב של צב. שלושת הסרטים הללו שייכים כולם לחברת 'סוני'. מעולם, בחמש עשרה השנים האחרונות, לא קרה מצב בו שלושת המקומות הראשונים בטבלה היו סרטים של אותו האולפן. אם היו מרשים לה להניח את הלפיד לרגע, האישה עם הלפיד היתה פוצחת מרוב שמחה בריקוד יאטה.

במקום החמישי השבוע: 'פו הדב: הסרט של פיל נפיל' (או בשפת המקור: 'Pooh’s Heffalump Movie'). מדי פעם, סדרת סרטי 'פו הדב' מביאה לקדמת המסך את אחת הדמויות שברקע הסיפור. כבר הכרנו מקרוב את חזרזיר ואת נמרור. עכשיו, למרבה הפליאה, 'דיסני' נזכרו לפתח דווקא את הפילנפיל, שבספר נשאר תמיד בגדר אגדה אורבנית.
במהלך הסרט, יוצאים פו, חזרזיר ונמרור לחפש את הפילנפיל האיום, שהשמועות אודותיו מפחידות את יושבי יער ת"ק הפרסאות. כמו בכל סרט אימה טוב, רו הקטון נפרד מהחבורה (למעשה, הוא יוצא למסע נפרד משלו, אבל בואו לא נתקטנן), ואף זוכה לפגוש את איש הפילנפיל (ווואה! בוגימן!).

הביקורות אהדו את הסרט, והחמיאו לדמויות המושקעות והחמודות. לאור זאת, החזאים צפו ל'הסרט של פילנפיל' פתיחה יפה של שמונה מיליון דולר. אולי אפילו עשרה. אבל עם היוודע תוצאות הקופות התברר פעם נוספת שמכל זבוב עושים פיל. 5.8 מיליון הדולרים של 'הסרט של פילנפיל' לא מיצבו אותו כנפיל. מצד שני, מדובר בסרט ילדים והם בדרך כלל שומרים על יציבות, כך שבשבוע הבא גם לא ממש נוכל להגיד שהוא נפל. אנחנו, כמובן, יודעים את הסיבה האמיתית והמוחלטת לתוצאות הלא ממש מלהיבות האלה: העם לא רוצה פילנפילים דמיוניים. העם רוצה אי-ה!

לקינוח, מבזק אוסקר בקופות: בקרב 'הטייס' מול 'מיליון דולר בייבי', שיצאו שניהם באותו השבוע, איסטווד בינתיים מוכיח את עצמו כשורד טוב יותר בצמרת (מקום רביעי, לעומת שמיני של 'הטייס'). מצד שני, רווחיו הכוללים של 'הטייס' עד כה, גבוהים יותר, ולו בשל ההפצה הרחבה יותר לה זכה. מצד שלישי, אין לזלזל גם ב'דרכים צדדיות', הותיק הרבה הרבה יותר, ושהירידה שלו לעומת השבוע שעבר, היתה הקטנה ביותר (ארבעה אחוז לעומת 14.5 של 'מיליון דולר סוונקי' ו-13.9% של 'הטייס', שאף חווה ירידה במספר הקולנועים בהם הוא מוצג).

בשבוע הבא, אולי נקבל סופסוף מענה לשאלה "איך לעזאזל קונסטנטין הופך את התכריכים של משה רבנו לנשק?" (קיאנו ריבס בתגובה: Whoa!). חוץ מאקשן בעל סיכוי כלשהו להיות טוב, יגיע גם אקשן דבילי-מראש, בדמותו של 'בנה של המסכה'. ואם זה לא יגעיל אתכם כמו שצריך, תמיד תוכלו לנסות את מזלכם אצל 'Because of Winn-Dixie', עם הכלב בעל חיוך היופלה המזעזע.


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.

1. HItch – 43.1 (43.1)
2. Boogeyman – 10.2 (32.8)
3. Are We There Yet? – 8.2 (61.3)
4. Million Dollar Baby – 7.4 (45.0)
5. Pooh's Heffalump Movie – 5.8 (5.8)
6. The Wedding Date – 5.5 (19.4)
7. Hide and Seek – 5.4 (43.4)
8. The Aviator – 4.7 (82.3)
9. Sideways – 4.5 (52.8)
10. Meet the Fockers – 3.5 (269.9)