דו"ח קופות שבורות – 1.4.2007

ואתא מחליקיא, ואכלא לנינג'א, דאכלא לספרטא, דאכלא לטרבולטא, דזבין אמריקיא בתרי זוזי.

בדרך כלל, כששחקן עולה על נוסחה מנצחת – או מה שנראה כמו נוסחה מנצחת – לוקח קצת זמן לנצל את זה. הפקת סרט היא סרט ארוך, אחרי הכל, לכן עד שייצא לאקרנים סרט ההמשך, או ההמשך-ברוחו, הסרט המקורי כבר עלול להישכח. אבל אצל וויל פרל, הכל עובד מהר. רק באוגוסט שעבר יצא 'לילות טלדגה', קומדיית הספורט בכיכובו שהפכה לקומדיה המצליחה ביותר של 2006 בארה"ב (ובכל זאת לא הגיעה להקרנות בארץ) – ועכשיו כבר יוצא מה שנראה כמעט כמו סרט המשך: עוד קומדית-ספורט עם וויל פרל, ששוב משחק את דמות האהבל הווינר. ושוב יש לזה שם כאילו-רציני שקשה לתרגם באופן שבו אנשים יבינו על מה הסרט: 'Blades of Glory'. ושוב, הסרט מצליח בארה"ב (אלא שהפעם מבטיחים שהוא גם יוקרן בארץ. נראה). מרשים, בהתחשב בזה שצילומי הסרט התחילו עוד לפני ש'לילות טלדגה' יצא לאקרנים.

'להבי תהילה' עוסק בעולם ההחלקה האמנותית על הקרח. וויל פרל וג'ון הידר (ההוא מ'נפוליאון דינמיט', שמגיע עם להק מעריצים משלו ובטח תרם גם הוא כמה מיליונים להכנסות הסרט) הם שני מחליקים יריבים, שנאלצים לשתף פעולה ולהקים את צמד ההחלקה האמנותית החד-מיני הראשון. במילים אחרות, כן, זה עוד סרט על גברים בטייטס. לפעמים נדמה שאמריקה צריכה לצאת מהארון סוף סוף ולגמור עם זה. הסרט הכניס בסופ"ש 33 מיליון דולר, מה שאמנם לא משתווה לפתיחה של 'טלדגה' (47 מיליון) אבל זה עדיין בלי ספק סכום מרשים מאוד עבור קומדיה, ובוודאי מגדיל את המשכורת שוויל פרל יכול לדרוש פר סרט בעוד מיליון או שניים. הוא אמנם לא מצליח באופן עקבי ('מעבר לכל דמיון' היה די מאכזב קופתית, ו'המפיקים' היה כשלון מוחלט) אבל לפחות אפשר לבנות על זה שכשהוא נמצא בסרט על ספורט כלשהו, זה יעבוד. גם המבקרים די מרוצים מהסרט, שמוגדר כמטופש במובן הטוב של המילה.

לא מאוד רחוק משם, מסובין משפחת רובינסון הלא שוויצרית ב'פגוש את הרובינסונים', סרט האנימציה הממוחשבת החדש של דיסני, שהוא גם – ותיזהרו, זה עומד להיות מפתיע – סרט ממש טוב. האם זה מקרי שזה הסרט הראשון שדיסני מפיקים בעידן שאחרי ההתמזגות עם פיקסאר? נראה שלא. הפקת הסרט כבר היתה קרובה לסיום לפני כשנה, כשהתרחש האיחוד וג'ון לאסטר איש פיקסאר הפך למנהל היצירתי של חטיבת האנימציה של דיסני. על פי השמועת, לאסטר לא מאוד אהב את הסרט, ונידב כמה "עצות" לשיפורו. וכשהבוס החדש שלך נותן לך עצות, אתה בדרך כלל מקשיב. הסרט עבר מקצה שיפוצים במשך השנה הזאת, ונראה שזה עבד, כי הוא יצא סרט מקסים בהחלט, ורחוק מאוד מהזוועות האחרות שדיסני יצרו כשניסו לעשות סרטים באנימצית תלת מימד, ודי לחכימא ב'ג'ונגל סיטי'.

אחד הדברים שהופכים את 'פגוש את הרובינסונים' לשונה מרוב סרטי האנימציה שיצאו לאחרונה הוא שאת העלילה שלו קשה לסכם במשפט אחד, ואמנם יש בו כמה צפרדעים מזמרות, אבל סרט חיות מדברות הוא לא. הוא עוסק בילד יתום וגאון שנחטף אל העתיד ובאיש עם מגבעת שרודף אחריו, וגם במשפחת רובינסון המסועפת והמוזרה הנ"ל, טי-רקס עם ראש גדול וזרועות קצרות, וכאמור, צפרדעים. הוא הכניס בארה"ב 25 מיליון דולר, סכום לא מדהים אבל סביר בימינו עמוסי האנימציה הממוחשבת, ויותר מפי שתיים מהפתיחה של סרט האנימציה הממוחשבת הקודם בהפצת דיסני. אבל הסרט ההוא היה 'ג'ונגל סיטי', ואנחנו לא מדברים עליו.

אחד הגימיקים העיקריים של 'פגוש את הרובינסונים' הוא שב-600 מבין האולמות בהם הוא מוקרן בארה"ב, הוא מוקרן בתלת-מימד, מהסוג שקופץ עליך מתוך המסך ולתוך המשקפיים. מילא, זה שבארץ עדיין אין בתי קולנוע שמקרנים סרטים בשיטה הזאת – לחוסר בשיטות הקרנה מיוחדות בארץ אנחנו רגילים. אבל זה ש'פגוש את הרובינסונים' מוקרן בארץ רק בדיבוב לעברית, זאת כבר בדיחה עלובה. לא שמדובר בסרט למבוגרים בלבד, חלילה, אבל מצד שני זה גם לא סרט על אוכל נמלים חמוד שלומד שיעור חשוב על החיים, או משהו כזה; העלילה שלו כוללת מסעות בזמן, בוחצלגיחצנים והרבה בדיחות שילדים בגיל שלא יודע לקרוא כתוביות פשוט לא יבינו.

300 מי יודע? 300 אני יודע. אנשי השולחן עורך – IN HELL! – ירדו למקום השלישי, אבל אחרי ארבעה שבועות עדיין נמצאים ברמת הכנסות סופ"שית של מעל 10 מיליון דולר. בסך הכל הסרט הכניס עד כה בארה"ב 180 מיליון דולר, ובנוסף טפטף בשבועות האחרונים גם לשאר העולם (אצלנו החל מיום רביעי). ביוון הסרט הפך כמעט מיידית עם צאתו לסרט המצליח ביותר אי פעם, והוא כבש את המקומות הראשונים גם במבחר מדינות נוספות ברחבי הגלובוס. אז כנראה לא את כל ההצלחה שלו אפשר להסביר בתאוות המלחמה האמריקאית. בכל רחבי העולם הסרט הכניס כבר יותר ממיליון דולר לכל ספרטני.

כנגד ארבעה צבים דיברה תורה, ואף אחד מהם לא מאוד חכם. 'צבי הנינג'ה' כנראה משך יותר את מעריצי הצבים הותיקים מאשר את הדור הצעיר, כי אחרי שבוע אחד במקום הראשון הסרט ירד למקום הרביעי עם הידרדרות כאובה מאוד של 62 אחוזים בהכנסותיו – ירידה גדולה בכל קנה מידה, והתנהגות שמתאימה הרבה יותר לסרט אקשן דבילי מאשר לסרט אנימציה לכל המשפחה. סרט ההמשך הבא ל'צבי הנינג'ה' נראה עכשיו הרבה פחות מובן מאליו מאשר בשבוע שעבר. בעצם, מבין ששת הסרטים שיצאו בשבוע שעבר, רק 'על הכוונת' החזיק מעמד באופן פחות או יותר סביר; כל האחרים נפלו. 'The Last Mimzy' ירד ב-60%, 'גבעות הפחד כבני צאן 2' – גם, 'Dead Silence' ו-'Pride' נעלמו מהעשיריה ו'שמור עלי', למרות אהדת הביקורת, איבד 50% ונמצא בקצה הטבלה.

דם, צפרדע, כינים ויתר הבאח"ב יחכו עד לשבוע הבא, בסרט האימה 'The Reaping', אחת הפעמים הבודדות שבהן סרט יוצא לאקרנים בארה"ב במועד מתואם עם חג יהודי. ובכל זאת, הסרט היותר מעניין הוא 'Grindhouse', הדאבל-פיצ'ר של קוונטין טרנטינו ורוברט רודריגז.


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.

1. Blades of Glory – 33.0 (33.0)
2. Meet the Robinsons – 25.1 (25.1)
3. 3OO – 11.2 (179.7)
4. TMNT – 9.2 (38.4)
5. Wild Hogs – 8.4 (135.4)
6. Shooter – 8.0 (27.2)
7. Premonition – 5.1 (39.4)
8. The Last Mimzy – 4.0 (16.2)
9. The Hills Have Eyes 2 – 3.9 (15.8)
10. Reign Over Me – 3.7 (13.3)