דו"ח קופות שבורות – 16.7.2006

יצאתם בזול. היו גם תמונות יותר דוחות.כשעזבנו את 'שודדי הקאריביים: תיבה של איש מת' לאחרונה, הוא בדיוק שבר ערמה של שיאים, בראשם שיא סוף השבוע הגדול של כל הזמנים (אחרי שהאבק שקע השיא התברר כ-135 מיליון דולר). זה היה הזמן שבו סרטים אחרים היו נחים על זרי הדפנה ונהנים מהפיסקה שהשיגו בדפי ההיסטוריה. לא זה המצב אצל ג'ק ספארו. מעודד מהצלחתו בסוף השבוע שעבר, הסרט קם נמרץ אל שבוע חדש והכריז על מסע שיאים נוסף: שיא בכל יום. וכך היה.

ביום שלישי, 'שודדי 2' הכניס 15.7 מיליון דולר – ובכך שבר את השיא של כל הזמנים להכנסות בימי שלישי. אף אחד לא היה שם לב לכך ששיא צנוע כזה קיים בכלל אלמלא 'אות משמים', שכדי לנצל את התאריך 6.6.06 נאלץ לצאת לאקרנים ביום שלישי, ועשה רעש גדול מכך שהוא שבר את השיא הזה. הוא החזיק בו טיפה יותר מחודש.

יום רביעי היה היום השישי לצאתו של 'שודדי 2', ובאותם שישה ימים הוא הכניס 183 מיליון דולר – טיפ-טיפה יותר מה-182 מיליון הדולר שהשיג 'נקמת הסית' לאורך תקופה דומה, מה שהיה עד עכשיו הסכום הגדול ביותר שסרט השיג בתוך שישה ימים. ביום חמישי הוא עשה את אותו הדבר בדיוק, רק לשבעה ימים במקום שישה.

ביום שישי 'שודדי 2' חצה בריצה קלה את קו 200 מיליון הדולר. זה לקח לו 8 ימים. גם זה שיא, אבל לא שיא בלעדי: 'ספיידרמן 2' ו'נקמת הסית" הגיעו לתחנת הדרכים הזאת תוך מספר זהה של ימים, אם כי 'שודדי 2' בוודאי עשה את זה הרבה יותר מוקדם בבוקר.

ביום שבת הוא עקף את 'אקס-מן 3', והפך לסרט המצליח ביותר של השנה בארה"ב, לפחות בינתיים. ולמען האמת, קשה להאמין שייצא השנה סרט כלשהו שייקח ממנו את התואר הזה.

וביום ראשון, הסרט סיים את סוף השבוע השני שלו עם 62 מיליון דולר. לא, זה דווקא לא שיא, זה סתם מספר גדול מאוד. הירידה מהשבוע שעבר היתה 54%, ירידה תלולה אמנם, אבל אחרי פתיחה של 135 מיליון דולר, למה ציפיתם? בשביל הפרופורציה, הסרט היחיד השנה שהפתיחה שלו היתה דומה במשהו לזו של שודדי 2 היה 'אקס-מן 3', ובסוף השבוע השני שלו הוא ירד ב-67%.

והסך הכל? אחרי 10 ימים בבתי הקולנוע, 'שודדי הקאריביים: תיבה של איש מת' יושב על 258 מיליון דולר. הסרט המצליח של השנה, כאמור, ובדירוג הסרטים המצליחים אי פעם בארה"ב הוא במקום ה-34, ומטפס מדי יום. ג'רי ברוקהיימר אדם מאושר.

מתחת לפיראטים, נאבקו בציפורניים על המקום השני שני סרטים, שניהם אמורים להיות מצחיקים ושניהם נראים, לעיני המשוחדת, כמו גיהינום עלי אדמות. להחליט איזה מבין שני הסרטים האלה לראות זה בטח דומה להחלטה האם להוציא לעצמך במו ידיך את עין ימין או את עין שמאל – ואכן, ההחלטה הקשה התבטאה בכך שההפרש בין הסכומים שהשיגו הסרטים היה פחות מ-100 אלף דולר.

'Little Man' הוא סרט של האחים וויאנס, ועבור רוב המבקרים (או בעלי הטעם הטוב בכלל) זה מספיק כדי לברוח בצווחות. הוויאנסים היו אחראיים לקיומה של סדרת 'מת לצעוק' בכלל ולסרט השני בפרט, וגם לקומדיה 'White Chicks'. 'איש קטן' ממשיך להשתמש באותה העלילה של מישהו שצריך להתחפש באופן מופרך למשהו כדי להשיג את האוצר/לתפוס את הפושע. המישהו הפעם הוא ארכי-פושע מסוכן אך גמד, האוצר הוא יהלום שהלך לאיבוד במהלך שוד, והתחפושת היא תינוק – כשכולם מסביב מצליחים לא לשים לב שלממוש הקטן יש פנים של גבר בן 30. בהמשך: בדיחות על ציצים ומכות לביצים. על פי דירוגי IMDb הסרט נכנס מיד למקום נכבד ברשימת הסרטים הגרועים של כל הזמנים.

לעומתו, 'You, Me and Dupree', שיקוצר בארץ ככל הנראה ל'אתה, אני והוא' (מוישל'ה קנגרו ביטל את השתתפותו ברגע האחרון), הוא זוועה מסוג הקומדיה הסדיסטית של 'פגוש את ההורים', שבה – אם לשפוט על פי הטריילרים, לפחות – אנחנו אמורים לצחוק רק מכך שאנשים סובלים. מאט דילון וקייט האדסון הם זוג שזה עתה התחתן, ועושה טעות בכך שהם נותנים לחברו של החתן, דופרי (אוון ווילסון), להתאכסן אצלם לאחר החתונה. הוא, כמובן, משתלט להם על הבית, מפריע להם בזמן סקס, עושה פיקניקים בסלון, אוכל את ציפור המחמד שלהם או משהו, ואילו היה להם כד אפר של הסבתא בבית, הוא היה מפזר אותו. נבצר מבינתי למה יש אנשים שחושבים שדברים כאלה מצחיקים, אבל זאת עובדה. בקרב המבקרים, אפשר היה לצפות שהסרט יקבל יחס טוב יותר מ'איש קטן', אבל, ניסים ונפלאות, זה לא קרה. הסרט, הם טוענים, לא מצחיק. ונוסחתי, מעתיק מסרטים אחרים, ואוון ווילסון מעצבן (לא! באמת?!).

סרט חדש נוסף בטבלה, אבל לא חדש לגמרי, הוא 'A Scanner Darkly', שיצא בשבוע שעבר בהפצה מוגבלת, והשבוע בהפצה מוגבלת פחות, ונדחק למקום העשירי. הדבר הבולט ביותר בסרט הוא הטכניקה שבה נעשה: אנימציה רוטוסקופית, או במילים פשוטות יותר, "בדיוק כמו 'חיים בהקיץ"': שחקנים בשר ודם משחקים מול מצלמה, ומאוחר יותר הסרט עובר עיבוד שגורם לו להיראות כמו ציור ומטשטש את המציאות. וטשטוש המציאות הוא בדיוק הדבר המתבקש כאן, שהרי מדובר כאן בעיבוד (ועיבוד נאמן, לשם שינוי) לספר של פיליפ ק. דיק. כן, עוד אחד.

מובן מאליו ש'סורק אפלה' הוא הסרט החדש הטוב ביותר השבוע, אבל גם לגביו אין אחידות דעים בין המבקרים. חלק חושבים שהוא חכם, יצירתי ומטריד, אחרים טוענים שלמרות הסגנון הויזואלי המיוחד, אין הרבה עניין בסרט שמכיל בעיקר אנשים יושבים ומדברים – וחוץ מזה, הוא מאוד לא ברור. יש כאלה שמשבחים את הקאסט; יש כאלה שמעלים את החשד שהסיבה שלוהקו לסרט דווקא קיאנו ריבס, רוברט דאוני ג'וניור ווינונה ריידר היא שלשלושתם יש ניסיון בחיים האמיתיים עם סמים, ולכן מתאים להם במיוחד סרט שנראה כמו הקרנה ממוחו של אדם בטריפ.

השבוע הבא הולך להיות צפוף, עם ארבעה סרטים חדשים ומעניינים: 'מוכרים בלבד 2', למעריצים שעוד לא התבגרו; 'נערה במים', שבו מ. נייט שמלאן מנסה שוב להוכיח שעדיין יש לו את זה; 'מפלצת של בית', סרט האנימציה שלשם שינוי לא עוסק בחיות פרוותיות או יצורים חמודים בכלל, ו'הסופר-אקסית שלי' שבו אומה תורמן היא גיבורת על. ועדיין לא בטוח שמישהו מכולם יצליח לגבור על הקאריבים.


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.

1. Pirates of the Caribbean: Dead Mans' Chest – 62.3 (258.4)
2. Little Man – 21.6 (21.6)
3. You, Me and Dupree – 21.5 (21.5)
4. Superman Returns – 12.3 (164.3)
5. The Devil Wears Prada – 10.4 (83.5)
6. Cars – 7.8 (220.0)
7. Click – 7.3 (120.0)
8. The Lake House – 1.7 (49.0)
9. Nacho Libre – 1.6 (77.2)
10. A Scanner Darkly – 1.3 (1.8)