דו"ח קופות שבורות – 17.02.2002

ערב טוב, וברוכים הבאים
לתוכניתנו "הרי החדשות
ועיקרן תחילה".

ההכנות לפורים.קון מתקדמות
בקצב משביע רצון: המחשבים
התגברו על העברות הפורמטים,
וצריבת סרטוני הביניים הסתיימה באופן מתיש – אך משביע רצון – בעזרתו האדיבה של קיפוד. למרבה האכזבה, הסרטונים עצמם יצאו באיכות שאינה משביעת רצון לגמרי אבל לחתולים זה לא הפריע. להפך. מהרג'ה גרגר בשביעות רצון בעת שהוא התיישב על ערמת הדיסקים וסירב לזוז. כשהוא יהיה גדול אני צופה לו עתיד מזהיר (ומשביע רצון, כמובן) כמשקולת דקורטיבית.

כמו כן, ברכותינו החמות שלוחות לטריליאן, אשר ניחשה את הסרט המרכזי שיוקרן בקון: 'פרסיליה מלכת המדבר'. ניחוש זה מזכה את טריליאן בעלייה לבמה לצלילי גלוריה גיינור.
החתולים מוסרים כי פרס זה מקובל עליהם.

אפרופו פרסים – אין מאושרת ממני: קנייתם של שני בקבוקי "קטשופ אוסם" הביאה אל ביתי את מייק ווזאבסקי, זה ששמו לא יגיד לכם כלום, אבל בקרוב תכירו אותו כ"הירוק ממפלצות". מה אני אגיד לכם – שווה לאללה: יותר מ"שרשרת הג'ירפה החסרה" שקיבלתי מאתר 'ג'ירפות', ואפילו שווה יותר מדיסקיות הפוקימונים (אוקיי, אוקיי – טאזוס) שאני אוספת בכזו אדיקות.
החתולים קצת מוטרדים מנוכחותה של המפלצת ירוקת העין, אבל אולי זה בגלל שהם נפלו קורבן לתחרויות רודיאו סוערות (אם כי הם מנערים את מייק מצווארם במהירות ראויה לציון).

ובארצות ניכר – שבוע עמוס עבר על כוחותינו. הרבה הרבה סרטים חדשים הגיעו, מעט מהם – אם בכלל – שווים אזכור כלשהו, אבל אני – יש לי ברירה? הדוחק"ו הרי סובל הכל.

דנזל וושינגטון, הוא 'ג'ון Q', אב ממורמר ונואש, משתלט על חדר מיון של בית חולים ומחזיק את השוהים בו כבני ערובה. כל זאת – כדי שבנו (שאין לו ביטוח רפואי) יוכל לעבור השתלת לב שדרושה להצלת חייו. הקהל לקח את זה ללב (אוו, איזו התחכמות עלובה!), והביא את הסרט למקום הראשון עם 20.6 מיליון דולר. עם זאת, אין לצפות ליצירת מופת. הביקורות טוענות שהמסר שהסרט מנסה להעביר הוא נכון, אבל הסרט מטיף בצורה ישירה מדי ולועס את המסר חזור ולעוס עד שמיצי המרה של הצופים זועקים חמס.

נושף בעורפו של דנזל-ג'ון, הוא סרט הביכורים של פריצת הדרך, האישה באדום, הרוקדת עם נחשים, הנאווה בנשים, זו שהיא כמו בתולה (אבל כבר לא). גבירותי ורבותי – קבלו את בריטני ספירס ב'CrossRoads'! בסרט זה בריטני ושתי חברות נוספות מגלות מחדש את חברותן לאחר 8 שנות פרידה, לומדות שיעור חשוב על החיים, חוות חוויות שישנו את חייהן לנצח ולומדות עד כמה חשוב לדבוק בחלומותיך. הקהל מחה דמעה (של אושר. רק אושר) והסרט נכנס למקום השני עם 14.6 מיליון.

ומבריטני אנו עוברים ביעף למשהו קטן, מעופף ולא קשור בכלל לאגוזים מצופים שוקולד חלב: פיטר פן ב'השיבה לארץ לעולם לא': 49 שנים חלפו מאז הסרט המקורי. לוונדי יש שני ילדים, הקטנה שבהם, ג'יין, לא מאמינה לסיפורים של אמא שלה ועוד יותר סקפטית לגבי קיומן של פיות. כצפוי, היא נחטפת ע"י קפטן הוק הבלתי נלאה, שבטוח שכך יוכל לתפוס את פיטר פן. כדי להוסיף עוד קצת ריגוש לכל העסק הלעוס הזה, מוקמה העלילה בזמן מלחמת העולם השניה.
זוהי הפעם הראשונה שדיסני מוציאים סרט-המשך שכזה לקולנוע (ולא ישירות לוידיאו). הביקורות לא מאוד קוטלות את הסרט, והיצורים הקטנים והצווחניים – שעוד אין להם חוש ביקורת שהוא או טעם בסרטים – הכניסו לקופות 11.8 מיליון דולרים, טבין ותקילין.

שני הסרטים החדשים האחרים שיצאו השבוע לא נחלו הצלחה רבה כל כך בטבלה: 'Hart’s War' בכיכובו של ברוס וויליס, מספר על סטודנט למשפטים שמתגייס למלחמה, נתפס ונשלח למחנה שבויים. קולונל המחנה (וויליס) ממנה אותו להגן על חייל שחור שהרג חייל אחר. הסרט צבר 8.3 מיליון דולר במהלך סוף השבוע הראשון שלו על מסכי הקולנוע (בפתיחה החלשה ביותר אי פעם לסרט של ברוס וויליס), והגיע בזאת למקום השביעי. אולי מה שברוס צריך זה תספורת דחליל וסרט סמי-אקשן על שודדי בנקים שלא מצליחים להיפטר מאישה עם חיבה עזה לשירי קיטש דביקים. אה לא. גם הסרט ההוא לא היה שוס כזה גדול. מי אמר שקאמבק הוא עסק פשוט?

הישועה, מתברר, גם לא מגיעה מ'Super Troopers': סיפורם של שוטרי מחוז קטן קרוב לגבול עם קנדה, שנהנים נורא לשחק עם העצורים שלהם ובאופן כללי – לעשות קטעים, צחוקים ושיגועים. עקב בעיות תקציב קשות התחנה שלהם מועמדת לביטול – או סגירה, ווטאבר – וכדי למנוע מאחרית הימים הזו להתרחש, הם מחליטים להרשים את הבוסים ולתפוס רשת סמים. הקהל לא התרשם במיוחד והסרט נכנס היישר למקום השמיני עם 6.2 מיליון דולר.

ותיקים בטבלה: 'פגיעה היקפית', סרטו של השוורצ, סבל נזק של 40% וצנח כמו זלזל אל המקום הרביעי. ומנגד, 'נפלאות התבונה' הכה מוערך (ונראה שלא בצדק) רשם עליה של כמעט 40% ועלה מהמקום השביעי לשישי. הסרט הזה הוא הוותיק ביותר בטבלה (9 שבועות) ולא נראה שהוא יעזוב אותה בזמן הקרוב – בטח שלא עכשיו, כשהוא קיבל מספר מועמדויות לאוסקר (עוד חודש למנאייק!).
את הטבלה חותמים, צמודים כרגיל, 'בלק הוק (Down)' ו'Snow Dogs'.

בולט בה(ע)דרו: 'רולרבול', יצירת המופת שדורגה בימד"ב 3.3 בשבוע הראשון ליציאתה, ותוך שבוע צנחה לדירוג של 2.8, וכן נבעטה אל מחוץ לטבלה. הישג מרשים ביותר בהתחשב בכך שאך לפני שבוע הוא עוד היה במקום השלישי, כה קרוב לגג העולם.

בשבוע הבא נזכה לחזות בזיו פניה של עאליה ז"ל, היא 'מלכת הארורים', וב'Dragonfly' בכיכובו של קווין קוסטנר.

את שידורינו לערב זה נחתום בברכת חתולים עתיקה: ""ליוןםלתוןחו000000000000000".
תודה שהייתם עימנו.


הרשימה המלאה: הסכומים מייצגים הערכה על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים; הסכומים בסוגריים מציגים שמלת ערב מקסימה חשופת גב עם נצנצים, של דולצ'ה וגבאנה.

1. John Q – 20.6 (20.6)
2. Crossroads – 14.6 (14.6)
3. Return to NeverLand 11.8 (11.8)
4. Collateral Damage – 9.1 (28.5)
5. Big Fat Liar – 8.7 (22.2)
6. A Beautiful Mind – 8.5 (124.7)
7. Hart's War – 8.3 (8.3)
8. Super Troopers – 6.2 (6.2)
9. Black Hawk Down – 6.2 (95.4)
10. Snow Dogs – 5.8 (67.2)