דו"ח קופות שבורות – 17.03.2002

שלום, שלום.
כמה טוב לראות אתכם שוב!
לא תאמינו מה שהלך פה.
כלומר, בטח שתאמינו. למה לא.
החתולים – שהאביב חירפן אותם
לגמרי – מעצבים מחדש את הדירה
ומזיזים רהיטים ממקום למקום,
הג'ירפה מסרבת להתמודד עם ערימות הכלים בכיור (ועושה דברים הרבה יותר גרועים במקום), סרין מתזזת בין חבריה הנופשים בבתי חולים (יד שבורה, ציסטה – you name it) ורק הדג מסתובב ער בלילות ומיילל אל הירח. ולא שיש לו ברירה – רעיו למילואים הם ארגנטינאי, אתיופי והודי. תודו שזה נשמע כמו התחלה של בדיחה.

השבוע הדוחק"ו רועש וגועש, אך בעיקר מצייץ (לירח) "Ee!".
כן, כן. 'עידן הקרח' יצא השבוע למסכים בארה"ב (ואצלנו הגיח לטרום-בכורה) וכבש בסערה את המקום הראשון. ולא סתם בסערה: 46.3 מיליון דולר הרוויח הסרט הזה, מה שמהווה גם את שיא הרווחים לסופ"ש הראשון בחודש מרץ (איזו הגדרה ארוכה בשביל לתאר 40 ומשהו מיליון דולר). לולא הייתי מביטה בלוח השנה הייתי עשויה לחשוב שאנחנו נמצאים בקיץ (אפרופו עונות, הבן של טל כהן עונה לשם סתיו והיום הוא נפרד לשלום מחלקים נבחרים באיברים אסטרטגיים בגופו. להורים שלום).
וזה לא ש'עידן הקרח' כזה סרט ענק. חמוד – כן, אבל לא ענק מהליגה של 'שרק' (42 מיליון דולר בסופ"ש הראשון), או 'מפלצות בע"מ' (63 מיליון). הוא פשוט שווק טוב, והגיע עם הטריילר הנחשק של 'מלחמת הכוכבים – פרק 2' (כמו 'פוקימון 3' בשעתו, שהגיע עם הטריילר של 'הארי פוטר', עד שעלה חשש כי הצופים מגיעים לקולנוע רק במטרה לצפות בטריילר).

'עידן הקרח' מספר על מסעה של חבורת רעים לא שגרתית (ממותה, עצלן, ונמר-שנחרבות) המוצאים תינוק ומחליטים להחזיר אותו לבעליו (כלומר: לבני האדם), כשמידי פעם מסתובב להם גם איזה Scrat (סנאי קדום? משהו כזה) גרגרן בין הרגליים. הסרט הופק על ידי חברת Blue Sky Studios (שעשו גם את 'טיטאן A.!Ee'). האנימציה אמנם לא מי-יודע-מה, אבל הם נורא השתדלו, אז לא מגיע להם איזה "Ee!" לעידוד?

"קצת" מאחורי 'עידן הקרח' נמצא הסרט החדש השני שיצא השבוע: Resident Evil', המבוסס על משחק מחשב באותו שם. בסרט אקשן זה, נאלצות מישל רודריגז ('אגרוף של אישה', 'מהיר ועצבני') ומילה ג'ובוביץ' ('האלמנט החמישי') לחדור למעבדה ולהלחם במחשב-על שיצא מכלל שליטה, ובכמה מאות מדענים שקרתה להם תאונה מחרידה, אך הם בעצם לא כל כך מתים כמו שכולם חשבו. הסרט דורג "R", מה שכנראה מנע מקהל היעד העיקרי שלו לראותו, והרוויח 17.7 מיליון דולר.

וחוץ מזה, יצא השבוע גם 'Showtime' (אמרתי שיהיה רועש וגועש, לא?), קומדיה הצוחקת על סרטי שוטרים, ובה רוברט דה-נירו ואדי מרפי מגלמים צמד שוטרים (שונים מאוד איש מרעהו, אלא מה) שצוותו יחדיו במסגרת תוכנית טלוויזיה מז'אנר ה-Real TV, המראה את פעילות השוטרים בזמן אמת. הביקורות טוענות בעדינות שלסרט "יש את הרגעים שלו", אבל באופן כללי הוא מומלץ רק למי שאוהב סרטים דומים.

נו, ועם שבוע כזה, לא פלא ש'מכונת הזמן' נדחק למקום הרביעי, כשהוא רושם ירידה חדה של למעלה מ-50% ברווחיו.
שאר הסרטים נדחקו מקום אחד למטה בסדר מופתי. ממש כאילו היו חיילים (הא! ראיתם איך הצלחתי להשחיל שם של סרט מהדוחק"ו?), כשיוצאי הדופן היחידים הם 'Big Fat Liar', 'Dragonfly' ו'שרה"ט' (שוב?!) שעפו (you fools) החוצה, ו'נפלאות התבונה' שנשאר בערך איפה שהיה לפני כן.

בשבוע הבא – קסם, צחוקים ומרחץ דמים בנשימה אחת. 'Ee.T!' חוזר למסכים בהוצאה מחודשת, 'Sorority Boys' ישעשעונו בעוד-סרט-
על-בנים-שצריכים-להתחפש-לבנות, ו'בלייד 2' ינסה לטבוח במדורגים במעלה הטבלה, ואם לא זה – אז לפחות לעזור למישל ומילה.


הרשימה המלאה: הסכומים מייצגים הערכה על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים; המספרים בסוגריים מקפצים אנה ואנה ועושים "Ee!".

1. Ice Age – 46.3 (46.3)
2. Resident Evil – 17.7 (17.7)
3. Showtime – 15.0 (15.0)
4. The Time Machine – 10.8 (39.9)
5. We Were Soldiers – 8.5 (53.3)
6. All About the Benjamins – 5.0 (17.6)
7. 40 Days and 40 Nights – 4.4 (29.9)
8. John Q – 3.6 (64.4)
9. A Beautiful Mind – 3.4 (149.2)
10. Return to Never Land – 2.1 (45.2)