דו"ח קופות שבורות – 20.01.2002

גולשי האתר בוודאי חשו
זנוחים מעט לאחרונה:
דוחק"ואים לא עולים
במועדם, ביקורות חדשות
מתמהמהות באופן תמוה
והעורכים, כך נדמה, כמעט
ואינם משתתפים בדיונים
(ואף ריככו אחיזתם במחק!).
הסיבה לכך היא מיני כדורגל-שולחן שהגיע למשכנם של הדג והג'ירפה, ושוכן אחר כבוד בצמוד למחשבים: עזבו 'עין הדג', עזבו צ'אטים, עזבו אינטרנט. החיים מסתכמים עכשיו ב"הצהובים" מול "הלבנים". טורנירים מסעירים אל תוך הלילה ממלאים את זמנם של הדג, הג'ירפה ושל החתולים (סרין, מה לעשות, בוחרת להישאר שעות נוספות בעבודה. מה שאנשים עושים בשביל אינטרנט…). מהרג'ה כבר שולט ברזי הכדור, ומתחיל לגלות את חשיבותם של "האנשים שמסתובבים על מקל" במשחק. פורפרה.קום לעומתו, חתולת המחשבים שעברה הסבת מקצוע זמנית לעולם הכדורגל, פרשה בחטף לאחר תאונה מצערת בה כדור תועה עף בעוצמה למצחה. מבטה המזועזע לא הותיר ספק: היא, עם השטויות האלה – גמרה.

ובעולם האמיתי, שינויים מרחיקי לכת, אך לא בלתי-צפויים, בטבלה:
'Black Hawk Down', סרטו החדש (וגדוש הפטריוטיות) של רידלי סקוט כבש בסערה את המקום הראשון כשהוא נושא באמתחתו 29 מיליון דולר ותסביך נחיתות בסיסי של האמריקאים. לא, באמת: יחסית לאומה שניכסה לעצמה את תפקיד "שומר הסדר העולמי", האמריקאים מפיקים המון סרטי קרב/מלחמה ראוותניים שכל מטרתם היא להראות מי הכי מוצלח, הכי טוב, הכי שולת!!!1.

'בלאק הוק' (אצלנו ב-28.2), בכיכובם של ג'וש הארטנט ואוון מק'גרגור, הוא דרמה דוקומנטרית העוסקת בקרב שהתרחש במוגדישו שבסומליה. אל תתפלאו אם זה לא rings a bell (אין לזה ביטוי בעברית?) בראשכם – הקרב הנ"ל התרחש לפני עשור כמעט, ב-1993. גופי מעקצץ בהתרגשות כשאני חושבת על סרט המלחמה הבא: 'מלחמה בין חתול לתפוח אדמה' (כוס ויסקי לונג ג'ון על חשבון הבית לראשון שיודע מי המשורר ובאיזה ספר זה הופיע).

במקום השני – הפתעת השבוע: קובה גודינג ג'וניור שלוק המבט (לא, אני לא אשכח לו את זה) וחבורת כלבים האסקי-סיביריים, הרוויחו 17.5 מיליון דולר במהלך הסופ"ש (יותר מפי 2 ממה שצפו אתרי התחזיות!), ב'Snow Dogs', קומדיה מבית היוצר של דיסני:
גודינג הוא רופא שיניים הנדרש להגיע לאלסקה לשם קבלת חלקו בירושה של קרוב משפחה כלשהו. הירושה הנ"ל מתבררת כעדת כלבי-מזחלת האסקי-סיביריים עזי מבט ורכי פרווה, אותם חומד "האיש הרע" התורן.

נו, ואם שני המקומות הראשונים תפוסים, זה אומר שכל אחד (כמעט) משאר הסרטים נדחק שני מקומות למטה (הו, איזו אבחנה חדה מצידי): 'שרה"ט' נאלץ להסתפק במקום השלישי, כשאליו צמוד, כרגיל, ראסל קרואו ו'נפלאות התבונה' שלו (צרור גלובוסי הזהב שקיבל ימריצו, ככל הנראה, את רווחיו בסוף השבוע הבא), אחריהם, במקומות חמישי עד שביעי, נמצאים נבחרת "הבנים של" ('Orange County'), נבחרת הגברברים של דני אושן, ו"אגרוייסה מציאֶעה" – נבחרת החלומות של כל אמא פולניה (הם בני משפחת טננבאום, אצלנו ב-7.2).

"נד-נד, נד-נד", שר יהודה פוליקר: "בכל פעם שמישהו אחד יורד, מישהו אחר עף", ואכן, כנגד כניסתם של שני סרטים חדשים, שניים אחרים נאלצו להיפרד – שני ילדים קטנים, ילדים זכים ותמימי מראה, שכל פשעם היה להיוולד בעולם חומרני, בו מי שלא מביא הביתה כסף – נאלץ לאכול עשב: מסרו נא אם כן את אהבתכם ל'ג'ימי ניוטרון' – הילד עם המחשב, ול'הארי פוטר' – הילד עם המטאטא.

עם זאת, מעריציו של 'הארי פוטר' (שלא יכולים לחכות עד לחזרתו בסרט הבא) יוכלו להתנחם בכך שהארי יגיח להופעת אורח ב'סינדרלה 2: הנימבוס מכה שנית'.

בשבוע הבא יצטרפו אלינו ארבעה סרטים: 'Kung Pow' הצוחק על סרטי קונג פו, 'A Walk to Remember' הרומנטי אך אלמוני-משהו, סרט המתח 'The Mothman Prophecies', ו'הרוזן ממונטה כריסטו'. ועד אז – עזבו תשלום חשבונות, עזבו שכר דירה, עזבו עבודה. הבעיות הקיומיות מתמצות בהחלטה מי יהיה "הצהובים" ומי "הלבנים".


הרשימה המלאה: הסכומים מייצגים הערכה על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים; הסכומים בסוגריים מייצגים את הכנסתו הכוללת של הסרט עד היום.

1. Black Hawk Down – 29.0 (30.8)
2. Snow Dogs – 17.5 (17.5)
3. The Lord of the Rings: Fellowship of the Ring – 13.0 (246.0)
4. A Beautiful Mind – 11.0 (73.9)
5. Orange County – 9.0 (26.9)
6. Ocean's Eleven – 5.7 (170.6)
7. The Royal Tenenbaums – 4.3 (36.3)
8. Kate & Leopold – 3.4 (42.0)
9. Gosford Park – 3.3 (11.2)
10. Vanilla Sky – 3.1 (93.2)