דו"ח קופות שבורות – 2.3.2003

מה המצב אחים שלי, הכל טוב?
אם שמתם לב, בשבועות
משעממים-טבלתית, אני נוטה
לכתוב הקדמות ארוכות יותר.
מה שיפה בכל העסק, זה שהוא
עובד גם לכיוון ההפוך: איזה
חוש-דוחק"ו נסתר גורם
לאמריקאים לשבועות משעממים בדיוק בפעמים בהן יש לי הרבה מה לכתוב על כל דבר שהוא לא עשרת הסרטים בטבלה.
ומכיוון שצריך להתחיל מאיפושהו, נתחיל מהקון הקרב ובא: שם כבר יש, מקום יש, יאטה – יש, קונספט – בטח ובטח שיש. סרט ראשון אמנם עדיין חסר, אבל לא נורא, נתגבר.
מה עוד? אוכל. אמנם לא הדבר הכי חשוב, אבל גם לא נושא שאפשר להתעלם ממנו. ובכן, גם רעיון לאוכל חם ומשביע יש לי, אלא שהביצוע בעייתי. ופה נצטרך שתעזרו לנו קצת: אם למישהו מכם יש פלטה חשמלית (כזו שאפשר להעמיד עליה כלי אוכל כדי שיתחממו, או סתם כדי שישמרו על החום), והוא, או היא, מוכנים להשאיל אותה למשך ערב הקון – אשמח אם תיצרו קשר (רצוי במייל).

להזכירכם, חוץ מקון, גם האוסקרים קרבים ובאים. היום סגרנו סופית את נושא הפרסים, ואמנם אני לא אגלה לכם מהם ואפילו לא ארמוז (אחרי הכל, הפסקה הזו היא סתם טיזינג כדי למרוח קצת מילים) – אבל אני רוצה רק לציין שהשנה הפרסים שווים במיוחד (לדעתי, כמובן). וחוצמזה, בשבוע הבא ממילא תתפרסם כתבת קדם-אוסקרים ותפזר את הערפל.

טוב, אין ברירה. עוברים לדו"ח הקופות השבורות עצמו. במקום הראשון השבוע, 'Cradle 2 the Grave', סרט שממשיך את קו הטאג-ליינים המינימליסטיים, ומתמצת את העלילה כולה לארבע מילים: Leader. Thief. Warrior. Father. כשחושבים על זה, זה סתם בזבוז. היו יכולים לתמצת מצוין את העלילה גם בשתי מילים – ג'ט לי, או אפילו במילה אחת: בהה.
בכל אופן, כיוון שדו"ח קופות שבורות אינו פוסטר המוגבל במקום, אני מרשה לעצמי להרחיב על העלילה: ג'ט לי הוא סוכן טיוואני היוצא בעקבות יהלומים שחורים שגנב מנהיג כנופיה (DMX, שהוא כנראה כושי. או כחול כהה. לא ברור. יש לי קצת בעיות עם הצבעים במסך. העניין הוא שבפוסטר ג'ט לי נראה יותר כהה ממנו, אז לכו תדעו). מסתבר שבאגף הסוכנים המיוחדים הטיוואניים יש מצוקת כוח אדם קלה, כיוון שג'ט לי יוצא גם בעקבות לינג (מארק דאקאסקוס, אמן קארטה וקונג פו איטלקי). לינג, שחושק ביהלומים, חוטף את בתו היקרה של DMX, שמסר את היהלומים עוד לפני כן, כדי לאפשר הכנסתם של עוד שתי דמויות משנה, ולתרום את חלקו הצנוע כנגד האבטלה הגואה במשק.

ולמה טרחתי כל כך להרחיב על העלילה? כי 'Cradle' הוא רימייק לסרט משנת 31' של פריץ לאנג בשם 'M', שעוסק במרדף אחרי רוצח-ילדים סדרתי. לא הדמיון המפליא למקור הוא זה שמטריד את המבקרים האנינים – רובם טוענים שהסרט זבלי, חלקם מרחיקים עד כדי קביעה כי השחקנים המציאו את העלילה תוך כדי צילומים. כך או כך, אני בבעיה: מצד אחד, סביר שאותם מבקרים לא שופטים את הסרט בהשוואה לז'אנר שלו – סרט מכות (והמעטים בהם שכן ביקרו את הסרט מנקודת המבט הזו הסתפקו ב"אה, בסדר כזה"). מצד שני – בפעם האחרונה שצפיתי בסרט אקשן/מכות שהמבקרים קטלו בכל פה, התברר כי אמנם היתה סיבה לקטילה ההיא.

במקומות השני והשלישי בטבלה – כוכבת עולה. אלן פומפאו, שבארץ ניתן לראות אותה ב'מייל לאור הירח' וקצת ב'תפוס אותי אם תוכל', כובשת את צמרת דו"ח הקופות. אז נכון, לא היא הסיבה שאנשים הולכים לראות את 'Old School' או את 'דרדוויל' (מקום שני ושלישי השבוע בטבלה בארה"ב, אתם עוד עוקבים?), אבל מה יש – אסור לפרגן? תיכף גם יגידו שיש לנו אינטרס לפרסם רק ביקורות שליליות.

בהעדר אתגר או תחרות, שאר הטבלה נשארה כמעט ללא שינוי, והירידות בהכנסות במשך הסופ"ש היו מזעריות בלבד – בייחוד אלו של 'שיקגו', שירד באחוזון כמעט בלתי מורגש ועקב כך דילג מעל משוכת ה-100 מיליון.

אי שם בתחתית, חבר ותיק: במקום ה-39 (ירידה של 10 שלבים לעומת השבוע שעבר), נמצא 'החתונה היוונית', עם 131,000 דולר, והכנסות כוללות של למעלה מ-240 מיליון דולר. העולם עוצר את נשימתו: האם, למרות ההכנסות הנמוכות, ישרוד 'החתונה' חודש וחצי נוספים בטבלה, ויסגור שנה תמימה על המסכים?

בשבוע הבא שמחה וצהלה: סרט חדש של ברוס וויליס! ב'דמעות השמש' ברוס חוזר לעשות את מה שהמעריצים שלו הכי אוהבים – מרטיב בנחישות את הגופיה שלו בזיעה פוטוגנית, וכל זאת כדי להציל את מוניקה בלוצ'י, שנמצאת במעבה הג'ונגל. מולו ינסו סטיב מרטין וקווין לטיפה למשוך קהל בקומדיה 'Bringing Down the House'. למה שאנשים ילכו לראות את הסרט שלהם? כי הוא עדכני ומוזכרת בו המילה "אינטרנט".


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסות הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.

1. Cradle 2 the Grave – 16.5 (16.5)
2. Old School – 14.0 (37.4)
1. Daredevil – 11.1 (84.2)
3. How to Lose a Guy in 10 Days – 10.3 (77.6)
5. Chicago – 7.9 (104.9)
4. The Jungle Book 2 – 7.0 (33.9)
7. Shanghai Knights – 5.0 (50.9)
6. The Life of David Gale – 4.5 (13.6)
8. Gods and Generals – 2.9 (8.9)
10. The Recruit – 2.7 (48.1)