דו"ח קופות שבורות – 23.4.2007

ארתור והמינימונים, שישים שנה אחרישלום וברכות לרגל חגיגות יום העצמאות וה-11 יום לקראת 'ספיידרמן'! הסיכוי שיקרה משהו מאוד מעניין קופתית במהלך חודש אפריל הולך ודועך, אז נשאר רק לחכות לאקשן האמיתי של הקיץ, עם 'ספיידרמן' והלאה. בינתיים, האולפנים ממשיכים בשיטת זריקת הסרטים הלא מאוד מבטיחים שלהם על הקיר – אולי הם יצליחו ואולי לא. בדרך כלל לא.

כזכור, בשבוע שעבר יצאו לאקרנים שישה סרטים. ביניהם, 'דיסטרביה' הוא היחיד ששרד גם השבוע, ואפילו זכה מההפקר בשבוע נוסף במקום הראשון. אחרי ירידה סבירה של 39% מהשבוע שעבר, הוא הכניס השבוע כ-13 מיליון דולר בלבד – אבל זה הספיק. כל יתר סרטי השבוע שעבר התפוגגו כמו זיקוקים ברוח, לאחר שכולם ספגו ירידות של כשני-שליש בהכנסותיהם. 'זרה מושלמת' הוא היחיד שעדיין מפגין נוכחות ייצוגית בעשיריה, במקום התשיעי ועם הפנים החוצה. סביר שגורלם של ארבעת הסרטים של השבוע לא יהיה שונה בהרבה. לפחות מבחינת איכות – עד כמה שאפשר למדוד אותה על פי ביקורות – הסרטים משתפרים; אף אחד מהסרטים שיצאו השבוע לא נחשב לאיום ונורא. אבל קופתית, אף אחד מהם לא הצליח להשאיר שום רושם.

אל המקום השני נכנס 'Fracture', עם 11 מיליון דולר. הסיפור הוא כזה: אנתוני הופקינס מואשם ברצח אשתו. ריאן גוסלינג, כוכב עולה (ומועמד טרי לאוסקר, על 'חצי נלסון' שכנראה כבר לא יוקרן בארץ לעולם), הוא עוזר התובע המחוזי שתפקידו להכניס את הופקינס לכלא, משימה שלא נראית קשה במיוחד מכיוון שהופקינס הודה ברצח. אבל אז מתגלה בעיה קטנה: האישה המתה, מתברר, בגדה בבעלה עם השוטר שחקר את הרצח, וזה מסבך את העניינים. עושה רושם שהופקינס תכנן את הכל מראש, כאילו היה איזה חניבעל לקטר, כדי ליצור את הרצח המושלם ולצאת אשם אך חופשי. ריאן גוסלנג הוא חביב המבקרים לאחרונה, אנתוני הופקינס חביב מאז ומתמיד, והאינטראקציה ביניהם היא מה שגורם לרוב המבקרים ליהנות מהסרט, גם אם העלילה לא ממש סבירה.

הסרט יוצא בארץ בסוף השבוע הקרוב, תחת השם המטומטם 'עדות שבורה'. אתם מבינים, אחרי 'זהות בדויה', 'זהות גנובה', 'זהות שאולה', ו'זהות שמוטה', נגמרו למפיצים הרעיונות לשמות שמתחילים ב'זהות' ונשמעים בדיוק, אבל בדיוק אותו הדבר, והיתה קיימת סכנה שהקהל אשכרה יבחין בין הסרטים השונים. מה עושים? הולכים על המילה שנשמעת הכי דומה, וכך מוודאים ששם הסרט יחליק ליד האוזן ולא ייקלט בזיכרון של אף אחד. 'עדות שבורה', אלוהים. צפו בקרוב ל'רעות ורודה', 'גאות צרובה' ו'אהוד ברק'.

אחרי 'כהות סגולה' בטבלה נמצאים הצמד-חמד המצליח 'Blades of Glory' ו'לפגוש את הרובינסונים'. 'גלורי' הגיע השבוע ל-100 מיליון דולר בהכנסות כוללות, לרובינסונים יש 82. ביניהם, במקום הרביעי, נדחף 'Vacancy' ('חדר פנוי'). זהו סרט אימה, ולכן, האופנה הבלתי מוסברת והבלתי נמנעת של השנה הנוכחית מחייבת שהוא ייכשל. העובדה שבניגוד לסרטי האימה האופייניים, משתתפים בו שחקנים מוכרים יחסית – קייט בקינסייל ואיזשהו ווילסון – לא עזרה. גם לא הביקורות הסבירות יחסית לז'אנר או העובדה שהבמאי הוא נמרוד אנטל, שיובא מהונגריה בעקבות ההצלחה של 'קונטרול'.

ב'חדר פנוי', בקינסייל והווילסון התורן הם זוג צעיר שכמו זוגות צעירים בסרטי אימה בכל הדורות, לא יודעים לטפל ברכב שלהם. המכונית שלהם נתקעת ומאלצת אותם להשתכן במוטל מבודד (או-או). כדי להעביר את הזמן, הם מנסים לצפות בקלטת וידאו שנשארה בחדר, ומגלים בה סרט סנאף שצולם באותו חדר ממש. הם גם מגלים שהם נעולים בפנים. דאבל או-או. למרות שזה נשמע כמו שחזור של 'הוסטל', הסרט לא מתפלש בדם ואיברים שפוכים אלא שם יותר דגש על מתח – אבל, כפי שניתן להבין מתיאור העלילה, לא ממש בורח מקלישאות.

הסרט המצליח של השבוע נמצא במקום השישי. דברים כאלה קורים לפעמים. 'Hot Fuzz' הכניס אמנם רק 5.8 מיליון דולר, אבל הופץ ב-800 בתי קולנוע בארה"ב בלבד; ממוצע ההכנסות שלו למסך גבוה יותר משל כל סרט אחר. חוץ מזה, הסרט הבריטי הזה מגיע לארה"ב אחרי שכבר הצליח מאוד בבריטניה (הכנסות של 40 מיליון דולר – הרבה יותר ממה ש-'300' עשה שם). זה לא ממש מקרי. זה הסרט החדש של אדגר רייט וסיימון פג, הצוות של 'Spaced' ו-'Shaun of the Dead' (בסדר, 'מת על המתים' אם אתם מתעקשים). סיימון פג, מי שהיה שון של המתים, הוא עכשיו אינספקטור פיקח מדי, שפותר פשעים בקלות רבה מדי, ולכן חבריו לכוח לא סובלים אותו ומעבירים אותו לכפר זעיר ושלו שבו אף פעם לא קורה פשע חמור יותר מהשלכת אשפה. אבל גם שם רוחשת קונספירציה מתחת לפני השטח, או לפחות ככה הוא מאמין. מה שבריטי נחשב גם לאיכותי, ובכל מה שנוגע לביקורות ולתגובות באינטרנט, 'Hot Fuzz' קורע את כל הסרטים האחרים של השבוע. מי אני שאתווכח איתם, בעיקר כשלא ראיתי עדיין את הסרט, אבל מהטריילרים קשה לראות על מה המהומה. זה נראה כמו סתם עוד פרודיה על סרטי שוטרים.

סרט חדש אחרון הוא 'In the Land of Women', קומדיה רומנטית עם אדם ברודי מ'ה-O.C.', מתת הז'אנר של "מצליחן צעיר מהעיר הגדולה מגיע לעיירה הקטנה כדי למצוא אהבה". ציטוט נבחר, מפי קייל סמית מהניו יורק פוסט: "הסרט הזה נראה כאילו הוא מבוסס על חוויה אישית אינטימית: חווית הצפייה ב'גרדן סטייט"'. הוא הכניס כ-5 מיליון דולר.

'300' יצא מהעשירייה השבוע, אחרי שבעה שבועות והכנסות של מעל 200 מיליון דולר, אבל 'Wild Hogs' – הסרט האחר שזכה להצלחת ענק מאוד לא ברורה השנה – עדיין כאן, במקום העשירי, והוא אפילו ותיק מ'300' בשבוע. הסרט הכניס עד היום 156 מיליון דולר, והוא הסרט השני הכי מצליח בטרום-קיץ של השנה הזאת.

השבוע הבא הוא שבוע אחרון של שקט לפני הסערה, עם קבוצה אחרונה של סרטים שאולי יצליחו, אבל סביר יותר שלא: 'נקסט' עם ניקולס קייג', המותחן העל-טבעי לנוער 'The Invisible', קומדיית ברייקדנס בשם 'Kicking it Old Skool' ו'The Condemned', סרט עם מכות. בשביל החומר הטוב, תחזרו בעוד שבועיים.


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.

1. Disturbia – 13.5 (40.7)
2. Fracture – 11.2 (11.2)
3. Blades of Glory – 7.8 (101.1)
4. Vacancy – 7.6 (7.6)
5. Meet the Robinsons – 7.1 (82.2)
6. Hot Fuzz – 5.8 (5.8)
7. Are We Done Yet? – 5.2 (39.6)
8. In the Land of Women – 4.9 (4.9)
9. Perfect Stranger – 4.1 (18.1)
10. Wild Hogs – 2.9 (156.2)