דו"ח קופות שבורות – 23.6.2002

אז מי ניצח – החייזר ההוא
של דיסני שנדחף לכל מקום,
או טום קרוז שכותב דו"חות
מיוחדים (תתחילו להתרגל)
לשפילברג?

רגע, מה הלחץ? שבו, הירגעו,
שתו קפה. בשבוע שעבר הובטח לכם הסבר מפורט לסוגיה חשובה, ואני מתכוונת לעמוד בהבטחה זו. מדובר, כמובן, בסוגיה "מי הכי מושלם": תראו, אני בטוחה שג'וש הארטנט הוא בנאדם טוב, ושבזמנו הפנוי הוא עוזר לזקנות לחצות את הכביש ("פס, פס, פס, פס! או-הההאא….!"), ונכון שאומרים עליו שהוא נראה טוב (יש גבול למחמאות-ג'וש שתוכלו להוציא ממני), אבל אפילו הוא לא יוכל להתמודד עם אדם רב פעלים כדן ברזל: הוא מנגן, והוא שר – הוא מוכשר. תשאלו מה פתאום? כי… מאיפה להתחיל… הוא… הוא…
טוב, הוא לא מושלם. ג'וש הארטנט מושלם. זה הכל רק בגלל השם שלו.

אוף.
אולי נשנה נושא?

השבוע יצאו שני סרטים מתוקשרים מאוד. כל אחד – של ענק-סרטים אחר, ועל אף שקהלי היעד שונים לגמרי, הם נאלצו להתמודד זה בזה: הראשון, סרט בבימויו של סטיבן שפילברג, נקרא 'Minority Report' ('דו"ח מיוחד'), והוא התחרה על כיסם של הצופים מול הסרט המצויר 'לילו וסטיץ", של אולפני דיסני.
הקרב בקופות היה צמוד-צמוד. בתחילה עוד נראה היה ש'סטיץ" מוביל (בכל זאת, סרט של דיסני), אולם במהלך סוף השבוע עמד טום קרוז במשימה הבלתי אפשרית ועקף את החיזר (בכל זאת, סרט של שפילברג).

35.7 מיליון דולר עשה הדו"ח בקופות, מה שנחשב מאכזב במידת מה, אם להאמין לביקורות המהופנטות. כמעט כמעט כולם מסכימים שמדובר בסרט מן הטובים של שפילברג, שמספק גם את הרצון לעלילה מאתגרת מחשבתית – כזו שתגרום לנו לצאת מהקולנוע ולהמשיך לחשוב על הסרט – גם אקשן, וגם ויזואליה מדהימה. מה שכן, קחו בחשבון שבדומה ל'A.I' גם פה הסרט לא מסתיים היכן שנדמה שהוא מסתיים. וזה אמור לקרות כמה פעמים (זה לא אני אמרתי! זה הביקורות!).
'דו"ח מיוחד' מתבסס על סיפור קצר של פיליפ ק. דיק ('בלייד ראנר', 'זכרון גורלי'), והוא מספר על עתיד שבו הוקמה רשות למלחמה בפשעים עתידיים – כוח מיוחד עוצר כל אדם ש"המערכת" מודיעה כי הוא עומד לרצוח. אבל כשהמערכת מודיעה כי איש היחידה ג'ון אנדרטון (טום קרוז, שהיה זכאי לתואר "מושלם" בעברו) עומד לרצוח אדם, מתחיל ג'ון לחשוד כי ייתכן שהמערכת אינה מושלמת כפי שנדמה. בסרט גם משחק בתפקיד לא גדול, יוג'ין אוסמנט, אבא של.
את הדו"ח הזה נוכל לראות אצלנו רק ב-1.8.

קצת מאחור, בהפרש של 400,000 דולר בלבד (כלומר, רווחים של 35.3 מיליון, לעצלנים שלא רוצים לעשות את החישוב לבד), נמצא 'לילו וסטיץ", החדש של דיסני: חייזר מסוכן שנמלט מהחוק הבין-גלקטי מתרסק על כדור הארץ ומוצא מקלט ככלב, בביתה של ילדה מהוואי.
הביקורות שמחו לספר שזה הסרט המוקצן ביותר של דיסני, ושיש בו הומור מופרע, אבל נראה שהעסק עובד רק בחציו הראשון של הסרט, ואחריו – האטת קצב.
'לילו וסטיץ" יגיעו אלינו בשבוע הבא, ה-4.7.

ועם כל ההו-הא סביב שני הענקים, כמעט ונשתכחה מן העין הקומדיה 'Juwanna Mann': שחקן NBA אשר מעשי הקונדס שהוא מבצע על המגרש עוברים כל גבול נזרק החוצה מן הליגה. כדי להמשיך לשחק בליגת המקצוענים הוא… תודו שלא ציפיתם לזה – מתחפש לאישה ומשחק בליגת הנשים, ה-WNBA. הביקורת השתנקו והצליחו איכשהו לפלוט שהבדיחות בסרט בכלל לא מצחיקות, ושממש לא ברור איך השחקנים (והאולפן) לא דרשו לחתום על הסכם סודיות, להכחיש את יצירתו של הסרט ולשרוף את הנגטיב.
'Juwanna Mann' הרוויח 5.5 מיליון דולר, שמיקמו אותו במקום השמיני.

שאר הטבלה סבלה אבידות כבדות: 'סקובי דו' נפל ב-55%, אך הצליח לעצור את נפילתו במקום השלישי; 'זהות בורן' של מאט דיימון ירד ב-44% עד למקום הרביעי; ו'Windtalkers', גם הוא עם ירידה של 55%, הגיע עד למקום השישי והסב נזק כספי כבד לאולפני MGM.
את הטבלה חותמים שני שוברי הקופות הנוכחיים: 'מתקפת המשובטים' במקום התשיעי (5.2 מיליון דולר) ו'ספיידרמן' במקום העשירי (4.6 מיליון).

קשה יהיה שלא לשים לב לבעיטתו החוצה של הסוס 'ספיריט' מהטבלה, וזאת לאחר שספג ירידה של 62% ברווחיו לעומת השבוע שעבר, וכן יציאתם המוקדמת (והמשמחת) לגמלאות של 'Undercover Brother' ו'באד קומפני'.

בשבוע הבא מגיעים 'Mr. Deeds' של אדם סנדלר – עיבוד חופשי לקומדיה משנת 36', ו'היי ארנולד!', שלמרות האסוציאציות, לא קשור לארנולד שוורצנגר בשום צורה, אלא הוא סרט מצויר המבוסס על סדרת טלוויזיה לילדים באותו שם.
בקיצור, מאבק גדול לא צפוי להיות (אם כי סנדלר עשוי להפתיע), מה שישאיר את ספיידי והמשובטים שבוע נוסף בעשיריה כשסרטים כמו 'Juwanna Mann' ו'Windtalkers' אולי ייצאו ממנה. מה לעשות, הם לא מושלמים, ומי שלא מושלם – אין לו מה לחפש בעשיריה.


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים הערכה מבוססת על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מושלמים, אבל לא כמו ג'וש הארטנט המאמי (והחתיך).

1. Minorty Report – 35.7 (35.7)
2. Lilo & Stitch – 35.3 (35.3)
3. Scooby-Doo – 24.5 (100.3)
4. The Bourne Identity – 15.1 (54.4)
5. The Sum of All Fears – 7.8 (97.3)
6. Windtalkers – 6.6 (26.6)
7. Divine Secrets of the Ya-Ya Sisterhood – 6.0 (46.7)
8. Juwanna Mann – 5.5 (5.5)
9. Star Wars, Episode II: Attack of the Clones – 5.2 (279.8)
10. Spider-man – 4.6 (390.4)