דו"ח קופות שבורות – 24.2.2008

זה אולי לא דבר חכם במיוחד לעשות אחרי לילה עם מעט מאוד שינה, אבל חלק גדול מהיום ביליתי במכונית. במכונית היה רדיו, וכך גיליתי שפחות או יותר בכל שעה של היום, פחות או יותר בכל ערוץ, פחות או יותר כל אדם שהיה מעורב בהפקת 'בופור' התראיין. פעמיים. כמה כבר אפשר לדבר על פרס שלא זכית בו? ההישג נכבד, חבל שלא קיבלנו את הפרס, אבל מה עוד אפשר לספר – מה הריח של ג'ון טרבולטה מקרוב?

דבר לא מאוד חכם אחר הוא להחסיר שינה בשני לילות רצופים, לכן את הדו"חקו של השבוע אעשה בזריזות. מה גם שלא קרה שום דבר מסעיר. טוב, היה אוסקר.

במקום הראשון השבוע, עם 24 מיליון דולר, נמצא 'Vantage Point' (נקודת מבט), שבארץ ייקרא 'שמונה פנים לאמת', וחבל. במדריד מתרחש ניסיון התנקשות בחיי נשיא ארה"ב; העניין הזה לוקח לא הרבה יותר מעשר דקות, אבל הסרט מציג את אותן דקות שמונה פעמים, כל פעם מנקודת הראות של דמות אחרת – כתבת חדשות (סיגורני וויבר), תייר (פורסט וויטקר), סוכן חשאי (דניס קווייד) הנשיא עצמו (וויליאם הרט), הרוצחים עצמם, וכו'. זה סרט גימיק, אבל מרבית המבקרים טוענים שאין פה הרבה מלבד הגימיק, ושהעלילה, אם כבר אתם טורחים לשים לב אליה, מופרכת ברמות גבוהות. נקודה ישראלית: איילת זורר. נדמה שגם אם לא סופרים את 'בופור' ו'ביקור התזמורת', יותר שחקנים ישראליים נראו בשנה האחרונה על המסכים בהוליווד מאי פעם.

התקציב של 'שמונה פנים לאמת' היה כ-40 מיליון דולר, אז הכנסות של 24 מיליון בסופ"ש ראשון זה בהחלט לא רע. בין מותחנים פוליטיים, זה קרוב למקסימום שסרט בז'אנר הזה יכול להשיג, לפחות עד שמישהו יביים את 'ההתנקשות בג'ורג' בוש'.

על 'Be Kind, Rewind' שמענו כבר המון. הסרט החדש של מישל גונדרי – אחרי 'שמש נצחית בראש צלול' ו'מדעי החלום' – צבר הרבה באזז למרות שלא היה מועמד לשום אוסקר. בין השאר, רשת "לב" הבטיחה (ואז ביטלה, ואז הבטיחה שוב, ואז קיימה) הקרנה מיוחדת בכדי למצוא שם עברי לסרט. לא נשמע כמו מתכון לשמות נבונים. השם שנבחר הוא 'קדימה, תריץ אחורה', והוא יוקרן בארץ החל מהשישי במרץ. את הסיפור בטח כבר שמעתם: אחרי שג'ק בלאק מוחק בטעות את כל קלטות הוידאו (אמצעי הקלטה פרימיטיבי שהיה בשימוש בשנות השמונים והתשעים) בספריה שבה עובד מוס דף, הם מתחילים לשחזר בעצמם את הסרטים ולצלם גרסאות נטולות תקציב או יכולת לסרטים. ביסודו של דבר, זאת קומדיה, ואפילו עם שחקנים קצת ידועים, וזה היה אמור להפוך את הסרט למעט יותר מסחרי מסרטיו הקודמים של גונדרי. טוב, "מעט", אולי. הסרט הכניס השבוע רק 4 מיליון דולר, וגם ההפצה הלא גדולה שלו (800 בתי קולנוע) לא מתרצת את זה. גם המבקרים הפעם לא מאוד התלהבו מהחדש של גונדרי. הוא מקבל בעיקר ביקורות אמצע-הדרך: חביב אבל לא גדול, משעשע אבל לא 'שמש נצחית'.

חמשת הגדולים של השבוע שעבר נדחקו כולם שלב אחד למטה, אף על פי שהירידות לא היו אחידות. 'ג'אמפר' איבד 54% מהכנסותיו, כפי שצפוי מסרט אקשן, וכזה שהוא ככל הנראה לא מוצלח במיוחד, והוא השבוע במקום השני. גם 'סטפ אפ' ו'בהחלט, אולי' איבדו בערך חצי מהכנסותיהם, אבל 'ספיידרוויק' – רק שליש. יופי לספיידרוויק. 'ג'ונו', סרט האינדי המצליח ביותר מאז 'החתונה היוונית שלי', מסרבת גם בשבוע ה-12 שלה לעזוב את הטבלה, וכרגיל סופגת ירידה זעירה (11%), ו'זה ייגמר בדם', גם הוא עם ירידה זעירה, נמצא שוב במקום הקבוע שלו, העשירי.

שני סרטים נוספים שיצאו לאקרנים לא הצליחו למשוך תשומת לב כלשהי, ונעלמו מתחת לעשיריה: 'Witless Protection' עם לארי-איש-הכבלים, ו'צ'רלי ברטלט', קומדיית נעורים שזכתה דווקא לתגובות אוהדות.

בשבוע הבא, וויל פרל חוזר עם עוד קומדית ספורט (לא נמאס לו?) – 'Semi Pro'; ויצאו גם 'נערת בולין האחרת' עם נטלי פורטמן וסקרלט ג'והנסן, ו'פנלופי' עם כריסטינה ריצ'י.


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.

1. Vantage Point – 24.0 (24.0)
2. Jumper – 12.6 (56.2)
3. The Spiderwick Chronicles – 12.6 (43.6)
4. Step Up 2 the Streets – 9.8 (9.8)
5. Fool's Gold – 6.3 (52.4)
6. Definitely, Maybe – 5.2 (21.8)
7. Be Kind, Rewind – 4.1 (4.1)
8. Juno – 4.1 (130.4)
9. Welcome Home Roscoe Jenkins – 4.0 (35.5)
10. There Will Be Blood – 2.6 (35.0)