דו"ח קופות שבורות – 24.3.2002

שבוע קשה עבר על כוחותינו
במתחם הטכניון. אירוע ההשקה
של התא הטכניוני למד"ב
ופנטזיה עבר בשקט יחסי (מה
אני אשם, סתמו לי את הפה!);
בין רשימת הקורסים שיש לי
בסימסטר נמצא "עיבוד בשר
וטכנולוגית יין" (מה שהופך אותי באופן רשמי למהנדס סורר ומורא) והמחשב שלי החליט באופן סופי שהוא לא אוהב את הדיסק הקשיח הישן שלו.

בסוף השבוע, על מסכי ארה"ב, דמות זקופה וזהובה הטילה צל כבד על הסרטים המשודרים. כן, באולם מאובטח כלשהו בלוס אנג'לס רבתי, מיטב כוחותינו וגם וופי מכתיפים מטאטאים לקראת הטקס החשוב ביותר שמתרחש בסוף מרץ – טקס האיש עם המטאטא, או בשמו הלועזי .
אך מכיוון שטקס האוסקר ידוסקס בהרחבה על ידי מי שבאמת מתכוון לראותו, הדוחק"ו השבוע יתעסק במאורע חשוב נוסף שמתרחש בזמן הקרוב: החג. חג אמביוולנטי הוא פסח – מצד אחד אסור לקרב שמרים לבצק, אבל מצד שני – חובה לשתות ארבע כוסות? תאמינו לי, אני פה רק בשביל החרוסת.

"כנגד ארבעה סרטים דיבר דוחק"ו: מצויר, אקשן, מדע בדיוני וקומדיית קולג' חסרת טעם.

מצויר, מה הוא אומר? Ee! לאחר שעשה סיבוב קל בארצנו, התפנה 'עידן הקרח' לדרוס בצעדי ממותה את רשימת שוברי הקופות ולצבור כמעט 90 מיליון דולר עד כה. בשלבים אלו הקרב בין נמר שן-החרב לערפדים עוד צמוד, ותוצאות האמת יחכו עד להצבעת העצלנים, אבל בין אם במקום ראשון או שני, 'עידן הקרח' הצליח לשמור על מיקום מכובד בראש הטבלה. בתור סרט הילדים היחיד כמעט ברשימה, צפוי שידידינו הפרה היסטוריים ישהו עוד זמן רב בראש הטבלה, וישמרו על הכנסות הסרט כמו שסקראט שומר על הבלוט (דרך אגב, בלוט זה כשר לפסח לאוכלי קטניות?).

אקשן, את מי הוא מכסח? 'בלייד 2' נכנס בסערה למקום הראשון, משאיר מאחוריו שביל של ערפדים, שדים וקופות שבורות, ומטפס עליהן מעבר לקו שלושים מליון הדולר. הייתי מציין כאן משהו בנוגע לשיאי הכנסות בחודש מרץ, אלמלא 'עידן הקרח' שבר אותם לקרח כתוש בשבוע שעבר. בכל מקרה, 'בלייד' הראשון הכניס 17.1 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו, וזוהי פיסת הטריוויה היחידה שתקבלו ממני. בין הביקורות יש הסכמה כללית: 'בלייד' השני פחות רציני מהראשון, בעל כמות רבה יותר של פעולה וחסר אלמנטים מעצבנים כמו עלילה או דמויות. הביקורות רק חלוקות בינהן האם זה יתרון או חסרון.

גם מבלי לראות את הסרט, יש ל'בלייד 2' כבר קורבן אחד בטוח. 'רשע מקומי' או איך שלא יקראו ל-'Resident Evil', ירד ממקום שני לחמישי, תוך שהוא מאבד יותר מ-60% מהכנסותיו. אחרי הכל, כמו שכבר נאמר, בסרטי אקשן: There can be only one.

מדע בדיוני, למי הוא מתקשר? דרו בארימור כבר הייתה מלאכית, אמא ועיתונאית חוקרת, אבל 'אי.טי.' שמע על המבצע של בזק (דבר 20 דקות בערב החג בחינם!) והחליט לחזור לעשות שיחה נוספת הביתה. הביקורות מתמוגגות מחזרתו של הסרט למסכים, אבל הקהל הצביע באצבעות ואמר "אאוץ!": 'אי.טי.' המחודש הכניס כ-15 מיליון דולר, סכום יפה בהחלט אבל הרבה פחות ממה שהיו מצפים מקלאסיקה מחודשת. רק להשוואה (נו טוב, עוד סטטיסטיקה אחת וזהו): כש'מלחמת הכוכבים' יצא מחדש לקולנוע, הוא הרוויח בסוף השבוע הראשון 35.2 מיליון.

וקומדיית קולג' חסרת טעם? את פתח לו: 'Sorority Boys' הוא מעין שילוב של 'בית החיות' עם 'פריסיליה מלכת המדבר': שלושה סטודנטים בקולג' לא הצליחו לקבל מעונות והדרך היחידה שלהם לגור בקמפוס הוא להתחפש לנשים ולהצטרף לאחוות בנות. קומדיות שכאלה, במיוחד כשהן מדורגות R, לא מצליחות כבר בקולנוע. למרות החתיכים שיש שם (לפחות, זה מה שאלטר שלי הייתה אומרת, אם הייתה לי אחת), הסרט ביצע את הגיחה היחידה שלו לרשימת שוברי הקופות עם 4 מיליון דולרים. בשבוע הבא הבחורים יוציאו את התפוזים מהחזיות ויפרדו מאיתנו.

באשר לשאר הסרטים: 'מכונת הזמן' חטפה קללת 50% נוספת ועתידה להעלם לעד בשבוע הבא; 'Showtime' שרד דווקא בכלל לא רע ותפס את המקום הרביעי בזמן ש'אנו היינו חיילים' נלחם בשיניים בשביל לשמור על מקום שישי טוב באמצע. '40 יום ו-40 לילה' נבלם במקום העשירי.
'ג'ון קיו', 'פיטר פן' והבנג'מינים מצאו דרכם החוצה מן הרשימה ורק 'נפלאות התבונה' נותר להופיע אצל האיש עם המטאטא, לחזור להרביץ לכולם ולעלות בסולם.

ונסיים את סדר הדוחק"ו בשירה רמה:

סרטים חדשים בשבוע הבא, מי יודע?
סרטים חדשים בשבוע הבא, אני יודע!
אחד 'Clockstoppers': סרט טפשי על אדם שיכול לעצור את הזמן.
אחד 'The rookie': סרט כדור בסיס אמריקאי.
אחד 'מוות לסמוצ'י', ולכל שאר הדינוזאורים הסגולים.
אחד 'פאניק רום', 'פאניק רום', 'פאניק רום', 'פאניק רום', 'פאניק רום'
שדיוויד פינצ'ר שולח לנו".


הרשימה המלאה: הסכומים מייצגים הערכה על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים; המספרים בסוגריים חזרו הביתה וניתן להשיג אותם בטלפון.

1. Blade 2 – 33.1 (33.1)
2. Ice Age – 31.1 (88.3)
3. E.T. the Extra-Terrestrial (Re-issue) – 15.1 (15.1)
4. Showtime – 8.2 (26.9)
5. Resident Evil – 6.6 (28.8)
6. We Were Soldiers -5.8 (61.7)
7. The Time Machine – 5.2 (48.0)
8. A Beautiful Mind – 4.3 (154.9)
9. Sorority Boys – 4.2 (4.2)
10. 40 Days and 40 Nights – 2.7 (34.2)