דו"ח קופות שבורות – 27.4.2008

אתם יודעים, תמיד ידענו שילדים גונבים את ההצגה, וכמה שיותר צעירים יותר טוב (בקולנוע!) – אבל זה כבר מוגזם. עכשיו זה כבר רשמי: הטרנד החזק ביותר בקולנוע האמריקאי הוא ילדים שטרם נולדו. רוצה לעשות כסף מקומדיה? תיכנסי להריון. שתי הקומדיות הלא-מונפשות המצליחות ביותר בשנה האחרונה היו א. 'Knocked Up' (הכנסות של 149 מיליון דולר); וב. 'ג'ונו' (143 מיליון דולר) – שתיהן קומדיות שמתחילות קצת לפני ההתעברות ומסתיימות קצת אחרי הלידה, שתיהן עוסקות בתאים משפחתיים לא שגרתיים. והשבוע, אל המקום הראשון הגיע – די במפתיע – 'Baby Mama', שגם הוא, איך לא, קומדיה הריונית.

'בייבי מאמא' הוא מעין 'ג'ונו' מזווית ראיה הפוכה: טינה פיי, מכוכבות SNL, מגלמת אשת עסקים מצליחה שמה שחסר לה בחיים זה ילד (ועל הגבר שבדרך כלל מגיע בעסקת חבילה היא מוותרת, תודה). לרוע המזל היא מגלה שהיא לא יכולה להרות בעצמה, ומחליטה לשכור את שירותיה של אם פונדקאית (איימי פוהלר, גם היא מנשות SNL). היא מגלה שלגדל את האמא הווייט-טראשית לא שונה בהרבה מלגדל ילד. לפחות היא תוכל להתאמן. סטיב מרטין, סיגורני וויבר וגרג קיניר מגיחים להופעות קטנות. על פי הביקורות, זאת קומדית-אמצע הדרך, סבירה וחביבה, והיא הוקרנה במספר קולנועים צנוע יחסית. לכן העובדה שהיא השיגה 18 מיליון דולר ואת המקום הראשון היא הישג לא רע. משימתכם להיום, אם אתם תסריטאים הוליוודיים: חשבו על חמישה פיצ'ים לקומדיות שמבוססות על הריון. יש לכם עד מחר, זוזו.

אל המקום השני הגיעו הארולד וקומאר, התשובה של שנות האלפיים לביל ס. פרסטון ותיאודור לוגן. או אולי לג'יי וסיילנט בוב. לפני ארבע שנים הארולד (ג'ון צ'ו – שאגב, ישחק את סולו בגרסה של אברהמס ל'מסע בין כוכבים', שתצא בשנה הבאה) וקומאר (קאל פן) כיכבו ב-'Harold and Kumar go to White Castle', שקיבל בעברית את השם 'הארולד וקומאר משתוללים באמריקה'. מבחינה קופתית, בקולנוע הסרט הזה היה זניח לגמרי: הוא הכניס בארה"ב 18 מיליון דולר, אחרי פתיחה של 5.6 מיליון. אבל – כפי שקורה לפעמים – הקהל גילה את הסרט ב-DVD, והוא הפך במדיום הזה ללהיט לא קטן, ואפילו פולחן בחוגים מסוימים, בעיקר אלה שחולקים עם גיבורי הסרט את האהבה לעישון צמחים.

בסרט ההמשך, שהגיע בעקבות ההצלחה המאוחרת, הארולד וקומר חובבי הצמחייה טסים אל גן העדן עלי אדמות, כלומר, לאמסטרדם. בדרך הם נחשדים כטרוריסטים, ונשלחים למקום שבו אמריקה שמה חשודים בטרוריזם, הכלא בגואנטנמו. והיתר יסופר בשם הסרט, 'הארולד וקומאר בורחים מגואנטנמו'. כצפוי, הפתיחה של סרט ההמשך היתה גדולה הרבה יותר מזו של הסרט המקורי: 14.6 מיליון דולר. הסרט הופק בזול (דיווחים שונים על התקציב נעים בין 6 ל-12 מיליון דולר), לכן כבר אחרי סופ"ש אחד הוא יכול להיחשב לסרט מצליח, גם אם לא הצליח לכבוש את המקום הראשון. הסרט הראשון קיבל ביקורות טובות במידה מפתיעה; הסרט החדש מצליח פחות מהבחינה הזאת, אבל גם הפעם נמצאו הרבה מבקרים שצחקו וטענו שהסרט הרבה פחות טיפש מכפי שהוא נראה.

'לשכוח את שרה מרשל' נטול ההריון הוא לא 'Knocked Up' או 'ג'ונו', כך התברר מהירידה הסבירה, אבל לא מרשימה, שלו השבוע (38%). 'הממלכה האסורה' איבד כמעט 50%, וירד למקום השלישי. '21', הלהיט המשמעותי היחיד של אפריל, הגיע להכנסות כוללות של 76 מיליון דולר, ו'הורטון שומע מישהו', נהנה מרגעיו האחרונים כ"סרט המצליח של השנה" עם הכנסות של 148 מיליון דולר.

סרט מעצבן בשם 'Deception' עם יו ג'קמן ויואן מק'גרגור, יצא השבוע. זה סרט מתח – בעיקרון – שמקבל ביקורות זוועתיות, הכניס 2.5 מיליון דולר, ובקיצור, הוא כישלון מכל בחינה, רק שעל פי ההערכות הוא עשה 100 אלף דולר יותר מ'מלכי הרחוב' השבוע, ולכן הגיע למקום העשירי ולא מאפשר לי להתעלם מקיומו לגמרי. אז הנה, לא התעלמתי.

בשבוע הבא – טם טדדם, הללויה, הקיץ מתחיל רשמית. אנחנו עוברים לתקופת המספרים הגדולים. הסרט הראשון של הקיץ יהיה, כידוע, 'איירון מן', שיוצא בארה"ב ואצלנו במקביל. 'איירון מן' נהנה מטונות של באזז, מגה-טונות של פרסום, ומהיותו סרט הפופקורן הגדול הראשון אחרי תקופה ארוכה של יובש. הוא יהיה גדול; השאלה היא כמה גדול. 50 מיליון? 75 מיליון? 100 מיליון? ניחושים יתקבלו בברכה. לצידו (או יותר נכון, כנראה, רחוק מתחתיו) תצא גם הקומדיה הרומנטית 'ארוס עליה' עם פטריק דמפסי ומישל מונהאן. Let the games begin!


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.

1. Baby Mama – 18.3 (18.3)
2. Harold and Kumar Escape from Guantanamo Bay – 14.6 (14.6)
3. The Forbidden Kingdom – 11.2 (38.3)
4. Forgetting Sarah Marshall – 17.3 (17.3)
5. Nim's Island – 4.5 (39.0)
6. Prom Night – 3.3 (38.1)

7. 21 – 4.0 (75.8)

8. 88 Minutes – 3.6 (12.6)
9. Horton Hears a Who! – 2.4 (147.9)
10. Deception – 2.2 (2.2)