דו"ח קופות שבורות – 2.8.2009

בימינו כמעט שלא יוצאת קומדיה אמריקאית שהשם ג'אד אפטאו לא מוזכר בהקשרה. מהרגע שפרץ לתודעה עם 'בתול בן 40' ו'Knocked Up' שהיו מאוד מצליחים מסחרית וביקורתית, רואים אותו בכל מקום. אם הוא לא מביים הוא מפיק, אם הוא לא מפיק הוא מתסרט, אם הוא לא מתסרט אז מישהו מחבר השחקנים הקבוע שלו מופיע בסרט (בדרך כלל סת' רוגן או ג'ונה היל), וגם אם אף אחד מאלה לא נכון – עדיין רוחו של אפטאו שורה על סרטים רבים: למשל, 'הנגאובר', הקומדיה הסופר-מצליחה של הקיץ, לא קשורה לאפטאו בשום צורה ישירה, ובכל זאת היא מסווגת כסרט "אפטאו-אי" (גברים במשבר, דיבורים לא מצונזרים על סקס ולב רחב), ומושפעת מאוד מ'בתול בן 40' ו'Knocked Up'.

אבל בתוך כל זה, אפטאו בעצם לא ביים סרט כבר שנתיים. 'אנשים מצחיקים' הוא הסרט הראשון שלו מאז 'Knocked Up', ועל הנייר, היה אמור להיות נוק-אאוט: אפטאו, ביחד עם רוגן והיל (שהפכו בעקבות השת"פים הקודמים שלהם איתו לכוכבים בפני עצמם) חוברים לאדם סנדלר, כנראה הקומיקאי הכי קופתי בעולם היום, בתוספת של אריק באנה ועוד שורה ארוכה של קומיקאים שמופיעים בתפקיד עצמם. קצ'ינג! סנדלר מגלם, פחות או יותר, את עצמו – קומיקאי שהתחיל כסטנדאפיסט והפך לכוכב הוליוודי בשורה של סרטים אידיוטיים (שלצורך הסרט הופקו קטעים מכמה מהם). אחרי שמאובחן אצלו מצב רפואי שמשאיר לו מספר מוגבל של חודשים לחיות, הוא מטפח ידידות עם קומיקאי צעיר וחסר ניסיון.

כמו שקורה בדרך כלל, התכניות על הנייר התבררו כחסרות משמעות. 'אנשים מצחיקים' אמנם נמצא במקום הראשון השבוע, אבל עם 23 מיליון דולר בלבד – אפילו לא בטופ 3 של פתיחות של קומדיות בחודשים האחרונים. זאת ירידה גם ביחס לסרטים הקודמים של אפטאו ('Knocked Up' פתח עם 30 מיליון דולר) וגם ביחס לסרטי אדם סנדלר (שקומדיות הקיץ שלו תמיד פותחות עם 34 מיליון ומעלה). למה? אולי בגלל ש'אנשים מצחיקים' לא נראה מספיק מצחיק. הטריילר נותן את הרושם שהסרט הוא יותר דרמה סוחטת דמעות מקומדיה. בקרב המבקרים הסרט קיבל תגובות טובות, אבל פחות נלהבות מהשבחים שהסרטים הקודמים של אפטאו קיבלו. 'הנגאובר' זה לא.

מחוסר תחרות רצינית, 'הארי פוטר והנסיך חצוי הדם' נשאר גם השבוע במקום השני, אחרי ירידה סבירה. ההכנסות הכוללות של הארי פוטר השישי הגיעו השבוע ל-255 מיליון דולר – בדיוק כמו אלה של 'הנגאובר' (מקום שמיני). ההבדל הוא שהארי פוטר עשה את זה בשלושה שבועות, ו'הנגאובר' – בתשעה. העובדה שבמשך עונת הקיץ האכזרית סרט מסוגל לשהות בטבלה תשעה שבועות רצופים מרשימה ונדירה בפני עצמה. נראה לכם ש'רובוטריקים 2' (מקום עשירי, שישה שבועות, 388 מיליון דולר הכנסות) יעשה את זה? איפה.

'כח-G' ירד השבוע מהמקום הראשון לשלישי, עם ירידה של 46 אחוז בהכנסותיו – גדולה מאוד עבור סרט ילדים. לפי הציונים שקיבל באתרים כמו IMDb, הירידה הזאת לא מקרית, ומובטח לו מקום של כבוד במועמדויות לפרסי הראזי. אבל כבר השבוע צץ ל'כח-G' מתחרה בתחום סרטי הילדים הגרועים: 'חייזרים בעליית הגג' ('נחשים על מטוס' סטייל) – זה סיפור על משפחה שיש לה חייזרים רעים בעליית הגג. כלומר, גם הפעם זה סרט מצולם עם הרבה אנימציה ממוחשבת של יצורים קטנים ולוחמניים. ובדיוק כמו 'כח-G', הוא סרט מיותר, לפי תגובות הקהל והביקורות. הסרט נכנס למקום החמישי, עם 8 מיליון דולר.

בשבוע הבא: לחצי מהקהל – 'כח המחץ' מקווה מאוד לעשות אפילו חצי ממה ש'רובוטריקים' עשה, ולחצי השני – 'ג'ולי וג'וליה' הצ'יק פליק עם מריל סטריפ ואיימי אדאמס.


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.

1. Funy People – 22.7 (22.7)
2. Harry Potter and the Half-Blood Prince – 17.7 (255.5)
3. G-Force – 17.1 (66.5)
4. The Ugly Truth – 13.0 (54.5)
5. Aliens in the Attic – 8.0 (8.0)
6. Orphan – 7.2 (26.8)
7. Ice Age – Dawn of the Dinosaurs – 5.3 (181.8)
8. The Hangover – 5.1 (255.8)
9. The Proposal – 4.8 (148.9)
10. Transformers: Revenge of the Fallen – 4.6 (388.1)